kui tihti on vw passat 2004 19 tdi õli vahetus
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
kui tihti on vw passat 2004 19 tdi õli vahetus
kui tihti on vw passat 2004 19 tdi õli vahetus ja mis oleks sobilikumad õlid ?
- erki1974
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 20 Juun 2008, 00:01
- Telefon: 56458883
- Auto: VW Passat 2,0 4WD 130 kw R-Line 12.2013
- Asukoht: Viljandimaa
oleneb õli kvaliteedist ja tehase soovitusest. Kuid kindlasti pead arvestama kui sul on pumpdüüs ( PD) mootor siis pead sinna panema ka õli mis vastab tehase poolt antud nõuetele. PD mootorile peaks minema 505.01 või midagi taolist. Tehase poolt kaasa pandud raamatus peaks selle kohta ka midagi kirjas olema. Õli hinnad PD mootorile hakkavad al. 535 kr.-5L(endale ostsin-mini Saksa tootja) ja võib minna ka üle tuhande krooni. Tuttav ostis õli mis maksis 280 kr/L. Kindlasti sõidad ka mingi suvalise ja mittevastava õliga mingi aja kuid hiljem võib see valusasti kätte maksta. Hakkad pihusteid remontima või uusi ostma. Üks uus pihusti PD mootoril maksab 7000-10000 krooni. Õlivahetus välp ma arvan, et 10 -15 tuh. järel ja kallimatel õlidel võib see veidi pikem ka olla kuid õlifiltril on samuti omad piirid ja sllega tuleb arvestada.
-
- Huviline
- Postitusi: 428
- Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
- Auto: BMW i4 M50
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 18 korda
- Kontakt:
Longlife Service välpa arvutab sellele masinal kompuuter. VW esindus arvab (ja VW kui tootja arvas ka) et kõige sobivam õli on Castrol SLX Longlife III 5W-30 mille tootjapoolne maksimaalne välp on 50000 km. Eestis ei saa sa seda 50000km "nautida" ja kompuuter nõuab uut õli ca. 30000 km pealt. Selle õli kogukulu hinnaks oli mul viimati VW esinduse hoolduse arvel ca. 900 - 1000 eek.erki1974 kirjutas:oleneb õli kvaliteedist ja tehase soovitusest. Kuid kindlasti pead arvestama kui sul on pumpdüüs ( PD) mootor siis pead sinna panema ka õli mis vastab tehase poolt antud nõuetele. PD mootorile peaks minema 505.01 või midagi taolist. Tehase poolt kaasa pandud raamatus peaks selle kohta ka midagi kirjas olema. Õli hinnad PD mootorile hakkavad al. 535 kr.-5L(endale ostsin-mini Saksa tootja) ja võib minna ka üle tuhande krooni. Tuttav ostis õli mis maksis 280 kr/L. Kindlasti sõidad ka mingi suvalise ja mittevastava õliga mingi aja kuid hiljem võib see valusasti kätte maksta. Hakkad pihusteid remontima või uusi ostma. Üks uus pihusti PD mootoril maksab 7000-10000 krooni. Õlivahetus välp ma arvan, et 10 -15 tuh. järel ja kallimatel õlidel võib see veidi pikem ka olla kuid õlifiltril on samuti omad piirid ja sllega tuleb arvestada.
Kui õli vastab VW poolt nõutud standardile, siis kalla sisse .... kui ei vasta, ära kalla. Kogu keemia selle asja puhul

▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄
-
- Huviline
- Postitusi: 435
- Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
- Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
- Asukoht: Harjumaa
-
- Huviline
- Postitusi: 306
- Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
- Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kas "longlife" õli ei olegi täissünt? Ja olen miskipärast 99% kindel, et see turbo ei läinud mitte "longlife" õli nahka, vaid peamine põhjus oli kuskil mujal (võibolla just selle "pikaealise" õli puudumine? või kasutaja oma lollus ehk pidev pööretelt-kohe-seisma stiil?)_rein_ kirjutas:Tere
Soovitaks panna tuntud tootja täissünt õli.Mitte panna longlife õli.Olen näinud 100000 km.sõitnud turbot,mis on läinud longlife ".nahka"
Aga siiski, soovitused on sinul ja siin teistel kirjutajatel õiged, et 30000km ühe õliga on pikas perspektiivis ei ole hea. Olgu ta siis ükskõik kui kõva õli.
Minu autol on kompuuter õlivahetust nõudnud ca' 25000km tagant (ehk seesama "longlife") ja viimati tegin ühe ülemäärase õlivahetuse umbes 15000km läbisõidu järel.
Minu vw 1,9 tdi dokumentide järgi oli saksast tulles mootoris longlife (täpsemat nimetust ei olnud märgitud) õli ja hooldusvälp 30 000 km tagant. Autot ostes oli just 15 000 km täis saanud ja tegin kohe õlivahetuse. Praegu voolab mootoris Addinol light MV 0546 PD SAE 5W-40 poolsünt. õli ja vahetusvälp 15 000 km tagant.
-
- Huviline
- Postitusi: 391
- Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
- Telefon: 56565512
- Auto: Vento 2.o Cadillac STS
- Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
- Tänatud: 2 korda
Selle turbo võllil oli kulunud puksi kohtadele astmed sisse.Võll oli kaetud koksistunud õliga.Peremehe väitel ei olnud ka õli otsa saanud.Seda kinnitas fakt ,et pikkilõtkuseibid ei olnud sinised.Puuduliku õlituse puhul on seibid sinised.Autol oli garantii just lõppenud.Garfield kirjutas:Kas "longlife" õli ei olegi täissünt? Ja olen miskipärast 99% kindel, et see turbo ei läinud mitte "longlife" õli nahka, vaid peamine põhjus oli kuskil mujal (võibolla just selle "pikaealise" õli puudumine? või kasutaja oma lollus ehk pidev pööretelt-kohe-seisma stiil?)_rein_ kirjutas:Tere
Soovitaks panna tuntud tootja täissünt õli.Mitte panna longlife õli.Olen näinud 100000 km.sõitnud turbot,mis on läinud longlife ".nahka"
Aga siiski, soovitused on sinul ja siin teistel kirjutajatel õiged, et 30000km ühe õliga on pikas perspektiivis ei ole hea. Olgu ta siis ükskõik kui kõva õli.
Minu autol on kompuuter õlivahetust nõudnud ca' 25000km tagant (ehk seesama "longlife") ja viimati tegin ühe ülemäärase õlivahetuse umbes 15000km läbisõidu järel.
-
- Huviline
- Postitusi: 391
- Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
- Telefon: 56565512
- Auto: Vento 2.o Cadillac STS
- Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
- Tänatud: 2 korda
Addinoli ei soovita kasutada.Ta koksistub turbodes kergesti.90%tõenäosusega turbot lahtivõttes ütlen,et on sõidetud addinoliga või veel kehvemaga.Rixvol kirjutas:Minu vw 1,9 tdi dokumentide järgi oli saksast tulles mootoris longlife (täpsemat nimetust ei olnud märgitud) õli ja hooldusvälp 30 000 km tagant. Autot ostes oli just 15 000 km täis saanud ja tegin kohe õlivahetuse. Praegu voolab mootoris Addinol light MV 0546 PD SAE 5W-40 poolsünt. õli ja vahetusvälp 15 000 km tagant.
-
- Huviline
- Postitusi: 428
- Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
- Auto: BMW i4 M50
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 18 korda
- Kontakt:
Koksi kohta ei peagi siit foorumist midagi lugema. Seda oleks pidanud tegema koolis keemia tunnisRixvol kirjutas:Sellisest asjast (koksistumine) kuulen ma esimest korda ja ei tule meelde, et oleks koksitumise kohta kuskilt foorumist lugenud. Õlide kohta on küll palju infi saadaval. Millest tekkib koksitumine???

Mina pole ka keemik aga antud juhul midagi sellist: Õli + (palju!)kuumus = koks ( ja gaasid ja muu jama)
Ja täpselt selliste õlide pärast turbod kokku jooksevadki. poolsünt õli EI ole täissünteetiline õli. Ma olen 100% kindel, et keegi meist siin foorumis ei ole keemik VW'st kes õli spetsifikatsioone välja töötab, kuid vähemalt ajaga peaks inimesed kaasas käima. Seda selles mõttes, et võiks teada täissünteetilise õlide elementaarseid eeliseid .. või nohh .. üldse seda millest õlid laias laastus koosnevad. Põhimõtteliselt on kõik õlid kokku segatud baasõlist ja lisanditest. Baasõlid on omakorda jaotatud viide gruppi. Grupid 1 - 3 on sisuliselt rafineeritud õlid ja seega MITTE sünteetilist päritolu. Kuigi Grupp 3 baasil õlisid on hakatud ka kutsuma sünteetilisteks õlideks, nad seda ei ole - lihtsalt standardi järgi on lubatud Grupp 3 baasõlile lisada natuke sünteetilist baasõli ja kutsuda siis seda segu "sünteetiliseks". Grupid 4 ja 5 on sünteetiliselt loodud ning koosnevad pea 100% identsetest molekulidest, mis teeb baasõli äärmiselt stabiilseks. Kõige uuem moeröögatus baasõlide maailmas on vedeldatud maagaasist toodetud õli. See loetakse gruppi 3+ ja tänu sellele saab seda lugeda "sünteetiliseks" kuigi ta seda puhtal kujul ei ole.Rixvol kirjutas:Praegu voolab mootoris Addinol light MV 0546 PD SAE 5W-40 poolsünt. õli ja vahetusvälp 15 000 km tagant.
Aga OK, et mis see baasõli siis loeb? Lühidalt üteldes on asi nii, et täsisünteetiline kvaliteetne baasõli kestab sama kaua kui on terve mootori eluiga! Just tänu sellele, et see koosneb ühesugustest molekulidest. Igasugused mineraalse päritoluga ja segatud baasõlid kaotavad hooldusvälba jooksul märkimisväärselt oma omadusi. See, et baasõli kestab sadu tuhandeid kilomeetreid, ei tähenda et mootorisse kallatud sünteetiline õli kestaks sama kaua! Kõik need lisandid, mis baasõlile lisatakse et ta vastaks mootori tootja standarditele "kuluvad" lihtsalt ära. Lisandid on enamasti pikad molekulide ahelad, mis näiteks otsapidi kinnituvad mootori külge ning siis hakkavad teisest otsast vaikselt "ära kuluma".
Millised siis on täissünteetilise baasõli baasil toodetud õli eelised? Sünteetiline õli omab oluliselt paremat "kaitset" just madalatel ja kõrgetel temperatuuridel. Ja aastani 2000 oli see vahe päris suur. Nüüdsel ajal on hakanud Grupp 3 baasõlist kokku segatud (võlts) sünteetilised õlid päris sünteetilistele õlidele järgi jõudma ja sellst tingituna ei ole vahe enam NII suur .. mis ei tähenda et seda vahet ei oleks. Ja väike huvitav fakt ka: ca. 80% kogu mootori kulumisest tuleneb külmkäivitustest! (kümkäivituseks loetakse käivitusi mootori temperatuuril alla 20c). Külmkäivitustel omab seega täissünteetiline õli olulist eelist. Lisaks esineb mineraalsete komponentidega õlide korral oluliselt rohkem oksüdatsiooni.
Esinevate mootoriõlide segunemise korral võib ka tulemus olla kurb, ei pea olema kurb .. aga võib kujuneda kurvaks kui nende kahe õli lisandid omavahel kuidagi läbi ei saa ja otsustavad natuke keemiat korraldada mootoris.
Kuna 100% sünteetiline baasõli on OLULISELT kallim kui Grupp 3 segatud sünteetiline õli, siis iga inimene kes natuke majanduslikult mõtelda suudab on võimeline aimama kas õli on "päris" sünteetiline või segu. Näiteks meil on õli X ja õli Y. Mõlema õli tootjad kutsuvad neid täissünteetilisteks õlideks. X maksab 100 ühikut raha ja Y maksab 175 ühikut raha. Arvake ise kumb neist on 100% sünteetilise baasõli baasil tehtud ja kumb Grupp 3 õli millele on segatud hulka 100% sünteetilist baasõli? Loomulikult ei pea see paika kui õlil X on hetkel soodushind -90%

Ja kogu selle pika jutu point: ajad lähevad edasi, tehnoloogiad õli tootmisel on muutunud ja muutuvad ka edaspidi. Mõne õliga kannatab sõita küll rohkem kui 15000 km. Tõsi, selle õige õli leidmine on raskendatud tänu sellele, et tootjatel on lubatud ka segu kutsuda täissünteetiliseks. Indikaatoriks siin on selgelt toote hind!
Samuti võiks siin teemas kajastatud auto korral õli vastata vähemalt ACEA normile B4 (Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under A3/B3)
Soovitatavalt aga ACEA normile B5 (Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt)
Läks õige õli otsimine veel keerulisemaks?

Eelpool mainitud Castroli õli vastab B4 normile kindlasti .. kas uued Castroli õlid ka B5 vastavad seda ma hetkel ei tea. Samas tean et Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vastab B5 normile .. ehk on kvaliteedi skaala tipus.
PS. keegi siin Eestis kasutatud õli analüüsi ka teeb? Ma oleks sellest täitsa huvitatud

[Muudetud: 24-11-2009 4ratast]
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄
-
- Klubiline
- Postitusi: 1615
- Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
- Telefon: 55558855
- Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
- Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Minul küsib auto ise longlife õliga 12tkm tagant õli vahetust. Sõltub sõitudest ja stiilist! Ja muud ma ei pane kui castroli, mina kül nuka vahetuse arvelt kokku ei kavatse hoida. Lisaks siis ka hoian autot sees vajadusel peale sõitu. Või minut enne seismajätmist sõidan viimased 500m rahulikult. Üle 15t ka mina ei sõidaks ühe õliga.
Kas keegi on näinud pesuõli mis sobiks sellele diiselmootorile enne õlivahetust?
Kas keegi on näinud pesuõli mis sobiks sellele diiselmootorile enne õlivahetust?
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.