Õlivahetus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
jeesus
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Aug 2009, 16:13
Asukoht:

Õlivahetus

Lugemata postitus Postitas jeesus »

Nonii. Esmaspäeval on plaanis autol õli vahetada. Varem seda teinud ise pole, seega sooviks veits lisainfi. Üldplaanis peaks asi sama lihtne olema nagu muruniidukil? :D Et vana õli välja ja uus sisse?! Muidugi olen kuulnud ka loputusõlist. Aga kuskohas täpsemalt see "kraan" mootori all asub, kust õli välja lasta? Ning 97. aasta manuaalile läheb ilmselt ikkagi poolsünt õli?
Passat 1.6 74kw

Neegripoiss
Huviline
Postitusi: 286
Liitunud: 24 Juul 2006, 12:45
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Neegripoiss »

Kui moototriõli silmas pead, siis mootori põhja all on karter(selline vanni moodi asi) ja seal põhja all on punn, mis tuleb lahti keerata.

Wizard
Huviline
Postitusi: 1129
Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
Auto: g4 variant `05
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Wizard »

poolsünt jah piisav aga filter tuleb ikka ka ära vahetada
Br.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Ära varja mootori andmeid,kui tahad õli vahetada.

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas sillu7 »

T6nis2 kirjutas:Ära varja mootori andmeid,kui tahad õli vahetada.
Kui silmad lahti teha, siis on näha, et all on kirjas: Passat 1.6 74kw

Ja täpsustuseks läheb sul sinna 3,0-3,8 liitrit seda ollust.

[Muudetud: 16-8-2009 sillu7]

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Krisss »

Targad mehed garaažis räägivad, et loputada diisliga seda süsteemi seal(lasta mootori pealt õli korgist sisse ja alt tuleb ta ise välja)...
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

Raiq
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Dets 2008, 17:12
Auto: Golf3
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Raiq »

Sobiva 6li leiad siit: http://www.valvoline.ee/lubricantsadvisor/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Monah »

inladen kirjutas:veega ei taha mootorid pesta...ehh naljatilgad...diisliga pesema...pesed s...a lahti sees ja siis kanal umbe...ja uut mootorit otsima...))))

:thumbup:
Ja veel lisaks voiks pesuoliga yle loputada, siis kindlasti voiks uut mootorit lammarist otsida:)
Ei soovita yldse sellist pesu mootorile.

romeoD

Lugemata postitus Postitas romeoD »

Mina olen teinud nii, et masin kanalile, siis see "punn" ehk polt, mis seal "vanni" ehk karteri põhja kyljes on, keerasin lahti ja lasin vanal õlil voolata pooleks lõigatud 5L kanistrisse, kui nirin vaiksemaks jäi, siis keerasin õlifiltri kyljest. Vanakooli ässad teadsid õpetada, et kui see mingil põhjusel ei peaks tahtma lahti tulla ja spets võtit pole, siis kruvikas läbi ja käib kah. Vana filtrit ju tagasi ei pane, isegi siis, kui seda Fairyga pesta:D Vahepeal on siis mootor õlist enamvähem tyhjaks tilkunud, keerasin poldi tagasi sinna põhja alla, kallasin filtri õli täis(kuigi nagu ma aru olen saanud, siis pole seda tarvis teha, sest mootor lööb ise selle suht hetkega täis). Filter keera mõõdukalt kinni, et kui tunned, et on kinni, siis natukene veel nii igaks juhuks. Siis ylevalt uus õli sisse, lased seista natuke ja kontrollid vardaga, kas on juba piisavalt. Kui on, siis õlikork kinni ja võid enese yle uhke olla ^^

-MarX86-
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 20 Mär 2009, 20:52
Auto: VW Golf IV 1,4l ja 55kw 2000a
Asukoht: Paldiski mnt 96a
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas -MarX86- »

kui vahetate filtrit, siis tuleb uue filtri tihend teha õliga kokku( näpuga peale määrida), et ei tõmbaks tihendit lahti ja viltu jne jne kui kinni keerate.

ja muidugi veenduda et vana filtri tihend ei jäänud mootori külge, ka selliseid pange astumisi olen kohanud!

täis pole filtrit teps mitte vaja valada!
Tark ei kiirusta (1,4l ja 55kw)

Indrek
Huviline
Postitusi: 304
Liitunud: 29 Apr 2005, 07:31
Auto: Golfi risu
Asukoht: Raplamaa

Lugemata postitus Postitas Indrek »

See oli jah sigulliaegadel vajalik et filter täis valada, tänapäeval on osadel autodel filter hoopis teispidi või külili ka, kuidas sa siis valad? :P
Igast muud möga pole ka mõtet valada (neid loputusasju), uus õli sisse, vaata et norm täis saaks, peale seda kalla (kütust kütusepaaki :P) ja talla :)

[Muudetud: 27-8-2009 Indrek]
vanasti olin insche

onusnooker
Huviline
Postitusi: 435
Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Uskumatu kui lihtne...

romeoD

Lugemata postitus Postitas romeoD »

onusnooker kirjutas:Uskumatu kui lihtne...
Ise ka imestasin, et ongi nii lihtne vai:P
Aga seda et, neid loputusvahendeid pole vaja ju kasutada, kui regulaarselt mingi 10-15k km järelt õli vahetad, õli ju ise peseb seda saasta sealt välja

riaak
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 21 Nov 2008, 20:56
Auto: VW
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas riaak »

Peale esimest mootori käitamist, kontrolli õli tase uuesti üle. Võid küll alguses norm koguse sisse valada, aga kui masina käima lööd, siis läheb mingi kogus veel filtrisse.

Vasta

Mine “Mootor”