1,6td puterdab külmalt

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

Tere

Probleem nimelt selles, et auto puterdab külmalt, hiljem kui mootor soe (ca 5 minuti pärast) siis kaob asi ära. Puterdamisega koos toimub ka suitsemine, hommikul kui käima panna siis on suur suitsupilv garanteeritud.Praeguste ilmadega ilma eelsüüteta käima ei lähe, ehkki kuskilt kõrva jäänud, et peaks minema :roll: . Kas antud sümptomite põhjuseks võib pidada pihusti otsi, või peab viga mujalt otsima? Õli võtab 1l-3000 km kohta, Minimaalne kütusekulu on pikal otsal 6l/100km(ökosõitu tehes)

Parimat
Ingmar
Viimati muutis Netman112, 13 Apr 2010, 15:46, muudetud 1 kord kokku.

Raimo182
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 11 Mär 2008, 14:46
Auto: VW Passat (87), VW Caravelle (86)
Asukoht: Pärnu/Viljandi

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas Raimo182 »

Mul olid T3l sarnased probleemid. Ei taha küll hirmutada, aga arvan endaomal olevat plokikaane tihend läbi. Külmalt ei tahtnud hästi käivituda ja ajas valget tagant välja. Eile sai mootor maha võetud ja homme läheb remonti. Eks kirjutan kui viga selgub. Muidu kahtlustasin ise ka pihusteid...sai ära vahetatud ja ei muutunud midagi.
Vanakool

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

Plokikaane tihendis ei tohiks viga olla, kuna jahutusvedelik ei kao kuhugi ja on ilusti puhas:) Ega kellelgil nn Pop-testerit laenata pole?

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas freeser »

Kuidas sul lood toorega on? Mul kui toorest peale ei tõmba sis ka hakkab puterdama ja kui soojemaks läeb sis toimib.

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

Ilma tooreta ei taha kohe üldse käima minna, nagu lubaks, kuid peab gaasi juurde tallama siis lõpuks kuidagi läheb. Kui toore väljas, siis peab vähem gaasi tallama ja käivitub paremini.

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

Tänase seisuga küttekulu 6 l/100km, leidsin lekib pumba pealt hoovastiku juurest, kas on võimalik, et sealt võtab õhku vahele ja seepärast käivitub halvasti ja küttekulu nii suur? Otseselt ei tilgu, kuid pump suhteliselt märg

heixx7
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 29 Nov 2007, 22:14
Telefon: 5223713
Auto: passat
Asukoht: põltsamaa

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas heixx7 »

Kontrolli eelsüüte küündlad ära.Piisab sellest, kui 1 küünal ei tööta ja juba ongi käivitusprobleemid ja suitsemine. Pihustite kontroll ei teeks ka paha ja ilna eesüüteta golf kohe kindlasti külmalt käima ei lähe.

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

heixx7 kirjutas:Kontrolli eelsüüte küündlad ära.Piisab sellest, kui 1 küünal ei tööta ja juba ongi käivitusprobleemid ja suitsemine. Pihustite kontroll ei teeks ka paha ja ilna eesüüteta golf kohe kindlasti külmalt käima ei lähe.
Eeslsüüte küünlad sai paari kuu eest kontrollitud, eks peab nüüd uuesti seda tegema. Ega vist Põltsamaal kuskil pihusteid ei kontrollita?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas copilot »

heixx7 kirjutas:Kontrolli eelsüüte küündlad ära.Piisab sellest, kui 1 küünal ei tööta ja juba ongi käivitusprobleemid ja suitsemine. Pihustite kontroll ei teeks ka paha ja ilna eesüüteta golf kohe kindlasti külmalt käima ei lähe.

no kõige pealt tuleks selgeks teha milliste külmadega käima ei lähe, et mida peate külmaks?...mis elate ikka veel siberis et hommikul rohkem kui -2, isegi siis kui -1 ja üks eelsüütekas läbi läheb käima pmt paugult, algul vb veidi turtsub paar korda see ka kõik ja ega seda suitsu kah sealt palju ei tule. Ja kui jahutusvedeliku temp üle 9c siis ei ole mõtet eelsüütekatest üldse rääkida sest need ei rakendu. ja mina keeran oma auto käima ka +4 puhul nii et kohe võtit ootamata et küünlad saaksid soojendeda ja ei käib ludinal. ja see väike õrn suits mis korraks viskab see diislite puhul normaalne, eriti turbodiislite puhul, siis kui sul seal 10 sec vms jutti suitseb siis miskit jama kuid +4 või mõni kraad siia sinna ei tohiks eelsüütekad küll suitsemist põhjustada, pigem hakata otsima viga pihustites või õhust küttesüsteemis. või siis lihtsalt moto nii hõre et sööb alguses õli rohkem.

ja sa mainisid et pead nn toore välja tõmbama, see nn toore välja tõmbamine tähendab tegelikult seda et muudetakse pritse nurka varajasemaks ehk vb peaksid viga otsima sellest et sul on süüde ehk pritse nurk vale st siis väga hiline, lase süüde üle vaadata ja siis hakka alles muidu asju kontrollima ja vahetama. mina ise kah siin talvel mõtlesin et pihustid ikka elu peetis(raske käivitus, suitses, turtsus) ja et ei tea mis need eelsüütekad põlevad nii järsku läbi(kuigi olin kontrollinud kuu aega tagasi ja läksid hõõguma korralikult ja nii kiiresti kui vaja) ja lõpuks kui kontollisin pritse ajastust ja selgus et oli väga hiline, panin veidi varajaseks ja paugupill. et rihma märgid paigas ja üleüldse süüde paigas? rihm kah ajapikku venib jne et alla milli vaja selleks et sul see pritse ajastust hiliseks läheks. ja see suitsemine tekib ka sellest kui süüde hiline nn külma motoga(preaguste kevadiste ilmadega).
Viimati muutis copilot, 15 Apr 2010, 19:07, muudetud 3 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

copilot kirjutas:
heixx7 kirjutas:Kontrolli eelsüüte küündlad ära.Piisab sellest, kui 1 küünal ei tööta ja juba ongi käivitusprobleemid ja suitsemine. Pihustite kontroll ei teeks ka paha ja ilna eesüüteta golf kohe kindlasti külmalt käima ei lähe.

no kõige pealt tuleks selgeks teha milliste külmadega käima ei lähe, et mida peate külmaks?...mis elate ikka veel siberis et hommikul rohkem kui -2, isegi siis kui -1 ja üks eelsüütekas läbi läheb käima pmt paugult, algul vb veidi turtsub paar korda see ka kõik ja ega seda suitsu kah sealt palju ei tule. Ja kui jahutusvedeliku temp üle 9c siis ei ole mõtet eelsüütekatest üldse rääkida sest need ei rakendu. ja mina keeran oma auto käima ka +4 puhul nii et kohe võtit ootamata et küünlad saaksid soojendeda ja ei käib ludinal. ja see väike õrn suits mis korraks viskab see diislite puhul normaalne, eriti turbodiislite puhul, siis kui sul seal 10 sec vms jutti suitseb siis miskit jama kuid +4 või mõni kraad siia sinna ei tohiks eelsüütekad küll suitsemist põhjustada, pigem hakata otsima viga pihustites või õhust küttesüsteemis. või siis lihtsalt moto nii hõre et sööb alguses õli rohkem.

ja sa mainisid et pead nn toore välja tõmbama, see nn toore välja tõmbamine tähendab tegelikult seda et muudetakse pritse nurka varajasemaks ehk vb peaksid viga otsima sellest et sul on süüde ehk pritse nurk vale st siis väga hiline, lase süüde üle vaadata ja siis hakka alles muidu asju kontrollima ja vahetama. mina ise kah siin talvel mõtlesin et pihustid ikka elu peetis(raske käivitus, suitses, turtsus) ja et ei tea mis need eelsüütekad põlevad nii järsku läbi(kuigi olin kontrollinud kuu aega tagasi ja läksid hõõguma korralikult ja nii kiiresti kui vaja) ja lõpuks kui kontollisin pritse ajastust ja selgus et oli väga hiline, panin veidi varajaseks ja paugupill. et rihma märgid paigas ja üleüldse süüde paigas? rihm kah ajapikku venib jne et alla milli vaja selleks et sul see pritse ajastust hiliseks läheks. ja see suitsemine tekib ka sellest kui süüde hiline nn külma motoga(preaguste kevadiste ilmadega).


Tänan asjaliku vastuse eest:)

Õlikulu hetkel suhteliselt normaalne, st 3000 km kohta ca liiter õli. Ilma küünaldeta ei käivitu ka +10 kraadi juures, kui toore klapp välja tõmmata ning küünlaid näidata, siis esimesed minutid puterdab, sõitma asudes on niikaua väga uimane, kuni mootor soojeneb. Rihm on alles vahetatud ning märgid ilusti paigas. Jama käivitamisega oli juba ennem rihmavahetust. Kütusekulu maanteel oli 6 liitrit sajale(toore sees) , linnas 5,2(toore välja tõmmatud). Lekkivad kütusetorud said vahetud, kuid väike leke on pumba peal olemas, st pump on märg, mitte ei tilgu. Lähiajal otsin üles pädeva diisli mehaaniku ja lasen pumba ajastuse üle kontrollida.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas copilot »

Netman112 kirjutas: Tänan asjaliku vastuse eest:)

Õlikulu hetkel suhteliselt normaalne, st 3000 km kohta ca liiter õli. Ilma küünaldeta ei käivitu ka +10 kraadi juures, kui toore klapp välja tõmmata ning küünlaid näidata, siis esimesed minutid puterdab, sõitma asudes on niikaua väga uimane, kuni mootor soojeneb. Rihm on alles vahetatud ning märgid ilusti paigas. Jama käivitamisega oli juba ennem rihmavahetust. Kütusekulu maanteel oli 6 liitrit sajale(toore sees) , linnas 5,2(toore välja tõmmatud). Lekkivad kütusetorud said vahetud, kuid väike leke on pumba peal olemas, st pump on märg, mitte ei tilgu. Lähiajal otsin üles pädeva diisli mehaaniku ja lasen pumba ajastuse üle kontrollida.
niih, mul oli kunagi G2 1,6D ja kah puba pealt lekkis ja -10 juures käivitub paugult. see et sul minekut pole viitab samuti võimalikule hilisele süüteajastusele, kui endal sain süüte paika oli kohe tunda et minek paranes, samuti vähenes müra mis salongi kostis 2000rpmi ja üles poole. aga diislitel soovitatakse peale igat rihma vahetust süüde samuti üle vaadata. minu arust oli siin ühle inimesl selline asi et vahetas rihma ja süüdet paika ei pandud(tegi veel seda audihoolduses). peale süüte paika panemist minek paranes, kütte kulu vähenes. ja ennem rihma vahetust oli süütega jms seoses ok.

loe ise: http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=74&t=57226
Diesel Power KEEPS ME GOING

august
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 25 Mär 2010, 20:44
Auto: Golf III
Asukoht:

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas august »

Mul on 1,9 diisliga selliselt, et hommikul kui temp 0-i lähedane puterdab ja vaja mitu korda starterit anda. Puterdamine pigem hetkeline või siis korraks.
Õhtul peale tööpäeva, kui temp umbes 5-6 kraadi, käivitub ilusti.
Arvan, et probleem küünaldes? Pihustite puhul säiliks probleem ka soojema ilmaga.
Arvan, et kuna hommikul pean mitu korda starterit andma, siis ehk läbi mitu küünalt. -14 juures käivitus koheselt, kuid puterdas umbes 10-15 sekundit.
Kuidas üldse kontrollida eelsüüteküünalde korrasolekut? Kus Tallinnas oleks hea ja soodne lasta kontrollida 92 aasta auto pihusteid ja süüdet?

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Re: 1,6td puterdab külmalt

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

Eelsüüte küünlad lased testeriga üle (ei pea maha autopealt võtma) ja mõõdad takistused ära ja saadud takistusi võrdled korraliku küünla omaga. Muidugi on võimalus ka küünlad maha kiskuda ja neile akulaadijast voolu anda, kui mõne hetke pärast küünal punaseks läheb on küünal korras.

Vasta

Mine “Diislid”