Külmad ilmad tulemas:D

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

rahvaauto kirjutas:kuidas Teie masuudipressid jääd akendelt eemaldavad? Minul küljeaknad juba nädal aega poolenisti jääs:fake sniffle:
eeldan et kliimat pole, aga jah, vaja veidi pikemaid otsi ja pane oma soendus täiega akendele uugama. Kui kliima siis pane kliima peale, võtab kah hästi niiskuse välja, mina aega ajalt lülitan kliima sisse ja asi ok. kui salongifilter umbes v umbe minemas, siis kah suht kiiresti uduseks tõmbab ja raske puhtaks saada, isegi kliimaga. Ja kui teed pikemaid otsi siis pane soendust veidi ka jalgadele, sest matid niisked ja sealt kah seda niiskust eraldub ning ongi hommikuks aknad jääs.

[Muudetud: 20-12-2009 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas sillu7 »

copilot kirjutas:
rahvaauto kirjutas:kuidas Teie masuudipressid jääd akendelt eemaldavad? Minul küljeaknad juba nädal aega poolenisti jääs:fake sniffle:
eeldan et kliimat pole, aga jah, vaja veidi pikemaid otsi ja pane oma soendus täiega akendele uugama. Kui kliima siis pane kliima peale, võtab kah hästi niiskuse välja, mina aega ajalt lülitan kliima sisse ja asi ok. kui salongifilter umbes v umbe minemas, siis kah suht kiiresti uduseks tõmbab ja raske puhtaks saada, isegi kliimaga. Ja kui teed pikemaid otsi siis pane soendust veidi ka jalgadele, sest matid niisked ja sealt kah seda niiskust eraldub ning ongi hommikuks aknad jääs.

[Muudetud: 20-12-2009 copilot]
Mis kliimast sa räägid, kui kliima ei lähe töölegi, kui väljas alla +5 kraadi on.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5653
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 579 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

Visake pagassi pakk ajalehti ja hommikul pole enam seest uduseid aknaid.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

sillu7 kirjutas:
copilot kirjutas:
rahvaauto kirjutas:kuidas Teie masuudipressid jääd akendelt eemaldavad? Minul küljeaknad juba nädal aega poolenisti jääs:fake sniffle:
eeldan et kliimat pole, aga jah, vaja veidi pikemaid otsi ja pane oma soendus täiega akendele uugama. Kui kliima siis pane kliima peale, võtab kah hästi niiskuse välja, mina aega ajalt lülitan kliima sisse ja asi ok. kui salongifilter umbes v umbe minemas, siis kah suht kiiresti uduseks tõmbab ja raske puhtaks saada, isegi kliimaga. Ja kui teed pikemaid otsi siis pane soendust veidi ka jalgadele, sest matid niisked ja sealt kah seda niiskust eraldub ning ongi hommikuks aknad jääs.

[Muudetud: 20-12-2009 copilot]
Mis kliimast sa räägid, kui kliima ei lähe töölegi, kui väljas alla +5 kraadi on.
no ma ei tea kuidas mul siis kliimat sisse lülitades tõmbab palju kiiremini aknad udust puhtaks:crazy: ?saan aru et külma ei puhu ta nii nagu suvel, aga kas siis talvel kuivati ka ei tööta?mis eesmärk siis sellel on? Näiteks kui panen talvel pikka sõitu tehes kliima sisse siis mina tunnen kohe ninaga vahe ära et õhk läheb palju kuivemaks võrreldes sellega kui kliima econi peal:exclamation:

[Muudetud: 20-12-2009 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

et kui see nii ei ole et talvel ei kuivata siis mul naljakas kliimaautomaat küll v tundub lihtsalt igakord erimoodi. lähen mingi aja pärast sõitu, proovin kinnituseks siis ära :yes:

[Muudetud: 20-12-2009 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

Mis kliimast sa räägid, kui kliima ei lähe töölegi, kui väljas alla +5 kraadi on.



ja rääkides +5 kraadist siis minul laseb kohe kindlasti sellest madalamal tembil kliimat sisse lülitada, mootori pöörete pealt on näiteks seda vahet koha peal tiksudes kohe tunda ja tahhokalt näha kui lülitan sisse ja välja kliimat;)



[Muudetud: 20-12-2009 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
tibullus
Veteran
Postitusi: 1480
Liitunud: 20 Mai 2007, 18:17
Auto: Passat W8 4.0 4Motion
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas tibullus »

Soe õhk tasuks autost välja ka lasta enne kui auto (näiteks ööseks) pikemaks ajaks seisma jäetakse. Ise lasen näiteks esimesed aknad natuke allapoole veidi aega enne sõidu lõpetamist,klaasid pole siiani kordagi jääs olnud.
W8

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Krisss »

Täna õhtul otsustas mul kas immo või starter jebima hakata. Homme tuleb valges viga otsima hakata...
Kahtlustan ise et starteri mass kehv, sest ei võta üldse starterit taha.
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kui mass oleks kehv siis mingit ,,venitamise,, häält ikka teeks käivituse asendis. Kui tumm on ,siis aku pinge alla normi. Tõmberelee ei rakendugi.

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Krisss »

Aku sai eile korraliku laadimise. Viskan pärast väljaminnes testri peale, siis on näha.

E: pinge oli tsut üle 12V.
Proovisin ka krokodega teise aku pealt abi anda, kuid tulutult.

Oskab keegi mulle öelda mis on tõmberelee kood?
Peaks ta asuma arvatavasti seal kus teisedki releed? (kaitsmete taga armatuuri all) B5 passat on autoks

[Muudetud: 20-12-2009 Krisss]
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

copilot kirjutas: Mis kliimast sa räägid, kui kliima ei lähe töölegi, kui väljas alla +5 kraadi on.

ja rääkides +5 kraadist siis minul laseb kohe kindlasti sellest madalamal tembil kliimat sisse lülitada, mootori pöörete pealt on näiteks seda vahet koha peal tiksudes kohe tunda ja tahhokalt näha kui lülitan sisse ja välja kliimat;)

[Muudetud: 20-12-2009 copilot]
Kliima kompressor EI lähe talvel kohe mitte tööle. Ja kui kompressor ei tööta, siis ei tööta ka õhu kuivati. Kui sul tõesti kompressor miinuskraadidega järgi läheb siis on sul midagi õhtal seal :dork:

PS. kui ma oma Cimatronicu nuppe näperdan, siis saan ka vastavalt vajadusele kas aknad paugust uduseks ja jäässe .. või siis vastupidi. Panen siseringuluse peale - saan matsust udused aknad. Panen esiklaasile puhuma - lükkab elektrikütte järgi ja saan klaasi puhtaks. Panen üles puhuma - saan küljeklaasid puhtaks (isegi kuudi klaasid). Panen alla puhuma - saan varbad ka lõpuks soojaks. Panen AUTO peale - ei saa talvel midagi :ninja:
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

Krisss
Huviline
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Aug 2008, 18:16
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Krisss »

Minu auto kohapealt: Kõik kaitsmed korras ning tõmberelee rakendub. Tuleb starter üles otsida ning järgnevalt immoga jebima hakata.

E2: Viga oli starteri küljes olevas klemmis mis oli lahti pääsenud...

[Muudetud: 21-12-2009 Krisss]
Anna mehele vabad käed ja sa tead, kust neid leida...

sax82
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Jaan 2007, 09:52
Auto: Passat 96kw Primera Sri
Asukoht: Trtu

Lugemata postitus Postitas sax82 »

4ratast kirjutas:
copilot kirjutas: Mis kliimast sa räägid, kui kliima ei lähe töölegi, kui väljas alla +5 kraadi on.

ja rääkides +5 kraadist siis minul laseb kohe kindlasti sellest madalamal tembil kliimat sisse lülitada, mootori pöörete pealt on näiteks seda vahet koha peal tiksudes kohe tunda ja tahhokalt näha kui lülitan sisse ja välja kliimat;)

[Muudetud: 20-12-2009 copilot]
Kliima kompressor EI lähe talvel kohe mitte tööle. Ja kui kompressor ei tööta, siis ei tööta ka õhu kuivati. Kui sul tõesti kompressor miinuskraadidega järgi läheb siis on sul midagi õhtal seal :dork:

PS. kui ma oma Cimatronicu nuppe näperdan, siis saan ka vastavalt vajadusele kas aknad paugust uduseks ja jäässe .. või siis vastupidi. Panen siseringuluse peale - saan matsust udused aknad. Panen esiklaasile puhuma - lükkab elektrikütte järgi ja saan klaasi puhtaks. Panen üles puhuma - saan küljeklaasid puhtaks (isegi kuudi klaasid). Panen alla puhuma - saan varbad ka lõpuks soojaks. Panen AUTO peale - ei saa talvel midagi :ninja:
kui oma passatil panen econi peale siis vahest tõmbab aknad uduseks, aga kui lülitan auto peale siis tõmbab kõik aknad selgeks. mis teema on ?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

NU vb olen siis tõesti millestkist valesti aru saanud, kuigi jah, nende päris miinustega pöörded madalamaks ei lähe kui panen sisse, kuid vahe econi ja kliima sees juhtpaneelilt vajutades on sõidu ajalküll, aknad lähevad palju paremini puhtaks.kliima seadistus samaks jäetud kuid kui sõita econiga ja eriti kui veel rohkem rahvast autos , lähevad uduseks, võtan econi maha(ei pane auto peale) lähevad aknad palju kiiremini puhtaks;) , seejuures ei muutu mingid vendi pöörded vms.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5653
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 579 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

Minu soovitus oleks , et seda ECONIT üldse mitte näppida, kuna see lükkab pumba välja. Kui nüüd talv otsa econi peal hoida, siis võib vabalt kevadel pumpa sisse lülitades sellest lahti saada.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas sillu7 »

jussike kirjutas:Minu soovitus oleks , et seda ECONIT üldse mitte näppida, kuna see lükkab pumba välja. Kui nüüd talv otsa econi peal hoida, siis võib vabalt kevadel pumpa sisse lülitades sellest lahti saada.
Ja kuidas see võimalik on? Seleta mulle rumalale seda.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5653
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 579 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

sillu7 kirjutas:
jussike kirjutas:Minu soovitus oleks , et seda ECONIT üldse mitte näppida, kuna see lükkab pumba välja. Kui nüüd talv otsa econi peal hoida, siis võib vabalt kevadel pumpa sisse lülitades sellest lahti saada.
Ja kuidas see võimalik on? Seleta mulle rumalale seda.
Juhtub ka suvalise mehhanismiga, milles on pöörlevaid osi, eriti kui on muutuvad temperatuurid, mis muudavad rõhku hoidvad simmerid hapraks, uuesti pöörlema hakates murrab võll tihendist kaasa üht teist ja leke on kärme tekkima. Vanadel süsteemidel võib ka talvega ladestunud sodi pumba klapid rikkuda.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas sillu7 »

Just oli ju juttu, et pump ei lähe alla +5 tahagi . Vahet pole, kas ma vajutan seda econit või mitte. Siit saab mõni jälle jutust natukene valesti aru ja varsti on postitus, et mul ei võta kliimat autol talvel taha. Parem soovitus oleks olnud, et sellist asja vältida -- siis kuskile maa-alusesse parklasse minna, kus on soe ja seal natukene pumpa sees hoida. Juhul, kui väljas pole tükk aega soojemat ilma olnud.

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5653
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 579 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

Ma ei tea, mis masinatest te siin räägite, aga minu omadel pole küll alla +5 pumbad seisma jäänud (Bora, G5, Touran, Passat), viimastel käib pump terve oma elu ringi, sellist magnet sidurit enam ei kasutata, econiga lülitatakse ainult nn surve ventiili.
Seleta parem, mis põhjusel ei käivitu kliima, kui on alla +5, kas siis polegi vaja enam salongi kuivatada või.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Mis valemiga kliima viib alla salongi tuleva õhu niiskuse?,kuivatab. Salongi radikas toob salongi sooja,ehk seda silmas peetud. Kliima jahutab. Küsisin.

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

T6nis2 kirjutas:Mis valemiga kliima viib alla salongi tuleva õhu niiskuse?,kuivatab. Salongi radikas toob salongi sooja,ehk seda silmas peetud. Kliima jahutab. Küsisin.
Kliimaseadmetel on õhukuivati. Töötab täpselt nii nagu kondenseeriv suvaline õhu kuivati. Töö põhimõtet võis T6nis2 õppida koolis füüsika tunnis. Lihtsalt üteldes on nii - kliima toodab külma, õhk suunatakse läbi külma radika või muu mubina, õhus olev niiskus kondenseerub radikale .. tulemuseks kuivatatud õhk!

PS. ma pean nüüd hakkama otsima .. aga minu ajusoppides on peidus teadmine, et kliima pump ei rakendu alla teatud temperatuuri ... võibolla ma tõesti eksin aga AUTO nuppu vajutades ei toimu mul külma ilmaga muhvigi seal kompressori juures :dork:

[Muudetud: 21-12-2009 4ratast]
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Küsimus oligi tänasest päevast,kuidas toimub õhu kuivatamine?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

4ratast kirjutas:
T6nis2 kirjutas:Mis valemiga kliima viib alla salongi tuleva õhu niiskuse?,kuivatab. Salongi radikas toob salongi sooja,ehk seda silmas peetud. Kliima jahutab. Küsisin.
Kliimaseadmetel on õhukuivati. Töötab täpselt nii nagu kondenseeriv suvaline õhu kuivati. Töö põhimõtet võis T6nis2 õppida koolis füüsika tunnis. Lihtsalt üteldes on nii - kliima toodab külma, õhk suunatakse läbi külma radika või muu mubina, õhus olev niiskus kondenseerub radikale .. tulemuseks kuivatatud õhk!

PS. ma pean nüüd hakkama otsima .. aga minu ajusoppides on peidus teadmine, et kliima pump ei rakendu alla teatud temperatuuri ... võibolla ma tõesti eksin aga AUTO nuppu vajutades ei toimu mul külma ilmaga muhvigi seal kompressori juures :dork:

[Muudetud: 21-12-2009 4ratast]
jah..pump ei tohiks rakenduda(proovisin näit eile,pöörded ei muutunud koha peal tiksudes ja mootori hääl samuti mitte ning kapoti alt ei kostunud heli mida sai suvel mitu korda kuuldud kui kliimat sisse ja välja lülitatud) kuid kuidas seletada seda, et aknad lähevad paremini puhtaks?
Diesel Power KEEPS ME GOING

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

T6nis2 kirjutas:Küsimus oligi tänasest päevast,kuidas toimub õhu kuivatamine?
Hetkel vaatan aknast välja, temperatuur ca. -13 .. seega vastus: Hetkel õhu kuivati ei töötaks. Sama väidab ka üks VW tehniline promoleheke - õhku kuivatatakse kui välistemperatuur on 0 või üle selle.
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

Muide .. auto kasutusjuhendis on(peaks olema) kirjas mis temperatuuridest alates kompressor rakendub :) Ei viitsi mina preagu lumehangest raamatut tooma minna :dork:

See, et AUTO peal aknad palju paremini puhtaks saavad ka praeguse ilmaga, on tõenäoliselt tingitud sellest et AUTO peal reguleerib kompuuter 100% kõike - üritab temperatuuri hoida ja suunata õhku sinna kuhu vaja ja nii palju kui vaja. ECON peal üritab kompuuter vaid hoida temperatuuri salongis - õhu suunamine ja õhuvoolu intensiivsus on rohkem kontrollitav kasutaja enda poolt. Vot nii väidab üks teadja mees :P Iseasi kas tal õigus on :lol:
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

Vasta

Mine “Diislid”