Golf 3 tagaklaasi vahetus?
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Golf 3 tagaklaasi vahetus?
Tere,kas keegi oskab nõu anda kuidas vahetada tagaklaas golf3 ise.
Viimati muutis argo, 07 Mär 2012, 01:55, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 325
- Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
- Asukoht: viljandi
-
- Huviline
- Postitusi: 117
- Liitunud: 03 Mai 2008, 21:08
- Auto: VW Golf IV
- Asukoht: Lõuna-Eesti
Peenikese trossiga "saed" klaasi äärest vana liimi katki senikaua, kuni klaas käes on.
Peale seda puhastad ära luugi küljes oleva klaasi soone lahustiga. Kui see tehtud, siis puhasta lahustiga ka uue klaasi ääred puhtaks.
Seejärel läheb vaja klaasiliimi, mitte silokooni! Klaasiliimiga lased klaasisoonele ringi peale ja siis tõstad klaasi paika.
- jälgi, et klaas ilusti täpselt paika läheks.
- hea oleks, kui fikseeriksid klaasi nt. maalriteibiga, et ta paigast ei liiguks.
- igal asjal on kuivamisaeg, st. kohe peale klaasipaigaldust ei soovita sõitma minna.
Peale seda puhastad ära luugi küljes oleva klaasi soone lahustiga. Kui see tehtud, siis puhasta lahustiga ka uue klaasi ääred puhtaks.
Seejärel läheb vaja klaasiliimi, mitte silokooni! Klaasiliimiga lased klaasisoonele ringi peale ja siis tõstad klaasi paika.
- jälgi, et klaas ilusti täpselt paika läheks.
- hea oleks, kui fikseeriksid klaasi nt. maalriteibiga, et ta paigast ei liiguks.
- igal asjal on kuivamisaeg, st. kohe peale klaasipaigaldust ei soovita sõitma minna.
-
- Veteran
- Postitusi: 698
- Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
- Telefon: +3725204426
- Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Ei ole midagi kriibitud kui trossiga sinna vastu ei nühi. Vahest saab isegi nii et ei pea trossiga saagima vaid suudab jõuga liimist läbi tõmmata. Raske on seletada aga nii tehakse.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!
Kermo kirjutas:Ei ole midagi kriibitud kui trossiga sinna vastu ei nühi. Vahest saab isegi nii et ei pea trossiga saagima vaid suudab jõuga liimist läbi tõmmata. Raske on seletada aga nii tehakse.
Ei tehta nii. Selle jaoks on spets nuga millega lõigatakse liim läbi, tera on L kujuline. See surutakse liimi sisse ja siis trossist tõmmates lõigatakse liim läbi Nuga
Pärast võid kasutada väga tervata puidu peitlit et järgi jäänud liim madalamaks lõigata (umbes 1mm) päris metallini ei ole soovitatav tõmmata. Seejärel tuleb luugi ja klaasi liimipind ära aktiveelida spetsiaalse vedelikuga ning see järel ära kruntida liimile vastava spets krundiga. Siis tuleb kas siis luugi pinnale või klaasile lasta umbes 10mm kõrge liimi riba ning klaas vastu luuki suruda, kuid tuleb vaadata et klaasi ja luugi vahele jääks umbes 5 mm liimi. Et liimi paksus õige jääks võib kasutada näiteks veini pudeli korgist lõigatud 5mm paksuseid väikeseid tükke mis asetatakse luugu külge nii et need liimimist segama ei jääks.
Seejärel tuleb lasta klaasil kuivada ja siis sõitu
-
- Veteran
- Postitusi: 698
- Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
- Telefon: +3725204426
- Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Tegelikult on võimalusi, kuidas klaas eemaldada, kolm. L-kujulise noaga, traadiga või pneumaatilise saega. Ükski pole vale meetod aga millist võimalust kasutatakse sõltub vastavast klaasist.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5653
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 579 korda
Tegelikult veel rohkem kui kolm:
"L"nuga; pneumo"L" nuga; pneumo sirge nuga; pneumo tikk saag tüüpi nuga, kahe erineva teraga; trossid- neljakandiline lõikamiseks ja punutud "saagimiseks"; ülitugev kapron nöör koos spetsiaalse seadmega.
Ükski neist pole taskukohane ühe klaasi lõikamiseks osta, nii et odavam on lasta kellegil seadmete omajal ja asjatundjal see töö ära teha.
[Muudetud: 15-2-2010 jussike]
"L"nuga; pneumo"L" nuga; pneumo sirge nuga; pneumo tikk saag tüüpi nuga, kahe erineva teraga; trossid- neljakandiline lõikamiseks ja punutud "saagimiseks"; ülitugev kapron nöör koos spetsiaalse seadmega.
Ükski neist pole taskukohane ühe klaasi lõikamiseks osta, nii et odavam on lasta kellegil seadmete omajal ja asjatundjal see töö ära teha.
[Muudetud: 15-2-2010 jussike]
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
Läheme reaalseks. G3-el. vaja esiklaas TERVENA kätte saada? Armatuur välja võetud,külje liistud ka+ lae polster. Kas siseneda noaga seest poolt või väljastpoolt? Miks liimi lõikamiseks peab olema nn. L nuga,kui liim on kantud klaasile ühes tasapinnas,mitte Ltasapinnas? Klaasi küljed on ju liimi vabad. Kas siiski mingi soojus,kuumus ei tule appi,sulatades,lõigates liimi? Liim ise tava olekus on jõhkralt nätske.
Pole probeleemi kui sul kõik laiali on. Hakkad seestpoolt žiletiga või lehtnoaga vaikselt nüsima küll lõpuks lõigatud saad:thumbup:;)T6nis2 kirjutas:Läheme reaalseks. G3-el. vaja esiklaas TERVENA kätte saada? Armatuur välja võetud,külje liistud ka+ lae polster. Kas siseneda noaga seest poolt või väljastpoolt? Miks liimi lõikamiseks peab olema nn. L nuga,kui liim on kantud klaasile ühes tasapinnas,mitte Ltasapinnas? Klaasi küljed on ju liimi vabad. Kas siiski mingi soojus,kuumus ei tule appi,sulatades,lõigates liimi? Liim ise tava olekus on jõhkralt nätske.
-
- Veteran
- Postitusi: 698
- Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
- Telefon: +3725204426
- Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
L noaga lõigatakse väljast. Kui seest saad ligi kasuta traati. Enamus sellised ise katsetused lõppevad katkise klaasiga.T6nis2 kirjutas:fanatt,vähemalt arvamus tuli. L noaga ei näe põhjust ligi minna.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5653
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 579 korda
OK, Kermo va kurivaim jõudis salvamised kustutada, kuid sinu teksti lugedes ei tundu see mitte abi palvena vaid mingi targutusena. Vastan siis kõigile küsimustele viisakalt:T6nis2 kirjutas:Läheme reaalseks. G3-el. vaja esiklaas TERVENA kätte saada? Armatuur välja võetud,külje liistud ka+ lae polster. Kas siseneda noaga seest poolt või väljastpoolt? Miks liimi lõikamiseks peab olema nn. L nuga,kui liim on kantud klaasile ühes tasapinnas,mitte Ltasapinnas? Klaasi küljed on ju liimi vabad. Kas siiski mingi soojus,kuumus ei tule appi,sulatades,lõigates liimi? Liim ise tava olekus on jõhkralt nätske.
1) G3 on piisavalt vana masin ja vaevalt see klaas seal kuigi elus on, kui juhtub kasvõi üks täke olema klaasil, pole mõtet üritatadagi seda elusalt kätte saada, kuna uus klaas maksab alates 8-900 EEK muutub töö mõttetuks.
2)Kui kõik asjad eest ära alustaks "L" noaga seest poolt, nii jääb ellu ka klaasi ümbritsev tihend, siis kapoti serva alt "L" noaga, alumised nurgad saeks trossiga.
3)"L" nuga on lihtsalt kõige efetiivsem ja kiirem lõikamis vahend hea ligipääsu puhul, nt Bora esiklaasi lõikamiseks kulub ca 2 minutit väljast poolt.
4)Kuumutada ei saa, sest tahkunud liim ei vedeldu, ennem võib auto ise põlema minna.
[Muudetud: 15-2-2010 jussike]
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
-
- Huviline
- Postitusi: 174
- Liitunud: 30 Apr 2013, 14:21
- Auto: Audi A4 b8 2.7/140, Golf 3 Variant 1,8/55 1996, Audi 90 (USA) 2,8/128 1993
- Asukoht: Elva
Re: Golf 3 tagaklaasi vahetus?
Vana teema küll, aga lisaksin omapoolse kommentaari.
Esiteks liimi laskmine. Liimiriba peab olema katkematu "püramiidikujuline". Selle eelduseks on liimipadruni otsiku õigesti lõikamine. Isegi pisemad õhuvahed liimiribal pole lubatud, papitükiga tuleb parandada kui peaks nii minema. Liimiriba peab olema ühtlane ja "sirge". Selle saavutamiseks tuleb omandada õiged püssioskused. Trikiga koht on liimiriba algus-lõpu ühendus. Liimiriba paksus ja sellised detailid jõuavad pärale kogemusega. Tundub lihtne, aga soovitan ennem vaadata kuidas paigaldatakse.
Klaasi ääres umbes senti laiuselt tuleb klaas "aktiveerida". Õige vahend selleks on Betawipe. Raam tuleb puhastada, enamikel juhtudel on esiklaaside puhul raam alt roostene. Trellile traat otsa ja korralikult raam puhastada. Bensiini või muu lahusega tolmust ja mustusest puhtaks ja Teroson 8517 H-ga kruntida. Märgin ära, et klaasi kohalt katuse serv roostetab enamikel juhtudel tänu valedele töövõtetele.
Ohutu viis klaasi eemaldamiseks on L-tera ja väljaspoolt. Enamikel juhtudel saab klaasi tervelt kätte, 50-50 siis kui klaasis on eelnevalt mõra. Vahemärkuseks nii palju, et tagumine klaas pole lamineeritud.
Tagaklaas uus maksab ~200 EUR piduritule trükiga. Lammutusest saad kuskil 30-40 EUR eest. Võib juhtuda, et doonorilt ei saa klaasi koos terve tihendiga eemaldada. Sellisel juhul klaas puhtaks, juba kirjeldatud viisil ette ja hiljem sama krundi ja vatitikuga tiir ümber klaasi. Välimus jääb nagu tihend oleks vahel.
Esiteks liimi laskmine. Liimiriba peab olema katkematu "püramiidikujuline". Selle eelduseks on liimipadruni otsiku õigesti lõikamine. Isegi pisemad õhuvahed liimiribal pole lubatud, papitükiga tuleb parandada kui peaks nii minema. Liimiriba peab olema ühtlane ja "sirge". Selle saavutamiseks tuleb omandada õiged püssioskused. Trikiga koht on liimiriba algus-lõpu ühendus. Liimiriba paksus ja sellised detailid jõuavad pärale kogemusega. Tundub lihtne, aga soovitan ennem vaadata kuidas paigaldatakse.
Klaasi ääres umbes senti laiuselt tuleb klaas "aktiveerida". Õige vahend selleks on Betawipe. Raam tuleb puhastada, enamikel juhtudel on esiklaaside puhul raam alt roostene. Trellile traat otsa ja korralikult raam puhastada. Bensiini või muu lahusega tolmust ja mustusest puhtaks ja Teroson 8517 H-ga kruntida. Märgin ära, et klaasi kohalt katuse serv roostetab enamikel juhtudel tänu valedele töövõtetele.
Ohutu viis klaasi eemaldamiseks on L-tera ja väljaspoolt. Enamikel juhtudel saab klaasi tervelt kätte, 50-50 siis kui klaasis on eelnevalt mõra. Vahemärkuseks nii palju, et tagumine klaas pole lamineeritud.
Tagaklaas uus maksab ~200 EUR piduritule trükiga. Lammutusest saad kuskil 30-40 EUR eest. Võib juhtuda, et doonorilt ei saa klaasi koos terve tihendiga eemaldada. Sellisel juhul klaas puhtaks, juba kirjeldatud viisil ette ja hiljem sama krundi ja vatitikuga tiir ümber klaasi. Välimus jääb nagu tihend oleks vahel.