K jahutuse kohta
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
K jahutuse kohta
Kumba pidi liigub jahutusvedelik radiaatorisse? Kas radiaatori ülemisest torust sisse ja alumisest torust tagasi pumpa, või siis vastupidi?
No kui ülemine toru on tulikuum ja alumine külma peale pikka sõitus iis vaevalt andur pange paneb, nüüd pead ise kontrollima, kas pump katki, radikas umbes või väiksem võimalus, et termostaat kinni. Kui ise ei jaga otsi keegi kes vaataks, ega läbi foorumi niimodi rohkem aidata ei oska, kui ainult mõnda tüüpviga antud olukorras teaks. Edu:)
+ Kas tosool on normis ja kas õhku süsteemis pole.
[Muudetud: 19-11-2009 blackrock]
+ Kas tosool on normis ja kas õhku süsteemis pole.
[Muudetud: 19-11-2009 blackrock]
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Isiklike kogemuste põhjal pakuks pisut teist pingerida. Kõige tõenäolisem termostaat(enda autodelgi mõne korra juhtunud), umbes radikas (kui suvel sõitis probleemidetta, mingit jama pole vahepeal jahutussüsteemi kallatud ja nüüd jahedamate ilmadega järsku hakkas üle kuumenema, siis väga vähe usutav),näinud ka hambutuks muutunud veepumpa(see väga harv juhus).blackrock kirjutas:No kui ülemine toru on tulikuum ja alumine külma peale pikka sõitus iis vaevalt andur pange paneb, nüüd pead ise kontrollima, kas pump katki, radikas umbes või väiksem võimalus, et termostaat kinni. Kui ise ei jaga otsi keegi kes vaataks, ega läbi foorumi niimodi rohkem aidata ei oska, kui ainult mõnda tüüpviga antud olukorras teaks. Edu:)
Kui viga pole väheses jahutusvedelikus ega õhus süsteemis(see sinna ka iseenesest ei tohiks tekkida), seda viga ilma termostaati välja võtmata nagunii ei diagnoosi.
Kui termostaat väljas, saab seda pliidil potis keetes kontrollida, kas ta ikka avaneb enne vee keema minekut(vastav termomeeter täpseks mõõtmiseks abiks muidugi), radikast saab lasta näiteks vett läbi voolata ja selle põhjal veenduda, et ringvoolu võimalus olemas.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
Re: K jahutuse kohta
Vana teema, aga sarnane mure.
Maanteesõidul (ca 2500rpm) tõuseb temp üsna kiirelt peaaegu põhja, samas päris keema pole läinud. Ülemine lõdvik on kuum, alumine soe. Sooja puhub salongi väga hästi, s.t. väike ring töötab.
Kuumaks läheb ainult ühtlasel maanteesõidul. Eile kui maanteelt linna jõudsin, langes linnasõiduga temp kenasti keskele. Proovi mõttes sõitsin mõned kilomeetrid 3. käiguga, 4000 ja rohkem rpm, ka siis temp pigem langes edasi. Väiksematel kiirustel olen sõitnud nii ajaliselt kui teepikkuselt rohkem, seal pole kuumenemise probleeme olnud, aga maanteel 10-15km ja juba ongi temp kolmveerandi peal.
Tosool on puhas, tase normis. Suvel probleeme polnud. Minu mõistus on otsas, ei oska midagi arvata.
Kas keegi oskab midagi välja pakkuda? Väheusutav, aga ehk on seos kuidagi sellega, et eelmisel talvel oli vesi sees ja külmus ära korra. Kui hästi meenutan, oli ka eelmisel talvel peale seda külmumist väiksemaid probleeme liigse soojenemisega, aga maanteesõidul niimoodi kuumaks ei läinud. Ja suvel sai paarsada km järjest maanteel sõidetud ilma probleemideta.
Ahjaa mootoriks vanakooli bensukas, algupäraselt 1,6.
Maanteesõidul (ca 2500rpm) tõuseb temp üsna kiirelt peaaegu põhja, samas päris keema pole läinud. Ülemine lõdvik on kuum, alumine soe. Sooja puhub salongi väga hästi, s.t. väike ring töötab.
Kuumaks läheb ainult ühtlasel maanteesõidul. Eile kui maanteelt linna jõudsin, langes linnasõiduga temp kenasti keskele. Proovi mõttes sõitsin mõned kilomeetrid 3. käiguga, 4000 ja rohkem rpm, ka siis temp pigem langes edasi. Väiksematel kiirustel olen sõitnud nii ajaliselt kui teepikkuselt rohkem, seal pole kuumenemise probleeme olnud, aga maanteel 10-15km ja juba ongi temp kolmveerandi peal.
Tosool on puhas, tase normis. Suvel probleeme polnud. Minu mõistus on otsas, ei oska midagi arvata.
Kas keegi oskab midagi välja pakkuda? Väheusutav, aga ehk on seos kuidagi sellega, et eelmisel talvel oli vesi sees ja külmus ära korra. Kui hästi meenutan, oli ka eelmisel talvel peale seda külmumist väiksemaid probleeme liigse soojenemisega, aga maanteesõidul niimoodi kuumaks ei läinud. Ja suvel sai paarsada km järjest maanteel sõidetud ilma probleemideta.
Ahjaa mootoriks vanakooli bensukas, algupäraselt 1,6.
Viimati muutis Martti.S, 17 Veebr 2015, 11:31, muudetud 1 kord kokku.
Re: K jahutuse kohta
Aga tekibki küsimus, miks siis 3. käiguga kõrgel pöördel edasi ei kuumenenud vaid pigem jahtus.Mazz kirjutas:Äkki teeb termostaat tempe suurema pöörde juures ?
Ainus seos tundub olema sõidu ühtlusega, s.t. ühtlastel pööretel kuumeneb. Aga miks?
Termostaat ise on vahetatud 2013 kevadel, peale seda läbisõitu olnud vast 2000-3000 km
Re: K jahutuse kohta
Vahetasin paisupaagi korgi, tegin 40km testsõitu. Maanteel 90-100km/h tõusis temp täpselt keskele või grammi jagu üle. 80km/h tagasi podistades tõusis veel natuke, umbes poole ja kolmveerandi vahele.
Kas võib olla, et peetis paisupaagi kork poolkinnises asendis ei hoidnud piisavat survet ja seetõttu jäi ringlus lahjaks?
Kas võib olla, et peetis paisupaagi kork poolkinnises asendis ei hoidnud piisavat survet ja seetõttu jäi ringlus lahjaks?
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: K jahutuse kohta
Surve süsteemis mõjub ainult keemaminemistemp.-le e. survealune süsteem läheb kõrgemal temp. keema, näit. palavatel ilmadel või piirsituatsioonides jahutusvedeliku temp. hetkelisena 105...110c pole mingi probleem. Kas veepumbaga mingeid probleeme ei või olla just asjaolude valguses, et korra külmus midagi ära, vahest tiivik vigane?Martti.S kirjutas: Kas võib olla, et peetis paisupaagi kork poolkinnises asendis ei hoidnud piisavat survet ja seetõttu jäi ringlus lahjaks?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: K jahutuse kohta
Ei välista veepumba viga. Mingi kasutatud pump sai peale pandud 2013. kevadel.GTI kirjutas:Surve süsteemis mõjub ainult keemaminemistemp.-le e. survealune süsteem läheb kõrgemal temp. keema, näit. palavatel ilmadel või piirsituatsioonides jahutusvedeliku temp. hetkelisena 105...110c pole mingi probleem. Kas veepumbaga mingeid probleeme ei või olla just asjaolude valguses, et korra külmus midagi ära, vahest tiivik vigane?Martti.S kirjutas: Kas võib olla, et peetis paisupaagi kork poolkinnises asendis ei hoidnud piisavat survet ja seetõttu jäi ringlus lahjaks?
Kuna pumbavahetust enne Talverallit teha ei jõua, pean vist üritama kõrgema pöördega sõita lihtsalt.
Re: K jahutuse kohta
Talveralli sai sõidetud. Kokku miski 350km rallipäev. Kuumaks ei läinud kordagi, paar korda tõusis seies natuke üle keskkoha. Vedelik püsis sees, lisada polnud vaja.
Suhteliselt müstiline värk, ei kujuta ettegi mis jama see siis oli. Äkki miski jura radikas, mis aeg-ajalt natuke ummistab.
Suhteliselt müstiline värk, ei kujuta ettegi mis jama see siis oli. Äkki miski jura radikas, mis aeg-ajalt natuke ummistab.