golfi lambda/ülevaatus
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
golfi lambda/ülevaatus
Tervist, olles autosi natuke tundja ja omades lambda(tegelt aju) rikkega autot, mida arvata sellisest asjast et ülevaatusel läbi saamiseks tuleb lambdalt juhe ära võtta siis saab läbi? minu ideoloogia ütleb et see on sama mis seegi et lambda ei tööta, aga nii olevat läbi ülevaatuselt saadud?
[Muudetud: 26-1-2010 unetu]
[Muudetud: 26-1-2010 unetu]
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Tuksis lambda kui pistik küljes võib ära rikkuda mootori muud seaded nii et mootor töötab longates, pöörded kõiguvad vms. Kui juhe tagant ära võtta jääb mootor tööle avariireziimis ja võib seda teha täiesti korralikult, kütusekulu on vaid tavapärasemast veidi kõrgem aga kui sellega mahuvad 4-gaasi näidud normi piiresse siis miks mitte TÜV-lt läbi saada.
[Muudetud: 27-1-2010 GTI]
[Muudetud: 27-1-2010 GTI]
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 19
- Liitunud: 20 Mär 2009, 20:52
- Auto: VW Golf IV 1,4l ja 55kw 2000a
- Asukoht: Paldiski mnt 96a
- Kontakt:
ei tohiks läbi minna, milleks on lambda? peamine ülesanne on hapnikuanduril ju see, et ta ärataks katalüüsmuunduri ellu(piltlikult öeldes). kui lambda järgi pole on väljalaskegaasid paigast äraunetu kirjutas:eksole ju, sellest oligi küsimus, et mingi eriti kahtlane ju ^o),
Tark ei kiirusta (1,4l ja 55kw)
- R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 8001
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 197 korda
- Kontakt:
Viimati kui veel lugesin lambda kohta oli siis see,et lamba "loeb" ära hapnikusisalduse väljalaske torustikus ja reguleerib sellele vastavalt kütusesegu rikkamaks või lahjemaks. Kat võib olla ka ilma lambdata autol.-MarX86- kirjutas:ei tohiks läbi minna, milleks on lambda? peamine ülesanne on hapnikuanduril ju see, et ta ärataks katalüüsmuunduri ellu(piltlikult öeldes). kui lambda järgi pole on väljalaskegaasid paigast äraunetu kirjutas:eksole ju, sellest oligi küsimus, et mingi eriti kahtlane ju ^o),
-
- Veteran
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 9 korda
Mis on katalüsaator (katalüüsneutralisaator)?
Katalüsaator on kõikide kaasaegsete autode heitgaasisüsteemi kuuluv seadis. See on oluliseks osaks heitgaasidega keskkonna saastamise vähendamisel, alandades mootorsõiduki mootoris toimuva põlemisprotsessi kõrvalsaadustest põhjustatud keskkonnakahjulike saasteainete hulka heitgaasides. Katalüsaatori ülesanne on muuta selliste kahjulike saasteainete keemilist koostist, mis tekivad mootori põlemiskambris auto erinevatel käivitus- ja sõidutingimustel, mootori töötamisel kõrgetel ja tühikäigupööretel.
Mis on saasteained?
Saasteaineteks on süsinikoksiid, süsivesinikud, dilämmastikoksiidid jne. Katalüsaator muudab need ained keemiliselt sellisteks kahjututeks aineteks nagu süsihappegaas, lämmastik ja veeaur.
Kuidas kahjulikud saasteained kõrvaldatakse?
Katalüsaatori sisemise struktuuri, substraadi, abil. See on keraamiline või roostevabast terasest monoliitplokk, mis on kaetud väärismetallidega – plaatina, pallaadiumi ja roodiumiga. Monoliitplokk koosneb mitmetest peenikestest kanalitest, mis on kaetud jämedateralise oksiidikihiga, mille peale omakorda on kantud katalüütiliselt tõhusa väärismetalli kiht. Need elemendid põhjustavad keemilisi muutusi.
Kui pikk on katalüsaatori vastupidavus?
Katalüsaatori normaalseks tõrgeteta tööks on oluline, et sõiduki mootor, selle süüte- ja kütuse- ning heitgaasisüsteem töötavad kogu aeg vastavalt tootja tehnilistele andmetele õigesti, ühtlaselt, tõhusalt ja korralikult. Kui katalüsaator, mille Te olete välja vahetanud või kavatsete asendada, on keraamilise monoliitstruktuuri või metallsubstraadi sulamise tõttu kahjustunud või purunenud, tähendab see, et katalüsaatori substraadile on sattunud liiga palju vedelkütuse osakesi. Sel juhul selle temperatuur tõuseb, põhjustades substraadi sulamistemperatuuri (umbes 815 ºC) ületamise, mis kahjustab substraati.
Sellistel juhtudel PEAB PAIGALDAJA enne katalüsaatori asendamist või uuendamist KÕIGEPEALT OTSIMA ÜLES JA KÕRVALDAMA MONOLIIDI VÕI SUBSTRAADI SULAMISE PÕHJUSE JA KONTROLLIMA, ET KÕIK MOOTORI, SÜÜTE-, KÜTUSE- JA HEITGAASISÜSTEEMI OSAD TÖÖTAVAD korralikult.
Ja lambda andur mõõdab heitgaasides olevat hapniku hulka, kui andur ei tööta, siis aju hapniku hulka ei tea ja kas rikastab kütusega üle või muudab segu lahjemaks.
Kui ülevaatusel juhe tagant võtta, siis kõigi eelduste kohaselt peaks selle kohe aparaat ära näitama, et lambda ei tööta.
Lahtise juhtmega ülevaatuselt läbisaamine on võimalik sellega siis, kui tukrikuid lisandub tavalisele ülevaatuse maksele rohkem
Katalüsaator on kõikide kaasaegsete autode heitgaasisüsteemi kuuluv seadis. See on oluliseks osaks heitgaasidega keskkonna saastamise vähendamisel, alandades mootorsõiduki mootoris toimuva põlemisprotsessi kõrvalsaadustest põhjustatud keskkonnakahjulike saasteainete hulka heitgaasides. Katalüsaatori ülesanne on muuta selliste kahjulike saasteainete keemilist koostist, mis tekivad mootori põlemiskambris auto erinevatel käivitus- ja sõidutingimustel, mootori töötamisel kõrgetel ja tühikäigupööretel.
Mis on saasteained?
Saasteaineteks on süsinikoksiid, süsivesinikud, dilämmastikoksiidid jne. Katalüsaator muudab need ained keemiliselt sellisteks kahjututeks aineteks nagu süsihappegaas, lämmastik ja veeaur.
Kuidas kahjulikud saasteained kõrvaldatakse?
Katalüsaatori sisemise struktuuri, substraadi, abil. See on keraamiline või roostevabast terasest monoliitplokk, mis on kaetud väärismetallidega – plaatina, pallaadiumi ja roodiumiga. Monoliitplokk koosneb mitmetest peenikestest kanalitest, mis on kaetud jämedateralise oksiidikihiga, mille peale omakorda on kantud katalüütiliselt tõhusa väärismetalli kiht. Need elemendid põhjustavad keemilisi muutusi.
Kui pikk on katalüsaatori vastupidavus?
Katalüsaatori normaalseks tõrgeteta tööks on oluline, et sõiduki mootor, selle süüte- ja kütuse- ning heitgaasisüsteem töötavad kogu aeg vastavalt tootja tehnilistele andmetele õigesti, ühtlaselt, tõhusalt ja korralikult. Kui katalüsaator, mille Te olete välja vahetanud või kavatsete asendada, on keraamilise monoliitstruktuuri või metallsubstraadi sulamise tõttu kahjustunud või purunenud, tähendab see, et katalüsaatori substraadile on sattunud liiga palju vedelkütuse osakesi. Sel juhul selle temperatuur tõuseb, põhjustades substraadi sulamistemperatuuri (umbes 815 ºC) ületamise, mis kahjustab substraati.
Sellistel juhtudel PEAB PAIGALDAJA enne katalüsaatori asendamist või uuendamist KÕIGEPEALT OTSIMA ÜLES JA KÕRVALDAMA MONOLIIDI VÕI SUBSTRAADI SULAMISE PÕHJUSE JA KONTROLLIMA, ET KÕIK MOOTORI, SÜÜTE-, KÜTUSE- JA HEITGAASISÜSTEEMI OSAD TÖÖTAVAD korralikult.
Ja lambda andur mõõdab heitgaasides olevat hapniku hulka, kui andur ei tööta, siis aju hapniku hulka ei tea ja kas rikastab kütusega üle või muudab segu lahjemaks.
Kui ülevaatusel juhe tagant võtta, siis kõigi eelduste kohaselt peaks selle kohe aparaat ära näitama, et lambda ei tööta.
Lahtise juhtmega ülevaatuselt läbisaamine on võimalik sellega siis, kui tukrikuid lisandub tavalisele ülevaatuse maksele rohkem

EI ole aega, üldse ei ole aega!!