1,8 T ei lähe soojaks
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Mul Golf IV (1.8T) oli täpselt sama probleem. Temperatuur oli alguses linnas sõites ja kohapeal seistes OK, maanteele minnes langes veerandi peale (ehk siis ka seal 40ne läheduses). Lõpuks oli juba linnas ka veerandi juures. Kogu selle probleemi kestel küttis salongi leigeks, kuid mitte mõnusalt soojaks. Sai proovitud teist termostaati, kuid midagi ei muutunud, sama jama jätkus. Probleemi lahenduseks oli jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetus.
Parimat, äkki on abiks!
Huntu
Parimat, äkki on abiks!
Huntu
-
- Huviline
- Postitusi: 135
- Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
- Asukoht: Pärnumaa
Aga mul pole sellist kraadiklaasi...muidu oli hea variant küll. Tellisin selle GATES-i oma ladu24-st ära. Eks näis mis siis saab. Kui sellega kütab siis on Wahler ****alts20 kirjutas:http://www.ladu24.ee/et/ladu2/5726/7025,0,100,1/226130
vahelt päris ära pole küll soovitav võtta, siis on päris külm mootor ja soojemaks läheb ülikaua
Pigem kui tahad võta välja ja toimi nii nagu ps kaudu seletasin
[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
VW Passat 1.8T 97a 110kw
-
- Huviline
- Postitusi: 135
- Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
- Asukoht: Pärnumaa
Temp. andur on mul nagunii vahetatud ja see tegelikult ju on pigem ikka selleks et näidata mis temp. vedelikul on...Huntu kirjutas:Mul Golf IV (1.8T) oli täpselt sama probleem. Temperatuur oli alguses linnas sõites ja kohapeal seistes OK, maanteele minnes langes veerandi peale (ehk siis ka seal 40ne läheduses). Lõpuks oli juba linnas ka veerandi juures. Kogu selle probleemi kestel küttis salongi leigeks, kuid mitte mõnusalt soojaks. Sai proovitud teist termostaati, kuid midagi ei muutunud, sama jama jätkus. Probleemi lahenduseks oli jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetus.
Parimat, äkki on abiks!
Huntu
Tänud
Sedapuhku polnud abiks
[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
VW Passat 1.8T 97a 110kw
-
- Huviline
- Postitusi: 131
- Liitunud: 19 Okt 2005, 13:18
- Auto: VW Passat 1.8T 02.a
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Täpsustan enda probleemi kuna 2002 a. Passati alumine piir on 50 siis ei ole mul seal 40 kraadi juures ...vaid vireleb 60 ja 70 vahel. Aga ikkagi kahtlustan, et termostaat õhtal kuna 90-ni pole seda seierit veel nende külmadega näinud.
EDIT: Mul tekkis selline küsimus veel, et kas seda termostaati on keeruline vahetada? Pääseb sinna raskelt ligi ja kuidas selle õhutamisega on ... päris nii vist pole et valan jahutusvedeliku sisse ja ongi kombes?
[Muudetud: 18-12-2009 Lauripoiss]
EDIT: Mul tekkis selline küsimus veel, et kas seda termostaati on keeruline vahetada? Pääseb sinna raskelt ligi ja kuidas selle õhutamisega on ... päris nii vist pole et valan jahutusvedeliku sisse ja ongi kombes?
[Muudetud: 18-12-2009 Lauripoiss]
http://www.newtime.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 135
- Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
- Asukoht: Pärnumaa
Vahetada on väga lihtne... peab ainult põhja alla pääsema. Seal nina osas ta. Kaks polti lahti ja tulebki termostaat välja.Lauripoiss kirjutas:Täpsustan enda probleemi kuna 2002 a. Passati alumine piir on 50 siis ei ole mul seal 40 kraadi juures ...vaid vireleb 60 ja 70 vahel. Aga ikkagi kahtlustan, et termostaat õhtal kuna 90-ni pole seda seierit veel nende külmadega näinud.
EDIT: Mul tekkis selline küsimus veel, et kas seda termostaati on keeruline vahetada? Pääseb sinna raskelt ligi ja kuidas selle õhutamisega on ... päris nii vist pole et valan jahutusvedeliku sisse ja ongi kombes?
[Muudetud: 18-12-2009 Lauripoiss]
Kuidas sa teda ikka õhutad... eks tuleb algul lasta töödata ja siis lõdvikuid vähe muljuda... vahepeal valad jälle vedelikku juurde jne...
VW Passat 1.8T 97a 110kw
-
- Huviline
- Postitusi: 135
- Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
- Asukoht: Pärnumaa
-
- Huviline
- Postitusi: 135
- Liitunud: 11 Mär 2008, 21:53
- Asukoht: Pärnumaa
Andur ikka annab infot, kui palju peab mootorit jahutama. Mitte ei ole niisama lõbupärast sõitjale vaatamiseks, mis temp. on vedelkul hetkel.TurboPassat kirjutas:Temp. andur on mul nagunii vahetatud ja see tegelikult ju on pigem ikka selleks et näidata mis temp. vedelikul on...Huntu kirjutas:Mul Golf IV (1.8T) oli täpselt sama probleem. Temperatuur oli alguses linnas sõites ja kohapeal seistes OK, maanteele minnes langes veerandi peale (ehk siis ka seal 40ne läheduses). Lõpuks oli juba linnas ka veerandi juures. Kogu selle probleemi kestel küttis salongi leigeks, kuid mitte mõnusalt soojaks. Sai proovitud teist termostaati, kuid midagi ei muutunud, sama jama jätkus. Probleemi lahenduseks oli jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetus.
Parimat, äkki on abiks!
Huntu
Tänud
Sedapuhku polnud abiks
[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
Mina kasutasin A osa andurit. Äkki sa panid miski B osa, ja see annab otsasid juba?!?! Võibolla on abiks esinduse diagnostikapink, selle asemel, et taguda koguaeg raha sisse oletatavatesse vigadesse, mis tegelikult võivad ideaalses korras olla.
Parimat,
Huntu
Ole nüüd, räägi kuidas sa jahutad mootori jahutusvedeliku temperatuuri, kui suurt ringi ei ole taga (salgongi radikat ei arvesta, sest selle saad ise manuaalselt kinni keerata). Ma saan aru, et kui temp läheb üle 90 kraadi hakkavad ventikad tööle, temperatuur langeb ja termostaat sulgub, siis võid seda radikat kasvõi lämmastikuga jahutada, mootori jahutusvedeliku see ei mõjuta.Huntu kirjutas:Andur ikka annab infot, kui palju peab mootorit jahutama. Mitte ei ole niisama lõbupärast sõitjale vaatamiseks, mis temp. on vedelkul hetkel.TurboPassat kirjutas:Temp. andur on mul nagunii vahetatud ja see tegelikult ju on pigem ikka selleks et näidata mis temp. vedelikul on...Huntu kirjutas:Mul Golf IV (1.8T) oli täpselt sama probleem. Temperatuur oli alguses linnas sõites ja kohapeal seistes OK, maanteele minnes langes veerandi peale (ehk siis ka seal 40ne läheduses). Lõpuks oli juba linnas ka veerandi juures. Kogu selle probleemi kestel küttis salongi leigeks, kuid mitte mõnusalt soojaks. Sai proovitud teist termostaati, kuid midagi ei muutunud, sama jama jätkus. Probleemi lahenduseks oli jahutusvedeliku temperatuuri anduri vahetus.
Parimat, äkki on abiks!
Huntu
Tänud
Sedapuhku polnud abiks
[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
Mina kasutasin A osa andurit. Äkki sa panid miski B osa, ja see annab otsasid juba?!?! Võibolla on abiks esinduse diagnostikapink, selle asemel, et taguda koguaeg raha sisse oletatavatesse vigadesse, mis tegelikult võivad ideaalses korras olla.
Parimat,
Huntu
Ma võin küll rumal olla aga termostaat on ainuke detail mis langetab mootori temperatuuri nii madalale.
Jooge piima!
Väga õige.Martti kirjutas:Ole nüüd, räägi kuidas sa jahutad mootori jahutusvedeliku temperatuuri, kui suurt ringi ei ole taga (salgongi radikat ei arvesta, sest selle saad ise manuaalselt kinni keerata). Ma saan aru, et kui temp läheb üle 90 kraadi hakkavad ventikad tööle, temperatuur langeb ja termostaat sulgub, siis võid seda radikat kasvõi lämmastikuga jahutada, mootori jahutusvedeliku see ei mõjuta.Huntu kirjutas:Andur ikka annab infot, kui palju peab mootorit jahutama. Mitte ei ole niisama lõbupärast sõitjale vaatamiseks, mis temp. on vedelkul hetkel.TurboPassat kirjutas:
Temp. andur on mul nagunii vahetatud ja see tegelikult ju on pigem ikka selleks et näidata mis temp. vedelikul on...
Tänud
Sedapuhku polnud abiks
[Muudetud: 18-12-2009 TurboPassat]
Mina kasutasin A osa andurit. Äkki sa panid miski B osa, ja see annab otsasid juba?!?! Võibolla on abiks esinduse diagnostikapink, selle asemel, et taguda koguaeg raha sisse oletatavatesse vigadesse, mis tegelikult võivad ideaalses korras olla.
Parimat,
Huntu
Ma võin küll rumal olla aga termostaat on ainuke detail mis langetab mootori temperatuuri nii madalale.
Vanadel karpaga autodel temp, andur annab ainult juhile teada, mis temp. mootoris on.
uuematel pritsega autodel on see andur näitamaks samuti juhile mootori soojust aga samas annab ka ajule teada mootori temperatuurist, et aju saaks sellele vastavalt reguleerida kütuse kogust antud aja hetkel.
Temp andur ei soojenda ega jahuta jahutusvedelikku nagu ka eelmainija jutus selgus. Tavaliselt on autol olemas ka teine temp andur mis mõõdab peale termostaati radikasse suunduvat vedeliku tempi ja vastavalt vajadusele käivitab ka elektrilised ventikad kui vabast õhuvoolust ei piisa radika jahutamiseks
Väga õige. Vanadel karpaga autodel temp, andur annab ainult juhile teada, mis temp. mootoris on. uuematel pritsega autodel on see andur näitamaks samuti juhile mootori soojust aga samas annab ka ajule teada mootori temperatuurist, et aju saaks sellele vastavalt reguleerida kütuse kogust antud aja hetkel. Temp andur ei soojenda ega jahuta jahutusvedelikku nagu ka eelmainija jutus selgus. Tavaliselt on autol olemas ka teine temp andur mis mõõdab peale termostaati radikasse suunduvat vedeliku tempi ja vastavalt vajadusele käivitab ka elektrilised ventikad kui vabast õhuvoolust ei piisa radika jahutamiseks
ja kuidas on see teooria seotud antud termostaadi või liigse jahtumis probleemiga?
Jooge piima!
-
- Veteran
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 9 korda
Aga kui tosool käib läbi? Kõigepealt peab kindel olema, et on termostaat kinni/lahti. Kui ta siin räägib, et auto soojaks ei lähe, siis pigem on suur ring koguaeg taga või jahutab liiga maha. Sellst järeldus, et kas termostaat lahti või on ventikad töös. Kui ventikad töös hoiab koguaeg, siis see on maanteel juba kahekordne jahutus.
Ise olen ka wahleri toodangut pannud ja ausalt öeldes olen vist ainult ühe praagi otsa sattunud. See ei tähenda, et kõik kohe katki peavad olema. Kõigepealt tuleb see kindlaks teha, kas on üldse selle viga. Vastasel juhul ta võibki neid termostaate vahetama jääda.
Kõige lihtsam oleks tal minna diagnosti ja seal saab juba kindla vastuse andurite kohapealt.
Ja kuidas ta tosooli tempi ei muuda? Kui temperatuur koguaeg madal on? Mis seda temperatuuri siis jahutab?
Kui teema algatajal on ka kliima peal või kont, siis jahutab veel rohkem, sest kliima või kondi vent on ka siis järgi. Peaks vist olema.
[Muudetud: 19-12-2009 woody]
Ise olen ka wahleri toodangut pannud ja ausalt öeldes olen vist ainult ühe praagi otsa sattunud. See ei tähenda, et kõik kohe katki peavad olema. Kõigepealt tuleb see kindlaks teha, kas on üldse selle viga. Vastasel juhul ta võibki neid termostaate vahetama jääda.
Kõige lihtsam oleks tal minna diagnosti ja seal saab juba kindla vastuse andurite kohapealt.
Ja kuidas ta tosooli tempi ei muuda? Kui temperatuur koguaeg madal on? Mis seda temperatuuri siis jahutab?
Kui teema algatajal on ka kliima peal või kont, siis jahutab veel rohkem, sest kliima või kondi vent on ka siis järgi. Peaks vist olema.
[Muudetud: 19-12-2009 woody]
EI ole aega, üldse ei ole aega!!
Oma 1.6 Passatil (`97) hakkas ka temperatuur kõikuma, ja just trassil sõites ning jahedamate ilmadega kippus maha jahtuma.
Vahetasin termostaadi ära ( Forss´ist ostsin, mis marki ei mäleta, mingi 100 EEK i ringis ) ja mure kadus. 90 kraadi püsib.
Kuigi jah, olen kuulnud et ka temp.anduri rike võib sellist jama esile tuua.
Muud eriti olla ei saa, kas termostaat ei sulgu või andur valetab.
Vahetasin termostaadi ära ( Forss´ist ostsin, mis marki ei mäleta, mingi 100 EEK i ringis ) ja mure kadus. 90 kraadi püsib.

Kuigi jah, olen kuulnud et ka temp.anduri rike võib sellist jama esile tuua.
Muud eriti olla ei saa, kas termostaat ei sulgu või andur valetab.
Tteema algataja väitis, et mootori temp läheb 90 kraadi peale välja. Kui termostaat oleks kogu aeg lahti siis sellise külmaga ei saavutaks diisel kunagi 90 kraadi. Probleem on selles, et kui maanteel sõita langeb temp 40 kraadi peale.woody kirjutas:Aga kui tosool käib läbi? Kõigepealt peab kindel olema, et on termostaat kinni/lahti. Kui ta siin räägib, et auto soojaks ei lähe, siis pigem on suur ring koguaeg taga või jahutab liiga maha. Sellst järeldus, et kas termostaat lahti või on ventikad töös. Kui ventikad töös hoiab koguaeg, siis see on maanteel juba kahekordne jahutus.
Ise olen ka wahleri toodangut pannud ja ausalt öeldes olen vist ainult ühe praagi otsa sattunud. See ei tähenda, et kõik kohe katki peavad olema. Kõigepealt tuleb see kindlaks teha, kas on üldse selle viga. Vastasel juhul ta võibki neid termostaate vahetama jääda.
Kõige lihtsam oleks tal minna diagnosti ja seal saab juba kindla vastuse andurite kohapealt.
Ja kuidas ta tosooli tempi ei muuda? Kui temperatuur koguaeg madal on? Mis seda temperatuuri siis jahutab?
Kui teema algatajal on ka kliima peal või kont, siis jahutab veel rohkem, sest kliima või kondi vent on ka siis järgi. Peaks vist olema.
[Muudetud: 19-12-2009 woody]
Mõtle nüüd. Kui mootori temp on 90 kraadi ja termostaat avaneb, avaneb ka suur ring. Kui nüüd ventikad töötavad ja vedelik maha jahutatakse peaks ju termostaat uuesti sulguma ja temperatuur tõusma. Seega mingid andurid ja kliima ventikad ei saa mootori tempi stabiilselt madalal hoida, kui termostaat korras on.
EDIT: Meeltesegadus. Vahet ei ole lahtise termostaadiga ei lähe sellise välistemperatuuriga ükski auto soojaks
[Edited on 19/12/2009 by Martti]
Jooge piima!
Tundub et mul pole põhjust siin midagi kommenteerida, ma enam-vähem woodyga samal seisukohal ning pealegi, lambist ma seda juttu ei räägi, mu 1.8T tegi niimoodi.Martti kirjutas: Ole nüüd, räägi kuidas sa jahutad mootori jahutusvedeliku temperatuuri, kui suurt ringi ei ole taga (salgongi radikat ei arvesta, sest selle saad ise manuaalselt kinni keerata). Ma saan aru, et kui temp läheb üle 90 kraadi hakkavad ventikad tööle, temperatuur langeb ja termostaat sulgub, siis võid seda radikat kasvõi lämmastikuga jahutada, mootori jahutusvedeliku see ei mõjuta.
Ma võin küll rumal olla aga termostaat on ainuke detail mis langetab mootori temperatuuri nii madalale.
-
- Veteran
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 9 korda
Esiteks loe teema algataja jutt korralikult läbi. Kohapeal töötades tõuseb mootori temp 90 kraadini. Sõidu aeg ühtlaselt see 40 kraadi lähedal, selline oli see jutt.Martti kirjutas:võtan kõik oma sõnad tagasi, kui suudad ära seletada, kuidas saab temperatuuriandur alandada töötava termostaadiga mootori temperatuuri jäädavalt!
Teiseks, termostaat avaneb suurele ringile temperatuuri mõjust. Andur annab ventikatele infot radika alumise otsa temperetuurist. Kui andur hoiab ventikad koguaeg töös, siis ülemine ots jahtub täpselt nii palju enne ülemist andurit maha, et see näitabki madalamat temperatuuri.
Plokis ja kaanes tosool soojeneb jälle nii palju, et termostaati lõpuni ei sulge. Piisab ka sellest kui termostaat on avatud a´la pool mm ja hakkab jahutama kogu mootorit ülevalt otsast.
Loodan, et oli selline jutt see mis üks kunagi turbo Golfiga jamanud sell mulle edasi rääkis. Ja loodan, et ka Hundu mõtles seda.
See kes seda juttu mulle täna rääkis, tema sai jaole sellega, et pistis mehaanilised kellad vahele süsteemi ja siis sai jaole anduri rikkele.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!