Tere! Maadlen siin mootoriga millel ?ks sodik?pp on hammasrihma vahetanud ja selleks v?nda k?bi lahti udind ja pole siis m?istnud samuti tagasi panna. Seda keskmist polti pole vaja ?ldiselt lahti keerata, kui siis ainult simmeri vahetuseks. Minul tulemus k?es kiilusoon nahkas ja hammasrihmaseib ka uus vaja. Kui see kiilusoon ?ra loksub siis; v?liselt paistab rihmaseibi viskamine (kusjuures ei pruugi m?rgata esimesel vaatlusel) mootori t??s hakkavad anomaaliad vahest k?ib vahest ei ja m?netuhande kilomeetri s?idu j?rel j??vad klapid kolvidele jalgu, kui keegi ennem k?tt vahele ei pane
Postituse eesm?rk oli siis hammasrihmavahetajaid harida ja ehk j??b kellegi masin terveks t?nu sellele postile
see ei pruugi olla sellep?rast et keegi pudrun?pp on j?tnud k?bi kinni keeramata...td mootorite t??pviga ongi see et k?bi kiil ja v?nda kiilusoon nahka l?hevad...ise maadlesin ka selle murega astavahetusel...ei j??nud midagi muud ?le kui tdi k?bi panna...tdi`l ei ole kiiluga vaid siuke poolkuu sarnane (ja ka koidula v?rra kallim)...ei j?? muud ?le kui kiilusoon t?is keevitada ja maha lihvida ning ?ks k?lg p?rast maha k?iata...paljud on selle kiilusoone nahka minemise p?rast v?ntv?lli isegi vahetand.
Tere ka miu poolt.
to viiul : huvi p?rast , mis autoga tegemist on ? ( aasta arv)
Selle hammasratte tuksi keeramist olen ise ka n?inud aga,,, uuematel diisel mootoritel v?ntv?lli otsas olev hammasrattas poelgi ?margune;)
Selle kiilu soone taastamiseks on olemas Loctite?l head vajendid ( kas vedel metall v?i oli ?ks spetsiaalne vahend selle jaoks ), kui v?ga hullult pole pekki j?udnud keerata siis kinni ikka peaks saama.
to Wagenist : proovisin praegu oma allikatest otsida infot selle k?bi polti vahetusest aga mitte kuskilt ei leia seda :S
Miks selle peab vahetama kui sa ei keera selle lahti ??
Ja nendele kes keeravad selle polti keerme liimiga annaks korralikult vastu n?ppe !!!! Kui keerata etten?htud j?uga kinni siis milleks keermeliim ???????? Hiljem selle lahtiv?tmiseks on vaja toppelt j?udu vaja. Milleks siis kas endale v?i teistele lisat??d tekkitada.
Ok
?tlen siis teisiti . Vw tehase programmi j?rgi k?bipolti ja v?ntv?lli ?hendusele ei ole etten?htud keermeliimi kasutamist ( vaatasin umbes 10 erinevat mootorit aga selliseid m?rke ei leia ) !!
lisaks poldile tuleb vahetada ka k?bi ,see ei maksa palju .just lahti- mitte kinni. lahtikeeramisega keeratakse k?bil kiilu?narus maha,sest polt seibkraega lahtikeeramisel veab ka natuke k?bi vasakule.kui seal on l?tk v?i loks ,ei aita ka maailma parim liim.
Sodik?paks nimetaks rihmavahetajat juba seet?ttu, et hammasrihm oli autot ostes pumbalt hamba m??da, generaatori rihma pinguti oli fikseerimata ja hammasrihma alumise katte poldid lahti jooksnud. Autoks 94 aasta vento 1,9 td 55kw ja kuna autot ehitan endale siis ei usalda imevahendeid peale korraliku treiali. Viimane lubas v?ntv?llile peale keevitada ja treida ta siis piisavalt palju maha, et asi l?heks pinguga otsa. nn sodik?pp polnud avanud neid nelja polti millega saab soonrihma- ja rooliv?imu kiilrihmaseibi eraldada hammasrihmaseibist vaid kohe lahti udinud tolle keskmise ja lahti tuli see keskmine k?ll kergesti ergo polnud piisava j?uga pingutatud. Praegu v?ntv?ll treiali k?es koos uue seibi ja k?biga. Kui k?tte saan siis panen igaljuhul keermeliimiga, sest avada on seda vaja vaid simmeri vahetuseks mille samuti ?ra teen.
mina soovitaks sul panna tdi k?bi kuna to ei ole enam kiiluga vaid on siuke poolkuu kujuline...v?id poest k?sida n?idata siis saad aru tolle erinevusest...panin oma golfile (samuti 1,9td 55kw) tdi oma ja kuidagi kindlam..
See tdi k?bi pidi ka suht ?nnetu olema, olen kuulnud, et tdi v?ndad kah treialitel suht tihe t??... Kuigi jah kui see polt kinni p?sib ja on ikka keeratud siis pole probleemi, esialgu l?eb ikka kiiluga ja kui vaja saab selle rihmaseibi veel laagripeatajaga sinna otsa kah panna.
no seda k?ll aga ma vaatasin veel et keegi ahv on selle k?bi poledi veel mulle sinna v?nd sisse pooleks keeranud mingi jupp on sees veel nii et see osa mis v?nda sees keermes on no ubes 1,5cm minu arvates on v?he seda nii et et mina ostsin uue poldi ja viin trejali juurde ja lasen treialil uue poldi teha ja pikkema ja selle v?nda sees selle osa v?lja puurida nattuke j?medama keerme ja tihedama keerme sinna ja kui v?imali ma ei tea kas tal on siis sinna vastupidine keere panna
Suurem polt vist pigem paratamatus, on ka siit foorumist see l?bi k?inud, et miks need otsad volksudel n?rk koht on, seda just seep?rast et too seib toetab v?nda otsale v?ga v?hese pinnaga. Kui sinna n??d suurem polt panna siis see pind ju v?heneb veelgi? Pikemat vist v?ga panna ei ?nnestu, eks natuke kindlasti aga varsti tuleb esimene kepsukael vastu . Igatahes edu!
no aga kui originaal ei pea siis tulebju proovida muud et peaks ega tegelt see uus polt ja rihma rattas ei maks palju aga kui neid ikka aastas kaks t?lli l?heb siis on ju happu asi . viisin n??d vana hammaka freespinki ja lasen selle poolkuu koha ?le teha jaa sinna ?hed k?rvad teha nin sinna istutatakse nattuke tugevamast materjalist plaat ekks n?is mis v?lja tuleb uus juba olemas aga veel kokku ei ole pannud