kütuse kulu

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

riiv
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Nov 2009, 18:37
Asukoht:

kütuse kulu

Lugemata postitus Postitas riiv »

asi selles, et viimasel ajal on mootor hakkanud kuidagi märgatavalt rohkem kütet võtma, nii umbes 13,5- 15l sajale Masin ise on passat 97a. 1,8 92 kw bensiin.
et oskab keegi miskit öelda mis viga võib olla.?

[Muudetud: 3-11-2009 riiv]

Wizard
Huviline
Postitusi: 1129
Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
Auto: g4 variant `05
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Wizard »

Diagnostika abiks ehk lambda
Aga palju see siis enne võttis? Tootja andmed peaksid olema 11.7l/100km linnas
Br.

jantsi
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 20 Juul 2007, 16:44
Auto: vw golf VII variant
Asukoht: Aa küla

Lugemata postitus Postitas jantsi »

Mis masin?Kui Golf GTI2 92 siis kontrolli mootori õlitaset. Külmkäivitusklapp mäda ja lisaõhk jookseb pidevalt peale ja bents kolinaga karterisse. Endal oli vana golfiga sama jama.

dcshoes
Huviline
Postitusi: 573
Liitunud: 26 Mär 2009, 23:21
Auto: vw passat b6
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas dcshoes »

enda ventol aitas lambda andur vahetust:)

ennem võttis 7 sajalae peale seda 13-15 sajala

vahetasin sain tagasi 7me peale:)

riiv
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Nov 2009, 18:37
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas riiv »

peale diagnosti, mis näitas lambda viga, vahetasin lambda ära, aga ega see kütuse kulu väga pole tahtnud kuhugi kaduda.
Vahel nagu võtab täiesti normaalselt, nii nagu peab, aga vahel tunduvalt rohkem.
Oskab keegi miskit öelda, mis aitaks?

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Kas peale lambda vahetust tehti veakoodide kustutamine ka? Ise jamasin eelmine talv ka sellega.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

riiv
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Nov 2009, 18:37
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas riiv »

kustutasin siis juba kui tegin ennem vahetust diagnosti.

riiv
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Nov 2009, 18:37
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas riiv »

aga kas või olla põhjus ka selles, et uue lambda juhe oli lühike ja pistike ei sobinud, et kasutasin vana lambda oma?

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Kui ühendused tegid siis kuidas, kas tinutasid ühendused üle ikka?
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

riiv
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Nov 2009, 18:37
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas riiv »

tinutasin ikka, aga vb jäi mõni ühendus kehv.

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Kui lambda ära vahetasid, kas vaatasid ka palju volte annab? Et kas lambda toimetab?
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

riiv
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Nov 2009, 18:37
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas riiv »

seda ei vaadanud

jurka056
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 19 Okt 2005, 13:52
Auto: vw sharan 2,8 aut
Asukoht: Rakvere/Aseri

Lugemata postitus Postitas jurka056 »

rakvere diagnistikal öeldi mulle, et lambda [VW Bot: "Keel korda!"] anduri juhtmeid tinutada ei tohi. asub seal " meloodia " poe kõrval
volkswagen, das Auto :)

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Janis on seda ennegi öelnud. Miskipärast oli see esimene soovitus ühelt vennalt, kes tegi kindlaks, et mul lambda ei tööta, kuigi oli uus. Sai ära tinutatud ja oli korras.
Kõige õigem oleks asi teha muidugi pisikute peale ringi. Siis pidavat kõige töökindlam saama.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

riiv
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Nov 2009, 18:37
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas riiv »

mis moodi ma seda lambda volte mõõdan, milliste juhtmete pealt?
palju nagu näitama peaks?

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Lambdast tuleb töösoojas olekus kuni 1,2 V. Üldiselt see näitaja peaks kogu aeg muutuma, aga tühikäigul on 0,5V kanti - kui pöördeid annad või mõne vaakumi vooliku küljest lahti võtad, siis peab muutuma.

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Kui on tavaline lambdaandur (st. ühe juhtmega), siis koorid ühenduspistiku nii palju paljaks, et saad testri juhtme külge panna (nn. "krokodilliga" näiteks) - positiivne ots lambda külge ja teine keresse või aku miinusesse. Võid lambda otsa lahti ka võtta, aga pole tegelikult vajadust. Kui on köetav lambdaandur (kolme või nelja juhtmega), siis tee kõigepealt kindlaks, milline on anduri juhe. Köetaval on toide peal kui süüde sees (või ainult siis kui auto töötab? selles ma pole päris kindel:smilegrin: ).

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Lambda kütte juhtmed on valged, siiani vähemalt küll nii olnud. Anduri juhe on must, kui läheb ka hall, siis see on mass.
Lambda andur peab töösoojana tekitama ühtlast lainet 0,5v ja1,2v vahel. Vist oli nii.
Küte on taga niikaua, kuni lambda soojeneb, see tähendab, et taga tegelikult koguaeg. Mõõdetakse lambda tööd mustast juhtmest ehk plussist. Mina olen siiamaani näinud ossiga seda lainet.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Tavalise testriga saab ka selgeks, kas lambda töötab või mitte. Ei pea tingimata ostsillograafi kasutama.

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Seda ma ei väidagi. Lihtsalt mina olen ossiga näinud, seda ütlesin. Tean jah, et testriga saab ka.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Ega ma paha pärast - mina isiklikult olen ostsillograafi ainult kaugelt näinud ja ma arvan, et enamus inimesi samuti kui sedagi :lol: Tavalised digitestrid on samas paljudel olemas.

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

veiqqq kirjutas:Ega ma paha pärast - mina isiklikult olen ostsillograafi ainult kaugelt näinud ja ma arvan, et enamus inimesi samuti kui sedagi :lol: Tavalised digitestrid on samas paljudel olemas.
Ega ma kuri olegi :lol:
Mul lihtsalt oma koht siinmail, kus diagnostikas käin, kui vaja peaks olema.:spin:
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

riiv
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Nov 2009, 18:37
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas riiv »

sai lambda ära mõõdetud näitas 0.9-2.0

riiv
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Nov 2009, 18:37
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas riiv »

ja ka mingil põhjusel peksab aegajalt salongi vingu, kas need võivad omavahel seotud olla? nt ennem lambdata pressib kollektorist välja, mootore hääle erinevust pole täheldanud

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Millega sa mõõtsid? Lambdast üle 1,2V ei tule minu teada. Kas lambda ots oli ajuga ühendatud siis kui mõõtsid? Või oli sul tester vahelduvvoolu mõõtmise peal?

[Muudetud: 13-11-2009 veiqqq]

Vasta

Mine “Mootor”