Jahutus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Deemu
Huviline
Postitusi: 1403
Liitunud: 19 Aug 2009, 18:16
Skype: altzu007
Auto: Audi A4 TDI
Asukoht: Tartu,Jõgevamaa,Torma
Tänatud: 1 kord

Jahutus

Lugemata postitus Postitas Deemu »

Golf III 2,0 GTI. Kohapeal töötades toimib kõik hästi. Mootor läheb ilusti kuumaks nõutud temperatuurini ja termostaat avanb ilusti. Samuti ventilaator jahutab. Maanteel, kiirusega u 100km/h lööb temperatuuri lakke, alumine voolik on külm, kuid ülemine voolik tulikuum ja keeb. Minu mõistus ei võta. Peaks just vastupidi olema, et kohapeal ja kruusapeal võib mootor ülekuumeneda, aga maanteel peaks ekstra jahutus olema. Oskab keegi aidata?

hennviita
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 29 Dets 2008, 18:19
Auto: G3 2.0gti 85kw 92a.
Asukoht: tallinn

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas hennviita »

pump mingit kahtlast heli ei tee?
mõnusmees

Deemu
Huviline
Postitusi: 1403
Liitunud: 19 Aug 2009, 18:16
Skype: altzu007
Auto: Audi A4 TDI
Asukoht: Tartu,Jõgevamaa,Torma
Tänatud: 1 kord

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas Deemu »

hennviita kirjutas:pump mingit kahtlast heli ei tee?
Ei tee :(

Kasutaja avatar
--keit--
Huviline
Postitusi: 3244
Liitunud: 01 Juul 2008, 06:43
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas --keit-- »

Kui auto käima paned, kas sealt kus rihm jookseb tuleb kahtlast heli, ehk siis pumba ratta juurest ? Nn kahtlast sahinat vms. Tuttavalt oli taoline jama, tuli kahtlane heli sisse ning oli ka pump nn nõrgaks jäänd.
Tavaliselt hakkab talvel selline jama pihta. Et pump võib vaikselt otsi kokku tõmbama hakata:)

MrAnre
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 15 Dets 2009, 17:38
Telefon: 53733202
Auto: Audi A4 1.8T Quattro
Asukoht: Tallinn

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas MrAnre »

Mul vastupidi. Kohapeal töötades läheb jube kuumaks, aga maanteel jahutab maha. Jahutus töötab, aga koguaeg järgi pole, termostaat avaneb ka ilusti 87 juures, aga koguaeg kui tühikäigul kuskil valgusfoori taga vms ootan, temp. koguaeg vaikselt tõuseb. Linnas on suht skeeri sõita vahel, sest temp. on isegi praegusel ajal pm 100 kraadini jõuda. Ei tea kas ta nii päris normaalne on?

Deemu
Huviline
Postitusi: 1403
Liitunud: 19 Aug 2009, 18:16
Skype: altzu007
Auto: Audi A4 TDI
Asukoht: Tartu,Jõgevamaa,Torma
Tänatud: 1 kord

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas Deemu »

MrAnre kirjutas:Mul vastupidi. Kohapeal töötades läheb jube kuumaks, aga maanteel jahutab maha. Jahutus töötab, aga koguaeg järgi pole, termostaat avaneb ka ilusti 87 juures, aga koguaeg kui tühikäigul kuskil valgusfoori taga vms ootan, temp. koguaeg vaikselt tõuseb. Linnas on suht skeeri sõita vahel, sest temp. on isegi praegusel ajal pm 100 kraadini jõuda. Ei tea kas ta nii päris normaalne on?
Vea lüliti salongi sundõhkjahutuse jaoks :)

Deemu
Huviline
Postitusi: 1403
Liitunud: 19 Aug 2009, 18:16
Skype: altzu007
Auto: Audi A4 TDI
Asukoht: Tartu,Jõgevamaa,Torma
Tänatud: 1 kord

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas Deemu »

Läheb vist mootorivahetamiseks. :? Puterdab üks silinder. Vesi ja bensiin koos hästi ju ei põle 8-)

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas daff »

Deemu kirjutas:Läheb vist mootorivahetamiseks. :? Puterdab üks silinder. Vesi ja bensiin koos hästi ju ei põle 8-)
No viga ilmselt plokikaanethinedis, kui vesi silindrisse jookseb, seega päris tervet mootorit just välja vahetada ilmselt ei ole vaja.

MrAnre
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 15 Dets 2009, 17:38
Telefon: 53733202
Auto: Audi A4 1.8T Quattro
Asukoht: Tallinn

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas MrAnre »

Deemu kirjutas:
MrAnre kirjutas:Mul vastupidi. Kohapeal töötades läheb jube kuumaks, aga maanteel jahutab maha. Jahutus töötab, aga koguaeg järgi pole, termostaat avaneb ka ilusti 87 juures, aga koguaeg kui tühikäigul kuskil valgusfoori taga vms ootan, temp. koguaeg vaikselt tõuseb. Linnas on suht skeeri sõita vahel, sest temp. on isegi praegusel ajal pm 100 kraadini jõuda. Ei tea kas ta nii päris normaalne on?
Vea lüliti salongi sundõhkjahutuse jaoks :)
Arvad, et see on hea lahendus?

Deemu
Huviline
Postitusi: 1403
Liitunud: 19 Aug 2009, 18:16
Skype: altzu007
Auto: Audi A4 TDI
Asukoht: Tartu,Jõgevamaa,Torma
Tänatud: 1 kord

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas Deemu »

MrAnre kirjutas:
Deemu kirjutas:
MrAnre kirjutas:Mul vastupidi. Kohapeal töötades läheb jube kuumaks, aga maanteel jahutab maha. Jahutus töötab, aga koguaeg järgi pole, termostaat avaneb ka ilusti 87 juures, aga koguaeg kui tühikäigul kuskil valgusfoori taga vms ootan, temp. koguaeg vaikselt tõuseb. Linnas on suht skeeri sõita vahel, sest temp. on isegi praegusel ajal pm 100 kraadini jõuda. Ei tea kas ta nii päris normaalne on?
Vea lüliti salongi sundõhkjahutuse jaoks :)
Arvad, et see on hea lahendus?
Proovida ju võid.

Deemu
Huviline
Postitusi: 1403
Liitunud: 19 Aug 2009, 18:16
Skype: altzu007
Auto: Audi A4 TDI
Asukoht: Tartu,Jõgevamaa,Torma
Tänatud: 1 kord

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas Deemu »

daff kirjutas:
Deemu kirjutas:Läheb vist mootorivahetamiseks. :? Puterdab üks silinder. Vesi ja bensiin koos hästi ju ei põle 8-)
No viga ilmselt plokikaanethinedis, kui vesi silindrisse jookseb, seega päris tervet mootorit just välja vahetada ilmselt ei ole vaja.
Just, hakkangi vaikselt uurima, palju selle vahetamine maksab ja kui palju näiteks bloki lihvimine maksab?

marko
Huviline
Postitusi: 269
Liitunud: 23 Mai 2009, 10:02
Auto: ford focus c-max 06a
Asukoht: kohila

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas marko »

Deemu kirjutas:Golf III 2,0 GTI. Kohapeal töötades toimib kõik hästi. Mootor läheb ilusti kuumaks nõutud temperatuurini ja termostaat avanb ilusti. Samuti ventilaator jahutab. Maanteel, kiirusega u 100km/h lööb temperatuuri lakke, alumine voolik on külm, kuid ülemine voolik tulikuum ja keeb. Minu mõistus ei võta. Peaks just vastupidi olema, et kohapeal ja kruusapeal võib mootor ülekuumeneda, aga maanteel peaks ekstra jahutus olema. Oskab keegi aidata?


prooovi:
lase jahutus vedelik jahutus radikast valja ja puhu radika uhest avast sisse kui suudad kergelt ohku radikast läbi puhkuda on jargmine teema veepump. kui sa pohiliselt ei suuda radikast midagi labi puhkuda siis hakka teist korralikku radikad otsina.

omal oli 1,8T passatiga aaloogne jama.

vast saad abi
elu on karm ja sellega peab harjuma;

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kui kahtlustate plokikaane tihendi riket,mille tulemusena mootor ülemäära kuumeneb(auto omaniku arvates kuumeneb liialt) ja peaks tõesti olema plokikaane tihendi viga,siis on ju ka ülemäärane surve jahutussüsteemis. Radika lõdvikud on kivikõvad.

MrAnre
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 15 Dets 2009, 17:38
Telefon: 53733202
Auto: Audi A4 1.8T Quattro
Asukoht: Tallinn

Re: Jahutus

Lugemata postitus Postitas MrAnre »

Deemu kirjutas:
daff kirjutas:
Deemu kirjutas:Läheb vist mootorivahetamiseks. :? Puterdab üks silinder. Vesi ja bensiin koos hästi ju ei põle 8-)
No viga ilmselt plokikaanethinedis, kui vesi silindrisse jookseb, seega päris tervet mootorit just välja vahetada ilmselt ei ole vaja.
Just, hakkangi vaikselt uurima, palju selle vahetamine maksab ja kui palju näiteks bloki lihvimine maksab?
Plokikaanetihendi vahetus läheb koos töörahaga niiumbes 1200 krooni, kui mõni tuttav teeb, saad ka tunduvalt odavamalt. Tihend ise ju maksab kõigest 200 krooni umbes ja plokikaane lihv on 250 - 400 krooni ;) Muidugi siis juba soovitaks vahetada sisse ja väljalase ära, klapisääre tihendid, klapikambrikaan, nukkvõlli tihend.

Vasta

Mine “Mootor”