4 ja 5 käigukast
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
4 ja 5 käigukast
tere!
kas 4se kasti asendamine 5ega on keeruline või istub see 1:1?
kas on vahele vaja ka vaheplaati või midagi?
kastidel mingit tähisutsed kas need ka loevad kas kast sobib mootori jaoks või ei
autoks golf 2 1.6 55kw
kas 4se kasti asendamine 5ega on keeruline või istub see 1:1?
kas on vahele vaja ka vaheplaati või midagi?
kastidel mingit tähisutsed kas need ka loevad kas kast sobib mootori jaoks või ei
autoks golf 2 1.6 55kw
Viimati muutis martin2, 08 Apr 2010, 14:26, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 601
- Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
- Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
- Asukoht: Rakvere-Tallinn
Re: 4 ja 5 käigukast
Nojah, aga täpsusta talle ka milline kast, sest iga suvaline 5-käiguline VW kast vaevalt, et üks ühele istub lihtsalt.T6nis2 kirjutas:Sellel mudelil sobib käigukast üks ühele kinnituste kohapealt.
Teema algatajale: ilmselt pead siiski kasti koodide uurimist alustama natuke, et kui ülekanded olulised ei ole, siis kasti tüüp ikka. Ma ei ole kasti tüüpidega nii kursis, aga all oleva kasti tüübi saad ära näha kasti pealt, kus peaks olema selline lame plaat, kus on kolmekohaline numbrite/nimbrite-tähtede kombinatsioon ehk siis näiteks VW levinumatel 5-käigulistel kastidel 020 ja 02A, millel on omavahel näiteks sidur ja käiguhoovastik erinevad.
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: 4 ja 5 käigukast
Esiteks- kui teemaalgataja auto andmeid vaadata, siis peaks seal all olema 020 tüüpi kast. Ehk siis hoovastikuga käigulülitus(02A-l trossidega). Neid 020 kaste on nii 4-ja kui 5-käigulisi. Seega eeldusel et keegi kõvem ehitaja sinna 02A-d monteerinud pole tuleks otsida ikka 020 kasti.
Teiseks- 020 tüübi kastidel on tootmisaega ja kasti koodi sisaldav "plaadike"(tegelikult lihtsalt sileda pinna sisse löödud tähed/numbrid) kasti alumises küljes sidurikoja suht kõige madalamas kohas. Kasti koodi seletused(ehk siis vastavad ülekandearvud, flantsi mõõdud jne)- http://www.brokevw.com/020ratios.html" onclick="window.open(this.href);return false; lehe alumises osas või siis http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
Kasti vahetuse teemal olen siin; http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... ti+vahetus" onclick="window.open(this.href);return false; -ka pisut targutanud.
Ja uut kasti otsima asudes tuleks veel selgeks teha, kas all on ja seega sobib 90 mm poolassi flantsidega kast(originaalis nii ta on) või on sinna keegi suuremate 100mm flantsidega(selline lahendus muidu osadel suurema mootoriga uuematel G2-tedel) asja pistnud. Flantse/pooltelgi annab muidugi omavahel ka vahetada, aga see lisatöö.
Teiseks- 020 tüübi kastidel on tootmisaega ja kasti koodi sisaldav "plaadike"(tegelikult lihtsalt sileda pinna sisse löödud tähed/numbrid) kasti alumises küljes sidurikoja suht kõige madalamas kohas. Kasti koodi seletused(ehk siis vastavad ülekandearvud, flantsi mõõdud jne)- http://www.brokevw.com/020ratios.html" onclick="window.open(this.href);return false; lehe alumises osas või siis http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
Kasti vahetuse teemal olen siin; http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php? ... ti+vahetus" onclick="window.open(this.href);return false; -ka pisut targutanud.
Ja uut kasti otsima asudes tuleks veel selgeks teha, kas all on ja seega sobib 90 mm poolassi flantsidega kast(originaalis nii ta on) või on sinna keegi suuremate 100mm flantsidega(selline lahendus muidu osadel suurema mootoriga uuematel G2-tedel) asja pistnud. Flantse/pooltelgi annab muidugi omavahel ka vahetada, aga see lisatöö.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
Re: 4 ja 5 käigukast
leidsin kasti tähistuse ka üles see on 4R27084 kui 5est kasti otsida siis peaks olema 4S tähistusega jh ?
mul 1984 aasta golf sellel peaks ikka 90 mm poolassid olema? aga kas kast on diffriga ühes tükkis v on kast ka eraldi vahetatav
(käigulülitus on hoobasega)
tegin paar klõpsu äkki on arusaada kumba sorti hoovastika tegu on
http://nagi.ee/photos/Nitram2/sets/257353/
(panin lingi kuna ei ole veel aru saanud kuda siis foorumisse pilti panna)
mul 1984 aasta golf sellel peaks ikka 90 mm poolassid olema? aga kas kast on diffriga ühes tükkis v on kast ka eraldi vahetatav
(käigulülitus on hoobasega)
tegin paar klõpsu äkki on arusaada kumba sorti hoovastika tegu on
http://nagi.ee/photos/Nitram2/sets/257353/
(panin lingi kuna ei ole veel aru saanud kuda siis foorumisse pilti panna)
Viimati muutis martin2, 09 Apr 2010, 16:37, muudetud 1 kord kokku.
-
- Veteran
- Postitusi: 2255
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: 4 ja 5 käigukast
1,6-liitriste karpamootorite otsa pandi ka 4T kaste - sellel on veel väiksema ülekandearvuga peaülekanne (ehk maanteel sõites mootori pöörded veel veidi mdalamal).martin2 kirjutas:leidsin kasti tähistuse ka üles see on 4R27084 kui 5est kasti otsida siis peaks olema 4S tähistusega jh ?
Jah.martin2 kirjutas:mul 1984 aasta golf sellel peaks ikka 90 mm poolassid olema?
Ikka ühes tükis. Esimese hooga ei tulegi ühtki esiveolist ette, millel käigukast ja peaülekanne eraldi korpuste sees oleks.martin2 kirjutas:aga kas kast on diffriga ühes tükkis v on kast ka eraldi vahetatav
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: 4 ja 5 käigukast
Golf Mk 2 1,6-e ja 1,8 käigukastil kinnituste poolest vahet pole, kuna mõlemal juhul tegu 020 tüüpi käigukastiga. Ei tohiks sobida Dochi(1,8 16V)külge käiv käigukast(mida nagunii naljalt ei leia), kuna selle allapanek eeldaks ka vastava mootori siduri kasutamist(kasti vedav võll jms jämedam).martin2 kirjutas:kas ka 1,8 liitrise mootori käikukast hakkaks 1.6 esele?
P.S Kui tegu uuema aja 1,8 kastiga, siis võid sealt otsast 100mm flantsid leida.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
Re: 4 ja 5 käigukast
1,6-liitriste karpamootorite otsa pandi ka 4T kaste - sellel on veel väiksema ülekandearvuga peaülekanne (ehk maanteel sõites mootori pöörded veel veidi mdalamal).pppp kirjutas:martin2 kirjutas:leidsin kasti tähistuse ka üles see on 4R27084 kui 5est kasti otsida siis peaks olema 4S tähistusega jh ?
4T ja 4R on sama peaülekanne, aga 4T on 5-käiguline
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: 4 ja 5 käigukast
Jetta ju teistmoodi pagasiruumiga Golf põhimõtteliselt. Tehnika kattub ja on omavahel vahetatav 100%(sama mootoriga ).martin2 kirjutas:kas jetta kastid ka sobivad? kui mootor sama
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
Re: 4 ja 5 käigukast
mul on üks küsimus mis hästi teemaga kokku ei lähe, aga kas keegi teab palju umbes 84.a. 1.6l golfi käigukast kaalub?
-
- Veteran
- Postitusi: 2255
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: 4 ja 5 käigukast
Kaalu kohta mingit numbrit ei oska öelda, aga üksi jaksab seda vabalt tassida 

Minu lause käis antud postituses viimasena mainitud 4S kasti kohta.333 kirjutas:4T ja 4R on sama peaülekanne, aga 4T on 5-käiguline
Viimati muutis pppp, 12 Apr 2010, 15:40, muudetud 1 kord kokku.
Re: 4 ja 5 käigukast
sain tuttava käest 5ese käigukasti
küsimus selles et kui vahetada ainult käikude osa ja peaülekannae samaks jätta
mis sellest muutub või pole seda võimalik teostada
peaülekanded peaka ka erineva kiirusega või on kast
jutt natuke segane aga ehk saate aru
küsimus selles et kui vahetada ainult käikude osa ja peaülekannae samaks jätta
mis sellest muutub või pole seda võimalik teostada
peaülekanded peaka ka erineva kiirusega või on kast
jutt natuke segane aga ehk saate aru

Re: 4 ja 5 käigukast
Kui sidurinuut sobib ja kast ei teinud eelmise omaniku käes häält- pista kast alla ja ära vaeva oma pead rohkem. Pead veel tegema käigukangi juures väikese muudatuse ja võimaldama käigukangil liikuda sinna kus on 5-nda käigu koht.
Edu
Edu
plokikaante remont, survestamine, lihvimine, valuvelgede sirgestamine, sõiduautode veermiku ja mootori remont.
Re: 4 ja 5 käigukast
poolasside kättesaamine on kuidagi raske seal tähik ja need tahavad üle minna on äkki kellegil kogemusi või oskab keegi soovitusi, nõuandeid jagada
Ettetänades
5enda käigu kohta pole raske teha tuleb natuke viilida aint
Ettetänades
5enda käigu kohta pole raske teha tuleb natuke viilida aint
Viimati muutis martin2, 19 Apr 2010, 19:09, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 331
- Liitunud: 14 Veebr 2007, 09:26
- Telefon: 58505360
- Auto: Vw Golf mk2 Bmw e36 320 touring Bmw e12 520 Bmw e28 2.8t Audi 80 1.8 Audi 200 2.1t
- Asukoht: Tallinn/Soome
Re: 4 ja 5 käigukast
Golf 2 1,3 mootorile sobib. G3 1,4 mootorile ka.fanatt kirjutas:kas golf 3 kast (1,6 55kw chv tähisega) istub ka mõnele golf 2-le?
MTW-Garage http://www.facebook.com/rkoneistus
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091
Plokikaante portimine,klapitööd,plokikaante survestamine/sirgekslihv, silindrite hoonimine/puurimine,väntvõllide tasakaalustamine,sportnukkvõllid, jne.Tel.+358449880091
Re: 4 ja 5 käigukast
Et siis ainuke tingimus et starterid oleksid ühel pool?uku. kirjutas:Golf 2 1,3 mootorile sobib. G3 1,4 mootorile ka.fanatt kirjutas:kas golf 3 kast (1,6 55kw chv tähisega) istub ka mõnele golf 2-le?
-
- Veteran
- Postitusi: 2255
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: 4 ja 5 käigukast
CHV on 02K tüüpi kast, sellel on starter eespool nagu 020 kastidel. Originaalis pandi seda AEA ehk väikse ploki 1,6-liitrise (55kW) mootori külge.
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: 4 ja 5 käigukast
Korralik 12-kant tähik, poldi seest "hambad" igasugusest jamast puhtaks, korralikult võti sisse koputada(mitte üle pingutada sellega) ja kui vähegi tulija on, siis peaks tulema. Võtit ei tohiks keeramise ajal lasta poldi suhtes kõrvale väänduda, vaid hoida võimalikult otse. Üldiselt endal õnnestunud seni kõik poldid, kus tähik pea sees alles, suurema jamata kätte saada. Samas projekt "Jetta" poolasside poltidest oli ca pooled enne seest suht tühjaks keeratud ja avanesid ainult "vene võtmega"(loe; meisel ja haamer).martin2 kirjutas:poolasside kättesaamine on kuidagi raske seal tähik ja need tahavad üle minna
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
Re: 4 ja 5 käigukast
leidsin aega ja hakkasin uurima kuda 5est kast alla panna ja tuli välja et see teine kinnitus kuhu kast peaks kinnituma on teistsugune, nagu oleks teistpidi või midagi, see on see kinnitus kus lähedal on ka see siduri hoob ,
ongi see nii või olen ma vale kasti otsa sattunud

ongi see nii või olen ma vale kasti otsa sattunud

