Golf III jahutusvedelik kaob

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
jmets
Huviline
Postitusi: 201
Liitunud: 04 Mär 2009, 07:52
Auto: VW Passat B5.5, 02a. 1.9 TDI@74 kW
Asukoht: Pärnu/maa, (Tallinn)

Golf III jahutusvedelik kaob

Lugemata postitus Postitas jmets »

Õlilekke sain kontrolli alla, kuid nüüd kaob jahutusvedelikku (kadus ka enne õlilekke peatamist, seega sellest tingitud ei ole).

Auto: GIII, 1.4 , 44 kW, universaal

Mure: Auto soojenedes tõuseb jahutusvedeliku temperatuur üle 110 kraadi. Kui esialgu soojeneb täis paisupaagiga autos ka õhk, siis peale temperatuuri tõusu kaob ka soe salongist. Peale mõningast aeglasemat sõitu langeb ka temperatuuri näit, kuid salongi sooja ei jõua ja peale uut kiirendamist on ka temperatuur tagasi 110 peal.

Paisupaak on surve all ja jahutusvedelikku vähem. Korki avades paiskub osa jahutusvedelikust läbi ülevoolu välja. Ühtki nähtavat leket pole suutnud tuvastada, ilmselt pole probleem lõdvikutes. Kohapeal seistes temperatuur üle normi ei tõuse ( lasin ca 15 min seista töötava mootoriga)

Esimeste sümptomite avaldudes sai lisatud radiator seal'i, mis oleks pidanud sulgema väiksemad kaod. Peale seda sai vahetatud termostaat ja korrastatud paisupaagi korgi tihend. Kuid olukord on endine - peale ca 20 km sõitu 90 km/h on näit üle 110 kraadi.

Soetatud sai ka plokikaane tihend ja ilmselt tuleb uurida võimalusi plokikaane lihvimiseks, kuna katsetamise käigus on mootor üksjagu kuuma saanud. Kuna õlikork on puhas ja õlitase normis, ei jõua jahtusvedelik karterisse.

Kas on võimalik, et jahutusvedelikku võib kaduda otse silindritest väljaheitetorustikku? Kas plokikaane tihendi vahetamine aitab? Mida veel kontrollida/vahetada?

Raiq
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Dets 2008, 17:12
Auto: Golf3
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Raiq »

Oli sama mootoriga samad sümptomid, aitas plokikaane lihv ja tihendi vahetus.

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

kas läheb päris keema ?
või lihtsalt näitab temperatuur 110 ja sooja ei tule ?

jmets
Huviline
Postitusi: 201
Liitunud: 04 Mär 2009, 07:52
Auto: VW Passat B5.5, 02a. 1.9 TDI@74 kW
Asukoht: Pärnu/maa, (Tallinn)

Lugemata postitus Postitas jmets »

Esimesel korral, kui probleem tekkis, siis läks keema. Hiljem on vedelikku nii väheks jäänud, et peale korgi avamist sealt välja pursanud vedelik on põhimõtteliselt aurustunud ja paak tühi, seega keemist võimatu hinnata - küll aga on mootor kuum.

Raiq
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 14 Dets 2008, 17:12
Auto: Golf3
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas Raiq »

jmets kirjutas:Esimesel korral, kui probleem tekkis, siis läks keema. Hiljem on vedelikku nii väheks jäänud, et peale korgi avamist sealt välja pursanud vedelik on põhimõtteliselt aurustunud ja paak tühi, seega keemist võimatu hinnata - küll aga on mootor kuum.
Asi selge, surve sees, aitab plokikaane tihendi vahetus ja lihv.
See vist 1,4 mootorite tüüpviga, oled viimase kahe aasta jooksul juba 5. v6i 6. keda sama viga ja sama mootoriga vaevab.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Lugemata postitus Postitas GTI »

Sul jahutusventilaator üldse käivitub? 110 peal ilma ventika jahutuseta hakkab jahutusvedelik juba vaikselt aurustuma, korki lahti keerates saad ainult auru vastu silmi (nii see peabki olema sellise temp. juures). Või ei tööta sul 1. vent. kiirus.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

mul oli ka kunagi sama jama . veepump ikka toimib korralikult ?

jmets
Huviline
Postitusi: 201
Liitunud: 04 Mär 2009, 07:52
Auto: VW Passat B5.5, 02a. 1.9 TDI@74 kW
Asukoht: Pärnu/maa, (Tallinn)

Lugemata postitus Postitas jmets »

Vent töötab, ka peale mootori seiskumist mõnda aega, nagu peab. Ilmselt töötab ka veepump, kuna paaki voolab jahutusvedelikku peale. Kuidas veepumpa kontrollida?

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

no mul plokikaane tihend läks siis dosool kadus imekiiresti. ning auto suitses ajas valget suitsu usinasti välja ja käima ei tahtnud minna mõni pütt ei töötand

jmets
Huviline
Postitusi: 201
Liitunud: 04 Mär 2009, 07:52
Auto: VW Passat B5.5, 02a. 1.9 TDI@74 kW
Asukoht: Pärnu/maa, (Tallinn)

Lugemata postitus Postitas jmets »

Nüüdseks siis ka õlikork valge möginaga koos. Märkasin täna peale sõitu leket veepumba läheduses. Kuna süsteem on surve all, oli lekkekoht kuuldav. Tagantjärgi tarkusena võis probleem olla ülilihtne, tihend või lõdvik, aga mootori kuumenemine sellest tingituna on probleemi võimendanud. Igatahes läheb kaas lihvimisse, tihend vahetamisele ja leke peatamisele.

Vasta

Mine “Mootor”