1,8 T ei lähe soojaks

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

alts20
Huviline
Postitusi: 580
Liitunud: 01 Sept 2005, 16:03
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas alts20 »

http://www.ladu24.ee/et/ladu2/5726/7025,0,100,1/226130" onclick="window.open(this.href);return false;

vahelt päris ära pole küll soovitav võtta, siis on päris külm mootor ja soojemaks läheb ülikaua
Pigem kui tahad võta välja ja toimi nii nagu ps kaudu seletasin

Huntu
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 14 Dets 2008, 03:09
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Huntu »

Mul Golf IV (1.8T) oli täpselt sama probleem. Temperatuur oli alguses linnas sõites ja kohapeal seistes OK, maanteele minnes langes veerandi peale (ehk siis ka seal 40ne läheduses). Lõpuks oli juba linnas ka veerandi juures. Kogu selle probleemi kestel küttis salongi leigeks, kuid mitte mõnusalt soojaks. Sai proovitud teist termostaati, kuid midagi ei muutunud, sama jama jätkus. Probleemi lahenduseks oli jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetus.

Parimat, äkki on abiks!
Huntu

janar103
Huviline
Postitusi: 255
Liitunud: 26 Mär 2007, 10:28
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas janar103 »

Huntu kirjutas: Probleemi lahenduseks oli jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetus.

Parimat, äkki on abiks!
Huntu
Siia see koer maetud ongi.

TurboPassat
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas TurboPassat »

alts20 kirjutas:http://www.ladu24.ee/et/ladu2/5726/7025,0,100,1/226130

vahelt päris ära pole küll soovitav võtta, siis on päris külm mootor ja soojemaks läheb ülikaua
Pigem kui tahad võta välja ja toimi nii nagu ps kaudu seletasin
Aga mul pole sellist kraadiklaasi...muidu oli hea variant küll. Tellisin selle GATES-i oma ladu24-st ära. Eks näis mis siis saab. Kui sellega kütab siis on Wahler ****

[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
VW Passat 1.8T 97a 110kw

TurboPassat
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas TurboPassat »

Huntu kirjutas:Mul Golf IV (1.8T) oli täpselt sama probleem. Temperatuur oli alguses linnas sõites ja kohapeal seistes OK, maanteele minnes langes veerandi peale (ehk siis ka seal 40ne läheduses). Lõpuks oli juba linnas ka veerandi juures. Kogu selle probleemi kestel küttis salongi leigeks, kuid mitte mõnusalt soojaks. Sai proovitud teist termostaati, kuid midagi ei muutunud, sama jama jätkus. Probleemi lahenduseks oli jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetus.

Parimat, äkki on abiks!
Huntu
Temp. andur on mul nagunii vahetatud ja see tegelikult ju on pigem ikka selleks et näidata mis temp. vedelikul on...

Tänud
Sedapuhku polnud abiks

[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
VW Passat 1.8T 97a 110kw

janar103
Huviline
Postitusi: 255
Liitunud: 26 Mär 2007, 10:28
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas janar103 »

Minul hakkasid jamad ka just temp.anduri vahetusega. Ka oli uus. Tootjat ei mäleta.

Lauripoiss
Huviline
Postitusi: 131
Liitunud: 19 Okt 2005, 13:18
Auto: VW Passat 1.8T 02.a
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Lauripoiss »

Täpsustan enda probleemi kuna 2002 a. Passati alumine piir on 50 siis ei ole mul seal 40 kraadi juures ...vaid vireleb 60 ja 70 vahel. Aga ikkagi kahtlustan, et termostaat õhtal kuna 90-ni pole seda seierit veel nende külmadega näinud.

EDIT: Mul tekkis selline küsimus veel, et kas seda termostaati on keeruline vahetada? Pääseb sinna raskelt ligi ja kuidas selle õhutamisega on ... päris nii vist pole et valan jahutusvedeliku sisse ja ongi kombes?

[Muudetud: 18-12-2009 Lauripoiss]
http://www.newtime.ee" onclick="window.open(this.href);return false;

TurboPassat
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas TurboPassat »

Lauripoiss kirjutas:Täpsustan enda probleemi kuna 2002 a. Passati alumine piir on 50 siis ei ole mul seal 40 kraadi juures ...vaid vireleb 60 ja 70 vahel. Aga ikkagi kahtlustan, et termostaat õhtal kuna 90-ni pole seda seierit veel nende külmadega näinud.

EDIT: Mul tekkis selline küsimus veel, et kas seda termostaati on keeruline vahetada? Pääseb sinna raskelt ligi ja kuidas selle õhutamisega on ... päris nii vist pole et valan jahutusvedeliku sisse ja ongi kombes?

[Muudetud: 18-12-2009 Lauripoiss]
Vahetada on väga lihtne... peab ainult põhja alla pääsema. Seal nina osas ta. Kaks polti lahti ja tulebki termostaat välja.
Kuidas sa teda ikka õhutad... eks tuleb algul lasta töödata ja siis lõdvikuid vähe muljuda... vahepeal valad jälle vedelikku juurde jne...
VW Passat 1.8T 97a 110kw

TurboPassat
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas TurboPassat »

Mul läks algul kuskil 4,5 liitrit tosooli sisse...siis sai vähe sõita ja pärast mahtus veel 1 paisupaagitäis juurde. Nüüd on tase koguaeg normis
VW Passat 1.8T 97a 110kw

TurboPassat
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas TurboPassat »

janar103 kirjutas:Minul hakkasid jamad ka just temp.anduri vahetusega. Ka oli uus. Tootjat ei mäleta.
Ma vahetasin temp. anduri eelmine talv. Eelmine talv aga ei jamad temperatuur niimoodi vaid oli kenasti paigas ja sooja tuli ka hunnikute viisi
VW Passat 1.8T 97a 110kw

Huntu
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 14 Dets 2008, 03:09
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Huntu »

TurboPassat kirjutas:
Huntu kirjutas:Mul Golf IV (1.8T) oli täpselt sama probleem. Temperatuur oli alguses linnas sõites ja kohapeal seistes OK, maanteele minnes langes veerandi peale (ehk siis ka seal 40ne läheduses). Lõpuks oli juba linnas ka veerandi juures. Kogu selle probleemi kestel küttis salongi leigeks, kuid mitte mõnusalt soojaks. Sai proovitud teist termostaati, kuid midagi ei muutunud, sama jama jätkus. Probleemi lahenduseks oli jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetus.

Parimat, äkki on abiks!
Huntu
Temp. andur on mul nagunii vahetatud ja see tegelikult ju on pigem ikka selleks et näidata mis temp. vedelikul on...

Tänud
Sedapuhku polnud abiks

[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
Andur ikka annab infot, kui palju peab mootorit jahutama. Mitte ei ole niisama lõbupärast sõitjale vaatamiseks, mis temp. on vedelkul hetkel.
Mina kasutasin A osa andurit. Äkki sa panid miski B osa, ja see annab otsasid juba?!?! Võibolla on abiks esinduse diagnostikapink, selle asemel, et taguda koguaeg raha sisse oletatavatesse vigadesse, mis tegelikult võivad ideaalses korras olla.

Parimat,
Huntu

Martti
Huviline
Postitusi: 289
Liitunud: 12 Apr 2004, 14:14
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Martti »

Huntu kirjutas:
TurboPassat kirjutas:
Huntu kirjutas:Mul Golf IV (1.8T) oli täpselt sama probleem. Temperatuur oli alguses linnas sõites ja kohapeal seistes OK, maanteele minnes langes veerandi peale (ehk siis ka seal 40ne läheduses). Lõpuks oli juba linnas ka veerandi juures. Kogu selle probleemi kestel küttis salongi leigeks, kuid mitte mõnusalt soojaks. Sai proovitud teist termostaati, kuid midagi ei muutunud, sama jama jätkus. Probleemi lahenduseks oli jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetus.

Parimat, äkki on abiks!
Huntu
Temp. andur on mul nagunii vahetatud ja see tegelikult ju on pigem ikka selleks et näidata mis temp. vedelikul on...

Tänud
Sedapuhku polnud abiks

[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
Andur ikka annab infot, kui palju peab mootorit jahutama. Mitte ei ole niisama lõbupärast sõitjale vaatamiseks, mis temp. on vedelkul hetkel.
Mina kasutasin A osa andurit. Äkki sa panid miski B osa, ja see annab otsasid juba?!?! Võibolla on abiks esinduse diagnostikapink, selle asemel, et taguda koguaeg raha sisse oletatavatesse vigadesse, mis tegelikult võivad ideaalses korras olla.

Parimat,
Huntu
Ole nüüd, räägi kuidas sa jahutad mootori jahutusvedeliku temperatuuri, kui suurt ringi ei ole taga (salgongi radikat ei arvesta, sest selle saad ise manuaalselt kinni keerata). Ma saan aru, et kui temp läheb üle 90 kraadi hakkavad ventikad tööle, temperatuur langeb ja termostaat sulgub, siis võid seda radikat kasvõi lämmastikuga jahutada, mootori jahutusvedeliku see ei mõjuta.
Ma võin küll rumal olla aga termostaat on ainuke detail mis langetab mootori temperatuuri nii madalale.
Jooge piima!

alts20
Huviline
Postitusi: 580
Liitunud: 01 Sept 2005, 16:03
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas alts20 »

Martti kirjutas:
Huntu kirjutas:
TurboPassat kirjutas:
Temp. andur on mul nagunii vahetatud ja see tegelikult ju on pigem ikka selleks et näidata mis temp. vedelikul on...

Tänud
Sedapuhku polnud abiks

[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
Andur ikka annab infot, kui palju peab mootorit jahutama. Mitte ei ole niisama lõbupärast sõitjale vaatamiseks, mis temp. on vedelkul hetkel.
Mina kasutasin A osa andurit. Äkki sa panid miski B osa, ja see annab otsasid juba?!?! Võibolla on abiks esinduse diagnostikapink, selle asemel, et taguda koguaeg raha sisse oletatavatesse vigadesse, mis tegelikult võivad ideaalses korras olla.

Parimat,
Huntu
Ole nüüd, räägi kuidas sa jahutad mootori jahutusvedeliku temperatuuri, kui suurt ringi ei ole taga (salgongi radikat ei arvesta, sest selle saad ise manuaalselt kinni keerata). Ma saan aru, et kui temp läheb üle 90 kraadi hakkavad ventikad tööle, temperatuur langeb ja termostaat sulgub, siis võid seda radikat kasvõi lämmastikuga jahutada, mootori jahutusvedeliku see ei mõjuta.
Ma võin küll rumal olla aga termostaat on ainuke detail mis langetab mootori temperatuuri nii madalale.
Väga õige.
Vanadel karpaga autodel temp, andur annab ainult juhile teada, mis temp. mootoris on.
uuematel pritsega autodel on see andur näitamaks samuti juhile mootori soojust aga samas annab ka ajule teada mootori temperatuurist, et aju saaks sellele vastavalt reguleerida kütuse kogust antud aja hetkel.
Temp andur ei soojenda ega jahuta jahutusvedelikku nagu ka eelmainija jutus selgus. Tavaliselt on autol olemas ka teine temp andur mis mõõdab peale termostaati radikasse suunduvat vedeliku tempi ja vastavalt vajadusele käivitab ka elektrilised ventikad kui vabast õhuvoolust ei piisa radika jahutamiseks

Martti
Huviline
Postitusi: 289
Liitunud: 12 Apr 2004, 14:14
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Martti »

Väga õige. Vanadel karpaga autodel temp, andur annab ainult juhile teada, mis temp. mootoris on. uuematel pritsega autodel on see andur näitamaks samuti juhile mootori soojust aga samas annab ka ajule teada mootori temperatuurist, et aju saaks sellele vastavalt reguleerida kütuse kogust antud aja hetkel. Temp andur ei soojenda ega jahuta jahutusvedelikku nagu ka eelmainija jutus selgus. Tavaliselt on autol olemas ka teine temp andur mis mõõdab peale termostaati radikasse suunduvat vedeliku tempi ja vastavalt vajadusele käivitab ka elektrilised ventikad kui vabast õhuvoolust ei piisa radika jahutamiseks

ja kuidas on see teooria seotud antud termostaadi või liigse jahtumis probleemiga?
Jooge piima!

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Kui andur hoiab ventikaid koguaeg töös, siis peaks ta pidevalt jahtuma. Sellele vist sihitakse. Loodan, et sain õieti aru. :blush:
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

Martti
Huviline
Postitusi: 289
Liitunud: 12 Apr 2004, 14:14
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Martti »

woody kirjutas:Kui andur hoiab ventikaid koguaeg töös, siis peaks ta pidevalt jahtuma. Sellele vist sihitakse. Loodan, et sain õieti aru. :blush:
no last ta jahutab seda radikat, kust tosool läbi ei käi. Ega see tosooli temperatuuri ei muuda ju.
Jooge piima!

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Aga kui tosool käib läbi? Kõigepealt peab kindel olema, et on termostaat kinni/lahti. Kui ta siin räägib, et auto soojaks ei lähe, siis pigem on suur ring koguaeg taga või jahutab liiga maha. Sellst järeldus, et kas termostaat lahti või on ventikad töös. Kui ventikad töös hoiab koguaeg, siis see on maanteel juba kahekordne jahutus.
Ise olen ka wahleri toodangut pannud ja ausalt öeldes olen vist ainult ühe praagi otsa sattunud. See ei tähenda, et kõik kohe katki peavad olema. Kõigepealt tuleb see kindlaks teha, kas on üldse selle viga. Vastasel juhul ta võibki neid termostaate vahetama jääda.
Kõige lihtsam oleks tal minna diagnosti ja seal saab juba kindla vastuse andurite kohapealt.

Ja kuidas ta tosooli tempi ei muuda? Kui temperatuur koguaeg madal on? Mis seda temperatuuri siis jahutab?

Kui teema algatajal on ka kliima peal või kont, siis jahutab veel rohkem, sest kliima või kondi vent on ka siis järgi. Peaks vist olema.

[Muudetud: 19-12-2009 woody]
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

vosa
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Apr 2007, 20:10
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas vosa »

Oma 1.6 Passatil (`97) hakkas ka temperatuur kõikuma, ja just trassil sõites ning jahedamate ilmadega kippus maha jahtuma.
Vahetasin termostaadi ära ( Forss´ist ostsin, mis marki ei mäleta, mingi 100 EEK i ringis ) ja mure kadus. 90 kraadi püsib.:)

Kuigi jah, olen kuulnud et ka temp.anduri rike võib sellist jama esile tuua.
Muud eriti olla ei saa, kas termostaat ei sulgu või andur valetab.

Martti
Huviline
Postitusi: 289
Liitunud: 12 Apr 2004, 14:14
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Martti »

woody kirjutas:Aga kui tosool käib läbi? Kõigepealt peab kindel olema, et on termostaat kinni/lahti. Kui ta siin räägib, et auto soojaks ei lähe, siis pigem on suur ring koguaeg taga või jahutab liiga maha. Sellst järeldus, et kas termostaat lahti või on ventikad töös. Kui ventikad töös hoiab koguaeg, siis see on maanteel juba kahekordne jahutus.
Ise olen ka wahleri toodangut pannud ja ausalt öeldes olen vist ainult ühe praagi otsa sattunud. See ei tähenda, et kõik kohe katki peavad olema. Kõigepealt tuleb see kindlaks teha, kas on üldse selle viga. Vastasel juhul ta võibki neid termostaate vahetama jääda.
Kõige lihtsam oleks tal minna diagnosti ja seal saab juba kindla vastuse andurite kohapealt.

Ja kuidas ta tosooli tempi ei muuda? Kui temperatuur koguaeg madal on? Mis seda temperatuuri siis jahutab?

Kui teema algatajal on ka kliima peal või kont, siis jahutab veel rohkem, sest kliima või kondi vent on ka siis järgi. Peaks vist olema.

[Muudetud: 19-12-2009 woody]
Tteema algataja väitis, et mootori temp läheb 90 kraadi peale välja. Kui termostaat oleks kogu aeg lahti siis sellise külmaga ei saavutaks diisel kunagi 90 kraadi. Probleem on selles, et kui maanteel sõita langeb temp 40 kraadi peale.

Mõtle nüüd. Kui mootori temp on 90 kraadi ja termostaat avaneb, avaneb ka suur ring. Kui nüüd ventikad töötavad ja vedelik maha jahutatakse peaks ju termostaat uuesti sulguma ja temperatuur tõusma. Seega mingid andurid ja kliima ventikad ei saa mootori tempi stabiilselt madalal hoida, kui termostaat korras on.

EDIT: Meeltesegadus. Vahet ei ole lahtise termostaadiga ei lähe sellise välistemperatuuriga ükski auto soojaks



[Edited on 19/12/2009 by Martti]
Jooge piima!

vosa
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Apr 2007, 20:10
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas vosa »

1.8 T peaks ikka bensiini tarbima :no:

Huntu
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 14 Dets 2008, 03:09
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas Huntu »

Martti kirjutas: Ole nüüd, räägi kuidas sa jahutad mootori jahutusvedeliku temperatuuri, kui suurt ringi ei ole taga (salgongi radikat ei arvesta, sest selle saad ise manuaalselt kinni keerata). Ma saan aru, et kui temp läheb üle 90 kraadi hakkavad ventikad tööle, temperatuur langeb ja termostaat sulgub, siis võid seda radikat kasvõi lämmastikuga jahutada, mootori jahutusvedeliku see ei mõjuta.
Ma võin küll rumal olla aga termostaat on ainuke detail mis langetab mootori temperatuuri nii madalale.
Tundub et mul pole põhjust siin midagi kommenteerida, ma enam-vähem woodyga samal seisukohal ning pealegi, lambist ma seda juttu ei räägi, mu 1.8T tegi niimoodi.

Martti
Huviline
Postitusi: 289
Liitunud: 12 Apr 2004, 14:14
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Martti »

võtan kõik oma sõnad tagasi, kui suudad ära seletada, kuidas saab temperatuuriandur alandada töötava termostaadiga mootori temperatuuri jäädavalt!
Jooge piima!

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Martti kirjutas:võtan kõik oma sõnad tagasi, kui suudad ära seletada, kuidas saab temperatuuriandur alandada töötava termostaadiga mootori temperatuuri jäädavalt!
Esiteks loe teema algataja jutt korralikult läbi. Kohapeal töötades tõuseb mootori temp 90 kraadini. Sõidu aeg ühtlaselt see 40 kraadi lähedal, selline oli see jutt.
Teiseks, termostaat avaneb suurele ringile temperatuuri mõjust. Andur annab ventikatele infot radika alumise otsa temperetuurist. Kui andur hoiab ventikad koguaeg töös, siis ülemine ots jahtub täpselt nii palju enne ülemist andurit maha, et see näitabki madalamat temperatuuri.
Plokis ja kaanes tosool soojeneb jälle nii palju, et termostaati lõpuni ei sulge. Piisab ka sellest kui termostaat on avatud a´la pool mm ja hakkab jahutama kogu mootorit ülevalt otsast.

Loodan, et oli selline jutt see mis üks kunagi turbo Golfiga jamanud sell mulle edasi rääkis. Ja loodan, et ka Hundu mõtles seda.
See kes seda juttu mulle täna rääkis, tema sai jaole sellega, et pistis mehaanilised kellad vahele süsteemi ja siis sai jaole anduri rikkele.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

bronco
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 05 Apr 2009, 19:58
Auto: Touran 2.0TDI '11
Asukoht: Viljandimaa

Lugemata postitus Postitas bronco »

Golfil on mootor ju risti ning ventikas on elektriline mida juhitakse anduriga. Passatil on aga mootor pikki ning vent viskosiduriga. Samas nii tugevalt tempi mõjutada ei tohiks ikkagi.

[Muudetud: 19-12-2009 bronco]

woody
Veteran
Postitusi: 1698
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody »

Kas Passatil eraldi toetavat elektriventi ei ole?
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

Vasta

Mine “Mootor”