küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
torabora5
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 20 Okt 2009, 08:16
Auto: vw bora 1.9tdi PD
Asukoht: lõuna-eesti

küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta

Lugemata postitus Postitas torabora5 »

Tere. Kas keegi oskab soovitada, millist eelsoojendit kasutada 1.9 tdi mootori puhul ja millise effekti ja, kis külmakraadide juures peaks seda kasutama?

Heiki007
Huviline
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mai 2007, 17:32
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas Heiki007 »

Näiteks, soomes kasutavad seda paljud juba +10 kraadise ilmaga:)
Ja kas plaanid panna elektrilist ( DEFA) või kütusepealt toimivat eelsoojendit ( WEBASTO)?
Kindlasti on nendest kasu ka 0 kraadi juures, kuna oled kindlasti märganud, et diisel auto ei lähe külma ilmaga eriti kiiresti soojaks. Need aparaadid välistaksid selle, istud autosse, ja autos on kindlasti niimõnigi kraad soojem kui väljas. Lisaks on ka mootor valmis alustama sõitu ja põhimõtteliselt väheneb ka kütusekulu, kuna ei tule ju enam külmamootoriga sõita:)

torabora5
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 20 Okt 2009, 08:16
Auto: vw bora 1.9tdi PD
Asukoht: lõuna-eesti

Lugemata postitus Postitas torabora5 »

huvi tärkas rohkem elektrilise vastu. ilmselt on kütuse pealt toimivate soojendite hinnad märkimisväärselt kõrgemad kui elektriliste puhul. Huvitav ,kui ma korrapäraselt soojendit elektri pealt kasutan talvel, kas kuu lõpus tuleb EEst krõbe elektrarve ,või ma ei pane tähelegi seda oma arve peal?

ymerameez
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2007, 13:51
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas ymerameez »

Küttekeha on minu mäletamist mööda 600W.
Mul küttis ca 2 tundi hommikul enne sõitu.
Kuskilt on mulle meelde jäänud, et 100w pirn tarbib 10 tunniga 1 kwh energiat . Kui see nii tõepoolest on, siis saad 600w asja kulu välja arvutada.
Praegusele Passatile ma seda toppima ei hakka, kasu on liiga olematu. Külm on reo niikui nii, f german engineering.
Kui - siis küttepealt toimiv asjandus, kuid see on liiga kallis 99 a auto jaoks :D

onusnooker
Huviline
Postitusi: 435
Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Elektriline Defa peaks koos juhtmetega maksama ca.2300kr

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Ploki soojenduse eesmärk oli 80-nendatel. hõlbustada diisli käivitumist. Nüüd on efekt selles et tuleks kohe sooja(pluss kraade) salongi ja klaasid saaks puhtaks. Kütmise KASULIKKU aega annab soojendus elemendi müüa (oleneb firmast,elemendi võimsusest). Viimati (2006) maksis Defa 1600 kr.

olc
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 12 Mär 2007, 15:45
Auto: Golf6 TSI DSG 2012
Asukoht: Põlva - Tartu

Lugemata postitus Postitas olc »

Kui elektripistik on autole lähedal siis igal juhul soovitan kasutada eelsoojendit. See on ikka mõnusalt odav variant sooja saada. Oma autole lasin webasto paigaldada, ajab ka kiirelt soojaks ja ei pea aknaid kraapima. Mootoriga koos veel webastot käiata, siis temp näidik lausa jookseb 90'ni. Elektrilise soojendusega tuleks muidugi eraldi puhur ka salongi paigaldada kui salongi ka sooja tahestakse kohe saada. See lisab küll hinda, aga kindlalt tasub ära. Webastost odavam ja lollikindlam ka. Endal kahjuks 220V auto juurde viia ei saa, muidu oleks ka elektrilised asjad paigaldanud.

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Lugemata postitus Postitas daff »

siin eelpool mainitud kütusekulu vähenemisele lisaks on ka mootori kulumise vähenemine. kui võimalus on, siis ma igal juhul soovitan mingit eelsoojendit kasutada, alati väga mugav. endale ei ole muretsenud veel üliõpilase staatuse ja hinna (auto maksab vaid natukese rohkem kui autonoomne eelsoojendi) tõttu.

Heiki007
Huviline
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mai 2007, 17:32
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas Heiki007 »

OT: Mul oli kunagi 1991a opel vectra millel oli defa peal ja millegipärast ma magasin VÄGA tihti autos:) sellel isendil sai panna et kui tem alla 19 kraadi hakkas ta uuesti kütma ( salongi ja mootorit) ja nii oli väga vahvva talvel autos magada:)


Teemast: Elektrilisele pane kindlasti, ka salongi puhur. uued on moodsad ja võtavad vähe ruumi. Ja oi kui tore on istuda autosse, mis on eelnevalt köetud, klaasid puhtad, mootor soe. Keerad võtit ja juba oledki sõidus:)

Sammalhabe
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 06 Okt 2006, 09:14
Auto: VW Sharan 1,9TDI, 2001, Tiptronic, Golf+ 2,0TDI DSG 2006
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Sammalhabe »

Täpsemat infot saad kas DEFA või CALIX kodulehelt. Igale mudelile on oma soojendi, kas jahutusvedelikus, mootoriõlis või suisa väljaspool mootorit. Komplektsust saad vastavalt rahakotile lisada.

winterboy
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 12 Apr 2008, 12:15
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Lugemata postitus Postitas winterboy »

ymerameez kirjutas:Küttekeha on minu mäletamist mööda 600W.
Mul küttis ca 2 tundi hommikul enne sõitu.
Kuskilt on mulle meelde jäänud, et 100w pirn tarbib 10 tunniga 1 kwh energiat . Kui see nii tõepoolest on, siis saad 600w asja kulu välja arvutada.
Praegusele Passatile ma seda toppima ei hakka, kasu on liiga olematu. Külm on reo niikui nii, f german engineering.
Kui - siis küttepealt toimiv asjandus, kuid see on liiga kallis 99 a auto jaoks :D
nagu ma aru sain siis 600 w küttekeha võtab siis tunni jooksul 0.6 KwH ja kahe tunni jooksul siis 1.2 Kwh . Ühe Kwh hind ei ole ka vist kõige suurem ju.
see on kohe väga ostma kutsuv kuna diisel ju hommikuti käib mul mingi 15 minutit ja selle ajaga suudab ta päris palju kütet ära nosida. opel omegal on see plokisoojendus olemas aga seda kasutanud ei ole kuna pole tarvis läinud ja praegu sellega ei sõida üldse.
nüüd peaks ka enda passatile juhtme ostma ja ka elektriliseks tegema
tohutult elevile ajab

jawarider2
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 04 Sept 2008, 16:20
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas jawarider2 »

golf III 1,9 TDI 66 kw
Viimati muutis jawarider2, 27 Nov 2018, 18:59, muudetud 1 kord kokku.

jawarider2
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 04 Sept 2008, 16:20
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas jawarider2 »

koos juhtmega
Viimati muutis jawarider2, 27 Nov 2018, 18:59, muudetud 1 kord kokku.

Sammalhabe
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 06 Okt 2006, 09:14
Auto: VW Sharan 1,9TDI, 2001, Tiptronic, Golf+ 2,0TDI DSG 2006
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Sammalhabe »

Endal on ühe autoga läbikäidud etapid :). Eks ta algabki ainult mootori soojendamisest (nii on rahakotile valutum). Siis hakkad tundma, et salong võiks ka soe olla kui autosse istud ja klaasid puhtad. Muretsed lisaks mootori soojendajale ka komplekti: hargmik, jätkujuhtmed ja pistikupesa salongi puhurile. Puhur originaalina on muidugi väga kallis vidin, aga pakutakse ka miskeid asenduspuhureid ja puhuri saad alati lihtsalt järgmisse autosse tõsta. Seejärel mõtled, et miks pagana pärast pead iga hommik käsitsi pistikupessa sorkama, ostad ka juhtkella salongi. Viimasele lisaks saab panna ka akulaadija vahele ja alati on aku laetud. See olekski kogu komplekt mootori soojendamiseks.
Ise tehes on kõige raskem esimene osa, ehk siis soojendaja saamine mootorisse, ülejäänud tööd on juba lihtsamad juhtmete vedamised. Ja kui selle mugavusega ära harjud, siis tahad seda igal oma autol kohata;).

roolijoodik18
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 18 Veebr 2011, 19:16
Telefon: 56340329
Auto: vw passat 1,9td
Asukoht:

Re:

Lugemata postitus Postitas roolijoodik18 »

äkki oskad öelda mis on plokisoojendus ava moot 1,9 td 1992 a tahaks pana aga ei leia ava ules

onusnooker
Huviline
Postitusi: 435
Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
Asukoht: Harjumaa

Re:

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Sammalhabe kirjutas:Endal on ühe autoga läbikäidud etapid :). Eks ta algabki ainult mootori soojendamisest (nii on rahakotile valutum). Siis hakkad tundma, et salong võiks ka soe olla kui autosse istud ja klaasid puhtad. Muretsed lisaks mootori soojendajale ka komplekti: hargmik, jätkujuhtmed ja pistikupesa salongi puhurile. Puhur originaalina on muidugi väga kallis vidin, aga pakutakse ka miskeid asenduspuhureid ja puhuri saad alati lihtsalt järgmisse autosse tõsta. Seejärel mõtled, et miks pagana pärast pead iga hommik käsitsi pistikupessa sorkama, ostad ka juhtkella salongi. Viimasele lisaks saab panna ka akulaadija vahele ja alati on aku laetud. See olekski kogu komplekt mootori soojendamiseks.
Ise tehes on kõige raskem esimene osa, ehk siis soojendaja saamine mootorisse, ülejäänud tööd on juba lihtsamad juhtmete vedamised. Ja kui selle mugavusega ära harjud, siis tahad seda igal oma autol kohata;).
Õigus, enda autole ka soojendus element juba mootori külge pandud ja tõesti käivad edasised mõtted nagu eespool kirjeldatud...

CharlieF
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 28 Veebr 2010, 18:17
Auto: VW Passat`04, VW Polo`96
Asukoht:

Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta

Lugemata postitus Postitas CharlieF »

Mina oma autole paigaldasin jahutusvedeliku lõdviku vahele eelsoojendi, 500w, lisaks salongipuhuri. Mootoriplokk on 2 tunniga täiesti soe, kui väljas on -20. Käivitub eelsüüteküünaldeta ja salongi hakkab ka peaaegu kohe sooja andma, nii et salongipuhuril erilist mõtet polegi. Istuda sooja autosse on muidugi mõnus. Ise olen ka mõelnud, et võiks akulaadija paigaldada, samas, kui mootor soe, siis käivitamisega mingeid probleeme pole ja akut ka ei piina. Seega ei ole sel erilist vajadust.

Failure
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 01 Juul 2011, 10:25
Auto: 4WD Bora
Asukoht: Tartu

Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta

Lugemata postitus Postitas Failure »

Teab keegi vastust küsimusele: Kuidas praegu 220v eelsoojendite hinnad on?
Mootoriks 1,9 TDI.
Kiire pilk andis hinnaks (Webastole) ~1160 raha.
Kui asi pole ratastes, siis on ta kummis!

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5372
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

Failure kirjutas:Teab keegi vastust küsimusele: Kuidas praegu 220v eelsoojendite hinnad on?
Mootoriks 1,9 TDI.
Kiire pilk andis hinnaks (Webastole) ~1160 raha.
http://www.defa.com/et/automotive/warmu ... ne_heater/" onclick="window.open(this.href);return false; Vaata siit kood, mis autole sobib (1,9tdi-l on 2 versiooni..oleneb mootori tähisest) ja küsi koodi järele Autoeksperdist.
Viimati muutis TiitRE, 27 Nov 2014, 11:09, muudetud 1 kord kokku.

Mirko
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 17 Veebr 2013, 16:00
Auto: C7 3.0tdi quattro
Asukoht: Pärnu

Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta

Lugemata postitus Postitas Mirko »

Autoekspert enam Defa-ga ei tegele, Pärnus vähemalt mitte, pakuvad ainult Calix-it. Enda autole panin Defa, kuna paigaldusega tegelevad isikud(k.a Autoeksperdi omad) soovitasid seda rohkem, kuigi usun, et olulist vahet neil ei ole.
On ikka hea küll kui hommikul auto soe, klaasid puhtad ja mootor käivitub nagu suvel. :wave: Autosse läks lülitatav puhur 1350W/2100W, siis saab külmemate ilmadega ka salongi soojaks, kardan, et pakutav baasvariant 1400w jääb suurte külmadega väheks, kuid 0 lähedase temperatuuriga pole jälle üle 1400w vaja.
Viimati muutis Mirko, 27 Nov 2014, 16:36, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5372
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 93 korda

Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta

Lugemata postitus Postitas TiitRE »

Mirko kirjutas:Autoekspert enam Defa-ga ei tegele, Pärnus vähemalt mitte, pakuvad ainult Calix-it.
Jutt õige! Enne tegeles Autoekspert Defa-ga, nüüd Calix-ga. Muidu ei teadnudki, kuid just täna uurisin Scaniale elemendist tulevat juhet. Scannil see Calix muide juba tehasest peal.

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Need elektrilised küttekehad/elemendid kõik margipõhised ja edasimüüja oskab hinna kohe öelda. Otsi kodulehelt ja leiad ise ka. Muud osad sobivad kõikidele ühtemoodi.

Osta.ee-s pakutakse kütusel töötavat eelsoojendit umbes 800€ - hinnaga. Pole küll Webasto, vaid Eberspächer mis sisuliselt on sama (Eber peaks volkaritele originaalsoojendeid tootma) Sinna peaks lisaks minema paigalduse hind, mis on umbes 300€, ehk siis 1100-1200€ saad soojendi peale ka.

Olen kasutanud igasuguseid soojendeid, sealhulgas Defa, Calix ja ka mõned ise teinud ja on ikka hea küll. Olen kasutanud ka Hiinas toodetud tsirkpumbaga soojendeid ja pole samuti viga. Autosid on mul olnud suht palju ja vähemalt diislitele olen kõigile paigaldanud soojendi peale. Elektrikulu on väike, pole kõneväärt minu arvates. Igal juhul kaalub mugavuse üles. (või õigemini mugavus kaalub hinna üles)

Viimasel ajal kasutan kütuse pealt soojendeid, sest praeguses elukohas puudub võimalus elektrit auto juurde viia. Pole nii hea, sest akut peab ikka aeg-ajalt laadima, kui pidevalt linnasõite teed (ei suuda täis laadida lühikeste sõitudega). Muus osas ikka ok, mootori kütab nii +60 peale enne sõitu ära, salongi ma meelega ei küta, sest siis vaja kasutada salongipuhurit ka ja see on täiendav pauk akule. Kui mootor juba käib, siis kohe soe õhk puhumas ja klaasid puhtad. (mul ka Eberspächer momendil)

Soovitan soojalt igatahes. Elektrilist soojendust on väga lihtne paigaldada kui tööriistad käes püsivad. Olen kõik ise paigaldanud (v.a. Eberspächeri, sest seal oli vaja elektroonikat tunda, süsteem ühendada auto elektroonikaga)
Viimati muutis VeiksK, 29 Dets 2014, 22:14, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Diislid”