K: Aku 180Ah/12V

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
sirwilliam
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 16 Okt 2008, 08:54
Asukoht:

K: Aku 180Ah/12V

Lugemata postitus Postitas sirwilliam »

Sai siis soetatud uus auto diisel mootoriga ja autol oli peal vana aku mis ei pea hommikuni vastu.
Küsimus siis selline, et kas võib panna peale 2 x suurema amperaasiga akut (180A /12V).
Põhjus miks ma seda teada soovin, et ei ole hetkel uue aku jaoks raha aga liikuda oleks vaja ja mõtlesin Scanialt aku peale visata.
Mis võivad tagajärjed selle akuga olla?

[Muudetud: 16-12-2009 sirwilliam]

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

Sa võiks natuke täpsustada mis autole sa seda peale plaanid panna.

sirwilliam
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 16 Okt 2008, 08:54
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas sirwilliam »

2.5 turbo diisel automaatkäigukastiga

onusnooker
Huviline
Postitusi: 435
Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

MIngeid suuri probleeme ei tohiks tulla, vabalt võid panna kui mõõtude poolest mahub. Laadimine võiks kindlasti toimida aga ilmselt ei jõua genekas seda ideaalselt täislaadituna hoida.

Kui mul oleks vajadus selle 180A aku paigalduseks siis oma autol küll teeksin seda kuigi eks ikkagi omal vastutusel :)

sirwilliam
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 16 Okt 2008, 08:54
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas sirwilliam »

onusnooker kirjutas:
MIngeid suuri probleeme ei tohiks tulla, vabalt võid panna kui mõõtude poolest mahub. Laadimine võiks kindlasti toimida aga ilmselt ei jõua genekas seda ideaalselt täislaadituna hoida.

Kui mul oleks vajadus selle 180A aku paigalduseks siis oma autol küll teeksin seda kuigi eks ikkagi omal vastutusel :)
Kas generaator ja starter peab vastu? Generaatori ostsin alles uue..
Mahtuvusega pole probleemi.

nemmu
Huviline
Postitusi: 78
Liitunud: 31 Jaan 2009, 14:16
Auto: vw caravelle vw jetta mk1 83a
Asukoht: ida virumaa

Lugemata postitus Postitas nemmu »

miks generaator ja starter ei peaks vastu pidama voldid on ju samad
tel 56705278

sirwilliam
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 16 Okt 2008, 08:54
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas sirwilliam »

nemmu kirjutas:miks generaator ja starter ei peaks vastu pidama voldid on ju samad
Generaatoril on pidevalt koormus taga,sest üritab võimast akut täis laadida.

sirwilliam
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 16 Okt 2008, 08:54
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas sirwilliam »

Viskan homme peale, eks näha mis teeb.:smilegrin: Aga ennem laen korralikult täis tolle.

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Garfield »

nemmu kirjutas:miks generaator ja starter ei peaks vastu pidama voldid on ju samad
Starteril pole üldse probleemi, tema võtab akust, kui sealt midagi võtta on.
Generaatori probleem on see, et kui aku mahtuvus on 180Ah, siis aku täislaadimiseks peab pidevalt pikki sõite tegema. Generaator laeb akut vastavalt pingeregulaatorilt saadavale "infole". Suure mahtuvusega aku laadimiseks näiteks 12A voolutugevuse juures lisandub iga tund akule 12Ah. Ehk kui akus oli peale käivitamist 140Ah, siis aku täislaadimiseks (180Ah) kulub 40/12=3,3 tundi!
Reaalselt on nii, et alguses laeb generaator akut suurema vooluga (amprid), hiljem, kui pinge (ehk volt) tõuseb, siis väiksema vooluga.
Näiteks meie peres olevale mikromootoriga Renaultile panime uue aku just väiksema (oli vist 38Ah), et lühikestel sõitudel see paremini täis saaks laetud.

Vasta

Mine “Diislid”