väikest infomartsiioni tahaks akukohta teada.

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

väikest infomartsiioni tahaks akukohta teada.

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

Nimelt siis autol aku hakkas viimasel ajal koguaeg külmaga tühjaks jooksma.
käivitub aga vaevaliselt veab ringi ja praeguse külmaga üldse ei toimi.
niisiis mul aku exite oma golf 3 peal.
ning vanust tal 2-3 aastat täpselt ei mäleta.
panin siis laadija järgi mingi tunnikese sai laadija olla ja juba kostub akuseest mingi õrn hääl nagu keedukann alguses õrnalt susiseb .
kas see on normaalne v mitte ?
ennem sama laadijaga akut laadinud ja ajab voolu sisse küll
kuid targemad on rääkinud et akut oleks vaja ikka mitu päeva korralikult laadida.

romeoD

Lugemata postitus Postitas romeoD »

Saan kyll härra T6nis2 käest pikki päid... Aga

Arvata on, et su akus on elektrolyydi tihedus väike. Mul kylmaga sama jama, tõmbab nagu aku tyhjaks. Aga kui akut soojas hoida, siis töötab väga hästi:)

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

aa mis siis teha et see asi toimiks paremini uus aku osta vä ?
kunagi toimis ilusti külmaga aga mingi aeg toppisin võimu autosse siis ingel [VW Bot: "Keel korda!"] peale seda aku hakkas jamama.
no selles suhtest et võim enam järel pole aga aku tegi vigaseks mul tundub

romeoD

Lugemata postitus Postitas romeoD »

mul soovitati vana akus olev vedelik välja saada kuidagi ja hapet asemele kallata

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

mis hapet ja kus täpsemalt saab ?
tavaliselt pannakse destileeritud vett akusse ju :D

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

kas see kui laadija järel on ja susiseb see vedelik seal hästi õrnalt on normaalne vä ?

sagedus
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Dets 2008, 18:00
Asukoht: järvamaa

Lugemata postitus Postitas sagedus »

Mafeikin17 kirjutas:kas see kui laadija järel on ja susiseb see vedelik seal hästi õrnalt on normaalne vä ?
kui aku laadima panna siis tuleb korgid maha keerata ja vaikselt 8A juures laadida mingi 12h siis peaks aku täis olema. Ja vahepeal vaadata et kõik potid mulisevad mis ongi õige ja kui enam ei mulise mõni pott siis on aku õhtal

coollaager
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 24 Aug 2008, 20:55
Telefon: 55660241
Auto: Passat B5 Variant TDI
Asukoht: Tõrva

Lugemata postitus Postitas coollaager »

kas aku korkidega? ja kuisuur in aku mahutavusi? väga võimalik et laed liialt suure vooluga, üle 5A pole eriti mõtet hakkab 'keema'.

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

sagedus kirjutas:
Mafeikin17 kirjutas:kas see kui laadija järel on ja susiseb see vedelik seal hästi õrnalt on normaalne vä ?
kui aku laadima panna siis tuleb korgid maha keerata ja vaikselt 8A juures laadida mingi 12h siis peaks aku täis olema. Ja vahepeal vaadata et kõik potid mulisevad mis ongi õige ja kui enam ei mulise mõni pott siis on aku õhtal
Ise olen just koolis õppinud, et aku keema ei tohi minna. siis järelikult kas elektrolüüdi tihedus väike või tase madal. Ja nagu coollaager ütles siis üle 5A pole tõesti mõtet laadida, parem väiksem voolutugevus ja pikem laadimise aeg.
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

Keemisega võib aku suht tuksi keerata kuna plaadid hakkavad oksüdeeruma. Keema võib aku lasta harva ja suure vooluga ning lühikest aega, et siis lõhkuda seda pika kasutamise peale tekkinud oksüdatsioonikihti.
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

sagedus
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Dets 2008, 18:00
Asukoht: järvamaa

Lugemata postitus Postitas sagedus »

kase89 kirjutas:Keemisega võib aku suht tuksi keerata kuna plaadid hakkavad oksüdeeruma. Keema võib aku lasta harva ja suure vooluga ning lühikest aega, et siis lõhkuda seda pika kasutamise peale tekkinud oksüdatsioonikihti.
Ma tahtsin öelda et õrnalt mulksuvad mitte ei kee!!!
Ja kahtlen et akut võib suure vooluga lühikest aega keeta ? See vüib ju plaadid kõveraks tõmmata.

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

sagedus kirjutas:
kase89 kirjutas:Keemisega võib aku suht tuksi keerata kuna plaadid hakkavad oksüdeeruma. Keema võib aku lasta harva ja suure vooluga ning lühikest aega, et siis lõhkuda seda pika kasutamise peale tekkinud oksüdatsioonikihti.
Ma tahtsin öelda et õrnalt mulksuvad mitte ei kee!!!
Ja kahtlen et akut võib suure vooluga lühikest aega keeta ? See vüib ju plaadid kõveraks tõmmata.
Ei pannud väga täpselt juttu tähele. Aga lühikest aega võib lasta suuremat voolu sisse, see segab akus raskemad elektrolüüdiosakesed ka üles. Muidugi ei tohi seda teha nt. iga kuu ja voolutugevusega peab ka ettevaatlik olema, mitte ei lajata 60 Ah akule 25 A sisse, siis muidugi lühis ja asi kaputt.
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

no ingel [VW Bot: "Keel korda!"] ma saan panna 6v peale ja 12 laadimine kui 6 peale panen siis seier ei liiguta midagi .
aga tänud et informatsiooni jagasite

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

Autoaku ongi 12V ehk siis peadki 12 voldise pingega laadima. 6V on tavaliselt mootorrataste akud
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

seda küll. aga mul on laadimine laadimis võimusust saan muuta 6 v ja 12 v

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

akul võtsin korgid maha jah.
vedelik sees ei liigu mingit mullitamist ega midagi pole õrnalt plõksub lihtsalt

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

See ongi selleks, et saaks laadida nii 6 kui 12 voldise pingega akusid. See on laadimispinge, mille vahel valida saad. 6V pingega pole sul autoaku laadimisel midagi teha
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

aga jah kuidas ma võimust saan siis regullida kui võimsalt laeb ?
mul nagu pole siis sellist varjanti
mul mingi vana peer laadija:D vene aegne veel aga teeb töö ära

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

Kui selle jaoks eraldi nuppu pole nagu näiteks startidel 6 astet ja ampermeeter näidu jälgimiseks siis laebki ta lihtsalt mingi ettenähtud voolutugevusega. Kui sul pole ka max/min nuppu siis las laeb kuni vaikselt mullitama hakkab või kuni aeg otsa saab ja sõita vaja:smilegrin:
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

sagedus
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 13 Dets 2008, 18:00
Asukoht: järvamaa

Lugemata postitus Postitas sagedus »

Mafeikin17 kirjutas:aga jah kuidas ma võimust saan siis regullida kui võimsalt laeb ?
mul nagu pole siis sellist varjanti
mul mingi vana peer laadija:D vene aegne veel aga teeb töö ära
mul on veel veneaegne Start järgi ja vat see on kyll juba selline mida ei tasu minema visata vaid teeb paljudele uutele laadjatele ka silmad ette:D

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas kase89 »

sagedus kirjutas:
Mafeikin17 kirjutas:aga jah kuidas ma võimust saan siis regullida kui võimsalt laeb ?
mul nagu pole siis sellist varjanti
mul mingi vana peer laadija:D vene aegne veel aga teeb töö ära
mul on veel veneaegne Start järgi ja vat see on kyll juba selline mida ei tasu minema visata vaid teeb paljudele uutele laadjatele ka silmad ette:D
Täpselt!;) Endalgi kodus olemas. Ainult et vanad kalad teavad rääkima, et startrežiim põles pidevalt läbi kui kaua starti anda. Ise sellist juhust ei tea. Laadimise koha pealt on ta aga :thumbup:
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

ok laadija laeb ise tõesti väga madala võimsusega alguses korra tugevamini ning hiljem vaiksemalt.
seega tänud abi eest.
tõksub õrnalt jätan hommikuni laadima ja siis vaatab mis saab

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

Need kes veel ei teadnud akulaadimise kohta lugega teema läbi ja minu pärast võib teema lukku panna.

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

niisisis sai akut laetud . öö otsa
hommiku panin aku peale vedas mootori käima
korraks läks käima suri välja ja aku tühi kohe.
plaanis siis akuhape ära vahetada ning uuesti proovida.

Kas keegi seda akuhappe teemat ka oskab veits seletada.
kuidas kõige mugavam teda vahetada on jne mida täpsemalt ostma peab.

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

nimelt siis täna hommiku laadisin veits akut ja lõpuks sain käima
nüüd mure et lõi roolivõimu õli tsipake välja pealt
on see normaalne ?

Vasta

Mine “Elektroonika”