K:?li tosooli sees???Uurime ise vea v?lja ja remondime ?ra :
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Klubiline
- Postitusi: 218
- Liitunud: 18 Sept 2005, 17:47
- Telefon: +358445899766
- Auto: Vw touran
- Asukoht: tuusula
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
K:?li tosooli sees???Uurime ise vea v?lja ja remondime ?ra :
probleem siis selline et avastasin t?na oma Jettal 1,6d jahutus vedeliku anumas ?liseguse olluse.K?simus siis selline et kas on kindlalt polkikaane tihend ?ra v?i tasuks vaadata ka miskit muud???
Tegu siis 40kw 1,6 diisliga.
[Muudetud: 27-1-2009 mireck]
[Muudetud: 2-2-2009 mireck]
Tegu siis 40kw 1,6 diisliga.
[Muudetud: 27-1-2009 mireck]
[Muudetud: 2-2-2009 mireck]
-
- Huviline
- Postitusi: 36
- Liitunud: 12 Aug 2008, 13:36
- Auto: Vw Jetta , Mitsubishi Colt
- Asukoht: Tallinn/Laoküla
- Kontakt:
Kaks v?imalust: kas plokikaane tihend v?i siis plokis m?ra mis on juba suur probleem...
Panen siia ?he oma v?ikse konspekti, sisaldab ka ?ldist teksti aga ei ole hetkel aega seda v?lja kookida:)
VABANDUST LUGESIN ISE KA SELLE TEKSTI KIIRESTI L?BI..SA EI LEIA KAHJUKS SIIT MINGIT ABI AGA LAS SEE TEHNILINE HOOLDUS J??DA:)
Jahutuss?steemi TH
Jahutuss?steemi hooldusel tuleb vastavalt l?bis?idule v?i kasutuses oldud ajale vahetada jahutusvedelik. Enne talve tulekut kontrollitakse tihedust ja v?rvi. Kontrollitakse tensomeetriga. Visuaalselt kontrollitakse igal hooldusel jahutusvedeliku taset paisupaagis. T??sooja mootori korral peab paisupaagis olema tase MAX piiril, k?lma mootori korral MIN piiril. Vajadusel tuleb lisada sama marki mis on eelnevalt jahutuss?steemis. Ei tohi lisada konsentraati. Kui jahutusvedelik on sogane siis tuleb see v?lja vahetada. Kui on ?line siis leia lekkekoht, k?rvalda see ja siis vaheta. Kui vedelik v?heneb siis otsi ?les lekkekoht ja k?rvalda see (h?sti leitav k?lma ilmaga). Pidage meeles et peale mootori seiskumist v?ib ventilaator (elektrimootor) l?lituda iseenesest t??sse. Paisupaagi korki ?ra ava kuuma mootori korral. Jahutusvedelik on m?rgine. Jahutusvedelik ei tohi sattuda v?rvitud ja lakitud pindadele
Vahetamiseks, vastavalt remondijuhendile ? ava paisupaagi kork, t?sta auto ?lesse, v?ta ?ra karteri kaitse ning asetades alla trehtliga n?u ava radiaatori alumise paagi kork (kui on) v?i alumisest paagist v?ljuv l?dvik. Samuti tuleks mootorisse panna uus jahutusvedelik kui vahetad termostaadi, plokikaane jne sest vana jahutusvedelik ei taga korrosiooni vastast kaitset uutele detailidele. Jahutusvedelik vahetatakse tavaliselt 2-3 aasta j?rel (ls. 60 000 km). Kui vana vedelik oli sogane siis peske s?steem l?bi. Termostaat eelnevalt eemaldada. Uhad niikaua kui tuleb puhas vesi. Uue sissevalamisel j?lgige etten?htud kogusest, sulgege k?ik alumised l?dvikud, korgid ja avage ?levalt ?hutusventiilid need on tavaliselt radikasse mineva l?dviku k?ljes, Salongis keera kraan kuuma peale, v?ib lahti v?tta tagasi tuleva vooliku ots. Siis sulgege need ja k?ivitage mootor 2-3 min. 2000-3000 p??ret ja seej?rel laske t??tada t?hik?igul seni kuni radiaatori l?dvikud l?hevad soojaks. Seej?rel t?psustakse paisupaagis vedeliku tase. Mootor t??tab seni kuni ventilaator hakkab t??le. Vahel aitab ka paisupaagi ?les t?stmine.
Termostaadi kontrollimiseks j?lgige radiaatori alumist paaki k?ega katsudes k?lma mootori korral ei tohi ta koheselt soojaks minna- kui on siis termostaat ei sulgu korralikult, kui termostaat ?ldse ei avane siis l?heb keema. Viimase korral ei sulgu radiaatori kork korralikult(tihedalt) ja surve puudub, surve peaks olema umbes 1 bar. T?psemaks termostaadi kontrollimiseks eemalda see ja pange see kuumutatavasse klaasn?usse kus on vesi ja termomeeter. Kuumutage ja j?lgige millisel temperatuuril hakkab avanema(avanema hakkab 87 kraadi juures ja t?ielikult lahti 105 kraadi juures). Kui ei vasta n?uetele siis vaheta see. Enne tagasi asetamist pange vahele tihend v?i hermeetikut.
Radiaatori rikkeks v?ib olla ebaeffektiivne jahutamine v?i leke. Kui radiaator ei jahuta siis v?ib kasutada kemikaale selle puhastamiseks v?i v?tta lahti radiaatori alumine ja ?lemine paak ja torud puhastada plastvardaga.
Kui on lekkekoht siis selle kindlaks tegemiseks lastakse sisse surve kuid mitte ?le 1 bar-i, uputad selle vette ja j?lgid kust tulevad ?humullid. Parandamiseks v?ib kasutada liime, kuid kui on messing radiaator siis v?ib joota pehme joodisega nii mehhaaniliselt kui ka keemiliselt pind eelnevalt puhastada.
Veepumba p?hiliseks rikkeks on pidev undamine t?? ajal kui rihma eemaldad ? kaob. J?relikult laagrid ? see omakorda tingib ka vedeliku lekke pumbast. Nende rikete korral veepump vahetatakse.
Ventilaator, kui on elektrimoororiga k?itav siis andurl?liti kontrollimiseks l?histatakse juhtmeotsad, mis sealt v?ljuvad, kui hakkab ventilaator t??le siis on andur korras, kui t??le ei hakka siis tuleb see vahetada. Elektrimootori kontrollimiseks kasutakse oommeetrit, siis peab n?itama kindlat takistust, kui ei siis vaheta harjad v?i mootori ise.
[Muudetud: 27-1-2009 jettar]
Panen siia ?he oma v?ikse konspekti, sisaldab ka ?ldist teksti aga ei ole hetkel aega seda v?lja kookida:)
VABANDUST LUGESIN ISE KA SELLE TEKSTI KIIRESTI L?BI..SA EI LEIA KAHJUKS SIIT MINGIT ABI AGA LAS SEE TEHNILINE HOOLDUS J??DA:)
Jahutuss?steemi TH
Jahutuss?steemi hooldusel tuleb vastavalt l?bis?idule v?i kasutuses oldud ajale vahetada jahutusvedelik. Enne talve tulekut kontrollitakse tihedust ja v?rvi. Kontrollitakse tensomeetriga. Visuaalselt kontrollitakse igal hooldusel jahutusvedeliku taset paisupaagis. T??sooja mootori korral peab paisupaagis olema tase MAX piiril, k?lma mootori korral MIN piiril. Vajadusel tuleb lisada sama marki mis on eelnevalt jahutuss?steemis. Ei tohi lisada konsentraati. Kui jahutusvedelik on sogane siis tuleb see v?lja vahetada. Kui on ?line siis leia lekkekoht, k?rvalda see ja siis vaheta. Kui vedelik v?heneb siis otsi ?les lekkekoht ja k?rvalda see (h?sti leitav k?lma ilmaga). Pidage meeles et peale mootori seiskumist v?ib ventilaator (elektrimootor) l?lituda iseenesest t??sse. Paisupaagi korki ?ra ava kuuma mootori korral. Jahutusvedelik on m?rgine. Jahutusvedelik ei tohi sattuda v?rvitud ja lakitud pindadele
Vahetamiseks, vastavalt remondijuhendile ? ava paisupaagi kork, t?sta auto ?lesse, v?ta ?ra karteri kaitse ning asetades alla trehtliga n?u ava radiaatori alumise paagi kork (kui on) v?i alumisest paagist v?ljuv l?dvik. Samuti tuleks mootorisse panna uus jahutusvedelik kui vahetad termostaadi, plokikaane jne sest vana jahutusvedelik ei taga korrosiooni vastast kaitset uutele detailidele. Jahutusvedelik vahetatakse tavaliselt 2-3 aasta j?rel (ls. 60 000 km). Kui vana vedelik oli sogane siis peske s?steem l?bi. Termostaat eelnevalt eemaldada. Uhad niikaua kui tuleb puhas vesi. Uue sissevalamisel j?lgige etten?htud kogusest, sulgege k?ik alumised l?dvikud, korgid ja avage ?levalt ?hutusventiilid need on tavaliselt radikasse mineva l?dviku k?ljes, Salongis keera kraan kuuma peale, v?ib lahti v?tta tagasi tuleva vooliku ots. Siis sulgege need ja k?ivitage mootor 2-3 min. 2000-3000 p??ret ja seej?rel laske t??tada t?hik?igul seni kuni radiaatori l?dvikud l?hevad soojaks. Seej?rel t?psustakse paisupaagis vedeliku tase. Mootor t??tab seni kuni ventilaator hakkab t??le. Vahel aitab ka paisupaagi ?les t?stmine.
Termostaadi kontrollimiseks j?lgige radiaatori alumist paaki k?ega katsudes k?lma mootori korral ei tohi ta koheselt soojaks minna- kui on siis termostaat ei sulgu korralikult, kui termostaat ?ldse ei avane siis l?heb keema. Viimase korral ei sulgu radiaatori kork korralikult(tihedalt) ja surve puudub, surve peaks olema umbes 1 bar. T?psemaks termostaadi kontrollimiseks eemalda see ja pange see kuumutatavasse klaasn?usse kus on vesi ja termomeeter. Kuumutage ja j?lgige millisel temperatuuril hakkab avanema(avanema hakkab 87 kraadi juures ja t?ielikult lahti 105 kraadi juures). Kui ei vasta n?uetele siis vaheta see. Enne tagasi asetamist pange vahele tihend v?i hermeetikut.
Radiaatori rikkeks v?ib olla ebaeffektiivne jahutamine v?i leke. Kui radiaator ei jahuta siis v?ib kasutada kemikaale selle puhastamiseks v?i v?tta lahti radiaatori alumine ja ?lemine paak ja torud puhastada plastvardaga.
Kui on lekkekoht siis selle kindlaks tegemiseks lastakse sisse surve kuid mitte ?le 1 bar-i, uputad selle vette ja j?lgid kust tulevad ?humullid. Parandamiseks v?ib kasutada liime, kuid kui on messing radiaator siis v?ib joota pehme joodisega nii mehhaaniliselt kui ka keemiliselt pind eelnevalt puhastada.
Veepumba p?hiliseks rikkeks on pidev undamine t?? ajal kui rihma eemaldad ? kaob. J?relikult laagrid ? see omakorda tingib ka vedeliku lekke pumbast. Nende rikete korral veepump vahetatakse.
Ventilaator, kui on elektrimoororiga k?itav siis andurl?liti kontrollimiseks l?histatakse juhtmeotsad, mis sealt v?ljuvad, kui hakkab ventilaator t??le siis on andur korras, kui t??le ei hakka siis tuleb see vahetada. Elektrimootori kontrollimiseks kasutakse oommeetrit, siis peab n?itama kindlat takistust, kui ei siis vaheta harjad v?i mootori ise.
[Muudetud: 27-1-2009 jettar]
-
- Klubiline
- Postitusi: 218
- Liitunud: 18 Sept 2005, 17:47
- Telefon: +358445899766
- Auto: Vw touran
- Asukoht: tuusula
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
http://album.ee/node/18704875/50103572" onclick="window.open(this.href);return false;
Kas keegi seletaks mulle,mis asi see punase ringiga ymbritsetud on???
Kas keegi seletaks mulle,mis asi see punase ringiga ymbritsetud on???
-
- Klubiline
- Postitusi: 218
- Liitunud: 18 Sept 2005, 17:47
- Telefon: +358445899766
- Auto: Vw touran
- Asukoht: tuusula
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
n??d siis j?udsin nii kaugele et minu autol seda jahutust peal ei ole ja seega siis j??b j?rele ainult tihendi viga.Seega kas otsida uus mootor vai vana ?ra remontida.K?simus siis j?rgmine,et kas keegi on ise sellist asja teinud (ja sokab n?pun?iteid jagada)v?i oskab ehk m?nda lehek?lge soovitada,kus kohast ma infot selle t?? kohta saada v?iksin???
-
- Veteran
- Postitusi: 2255
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 92 korda
- Tänatud: 17 korda
http://www.iol.ie/~kilkennyhockey/Bentl" onclick="window.open(this.href);return false; ... ch4.8.html
Plokikaane poltide lahtisaamiseks on vaja 12 kandiga torx otsikut (sel oli mingi oma ilus nimi kah, mis hetkel meelde ei tule ja otsiku numbrit kah ei m?leta) ja kokkupaneku jaoks oleks tarvis momentv?tit. Kui hiljuti pole klapis??retihendeid vahetatud, siis tasuks ilmselt need ka uued panna (ja ?ldse klapid ?le vaadata/k?ia).
[Edited on 29-1-2009 by pppp]
Plokikaane poltide lahtisaamiseks on vaja 12 kandiga torx otsikut (sel oli mingi oma ilus nimi kah, mis hetkel meelde ei tule ja otsiku numbrit kah ei m?leta) ja kokkupaneku jaoks oleks tarvis momentv?tit. Kui hiljuti pole klapis??retihendeid vahetatud, siis tasuks ilmselt need ka uued panna (ja ?ldse klapid ?le vaadata/k?ia).
[Edited on 29-1-2009 by pppp]
-
- Huviline
- Postitusi: 36
- Liitunud: 12 Aug 2008, 13:36
- Auto: Vw Jetta , Mitsubishi Colt
- Asukoht: Tallinn/Laoküla
- Kontakt:
PLOKIKAANETIHENDI VAHETUS
Plokikaane tihendi vahetuse tingib: mootori v?imsuse langus, jahutusvedeliku taseme langus(?litaseme t?us), radiaatoris t??tava mootori korral mulin, t??sooja mootori korral valge suits summutis, ?li juurde valamis korgi eemaldamisel kaetud valge ?li ja vee emulsiooniga, sama v?ib n?ha ka ?lim??tevardast, kompressiooni kontrollimisel kahes k?rvutiasetsevas silindris r?hk teistest tunduvalt madalam.plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] v?ib olla kaardunud kas ?lekuumenemise tagaj?rjel.Seega enne plokikaane tagasi panemist tuled seda kontrollida pragude ja kaardumise suhtes.
plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] eemaldakse mahajahtunud mootori korral allj?rgnevalt:
1- eemaldakse aku "-" klemm,
2- jahutusvedelik v?lja lasta,
3- eemaldada k?ik voolikud, l?dvikud ja ?hupuhasti,
4- eemaldakse k?ik juhtmed, mis segavad,
5- eemaldakse suitsutoru(p?ksid),
6- eemaldakse klapikambrikaas ja selle tihend,
7- kui kett, siis enne v.v?ll kohale, nukkv?lli m?rgid jne. Kohale, siis v?he edasi v?i tagasi, eriti diislil, et klappe ei vigastaks kui tagasi paneme, siis ketiratta polt lahti, aga ennem siduge kett ja ratas kokku(et hambast v?lja ei tule), eemaldage seej?rel ketiratas ja kinnitage kuhugi ?lespoole kett, et alt ei v?ljuks hambast(kui on h?dropinguti ketil siis see v?ib see oma silindrist v?lja tulla),
8- kui on hammasrihm siis j?rgige ja lisaks laske vabaks hammasrihma pinguti ning ?rge murdge rihma asjatult,
9- vabastage plokikaane poldid kolmes j?rgus,
10-P??dke kaant liigutada ja tehke seda kasv?i puuklopsiga tagudes ja t?stke see kasutades tali vms. ,
11- puhastage kaas ja plokk saabriga(kui nukkv?ll j?i k?lge siis on osa klappe lahti ja nende vahele v?ib sodi sattuda - puhuge suru?huga p?rast l?bi),
12- soovitav on ka klapi tihedust kontrollida(sellesse p?lemiskambrisse valage piiritust mille klapid on kinni ja kontrollige j?rgmisi),
13- ?rge keerake v?ntv?lli(eriti m?rgade h?lsside korral sest need v?imad v?he ?lesse kerkida ja hiljem hakkavad vett karterisse laskma),
14- kontrollige kaane ja ploki kaardumist lekaaljoonlauaga kaarduvus ei tohi ?letada 0.1mm kui rohkem siis vaheta v?lja v?i ?rita remontida,
15- kontrollige vana tihendi seisukorda - p??dke leida lekke p?hjuse koht, et veenduda tihendi vahetuse ?igsuses-vastasel juhul j?tkake rikke p?hjustaja otsingut,
16- otto mootoritel uued tihendid on ?hepaksused k?ik ja nende kohaleasetamisel j?lgige et oleks t?pselt k?ik avad lahti, m?nel v?ib tihend olla s?mmeetriline ja sellisel juhul j?lgigekumb pool alla poole l?heb,
17- diiselmootorite tihendi vahetamisel peab teadma: kui palju kolvid ulatuvad silindriplokist v?lja, kasutades selleks indikaatorkella ja m??ta tuleb k?ikidekolvide v?ljaulatust kahest kohast ja siis leida nende keskmine.Vastavalt selle m??dule valige tabeli j?rgi uus tihend mis v?ib omada t?hist kas: avade(s?lkude) v?i t?htede v?i numbrite n?ol.Teadke et pilu kolvi ja kaane vahel on alla 1 mm.Uus tihend on grafiidiga koos ja t?iendavat m??rimist enne paigutamist ei vaja.(ka mitte hermeetiku tihendi(ka kaane) t?pseks paigaldamiseks on juhtpuksid(tiftid) ning veenduge veelkord et ?kski ava ei sulguks ja v?ntv?ll(nukkv?ll) pole kohalt liikunud).
19- tavamootoritel ei n?uta uus plokikaanepolte aga halba see ei tee.
20- poltide ava ja keermeid tuleb m??rida uue ?liga ja kkerata k?ega kohale.
21- Plokikaane poltide kinni keeramise ?ige j?rjekord on v?ga t?htis muidu v?ib tekkida korvamatu kahju.J?rjekord on erinevatel autodel erinev, selle annab auto data, polte tuleb kinni keerata ?ige j?umomendiga mille annab samuti autodata.Polte keeratakse tavaliselt kolmes j?rgus kinni.
22- pange kohale ketiratas, kontrollige m?rgid ja keerake v?ntv?lli ?iges suunas v?hemalt 2 ringi ja siis ?lej??nud detailid osandamisele vastupidises j?rjekorras.
v?ike ?petus minu poolt, kuidas vahetada plokikaane tihend;)
Plokikaane tihendi vahetuse tingib: mootori v?imsuse langus, jahutusvedeliku taseme langus(?litaseme t?us), radiaatoris t??tava mootori korral mulin, t??sooja mootori korral valge suits summutis, ?li juurde valamis korgi eemaldamisel kaetud valge ?li ja vee emulsiooniga, sama v?ib n?ha ka ?lim??tevardast, kompressiooni kontrollimisel kahes k?rvutiasetsevas silindris r?hk teistest tunduvalt madalam.plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] v?ib olla kaardunud kas ?lekuumenemise tagaj?rjel.Seega enne plokikaane tagasi panemist tuled seda kontrollida pragude ja kaardumise suhtes.
plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] eemaldakse mahajahtunud mootori korral allj?rgnevalt:
1- eemaldakse aku "-" klemm,
2- jahutusvedelik v?lja lasta,
3- eemaldada k?ik voolikud, l?dvikud ja ?hupuhasti,
4- eemaldakse k?ik juhtmed, mis segavad,
5- eemaldakse suitsutoru(p?ksid),
6- eemaldakse klapikambrikaas ja selle tihend,
7- kui kett, siis enne v.v?ll kohale, nukkv?lli m?rgid jne. Kohale, siis v?he edasi v?i tagasi, eriti diislil, et klappe ei vigastaks kui tagasi paneme, siis ketiratta polt lahti, aga ennem siduge kett ja ratas kokku(et hambast v?lja ei tule), eemaldage seej?rel ketiratas ja kinnitage kuhugi ?lespoole kett, et alt ei v?ljuks hambast(kui on h?dropinguti ketil siis see v?ib see oma silindrist v?lja tulla),
8- kui on hammasrihm siis j?rgige ja lisaks laske vabaks hammasrihma pinguti ning ?rge murdge rihma asjatult,
9- vabastage plokikaane poldid kolmes j?rgus,
10-P??dke kaant liigutada ja tehke seda kasv?i puuklopsiga tagudes ja t?stke see kasutades tali vms. ,
11- puhastage kaas ja plokk saabriga(kui nukkv?ll j?i k?lge siis on osa klappe lahti ja nende vahele v?ib sodi sattuda - puhuge suru?huga p?rast l?bi),
12- soovitav on ka klapi tihedust kontrollida(sellesse p?lemiskambrisse valage piiritust mille klapid on kinni ja kontrollige j?rgmisi),
13- ?rge keerake v?ntv?lli(eriti m?rgade h?lsside korral sest need v?imad v?he ?lesse kerkida ja hiljem hakkavad vett karterisse laskma),
14- kontrollige kaane ja ploki kaardumist lekaaljoonlauaga kaarduvus ei tohi ?letada 0.1mm kui rohkem siis vaheta v?lja v?i ?rita remontida,
15- kontrollige vana tihendi seisukorda - p??dke leida lekke p?hjuse koht, et veenduda tihendi vahetuse ?igsuses-vastasel juhul j?tkake rikke p?hjustaja otsingut,
16- otto mootoritel uued tihendid on ?hepaksused k?ik ja nende kohaleasetamisel j?lgige et oleks t?pselt k?ik avad lahti, m?nel v?ib tihend olla s?mmeetriline ja sellisel juhul j?lgigekumb pool alla poole l?heb,
17- diiselmootorite tihendi vahetamisel peab teadma: kui palju kolvid ulatuvad silindriplokist v?lja, kasutades selleks indikaatorkella ja m??ta tuleb k?ikidekolvide v?ljaulatust kahest kohast ja siis leida nende keskmine.Vastavalt selle m??dule valige tabeli j?rgi uus tihend mis v?ib omada t?hist kas: avade(s?lkude) v?i t?htede v?i numbrite n?ol.Teadke et pilu kolvi ja kaane vahel on alla 1 mm.Uus tihend on grafiidiga koos ja t?iendavat m??rimist enne paigutamist ei vaja.(ka mitte hermeetiku tihendi(ka kaane) t?pseks paigaldamiseks on juhtpuksid(tiftid) ning veenduge veelkord et ?kski ava ei sulguks ja v?ntv?ll(nukkv?ll) pole kohalt liikunud).
19- tavamootoritel ei n?uta uus plokikaanepolte aga halba see ei tee.
20- poltide ava ja keermeid tuleb m??rida uue ?liga ja kkerata k?ega kohale.
21- Plokikaane poltide kinni keeramise ?ige j?rjekord on v?ga t?htis muidu v?ib tekkida korvamatu kahju.J?rjekord on erinevatel autodel erinev, selle annab auto data, polte tuleb kinni keerata ?ige j?umomendiga mille annab samuti autodata.Polte keeratakse tavaliselt kolmes j?rgus kinni.
22- pange kohale ketiratas, kontrollige m?rgid ja keerake v?ntv?lli ?iges suunas v?hemalt 2 ringi ja siis ?lej??nud detailid osandamisele vastupidises j?rjekorras.
v?ike ?petus minu poolt, kuidas vahetada plokikaane tihend;)