lukku
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
sai siis eile uuritud natuke seda asja omanik ?tles et rihm ei l?inud katki.K?ivitumis vea sain ka teada olid k?ll uued eels??te k??nlad kuid need juba oma elu ?ra eland.Siis vaatasin rihma rullikut seal oli n?ha et on kulunud ja vahepeal kinni kiilund j?relikult oligi hammasrihm vaikselt ?hehambav?rra valeks l?inud siis kl?bisema hakkand ja l?ppuks ?ltse paigast ?ra l?inud.ei hakka veel teemat lukku panema enne kui kokku ja t??le saan.
http://fotoalbum.ee/photos/jeq9999/45981909" onclick="window.open(this.href);return false;
siis veel oleks vaja teada kas need m?rad klappide vahel m?jutavad v?ga palju?(pildil n?eb seda plokikaant)ja kas need ?mmargused asjad avadega klappi alla v?ivad vabalt liikuda sisse v?lja?
siis veel oleks vaja teada kas need m?rad klappide vahel m?jutavad v?ga palju?(pildil n?eb seda plokikaant)ja kas need ?mmargused asjad avadega klappi alla v?ivad vabalt liikuda sisse v?lja?
-
- Huviline
- Postitusi: 291
- Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
- Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
- Asukoht: Lääne rajoon
Algselt postitas: jeq9999
http://fotoalbum.ee/photos/jeq9999/45981909" onclick="window.open(this.href);return false;
siis veel oleks vaja teada kas need m?rad klappide vahel m?jutavad v?ga palju?(pildil n?eb seda plokikaant)ja kas need ?mmargused asjad avadega klappi alla v?ivad vabalt liikuda sisse v?lja?
Kui tahad kindel olla ,et kaas on OK mine ja lase kaas ?ra survestada saada teada kas kappid v?i need praod lekkivad,Piltidelt on ka n?ha et sul sisse laske kollektor lekkib ja nende pragudega oli ist nii ,et sinna klappide vahele puuriti auk ja keere aetakse sisse sinna ning sinna keeratakse vask polt sisse pooleks ja freesiga lihvitakse tasa uuesti k?ik . olen ise n?idnud kuidas seda tehakse raske seletada aga silmaga n?ga on v?ga lihtne ja t?hus variant [VW Bot: "Keel korda!"] ,aga targemada parandavad mind kui ma eksinud olen

?ige VL. klapi pikkus on 95,5 mm. M??da pikkus ?ra ja tee j?reldus vastavalt kui palju n??d klapp l?hem on. Olen saanud klappi m??duga 93 mm .S??r oli sirge, purustusi polnud.Kuna diislil k?ib klapp kolviga kokkup?rkes otse siis klapi taldrik ei l?he nurgeti. Vale nurgaga t??tades patsutab klapi l?hemaks ,rihma purunedes l??b s??re ,,essi,, (S t?ht). Vale nurga all m?tlesin nuki ja v?nda omavahelist klappi.
eelmine aasta s?gisel l?ks "k?bi" kiil. Auto k?ivitus kuid sitasti. ?ks moment enam ei k?ivitunuud ning siis sai tehtud suurim lollus mida annab sellisel juhul teha. Proovisin auto k?ima t?mmata. Seoses sellega t?mbasin 6 klappi k?veraks. Alguses vahetasin vaid klapid ning klapis??re tihendid ?ra ning uued mootori ?lemise otsa tihendid. M?tetu t?? ning ajude jebal oli. Jahutuses surve sees. Selge!Plokikaanel m?rad sees. L?puks tellisin siis uue plokikaane. Asi s?idab siiani. masin siis 1992 G3 GTD 1.9 55Kw. Kuna selle probleemiga sai ikka maadeldud mehiselt siis sai ka kohtudud paljude meestega kes juba aasta k?mneid mootoritega tegelenud siis nemad ?tlesid, et kui tahad endale masinat teha sellise probleemi puhul siis uus plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] aga kui tahad auto maha m??a siis saab natuke "kavaldada"! Ja see kes v?idab et m?rad pole olulised siis see ei tea mootoritest ikka essugi.Kunagi ei tea kui s?gav see m?ra on ning kuidas ta k?itub surve all. kaane pingutus poldid pingutatakse "t?hte" aga pingutus momente(nurki) aga peast ?tlema ei hakka, otsin paberid yles siis anan tead. Uut kasutatud plokikaant ei soovitaks otsima hakata ennem vaata kust saaksid uue muretseda...
wapsik. Kuidas v?nda otsaga j?i? Kas seda ei r?sanud ?ra. Panid lihtsalt uue hammaka ja k?ik. P?ris nii ei saa ka ?elda et see kes v?idab et m?rad(ma pean silmas m?rasid kahe klapi vahel) pole olulised ei tea mootoritest midagi. Pigem ?tlen sedasi et pole n?inud VW, Audit mille kaantes pole olnud m?rasid.?hele v?ga suure m?raga kaanele sai tehtud isegi ekspertiis. Kahe klapi vaheline t?kk sai v?lja l?igatud ja siis j?rk j?rgult k?lgi maha l?ikama. Mis selgus? Kuni cm. s?gavuseni jooksis m?ra(aga selles osas ongi k?ige kuumem,jahutust ju pole). Edasi l?heb veel ca. sent,aga juba laiemalt ja vees?rk on ka l?hedal.?hes?naga ,m?ra sealt ei l?he l?puni. T??piline et peale lahti v?tmist on vaja kaant lihvida. Tugev t?helepanu ka sellele et eelp?lemis kambrid oleksid kinni.Kambrite tagumine k?lg ulatub ?sna l?hedale vees?rgi aukudele ja seal pole enam tihendi tugevdus servi.
v?nda otsa ei r?sinud ?ra kuna kiil peaks ametlikult alati olema pehmem kui v?nda otsas olev kiilu soon.nagu kusagil soovitati on kasulik rihma vahetusega ka kindlasti kontrollida v?nda otsa olukorda ning polti. loomulikult seda saab siis teha kui rihma ise vahetad v?i istud nina pidi juures kui keegi seda teeb.Plokikaanega on nii nagu on. Diislitel pidid need m?rad suht tavap?rased olema. Loomulikult m?jutab seda paljud asjad. Ma sain uurida plokikaant kus oli mingil p?hjusel otsmised eels??te kambrid enast kusagil 30 kraadi ?ra keeranud. peale plokikaane eemaldamist oli keeranud selle propellerisse ning isegi lihvimisega polevat sirgeks seda saanud. palju asju m?jutavad tegeld plokikaant ning tema funktsioneerimist.Turbo mootorite puhul valed r?hud, valed ajastused, valed ?hu ning k?tuse kogused, mingi jama jahutusega, ?litusega.
Eelp?lemis kambrid saavad lahti olla kuid keerata ei saa nad end kuidagi. Tift fikseerib ?ige asendi. V?nda kiilu soon on kordades tugevam kui hammasratta vastus,kuid sellegipoolest oskab pehmem metall ?ra rikkuda k?vemat poolt. Vaadake v?i n?iteks simmerlingi mis on kummist,kuid oskab v?llile sisse s??a soone. Mis puutub m?radesse siis ei tasu r?hutada turbot kui sellist vaid m?rad on ka tava diislitel.
v?in n?idata plokikaant, mis on veel originaal, millel 1 eelp?lemis kamber ennast ?ra keeranud on.samas on veel pakkuda plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] millel peksis eelp?lemis kambri lahti, v?idetavalt seoses sellega, et turbo oli otsad andnud ning seda ei olnud v?imalik kohe ?ra parandada, s?ideti kusagil 1000 km katkise turboga.Seda seletati sellega, et ?hu ning k?tuse segu tasakaal l?ks paigast ?ra ning seoses sellega ka temperatuurid p?lemis kambris muutusid ning see tegi mootorile viga. Sellele ma vastust pole saanud kas sama mootori turbo ning vabalt hingava plokikaaned on samad v?i erinevad. m?ned v?idavad et on samad m?ned j?lle et erinevad. Pihusti r?hud on kyll erinevad aga samas olla ka siin erinevaid pihusti otsi mis pihustavad erinevalt... ehk targemad kommenteerivad ...
?kki saad mulle saata pingutus momendi.Algselt postitas: wapsik
eelmine aasta s?gisel l?ks "k?bi" kiil. Auto k?ivitus kuid sitasti. ?ks moment enam ei k?ivitunuud ning siis sai tehtud suurim lollus mida annab sellisel juhul teha. Proovisin auto k?ima t?mmata. Seoses sellega t?mbasin 6 klappi k?veraks. Alguses vahetasin vaid klapid ning klapis??re tihendid ?ra ning uued mootori ?lemise otsa tihendid. M?tetu t?? ning ajude jebal oli. Jahutuses surve sees. Selge!Plokikaanel m?rad sees. L?puks tellisin siis uue plokikaane. Asi s?idab siiani. masin siis 1992 G3 GTD 1.9 55Kw. Kuna selle probleemiga sai ikka maadeldud mehiselt siis sai ka kohtudud paljude meestega kes juba aasta k?mneid mootoritega tegelenud siis nemad ?tlesid, et kui tahad endale masinat teha sellise probleemi puhul siis uus plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] aga kui tahad auto maha m??a siis saab natuke "kavaldada"! Ja see kes v?idab et m?rad pole olulised siis see ei tea mootoritest ikka essugi.Kunagi ei tea kui s?gav see m?ra on ning kuidas ta k?itub surve all. kaane pingutus poldid pingutatakse "t?hte" aga pingutus momente(nurki) aga peast ?tlema ei hakka, otsin paberid yles siis anan tead. Uut kasutatud plokikaant ei soovitaks otsima hakata ennem vaata kust saaksid uue muretseda...
Pingutus momendid siis j?rgmised. esmalt 40 Nm siis 60 Nm siis 180 kraadi keerata, see j?rel mootor kokku laduda, soojaks lasta ning siis 90 kraadi uuesti pingutada. Need pingutus momendid uute poltide puhul. kraadi pingutamine t?hendab seda, et v?tit pead keerama nii mitu kraadi nagu n?utud on seega 180 kraadi on 3/4 t?isp??ret. 1 poldi komplekti on soovitatav kasutad kuni 2 korda st. 2 korda pingutada t?is ts?kkel v?i teisiti p?rast seda kui oled 1 kord juba ploki kaane mahav?tnud ja tagasi pannud siis teistkorda samade poltidega pole soovitatav sama asja teha!!!Pingutus j?rjekord 10 poldi puhul siis selline et alustad keskmisest kahest. nt ?lemine nr 1 ning alumine nr2 siis v?tad vasakult poolt nr1 k?rval oleva poldi ning peale seda paremalt nr2 k?rval oleva ja nii muudkui edasi.... edu
d?namolise v?tmega saad vaid peale panna 40 Nm ning 60Nm. need kraadid keerad paika ilma dynamo kellata. v?givaldselt kerad v?tme 3/4 p??ret. aga kasulik on ehk iga pingutus ringi st. peale 40 Nm oodata 5 mintsa siis j?lle p?rast 60 Nm pingutamist oodata 5 mintsa. "t?hte" liigud mitte spiraali.
10-4-2-6-8
7- 5-1-3-9
selline oleks siis skeem ning selline pingutamine
40Nm- 60Nm- 180` temp(c`) 90`
`-t?hendab kraadi.
10-4-2-6-8
7- 5-1-3-9
selline oleks siis skeem ning selline pingutamine
40Nm- 60Nm- 180` temp(c`) 90`
`-t?hendab kraadi.