Sain omale 44kw 1V mootoriga Jetta.
Kuna tegemist on esimese diisliga, mida oman, siis selles vallas erilisi teadmisi ei oma.
Nagu ma aru saan, on 1V mootor öko-mootor. Pump ja turbo on 51kw mootorist lahjemad.
Üks häiriv detail auto juures on see, et vajutades gaasi, ei reageeri mootor esialgu üldse, pedaali tuleb vajutada päris palju, et mootor reageerima hakkaks. Teisisõnu on gaasipedaalil päris pikk tühikäik (pumba peal hoob igaljuhul liigub kohe kui pedaali vajutada!).
Kas selline käitumine on normaalne, või on tegemist defektiga (eeldatavalt siiski defekt). Kui tegemist on defektiga, siis mis võiks seda põhjustada ja kuidas leida selle vastu rohtu?
Kas turbot peaks olema kuulda sellel mootoril või mitte? Hetkel ei suutnud küll turbo rakendumist eriti tunda ega kuulda. Kuidas tuvastada turbo seisukorda? Ainuke variant on lõdvik lahti ja üritada loksutada?
Kui sooviks seda mootorit veidi järgi aidata, siis millised on võimalused selleks?
* Kas plokikaas erineb 51kw mootori omast? Kui jah, siis mille poolest? Kui pumpa-turbot vahetama hakata, kas siis tuleks ka kaas ära vahetada või saaks ka praegust ära kasutada?
* Kas pihustid on erinevad 51kw mootorist? Kas pihusteid oleks vaja vahetada pumba-turbo vahetamisel?
* Kas 51kw pump istub 1:1 sinna peale? Kas võiks kasutada ka mõne teise mootori pumpa, mis 1:1 istub (VAG grupi teised autod, vw, audi, seat jne ja mootorid, 1.6 1.6td, 1.9td jms)?
* Kas 51kw turbo istub 1:1 peale? Kas ka mõni teine (1.9 mootori vms. suurem?) turbo istub 1:1 peale ja kas mootor seda kannataks ja kas pumpa peab ka kuidagi modifitseerima turbot vahetades?
* Kas 1.9TD on sisuliselt sama mootor ja istub 1:1 vahele? Kui 1.9TD odavalt kätte saaks, kas see oleks mõistlik ja lihtne upgrade? Vana kast peaks sinna ilmselt ilusti otsa istuma? Kuidas on lood andurite ja muu sellisega? Saab vana mootori pealt võtta?
Ehk on kellelgi veel mõni hea nõuanne või nipp, mida diislite puhul teadma peaks?
Kõikvõimalike modifikatsioonide puhul on oluline asja odavus. Poest uut turbot ja muid kalleid detaile osta ei soovi. 1:1 sobivuse point on just selles, et saaks detailid mõne doonorauto peale tasuta või suht odavalt.
Mutrivõti seisab hästi käes ja kogu töö teen ise, vaid juppide sobivuse osas on enne nende hankimist veidi nõu vaja, kasutuid detaile hoovi kuhjata ei soovi.
Mõned küsimused 44kw 1V mootori kohta
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Point pole üldse selles.T6nis2 kirjutas:Miks siis ostsid sellise auto,mille mootor ei meeldi?
Auto sai 3k eest ostetud ning sellisel juhul pole suurt vahet, mis mootor seal peal on.
Auto sobib ka praguses seades (va. esimeses postis mainitud gaasi tühikäik).
Aga nagu me kõik teame, pole jõudu kunagi liiga palju. Ja kui seda lihtsalt juurde saab, siis miks mitte.
Üritasin teema püstitada niimoodi, et pärast hiljem saaks siit välja lugeda, millised 1.6 (ja võibolla ka teiste diislite) erinevate versioonide detailid on omavahel 1:1 vahetatavad ja mis on selle resultaat.
Ehk siis kuidas oma diislit lihtsate vaheditega järgi aidata.
Sellisest teemast võiks ka teistele tulevikus kasu olla.