Golf 4 ja turborõhk/ selle kadumine
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 1203
- Liitunud: 16 Juul 2005, 00:38
- Auto: A5
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
Golf 4 ja turborõhk/ selle kadumine
Tervisi
Mõtlesin et küsin teadjate käest mõne küsimuse seoses turbo, tema rõhu ja samas ka kadumise kohta.
Nimelt alustasin üks päev maanteel pärast metsapeatust taaskord oma sõidu suure hurraaga, sealhulgas lappasin käigud ilusti lõpuni ja lasin pöördeid piisavalt, mitte siiski üle kriitilise piiri. Seepeale otsustas golf, et kaotame turbo üldse tagant ära ja enam pöördesse ei läinud, käitus kui tavaline diisel. Viga saab parandatud kui auto välja suretada ja taaskord käivitada. Niisiis sai ta lastud hiljem taaskord "kinni joosta" ja kohe ka juhe sappa, välja ei suretanud lootuses leida veakoode. Veaks aga andis just nimelt rõhu kadumise ( või oli ta liialt suur, ma peast ei mäleta ka enam ). Olen netis kolanud ja uurinud informatsiooni selle kohta ning konkreetset vastust välja ei lugenud. Kes kahtlustab turbolabade kulumist, kes külma ilma ja jumal teab mida veel. Turbot lahti kiskunud pole, et vaadata mis seal toimub, kuid kui viga veel otsustab avalduda, siis selle tegevuse peab ette võtma.
Siinkohal ootaks Teie arvamusi ja kommentaare hea meelega.
Mõtlesin et küsin teadjate käest mõne küsimuse seoses turbo, tema rõhu ja samas ka kadumise kohta.
Nimelt alustasin üks päev maanteel pärast metsapeatust taaskord oma sõidu suure hurraaga, sealhulgas lappasin käigud ilusti lõpuni ja lasin pöördeid piisavalt, mitte siiski üle kriitilise piiri. Seepeale otsustas golf, et kaotame turbo üldse tagant ära ja enam pöördesse ei läinud, käitus kui tavaline diisel. Viga saab parandatud kui auto välja suretada ja taaskord käivitada. Niisiis sai ta lastud hiljem taaskord "kinni joosta" ja kohe ka juhe sappa, välja ei suretanud lootuses leida veakoode. Veaks aga andis just nimelt rõhu kadumise ( või oli ta liialt suur, ma peast ei mäleta ka enam ). Olen netis kolanud ja uurinud informatsiooni selle kohta ning konkreetset vastust välja ei lugenud. Kes kahtlustab turbolabade kulumist, kes külma ilma ja jumal teab mida veel. Turbot lahti kiskunud pole, et vaadata mis seal toimub, kuid kui viga veel otsustab avalduda, siis selle tegevuse peab ette võtma.
Siinkohal ootaks Teie arvamusi ja kommentaare hea meelega.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
kui jõud kaob ja peale süüde välja-süüde sisse jõud olemas kuni järgmise korraliku kiirenduseni ja jõud uuesti kadunud, tegu limp modi iga. Kui oskad inglise keelt, siis loe SEDA linki.corbe kirjutas:Tervisi
Mõtlesin et küsin teadjate käest mõne küsimuse seoses turbo, tema rõhu ja samas ka kadumise kohta.
Nimelt alustasin üks päev maanteel pärast metsapeatust taaskord oma sõidu suure hurraaga, sealhulgas lappasin käigud ilusti lõpuni ja lasin pöördeid piisavalt, mitte siiski üle kriitilise piiri. Seepeale otsustas golf, et kaotame turbo üldse tagant ära ja enam pöördesse ei läinud, käitus kui tavaline diisel. Viga saab parandatud kui auto välja suretada ja taaskord käivitada. Niisiis sai ta lastud hiljem taaskord "kinni joosta" ja kohe ka juhe sappa, välja ei suretanud lootuses leida veakoode. Veaks aga andis just nimelt rõhu kadumise ( või oli ta liialt suur, ma peast ei mäleta ka enam ). Olen netis kolanud ja uurinud informatsiooni selle kohta ning konkreetset vastust välja ei lugenud. Kes kahtlustab turbolabade kulumist, kes külma ilma ja jumal teab mida veel. Turbot lahti kiskunud pole, et vaadata mis seal toimub, kuid kui viga veel otsustab avalduda, siis selle tegevuse peab ette võtma.
Siinkohal ootaks Teie arvamusi ja kommentaare hea meelega.
Hea oleks kui veakood oleks kah olemas. Antud lingil olenevalt veakoodi lühidast selgitusest( a la Boost Deviation Intermittent, Boost Deviation Negative, Boost Deviation Positive, intake manifold pressure xxxxx, charge pressure control deviation) ka põhilised probleemi põhjustajad välja toodud. Mingit külma juttu jms võivad ajada sulle ka teenindused, kes sult lihtsalt raha välja pumbata soovivad või siis lihtsalt ei tunne asja. Kui ise ei viitsi nussida, pöördu teenindusse, mis tegelevad konkreetselt diislitega. Mina olen kuulnud head neist: http://diislimeister.ee/. eks neidi ole veelgi. Aga teinekord salvesta veakood kindlasti.

[Muudetud: 7-2-2010 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
nuh vahet pole mis juttu. Ja mismoodi labad kulunud? kuidagi ebaloogiline, see tähendaks siis juba et sul labad korpuses, mis eeldab et puksid läbi ja sööks õli kui loom ning suitseks hullemini kui päevi näinud belarus. ja siis ei liiguks üldse su masin.corbe kirjutas:Seda külma ilma juttu ma ei usu, see oli siiski näitena toodud
Lähen linki lugema
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
ja kui veidi ikka seda asja jagad ja kaabel olemas, siis saad isegi ehk veale jälile. mina näiteks tegin ise tänu antud lingile ning vag-com i abil kindlaks, et viga kas geomeetria juhtimises või siis geomeeria ise kinni. vaja ainult nüüd kanali või tõstuki peale saada, et varras lahti võtta ja kontrollida kas varras ise liigub nii nagu peab, kui liigub, siis geomeetria. Nii et jõudu nokitsemisel, kui käed küljes ja nuppu vähegi on;) hoiaksid vast hulga sulli kokku, mida muidu taoksid vb kusagile teenindusse.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
corbe kirjutas:Selle ise tegemisega on kitsas käes kuna enamuse ajast röövivad töö ja ka kool.
Aga jagage julgelt kõik edasi infot, siis ma saan ülevaate ja oskan sellega kunagi midagi peale hakata kui võimalused olemas
nu, esmalt, aja jälle limp mode i kui oled veakoodi kustutanud, ja nagu aru olen saanud, sul kaabel olemas, salvesta veakood ja kopy see siia, siis saab ehk täpsemalt sulle nõu anda, hetkel võib sind nõustada tosina erineva põhjuse kohta;)
antud lingilgi kirjas, et alustada tuleks siis veakoodist;)
[Muudetud: 7-2-2010 copilot]
[Muudetud: 7-2-2010 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 291
- Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
- Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
- Asukoht: Lääne rajoon
Seda turbo rõhu probleeme on ka ennem siin foorumis juureldud.Enamus selliseid vigasid põhjustab turbo geomeetrja kinni jäämine.Loomulikult võib veel olla n75 klapp ja siis õhuluheja või turbo rõhu andur.Ja loomulikult võib veel neid asju olla.

Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
jah. ülerõhust viskab avariireziimi, kui ülerõhk, siis tõenäoliselt N75 klapp mis ei toimi, vaakum voolikud või siis viga seotud VNT actuatoriga või siis geomeetria jääb kinni. peaks siis olema Boost Deviation Positive vms oli veakoodis kirjas?corbe kirjutas:Kaablit ja tarkvara mul endal pole kahjuks. Vähe mõtlesin ja kui nüüd mälu ei peta, siis oli ülerõhk ja viskas ta avariirežiimi?
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
jah, on juureldud küll ja küll, kuid näiteks mina ei saanud nendest postidest mingit abi, lõpuks kui leidsin selle lingi mis ka siia posti panin ja veidi googeldasin, oskasin lõpuks ise ka näiteks selle geomeetria tööd kontrollida. Ja ei pruugi olla geomeetria ise, võib olla kinni ka VNT actuatori varras. Samuti tänu välismaistele linkidele tegin kindlaks, et MAF andur toimib(kasutasin selleks siis oma vag com kaablit). Räägitakse küll et võib olla see ja see, aga SEE on peaaegu samasugune jutt mida mitmel pool teeninduses aetakse, kus enamvähem soovitatakse ennem mitu erinevat asja ära vahetada, kui veale jälile jõutakse. Ja ennem ei oska konkreetselt midagi soovitada et kuidas ja mida, kui ei tea veakoodi. Ega see diagnostika niisama ei ole.mix17 kirjutas:Seda turbo rõhu probleeme on ka ennem siin foorumis juureldud.Enamus selliseid vigasid põhjustab turbo geomeetrja kinni jäämine.Loomulikult võib veel olla n75 klapp ja siis õhuluheja või turbo rõhu andur.Ja loomulikult võib veel neid asju olla.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 1203
- Liitunud: 16 Juul 2005, 00:38
- Auto: A5
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
Sinu poolt antud link on Väga! asjalik. Loen erinevaid testimise meetodeid seal hetkel, kuid kuna ma ka tööl praegu siis ei saa korralikult süveneda, kus kuidas ja mida vaja teha. Igatahes VNT actuatori varda kontrollimiseks peaks arvuti taha ühendama ka katsetama. Siinkohal ma jään ise hätta kuna ei ole tarkvara, kaablit ega ka selle haldamiseks vajalikke oskuseid. Minu loogika ütleb et parem ei näpi detaile ja asju mis ei ole jõukohased, muidu on tulemuseks ise tehtud: hästi p**ses.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
noh. esialgu peaks saama kontrollida ka seda varda ja geomeetria labade koos liikumist, kui üritad seda näpuga suruda, peaks siis liikuma vabalt ja sujuvalt, kui ikka näpuga ei jõua või siis väga vähe ja varras üles ennast tagasi ei lükka kui surve alt vabastad või siis väga avevaliselt või vähe, siis edasi tuleks varras lahti ühendada ja vaadata mis siis teeb, kui siis varras korralikult liigub siis geomeetria ise kinni. Kuigi jah, saab ka vag com kaabliga ja ei ole midagi keerulist.corbe kirjutas:Sinu poolt antud link on Väga! asjalik. Loen erinevaid testimise meetodeid seal hetkel, kuid kuna ma ka tööl praegu siis ei saa korralikult süveneda, kus kuidas ja mida vaja teha. Igatahes VNT actuatori varda kontrollimiseks peaks arvuti taha ühendama ka katsetama. Siinkohal ma jään ise hätta kuna ei ole tarkvara, kaablit ega ka selle haldamiseks vajalikke oskuseid. Minu loogika ütleb et parem ei näpi detaile ja asju mis ei ole jõukohased, muidu on tulemuseks ise tehtud: hästi p**ses.
mina siis kasutasin seda õpetust:
I recently encountered some boost problems on my 2000 Golf GL. One excellent test to determine that the turbo's vanes are moving correctly is this: With the engine running, in VAG-COM go to Group 011. This will show what's happening with the N75 valve, which controls vaccuum going to the turbo. Down in the lower left of that VAG-COM page is "basic settings." Click this on. You'll see the N75 go "off" and "on." Then, put a light down against the lower firewall (just in front of where the passenger's feet would be) and position a mirror so you can see the back of the turbo. As the N75 cycles, you'll see the VNT actuator rod move up and down, about 3/4" each way. If this test is ok, you can assume that both the N75 and the turbo are working ok. That'll at least eliminate them as problems."
ja näed selle liikumist hästi kõrvalistuja poolt moto ja tulemüüri vahele turbo peale vaadates(näha kuhu see varras kinnitub turbo küljes), kui vaja kasuta valgustamiseks taskulampi, minul polnud päevasel ajal seda vaja.
[Muudetud: 7-2-2010 copilot]
[Muudetud: 7-2-2010 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
jah, kuid selleks soovitaks kasutada õpetust, lisaks kui juba turbsi maha kisud, siis tuleks muretseda ennem uus turbo õlitustoru(soovitatakse ära vahetada, hinda ei tea eestist ostes...kuigi peaks olema eluaegne nagu ka turbo, kui pidevalt korralikult hooldatud st siis korralik õli ja selle õigeaegne vahetamine koos õlifiltriga), samuti vist läheb siis vaja ka mingeid tihendeid uusi(peast ei oska hetkel öelda mis tihendid). Iseenesest saab lasta ka turbsi puhastada, näiteks diislimeistrite käest küsisin, ja seal öeldi hinnaks ~2000.-EEK, sisaldab siis ka ultraheli puhastust. unustasin muidugi küsida, et kas see sisaldab ka maha kiskumist ja tagasi monteerimist, kuigi ei taha uskuda, et selle hinna sees ka see töö.snakey kirjutas:turbo maha võtta ja ära puhastada sees olev geomeetria.
[Muudetud: 7-2-2010 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
jah, preagu jamab harva, küll tuleb ka aeg millal enam ei saa üldse üle 130 lasta või üle 3000rpm väänata.klõnk kirjutas:enda golf 4 1,9 tdi 81 kw on täpselt sama jama seda juhtub minu omal küll harva eriti siis kui kiirus läheb üle 160-ne siiani pole aega olnud sellega tegeleda paistab g4 viga olevat sõpradel sama jama

Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
aga corbe, su enda auto teemas kunagis mainisid, et sul oli sisselaske kolle kah suht p*ska täis, et sa lasid selle kuskil ära puhastada? sinna vist kah vaja hunnik tihendeid? kus neid tihendeid kõige parem tellida? Ja mis töö hinnaks oli? ise plaanin selle ise ette võtta, kui tulevad soojad ilmad ja kannatab väljas nokitseda(samuti netist väga head õpetused olemas puust ja punaseks ette), ainult et mõtlema mis puhastus ja leotusvahendid kõige paremad oleks. Samuti survepesur vist kah ütlemata hea asi selle puhastamiseks.
Ja jõudu tuli sul hulga juurde autol? ei kuulu küll siia teemasse jutt, kui kes loevad, siis teadku, et kui sisselaskekolle p*ska täis kõvasti, kaob jõud või võib moto samuti minna limp mode i!
Ja jõudu tuli sul hulga juurde autol? ei kuulu küll siia teemasse jutt, kui kes loevad, siis teadku, et kui sisselaskekolle p*ska täis kõvasti, kaob jõud või võib moto samuti minna limp mode i!
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 1203
- Liitunud: 16 Juul 2005, 00:38
- Auto: A5
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
Töö võeti ette Saksa AMK-s, nimelt viisin ta sinna et saada jälile kust tuleb "vihin", mida oma auto teemas lahkasin. Kontrolliti diagnostikaga ja sõideti-katsetati. Lõpuks kui kisuti maha ka torud-voolikud ning neid kontrolliti, saadi jälile et ühes plastiktorus mikromõra ja vajab välja vahetamist.Kuskil 2400 kanti oli vist. Helistati mulle ja öeldi, et kui kollektor juba lahti ja asjad maas, siis korjame ka nõgi välja mida oli seal kohati palju. Mis tihendeid ja kuhu läks, ei oska kommenteerida. Töö aga oli väga tõhus ja korralik ning kui auto kätte sain, siis minu rahvaspordist päevinäinud s***auk ja selle tunnetus ütles, et on parem kui enne oli.
Sel nädalal saan kokku kasutajaga tobimarg, kes oma lahkel loal kontrollib juhtme abil actuatori töö ka ära, siis teab kas saab ka selle välistada või mitte. Pärast seda saab ehk selgemaks mida ja kuidas on vaja teha.
Sel nädalal saan kokku kasutajaga tobimarg, kes oma lahkel loal kontrollib juhtme abil actuatori töö ka ära, siis teab kas saab ka selle välistada või mitte. Pärast seda saab ehk selgemaks mida ja kuidas on vaja teha.
-
- Huviline
- Postitusi: 1203
- Liitunud: 16 Juul 2005, 00:38
- Auto: A5
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 4 korda
Üritasime eile kasutaja Tobimarg`iga üle vaadata kas varras liigub või mitte kuid niisama seda kahjuks ei ole kuidagi näha kuna mootor on kapoti alla suhteliselt kokku pakitud ja seal väga ruumi ega midagi näha ei ole. Puudu oli siis kas kanalist/tõstukist või ühest peeglist. Eks selle uurimise peab millalgi uuesti ette võtma.
Vähemalt sai veakoodid kätte ja lisaks ülerõhule viskab vahel ka teise vea, mil lülitavad end välja ESP ja ABS ning seda lihtsalt lambist ja mitte väga tihti. Peaks olema külglibisemisevastase kiirenduse andur kui nüüd ei eksi. Kuna sild paigast ära, siis peab vaatama järgmine nädal pärastr regulli kuidas ta siis käitub.
Vähemalt sai veakoodid kätte ja lisaks ülerõhule viskab vahel ka teise vea, mil lülitavad end välja ESP ja ABS ning seda lihtsalt lambist ja mitte väga tihti. Peaks olema külglibisemisevastase kiirenduse andur kui nüüd ei eksi. Kuna sild paigast ära, siis peab vaatama järgmine nädal pärastr regulli kuidas ta siis käitub.