küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 21
- Liitunud: 20 Okt 2009, 08:16
- Auto: vw bora 1.9tdi PD
- Asukoht: lõuna-eesti
küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta
Tere. Kas keegi oskab soovitada, millist eelsoojendit kasutada 1.9 tdi mootori puhul ja millise effekti ja, kis külmakraadide juures peaks seda kasutama?
Näiteks, soomes kasutavad seda paljud juba +10 kraadise ilmaga:)
Ja kas plaanid panna elektrilist ( DEFA) või kütusepealt toimivat eelsoojendit ( WEBASTO)?
Kindlasti on nendest kasu ka 0 kraadi juures, kuna oled kindlasti märganud, et diisel auto ei lähe külma ilmaga eriti kiiresti soojaks. Need aparaadid välistaksid selle, istud autosse, ja autos on kindlasti niimõnigi kraad soojem kui väljas. Lisaks on ka mootor valmis alustama sõitu ja põhimõtteliselt väheneb ka kütusekulu, kuna ei tule ju enam külmamootoriga sõita:)
Ja kas plaanid panna elektrilist ( DEFA) või kütusepealt toimivat eelsoojendit ( WEBASTO)?
Kindlasti on nendest kasu ka 0 kraadi juures, kuna oled kindlasti märganud, et diisel auto ei lähe külma ilmaga eriti kiiresti soojaks. Need aparaadid välistaksid selle, istud autosse, ja autos on kindlasti niimõnigi kraad soojem kui väljas. Lisaks on ka mootor valmis alustama sõitu ja põhimõtteliselt väheneb ka kütusekulu, kuna ei tule ju enam külmamootoriga sõita:)
Küttekeha on minu mäletamist mööda 600W.
Mul küttis ca 2 tundi hommikul enne sõitu.
Kuskilt on mulle meelde jäänud, et 100w pirn tarbib 10 tunniga 1 kwh energiat . Kui see nii tõepoolest on, siis saad 600w asja kulu välja arvutada.
Praegusele Passatile ma seda toppima ei hakka, kasu on liiga olematu. Külm on reo niikui nii, f german engineering.
Kui - siis küttepealt toimiv asjandus, kuid see on liiga kallis 99 a auto jaoks
Mul küttis ca 2 tundi hommikul enne sõitu.
Kuskilt on mulle meelde jäänud, et 100w pirn tarbib 10 tunniga 1 kwh energiat . Kui see nii tõepoolest on, siis saad 600w asja kulu välja arvutada.
Praegusele Passatile ma seda toppima ei hakka, kasu on liiga olematu. Külm on reo niikui nii, f german engineering.
Kui - siis küttepealt toimiv asjandus, kuid see on liiga kallis 99 a auto jaoks

-
- Huviline
- Postitusi: 435
- Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
- Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
- Asukoht: Harjumaa
-
- Huviline
- Postitusi: 59
- Liitunud: 12 Mär 2007, 15:45
- Auto: Golf6 TSI DSG 2012
- Asukoht: Põlva - Tartu
Kui elektripistik on autole lähedal siis igal juhul soovitan kasutada eelsoojendit. See on ikka mõnusalt odav variant sooja saada. Oma autole lasin webasto paigaldada, ajab ka kiirelt soojaks ja ei pea aknaid kraapima. Mootoriga koos veel webastot käiata, siis temp näidik lausa jookseb 90'ni. Elektrilise soojendusega tuleks muidugi eraldi puhur ka salongi paigaldada kui salongi ka sooja tahestakse kohe saada. See lisab küll hinda, aga kindlalt tasub ära. Webastost odavam ja lollikindlam ka. Endal kahjuks 220V auto juurde viia ei saa, muidu oleks ka elektrilised asjad paigaldanud.
-
- Huviline
- Postitusi: 601
- Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
- Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
- Asukoht: Rakvere-Tallinn
siin eelpool mainitud kütusekulu vähenemisele lisaks on ka mootori kulumise vähenemine. kui võimalus on, siis ma igal juhul soovitan mingit eelsoojendit kasutada, alati väga mugav. endale ei ole muretsenud veel üliõpilase staatuse ja hinna (auto maksab vaid natukese rohkem kui autonoomne eelsoojendi) tõttu.
OT: Mul oli kunagi 1991a opel vectra millel oli defa peal ja millegipärast ma magasin VÄGA tihti autos:) sellel isendil sai panna et kui tem alla 19 kraadi hakkas ta uuesti kütma ( salongi ja mootorit) ja nii oli väga vahvva talvel autos magada:)
Teemast: Elektrilisele pane kindlasti, ka salongi puhur. uued on moodsad ja võtavad vähe ruumi. Ja oi kui tore on istuda autosse, mis on eelnevalt köetud, klaasid puhtad, mootor soe. Keerad võtit ja juba oledki sõidus:)
Teemast: Elektrilisele pane kindlasti, ka salongi puhur. uued on moodsad ja võtavad vähe ruumi. Ja oi kui tore on istuda autosse, mis on eelnevalt köetud, klaasid puhtad, mootor soe. Keerad võtit ja juba oledki sõidus:)
-
- Huviline
- Postitusi: 24
- Liitunud: 06 Okt 2006, 09:14
- Auto: VW Sharan 1,9TDI, 2001, Tiptronic, Golf+ 2,0TDI DSG 2006
- Asukoht: Tartu
nagu ma aru sain siis 600 w küttekeha võtab siis tunni jooksul 0.6 KwH ja kahe tunni jooksul siis 1.2 Kwh . Ühe Kwh hind ei ole ka vist kõige suurem ju.ymerameez kirjutas:Küttekeha on minu mäletamist mööda 600W.
Mul küttis ca 2 tundi hommikul enne sõitu.
Kuskilt on mulle meelde jäänud, et 100w pirn tarbib 10 tunniga 1 kwh energiat . Kui see nii tõepoolest on, siis saad 600w asja kulu välja arvutada.
Praegusele Passatile ma seda toppima ei hakka, kasu on liiga olematu. Külm on reo niikui nii, f german engineering.
Kui - siis küttepealt toimiv asjandus, kuid see on liiga kallis 99 a auto jaoks
see on kohe väga ostma kutsuv kuna diisel ju hommikuti käib mul mingi 15 minutit ja selle ajaga suudab ta päris palju kütet ära nosida. opel omegal on see plokisoojendus olemas aga seda kasutanud ei ole kuna pole tarvis läinud ja praegu sellega ei sõida üldse.
nüüd peaks ka enda passatile juhtme ostma ja ka elektriliseks tegema
tohutult elevile ajab
-
- Huviline
- Postitusi: 19
- Liitunud: 04 Sept 2008, 16:20
- Asukoht: tallinn
-
- Huviline
- Postitusi: 19
- Liitunud: 04 Sept 2008, 16:20
- Asukoht: tallinn
-
- Huviline
- Postitusi: 24
- Liitunud: 06 Okt 2006, 09:14
- Auto: VW Sharan 1,9TDI, 2001, Tiptronic, Golf+ 2,0TDI DSG 2006
- Asukoht: Tartu
Endal on ühe autoga läbikäidud etapid
. Eks ta algabki ainult mootori soojendamisest (nii on rahakotile valutum). Siis hakkad tundma, et salong võiks ka soe olla kui autosse istud ja klaasid puhtad. Muretsed lisaks mootori soojendajale ka komplekti: hargmik, jätkujuhtmed ja pistikupesa salongi puhurile. Puhur originaalina on muidugi väga kallis vidin, aga pakutakse ka miskeid asenduspuhureid ja puhuri saad alati lihtsalt järgmisse autosse tõsta. Seejärel mõtled, et miks pagana pärast pead iga hommik käsitsi pistikupessa sorkama, ostad ka juhtkella salongi. Viimasele lisaks saab panna ka akulaadija vahele ja alati on aku laetud. See olekski kogu komplekt mootori soojendamiseks.
Ise tehes on kõige raskem esimene osa, ehk siis soojendaja saamine mootorisse, ülejäänud tööd on juba lihtsamad juhtmete vedamised. Ja kui selle mugavusega ära harjud, siis tahad seda igal oma autol kohata;).

Ise tehes on kõige raskem esimene osa, ehk siis soojendaja saamine mootorisse, ülejäänud tööd on juba lihtsamad juhtmete vedamised. Ja kui selle mugavusega ära harjud, siis tahad seda igal oma autol kohata;).
-
- Huviline
- Postitusi: 5
- Liitunud: 18 Veebr 2011, 19:16
- Telefon: 56340329
- Auto: vw passat 1,9td
- Asukoht:
-
- Huviline
- Postitusi: 435
- Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
- Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
- Asukoht: Harjumaa
Re:
Õigus, enda autole ka soojendus element juba mootori külge pandud ja tõesti käivad edasised mõtted nagu eespool kirjeldatud...Sammalhabe kirjutas:Endal on ühe autoga läbikäidud etapid. Eks ta algabki ainult mootori soojendamisest (nii on rahakotile valutum). Siis hakkad tundma, et salong võiks ka soe olla kui autosse istud ja klaasid puhtad. Muretsed lisaks mootori soojendajale ka komplekti: hargmik, jätkujuhtmed ja pistikupesa salongi puhurile. Puhur originaalina on muidugi väga kallis vidin, aga pakutakse ka miskeid asenduspuhureid ja puhuri saad alati lihtsalt järgmisse autosse tõsta. Seejärel mõtled, et miks pagana pärast pead iga hommik käsitsi pistikupessa sorkama, ostad ka juhtkella salongi. Viimasele lisaks saab panna ka akulaadija vahele ja alati on aku laetud. See olekski kogu komplekt mootori soojendamiseks.
Ise tehes on kõige raskem esimene osa, ehk siis soojendaja saamine mootorisse, ülejäänud tööd on juba lihtsamad juhtmete vedamised. Ja kui selle mugavusega ära harjud, siis tahad seda igal oma autol kohata;).
-
- Huviline
- Postitusi: 50
- Liitunud: 28 Veebr 2010, 18:17
- Auto: VW Passat`04, VW Polo`96
- Asukoht:
Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta
Mina oma autole paigaldasin jahutusvedeliku lõdviku vahele eelsoojendi, 500w, lisaks salongipuhuri. Mootoriplokk on 2 tunniga täiesti soe, kui väljas on -20. Käivitub eelsüüteküünaldeta ja salongi hakkab ka peaaegu kohe sooja andma, nii et salongipuhuril erilist mõtet polegi. Istuda sooja autosse on muidugi mõnus. Ise olen ka mõelnud, et võiks akulaadija paigaldada, samas, kui mootor soe, siis käivitamisega mingeid probleeme pole ja akut ka ei piina. Seega ei ole sel erilist vajadust.
Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta
Teab keegi vastust küsimusele: Kuidas praegu 220v eelsoojendite hinnad on?
Mootoriks 1,9 TDI.
Kiire pilk andis hinnaks (Webastole) ~1160 raha.
Mootoriks 1,9 TDI.
Kiire pilk andis hinnaks (Webastole) ~1160 raha.
Kui asi pole ratastes, siis on ta kummis!
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta
http://www.defa.com/et/automotive/warmu ... ne_heater/" onclick="window.open(this.href);return false; Vaata siit kood, mis autole sobib (1,9tdi-l on 2 versiooni..oleneb mootori tähisest) ja küsi koodi järele Autoeksperdist.Failure kirjutas:Teab keegi vastust küsimusele: Kuidas praegu 220v eelsoojendite hinnad on?
Mootoriks 1,9 TDI.
Kiire pilk andis hinnaks (Webastole) ~1160 raha.
Viimati muutis TiitRE, 27 Nov 2014, 11:09, muudetud 1 kord kokku.
Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta
Autoekspert enam Defa-ga ei tegele, Pärnus vähemalt mitte, pakuvad ainult Calix-it. Enda autole panin Defa, kuna paigaldusega tegelevad isikud(k.a Autoeksperdi omad) soovitasid seda rohkem, kuigi usun, et olulist vahet neil ei ole.
On ikka hea küll kui hommikul auto soe, klaasid puhtad ja mootor käivitub nagu suvel.
Autosse läks lülitatav puhur 1350W/2100W, siis saab külmemate ilmadega ka salongi soojaks, kardan, et pakutav baasvariant 1400w jääb suurte külmadega väheks, kuid 0 lähedase temperatuuriga pole jälle üle 1400w vaja.
On ikka hea küll kui hommikul auto soe, klaasid puhtad ja mootor käivitub nagu suvel.

Viimati muutis Mirko, 27 Nov 2014, 16:36, muudetud 1 kord kokku.
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5372
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta
Jutt õige! Enne tegeles Autoekspert Defa-ga, nüüd Calix-ga. Muidu ei teadnudki, kuid just täna uurisin Scaniale elemendist tulevat juhet. Scannil see Calix muide juba tehasest peal.Mirko kirjutas:Autoekspert enam Defa-ga ei tegele, Pärnus vähemalt mitte, pakuvad ainult Calix-it.
-
- Huviline
- Postitusi: 315
- Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
- Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
- Asukoht: Võru
Re: küsimus mootoriploki eelsoojendi kohta
Need elektrilised küttekehad/elemendid kõik margipõhised ja edasimüüja oskab hinna kohe öelda. Otsi kodulehelt ja leiad ise ka. Muud osad sobivad kõikidele ühtemoodi.
Osta.ee-s pakutakse kütusel töötavat eelsoojendit umbes 800€ - hinnaga. Pole küll Webasto, vaid Eberspächer mis sisuliselt on sama (Eber peaks volkaritele originaalsoojendeid tootma) Sinna peaks lisaks minema paigalduse hind, mis on umbes 300€, ehk siis 1100-1200€ saad soojendi peale ka.
Olen kasutanud igasuguseid soojendeid, sealhulgas Defa, Calix ja ka mõned ise teinud ja on ikka hea küll. Olen kasutanud ka Hiinas toodetud tsirkpumbaga soojendeid ja pole samuti viga. Autosid on mul olnud suht palju ja vähemalt diislitele olen kõigile paigaldanud soojendi peale. Elektrikulu on väike, pole kõneväärt minu arvates. Igal juhul kaalub mugavuse üles. (või õigemini mugavus kaalub hinna üles)
Viimasel ajal kasutan kütuse pealt soojendeid, sest praeguses elukohas puudub võimalus elektrit auto juurde viia. Pole nii hea, sest akut peab ikka aeg-ajalt laadima, kui pidevalt linnasõite teed (ei suuda täis laadida lühikeste sõitudega). Muus osas ikka ok, mootori kütab nii +60 peale enne sõitu ära, salongi ma meelega ei küta, sest siis vaja kasutada salongipuhurit ka ja see on täiendav pauk akule. Kui mootor juba käib, siis kohe soe õhk puhumas ja klaasid puhtad. (mul ka Eberspächer momendil)
Soovitan soojalt igatahes. Elektrilist soojendust on väga lihtne paigaldada kui tööriistad käes püsivad. Olen kõik ise paigaldanud (v.a. Eberspächeri, sest seal oli vaja elektroonikat tunda, süsteem ühendada auto elektroonikaga)
Osta.ee-s pakutakse kütusel töötavat eelsoojendit umbes 800€ - hinnaga. Pole küll Webasto, vaid Eberspächer mis sisuliselt on sama (Eber peaks volkaritele originaalsoojendeid tootma) Sinna peaks lisaks minema paigalduse hind, mis on umbes 300€, ehk siis 1100-1200€ saad soojendi peale ka.
Olen kasutanud igasuguseid soojendeid, sealhulgas Defa, Calix ja ka mõned ise teinud ja on ikka hea küll. Olen kasutanud ka Hiinas toodetud tsirkpumbaga soojendeid ja pole samuti viga. Autosid on mul olnud suht palju ja vähemalt diislitele olen kõigile paigaldanud soojendi peale. Elektrikulu on väike, pole kõneväärt minu arvates. Igal juhul kaalub mugavuse üles. (või õigemini mugavus kaalub hinna üles)
Viimasel ajal kasutan kütuse pealt soojendeid, sest praeguses elukohas puudub võimalus elektrit auto juurde viia. Pole nii hea, sest akut peab ikka aeg-ajalt laadima, kui pidevalt linnasõite teed (ei suuda täis laadida lühikeste sõitudega). Muus osas ikka ok, mootori kütab nii +60 peale enne sõitu ära, salongi ma meelega ei küta, sest siis vaja kasutada salongipuhurit ka ja see on täiendav pauk akule. Kui mootor juba käib, siis kohe soe õhk puhumas ja klaasid puhtad. (mul ka Eberspächer momendil)
Soovitan soojalt igatahes. Elektrilist soojendust on väga lihtne paigaldada kui tööriistad käes püsivad. Olen kõik ise paigaldanud (v.a. Eberspächeri, sest seal oli vaja elektroonikat tunda, süsteem ühendada auto elektroonikaga)
Viimati muutis VeiksK, 29 Dets 2014, 22:14, muudetud 1 kord kokku.