vähemalt sellele küll mis mina küsisin, et sooviks teada kuidas teistel foorumlastel disla soojaks läheb kui sõitu nii 17km ja pool sellest maantee 60-80km/h ja väljas -8 kuni -10c
Mootor läheb aeglaselt soojaks!
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Ei lugenud, kogu teemat läbi ( andestust!). Aga endal ei aidanud muud, kui panin radikale papi tüki ette! Natukese tülikas on aga aitab vähemalt. Mudugi, pead siis ka edaspidi hoolikalt TEMPi jälgima, et linnavahel oma mootorit ära ei küpseta. Mul ei olnud masinaks küll golf, aga citröen berlingo 1,6 HDI 2008a lõpu mudel. ja 3 nädalat oli sellised -18....-15 kraadised ilmad. Kui -18 oli, siis ei saanudki mootorit soojaks, ilma papitükita. Lisan veel, et ma ei katnud kinni tervet radikat, vaid u 3/4 radikast, vajadusel peab ta ennast saama ikka jahutada ka. Veek tegin ma nii, et papi ja radika vahele jätsin u 4cm vahe, et kui vent tööle hakkab, siis saab ta igaltpoolt kõrvaltki seda õhku imeda. Berlinksile oli seda pappi elulihtne paigaldada. Kahjuks ei oska ma üelda, kuidas seda pappi volkarile paigaldada.
Heiki
kui mu jutt imelik tundub, siis teadke, et ma just ärkasin 16 tunnisest unest!
Heiki
kui mu jutt imelik tundub, siis teadke, et ma just ärkasin 16 tunnisest unest!
-
- Huviline
- Postitusi: 59
- Liitunud: 12 Mär 2007, 15:45
- Auto: Golf6 TSI DSG 2012
- Asukoht: Põlva - Tartu
Noh, minu TDi läheb soojaks ja kiirelt, kuid seda tänu ahjule. Ilma ahjuta on enam vähem sama moodi, et läheb soojaks küll, aga sõita tuleb siis mingi 30km. Kui külma oli seal -20 kandis siis maanteelt linna jõudes langes temp kohe 70 peale. Väikese TDi'ga talvel linnas ilma ahjuta on ikka üsna mõttetu põristada, mootoril ei hakkagi vist soe. Töökaaslase Seatil, kah diisel 1.9, nägin et oli papid ette pannud, ju siis aitab.copilot kirjutas:ega siin vist küsimusele vastust ei saa:thumbdown:
vähemalt sellele küll mis mina küsisin, et sooviks teada kuidas teistel foorumlastel disla soojaks läheb kui sõitu nii 17km ja pool sellest maantee 60-80km/h ja väljas -8 kuni -10c
-
- Klubiline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 30 Mai 2004, 20:26
- Telefon: 51982593
- Auto: ŠKO S4 4x4 / VW G7.5
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Tänanud: 20 korda
Kui soojust max peale ei keera ja puhur puhub tasakesi, siis temperatuuri seier tõuseb sinnani kus tihedad kriipsud lõppevad umbes 6 kilomeetriga. Kui siis nüüd soe max peale keerata aga puhur jätta ikka veel vaikselt puhuma, siis 7 km veel sõitu ja temperatuurinäidik päris 90 veel ei näidanud aga peaaegu. Seda siis -11 kraadi celsiust. Siit võid omad järledused teha.copilot kirjutas: vähemalt sellele küll mis mina küsisin, et sooviks teada kuidas teistel foorumlastel disla soojaks läheb kui sõitu nii 17km ja pool sellest maantee 60-80km/h ja väljas -8 kuni -10c
Kui sõitsid Õismäelt Kristiinesse ja soe puhus koguaeg, siis ei tõusegi see temperatuur kuskile, eriti veel kui foori taga pead seisma, see jahutab kohe maha jälle. Niiet usun, et pole midagi ebanormaalset ka Sinu autol viga.
Nagu siin eelnevaltki kirjutati, kui tahad mootorit soojaks saada, ära küta salongi!
psiiaaaooooo
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Tavaliselt on mul pandud puhuma 3 peale, kui olen paar km sõitnud ja temp 25 v 24 aga ikkagi ei tõuse seier isegi poole peale selle maaga kuigi väljas aint -8 v -7 et tõuseks, peab ikka kõvasti paaru andma, aga kui selline rahulik hommik ennem tipprundi, siis pmt päris seisma ei peagi jääma ristmikel kui tööle lähen ja ega see seier ei liigu peaaegu üldse. tavaliselt tõuseb vb nende tihedate kriipsude lõpuni tõuseb, rohkem mitte.vamps kirjutas:Kui soojust max peale ei keera ja puhur puhub tasakesi, siis temperatuuri seier tõuseb sinnani kus tihedad kriipsud lõppevad umbes 6 kilomeetriga. Kui siis nüüd soe max peale keerata aga puhur jätta ikka veel vaikselt puhuma, siis 7 km veel sõitu ja temperatuurinäidik päris 90 veel ei näidanud aga peaaegu. Seda siis -11 kraadi celsiust. Siit võid omad järledused teha.copilot kirjutas: vähemalt sellele küll mis mina küsisin, et sooviks teada kuidas teistel foorumlastel disla soojaks läheb kui sõitu nii 17km ja pool sellest maantee 60-80km/h ja väljas -8 kuni -10c
Kui sõitsid Õismäelt Kristiinesse ja soe puhus koguaeg, siis ei tõusegi see temperatuur kuskile, eriti veel kui foori taga pead seisma, see jahutab kohe maha jälle. Niiet usun, et pole midagi ebanormaalset ka Sinu autol viga.
Nagu siin eelnevaltki kirjutati, kui tahad mootorit soojaks saada, ära küta salongi!
Tundub, et peaks vist ostma uue termostaadi.

[Muudetud: 10-1-2010 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 59
- Liitunud: 12 Mär 2007, 15:45
- Auto: Golf6 TSI DSG 2012
- Asukoht: Põlva - Tartu
Kas just uue ostma, mina lasin oma autol esimese külma ilmaga kohe ära kontrollida et kas kõik ikka korras on. Kuna esimest talve diisli peal siis oli imelik küll et temp langeb vahepeal:lol: Kontrolliti termostaat ja öeldi et kõik toimib nii nagu ette nähtud.copilot kirjutas:Tundub, et peaks vist ostma uue termostaadi.
[Muudetud: 10-1-2010 copilot]
-
- Huviline
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
- Telefon: 56248247
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 37 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Kas Su auto on toodud kuskilt lõunapoolsemast riigist või on ostetud Eestist?
Soojema kliimaga riikides on kasutuselt termostaadid mis avanevad tunduvalt varem ning Eesti tingimustes ei taha auto külmema ilmaga üldse soojaks minna
Soojema kliimaga riikides on kasutuselt termostaadid mis avanevad tunduvalt varem ning Eesti tingimustes ei taha auto külmema ilmaga üldse soojaks minna

Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
LINKhardrock14 kirjutas:Kas Su auto on toodud kuskilt lõunapoolsemast riigist või on ostetud Eestist?
Soojema kliimaga riikides on kasutuselt termostaadid mis avanevad tunduvalt varem ning Eesti tingimustes ei taha auto külmema ilmaga üldse soojaks minna
sealt sulle vastus, kust auto pärit ja millal toodud:yes:
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Njah, ma ei tea, aga ma ise arvan küll et kui ikka -7 siis peaks selle 17 km peale töösoojaks küll minema v vähemalt peaaegu. G2 1,6D 40kw läks ka külmemagagi soojaks ja kui koha peale tiksuma sai jäädud pidi jälgima vahest et ikka vendi tööle pannud(oli manuaalse lülitamisega, sest temp andur oli vist pees)olc kirjutas:Kas just uue ostma, mina lasin oma autol esimese külma ilmaga kohe ära kontrollida et kas kõik ikka korras on. Kuna esimest talve diisli peal siis oli imelik küll et temp langeb vahepeal:lol: Kontrolliti termostaat ja öeldi et kõik toimib nii nagu ette nähtud.copilot kirjutas:Tundub, et peaks vist ostma uue termostaadi.
[Muudetud: 10-1-2010 copilot]
Muidu ise selle termostaadi korrasolekut ei anna kontrollida?
[Muudetud: 10-1-2010 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
-
- Klubiline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 30 Mai 2004, 20:26
- Telefon: 51982593
- Auto: ŠKO S4 4x4 / VW G7.5
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Tänanud: 20 korda
Ei usu eriti, et peaksid uue termostaadi ostma.copilot kirjutas: Tavaliselt on mul pandud puhuma 3 peale, kui olen paar km sõitnud ja temp 25 v 24 aga ikkagi ei tõuse seier isegi poole peale selle maaga kuigi väljas aint -8 v -7 et tõuseks, peab ikka kõvasti paaru andma, aga kui selline rahulik hommik ennem tipprundi, siis pmt päris seisma ei peagi jääma ristmikel kui tööle lähen ja ega see seier ei liigu peaaegu üldse. tavaliselt tõuseb vb nende tihedate kriipsude lõpuni tõuseb, rohkem mitte.
Tundub, et peaks vist ostma uue termostaadi.
Kui kõvasti Sul puhur 3 peal puhub? St mitu astet sellel on üldse?
Ja 24 või 25 on peaaegu maxi peal juba ju, pane ikka sinna 19 või 20 kanti kui tahad, et algul kiiremini soojendaks.
Veel parem, varu omale käpikud ja soe müts ning tee proovi: pane temperatuur 19 peale ning puhur esimese astme peale. Sõida 17 km tööle ja vaata kui kõrgele temperatuur selle ajaga tõuseb. Siis saab juba edasised järeldused teha.
psiiaaaooooo
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
hmm, peaks olema 5 v 6 astet, kliimaautomaat, mis vb sulgi. Aga peab niigi pmt pool teed mütsiga ja nahkkindad käes sõitma ennem kui tasub ära võtta:lol:vamps kirjutas:Ei usu eriti, et peaksid uue termostaadi ostma.copilot kirjutas: Tavaliselt on mul pandud puhuma 3 peale, kui olen paar km sõitnud ja temp 25 v 24 aga ikkagi ei tõuse seier isegi poole peale selle maaga kuigi väljas aint -8 v -7 et tõuseks, peab ikka kõvasti paaru andma, aga kui selline rahulik hommik ennem tipprundi, siis pmt päris seisma ei peagi jääma ristmikel kui tööle lähen ja ega see seier ei liigu peaaegu üldse. tavaliselt tõuseb vb nende tihedate kriipsude lõpuni tõuseb, rohkem mitte.
Tundub, et peaks vist ostma uue termostaadi.
Kui kõvasti Sul puhur 3 peal puhub? St mitu astet sellel on üldse?
Ja 24 või 25 on peaaegu maxi peal juba ju, pane ikka sinna 19 või 20 kanti kui tahad, et algul kiiremini soojendaks.
Veel parem, varu omale käpikud ja soe müts ning tee proovi: pane temperatuur 19 peale ning puhur esimese astme peale. Sõida 17 km tööle ja vaata kui kõrgele temperatuur selle ajaga tõuseb. Siis saab juba edasised järeldused teha.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Klubiline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 30 Mai 2004, 20:26
- Telefon: 51982593
- Auto: ŠKO S4 4x4 / VW G7.5
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Tänanud: 20 korda
Mul tavalised manuaalsed reguleerimis nupud. Aga kui astmeid on 6, siis arvan, et 3 peal natuke liiga palju alustuseks, see oleks sama mis mul 2. astmes, mul kokku 4 astet (ehk poolepeal siis) ja sellise puhumise juures juba jahutab liiga palju.
Samas kui õismäelt kesklinna sõidad, siis selle ajaga väga vist ei tõuse ka too temp. Sõidan ise TTÜ juurest kesklinna ja tihedate kriipsude lõppu jõuabki võib-olla alles kristiine juures, seda siis salongi mitte eriti küttes.
Samas kui õismäelt kesklinna sõidad, siis selle ajaga väga vist ei tõuse ka too temp. Sõidan ise TTÜ juurest kesklinna ja tihedate kriipsude lõppu jõuabki võib-olla alles kristiine juures, seda siis salongi mitte eriti küttes.
psiiaaaooooo
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
niih, sai siis ära proovitud, temp oli sõidu ajal -14 kuni -16C, panin puhumise kiiruse 2 astme peale(kokku 7 astet) ja temeperatuuriks 19(minimum mida arvuna näitab on 18). koha peal tiksus nii kaua kuni tegin väljas suitsu ja kraapisin akna jääst puhtaks ja mootori pöörded olid veidi üle 1000rpm pealt sinna 950 kanti kukkunud e paras aeg sõitma hakata. Õikalt solarise keskuse juurde jõudes oli seier tõusnud nende tihedate pulkade lõpuni(vb mm ülegi). Jätsin mootori peale parkimist seisu ja ~10-15min seisin. Tagasi õikale jõudes(samad seaded) oli seier tõusnud eelviimase ja viimase pulga vahele ennem 90C pulka ehk siis umbes poole peale. Seega eeldan, et termostaat korras, lihtsalt tõesti see salongi puhur jahutab nii võrd palju jahutusvedelikku, kui pandud kõvasti uugama ja kõrge temperatuuri peale.copilot kirjutas:hmm...ok, aga panen siis mingi 1 peale ja vaatan mis teeb ja võtan tembi mingi 19 vms peale.

Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Veteran
- Postitusi: 896
- Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
- Telefon: 56902793
- Auto: '88 JETTA
- Asukoht: Hellfield
- Kontakt:
See lausejupp sobib väga hästi kogu selle teema kokkuvõtteks.copilot kirjutas: lihtsalt tõesti see salongi puhur jahutab niivõrd palju jahutusvedelikku, kui pandud kõvasti uugama ja kõrge temperatuuri peale.
Ning mulle, kui algajale autohuvilisele, võiks keegi öelda, mis mõte on radiaatori kinni katmisel, kui enne termostaadi avanemist see jahutamisega ei tegele? Mulle tundub üsna mõttetu (aga ise proovinud pole ja diiselmootoriga autoga sõidan harva). Kui autotootja pole talveks mingit radiaatori katet ette näinud, siis ei peaks seda ka vaja olema? (samas nt T4 2.5 TDI-l ei puhu vist õhk radiaatorist läbi, sest kui temperatuur madal, siis ventikate juurest on see täiesti kinni.)
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito