Blow off valve vanale turbo diislile
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Blow off valve vanale turbo diislile
Tere!
Kas keegi on ise paigaldanud või näinud mõnel kõige lihtsamal turbodiislil blow off valvet?
Mul on Golf 2 1,6 td 51 kw. Wastegate klapp on puru ja vedru paistab. Ühesõnaga wastegate on koguaeg kinni. Kuna see autole hästi ei mõju, mõtlesin, et võiks mootori piina leevendada blow off valvega mis laseb sisselaske süsteemist rõhku välja gaasi mahalaskmisel. Kuid ma ei mõtle välja kust võtta vaakum.
On kellelgi huvitavaid ideid.
http://www.youtube.com/watch?v=rzhADMFf" onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related
Uuematel mootoritel paistab võimalik olevat.
Kas keegi on ise paigaldanud või näinud mõnel kõige lihtsamal turbodiislil blow off valvet?
Mul on Golf 2 1,6 td 51 kw. Wastegate klapp on puru ja vedru paistab. Ühesõnaga wastegate on koguaeg kinni. Kuna see autole hästi ei mõju, mõtlesin, et võiks mootori piina leevendada blow off valvega mis laseb sisselaske süsteemist rõhku välja gaasi mahalaskmisel. Kuid ma ei mõtle välja kust võtta vaakum.
On kellelgi huvitavaid ideid.
http://www.youtube.com/watch?v=rzhADMFf" onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related
Uuematel mootoritel paistab võimalik olevat.
Tänan tõlke eest. Kuid asi ongi selles seda saab mitut moodi mõista. 1). Kütuse ülerõhuklapp 2). Turbomootori heitgaaside väljalaske ülerõhuklapp(wastegate) 3). Turbomootori sisselaske ülerõhuklapp (blowoff valve lüh. BOV) 4). Jahutussüsteemi ülerõhuklapp(paisupaagi kork:)) jne...
Blow off valve on tegelikult mõeldud turboga bensiinimootoritele, sest neil on vaja peale segusiibri sulgumist(gaasi pedaali vabastamist) liigsest rõhust sisselaske torustikus vabaneda, et need ei rikuks turbot. Blow off valvet avab vaakum.
Vabandan veelkord inglise keelsete terminite eest, kuid ka torumehelt oleks mõtetu nõuda, et ta teisendaks tollid meetermõõdustikku:)
Kui kellelgi on infot selle ülerõhuklapi paigaldamise kohta diislile, siis jagage kogemusi.
[Muudetud: 3-10-2009 Taaviw126]
Blow off valve on tegelikult mõeldud turboga bensiinimootoritele, sest neil on vaja peale segusiibri sulgumist(gaasi pedaali vabastamist) liigsest rõhust sisselaske torustikus vabaneda, et need ei rikuks turbot. Blow off valvet avab vaakum.
Vabandan veelkord inglise keelsete terminite eest, kuid ka torumehelt oleks mõtetu nõuda, et ta teisendaks tollid meetermõõdustikku:)
Kui kellelgi on infot selle ülerõhuklapi paigaldamise kohta diislile, siis jagage kogemusi.
[Muudetud: 3-10-2009 Taaviw126]
-
- Huviline
- Postitusi: 264
- Liitunud: 09 Veebr 2004, 21:48
- Auto: Beetle 1302 ´72 - Audi A6 ´05 - Jeep XJ 4.0
- Asukoht: Jõhvi - Toila
Mida sa kobised igas teemas, kui sul midagi asjalikku öelda pole siis shut t f.... up. Mina ja ka arvatavasti teised said aru mida öelda taheti. Tehnilist teksti on teinekord suht raske ja mõttetu tõlkida kuna vastavad sõnad puuduvad. Ja vaevalt sa siis ka aru saaks kui see kõik oleks olnud eestikeeles.
€
€
T6nis2 kirjutas:Räägi teemast Eesti keeles. Ära haki oma teemasse võõr keeli. Kui siiski väga valu ütelda võõr keeles siis võiks ka tõlge olla sulgudes.
GTI - Gena Tegi Imet
-
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Kusjuures ise olen ka aru saanud, et ilma gaasijaotus klappita mootorid(enamus diislid) ei vaja blow off-i, aga kui täna ühe TD käima sain ja puuduva väljalaskesüteemita sõitu tegin, siis kostus kiirendamisel peale gaasi maha laskmist kohutav kahin, umbes sama hääl kui blow off-ita bensukal(näiteks audi 100, 2,1 10V Turbo). Mis seda häält teeb:dork:?
[Muudetud: 4-10-2009 Boxerdaja]
[Muudetud: 4-10-2009 Boxerdaja]
Ja mis see blow off peaks sul wastegate asendama? Sisselase ja väljalase ikka 2 erinevat asja!
Kui sul wastegate kinni on siis puhub sul turbo maksimum rõhku,mis antud mootor sul hetkel välja annab lihtsalt, BOV laseb pärast turbot sisselaske torustikust rõhu välja vältimaks turbo seiskumist segusiibri sulgemisel ja ka vigastamaks kompressori labasi! Ja kuna sul sellist asja nagu segusiiber POLE siis pole sel mingit mõtet! Lihtsalt tee wastegate korda,enne kui midagi laiali lendab:)
[Muudetud: 4-10-2009 geeteeii]
Kui sul wastegate kinni on siis puhub sul turbo maksimum rõhku,mis antud mootor sul hetkel välja annab lihtsalt, BOV laseb pärast turbot sisselaske torustikust rõhu välja vältimaks turbo seiskumist segusiibri sulgemisel ja ka vigastamaks kompressori labasi! Ja kuna sul sellist asja nagu segusiiber POLE siis pole sel mingit mõtet! Lihtsalt tee wastegate korda,enne kui midagi laiali lendab:)
[Muudetud: 4-10-2009 geeteeii]
Aga kui on huvi siis vaja sul leiutada/osta u selline süsteem ja paigaldada see oma autole! tegelikuses polegi see nii keeruline.
http://www.dieselperformance.com/produc" onclick="window.open(this.href);return false; ... OV%292.pdf

http://www.dieselperformance.com/produc" onclick="window.open(this.href);return false; ... OV%292.pdf
Tegelikult on sellel mõttel 2 asja, 1 hea omadus ja 1 halb.
samas seda halba väga ei olegi kuna ma ei ole selle mootoriga kursis kuid kui tal õhulugejat ei ole siis on tast kasu ka natuke..
nimelt see hääl mis summutita proovides oli, oli turbo *surge*
ehk mootor õhku ei tarbi, kuid turbo üritab seda mootorisse suruda veel täie jõuga, ja halb on ta sellepärast, et gaasi maha lastes, mootoril koormust ei ole (veelvähem heitkaase) mis turbot õiget pidi ringi ajaks võib tekkida selline efekt, et turbo hakkab lihtsalt tagurpidi tööle..
ja asi mõjub nii, et mõtle kui sa jooksed kusagil sirge teepeal ja järsku sa hoopis jookseksid sa tagurpidi, pole eriti meeldiv
muidugi ka see, et kui seda klappi ei ole, siis käiguvahetusel turbo tõmbab suht kiiresti oma hoo maha ja kui nüüd käik vahetatud siis läheb tal kaua aega, et hoog sisse saada ja uuesti boostima hakata (mis meist päris paljudele meeldib ma usun).
nii, et kui sul on vanematüübi mootor ilma õhulugejata, anna aga minna.
PS: Ise katsetatud asi ja täitsa toimiv..
Ahja unustasin ka mainida, et käiguvahetusel kui rõhk üleval tuleb üks ilus sahmakas *psahh* kah sealt välja mis paneb näo särama.
Silver
samas seda halba väga ei olegi kuna ma ei ole selle mootoriga kursis kuid kui tal õhulugejat ei ole siis on tast kasu ka natuke..
nimelt see hääl mis summutita proovides oli, oli turbo *surge*
ehk mootor õhku ei tarbi, kuid turbo üritab seda mootorisse suruda veel täie jõuga, ja halb on ta sellepärast, et gaasi maha lastes, mootoril koormust ei ole (veelvähem heitkaase) mis turbot õiget pidi ringi ajaks võib tekkida selline efekt, et turbo hakkab lihtsalt tagurpidi tööle..
ja asi mõjub nii, et mõtle kui sa jooksed kusagil sirge teepeal ja järsku sa hoopis jookseksid sa tagurpidi, pole eriti meeldiv

muidugi ka see, et kui seda klappi ei ole, siis käiguvahetusel turbo tõmbab suht kiiresti oma hoo maha ja kui nüüd käik vahetatud siis läheb tal kaua aega, et hoog sisse saada ja uuesti boostima hakata (mis meist päris paljudele meeldib ma usun).
nii, et kui sul on vanematüübi mootor ilma õhulugejata, anna aga minna.
PS: Ise katsetatud asi ja täitsa toimiv..
Ahja unustasin ka mainida, et käiguvahetusel kui rõhk üleval tuleb üks ilus sahmakas *psahh* kah sealt välja mis paneb näo särama.
Silver