Kui oluline on velje keskava järgi tsentreerimine?
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Kui oluline on velje keskava järgi tsentreerimine?
Panete flantsi peale lisa flantsi(5mm),kas olete kindel,et velje kesk ava toetub endise tugevusega originaal flantsi peale,flantsi välismõõdu peale. Jätke meelde,tsentreerib velge velje augu sisemõõt flantsi vastuse suhtes. Velge EI tsentreeri kinnitus poldid,ei tohi ka panna kandma velge ainult kinnitus poltide peale. Vastus kõiketeadjale boxerdaja.
-
- Huviline
- Postitusi: 184
- Liitunud: 05 Mai 2008, 13:56
- Auto: Golf 3 2.9 syncro
- Asukoht: Haapsalu
Re: Originaal velg ei istu alla!?
teoreetiliselt küll. Samas tean mina palju rahvast, kes sõidab nii, et velge kannavad ainult kinnituspoldid/tikkpoldid. Velje ja rummu podiaugud on siiski nii täpselt tehtud, et need tsentreerivad ratta vabalt ära, kui need ei ühtiks, siis läheks valuvelg väga suure tõenäosusega katki. Olen näinud plast tsentreerimisrõngaid ja minu imo on see, et need küll velge tsentris ei hoia, kui poldid velge eemale tahavad venitada. Samas, kui sina ütlesid, siis homme kukuvad kõigil, kellel velg keskavaga tsentreeritud pole rattad alt ära.T6nis2 kirjutas:Panete flantsi peale lisa flantsi(5mm),kas olete kindel,et velje kesk ava toetub endise tugevusega originaal flantsi peale,flantsi välismõõdu peale. Jätke meelde,tsentreerib velge velje augu sisemõõt flantsi vastuse suhtes. Velge EI tsentreeri kinnitus poldid,ei tohi ka panna kandma velge ainult kinnitus poltide peale. Vastus kõiketeadjale boxerdaja.

Re: Originaal velg ei istu alla!?
JAWAmees ,võta ka teoreetiliselt,ehk teisisõnu - need kes katsetavad oma autol panna ratas kandma ainult poltide peale,need enam foorumis sõna ei võta sest lihtsalt häbi on oma lollusest.
Re: Originaal velg ei istu alla!?
Mnjah, esinduse aegadest liiga hästi meeles Pihkva autobaasi vw passatid (neid oli seal igavene posu, sünniaastaga 2001 ja edasi), need käisid Tartus hoolduses-remondis, nii mõnelgi neist olid sellised veljed all, et kandsidki ainult poldid, ja sõitsid ikka (ja mitte lühikesi otsi venemaa ''headel'' teedel). Omal oli audi 100, millel olid mingid tundmatud valukad all, kui rehvivahetuseks läks, siis selgus kah, et ainult poldid tsentreerisid, sõidab aga siiani endiselt, juba 5 aastat uue omaniku käes. Aga vaidlema ma T6nis2-ga ei hakka, tean niigi, et olen loll, ja tema üübersuperülitark, olen sellest juba ammu aru saanud.
Loomulikult peab velg olema tsentreeritud keskavaga, aga elu on näidanud, et väga edukalt saavad sellega ka poldid hakkama (isiklikult ei ole kuulnud, et kellegil oleks ratas alt tulnud selle pärast). Kui aga on vaheflantsid, siis peab igal juhul keskava tsentreerima, poldid ju pikemad, ei taga jäikust.
Loomulikult peab velg olema tsentreeritud keskavaga, aga elu on näidanud, et väga edukalt saavad sellega ka poldid hakkama (isiklikult ei ole kuulnud, et kellegil oleks ratas alt tulnud selle pärast). Kui aga on vaheflantsid, siis peab igal juhul keskava tsentreerima, poldid ju pikemad, ei taga jäikust.
Rehvitööd soodsalt Tartu lähedal. Tel 55 89 462. Ka õhtuti ja nädalavahetustel (kui vaja, siis ka öösel, ikka sama soodsalt, 10-17''. Teise pingiga kuni 20''. ). Täisvahetus ja tasakaalustus 15 euri, vahet ei ole, kas plekk või valuvelg.
-
- Huviline
- Postitusi: 45
- Liitunud: 17 Nov 2009, 13:05
- Auto: A6 Avant Quattro 3.0 tdi 220kw
- Asukoht:
Re: Originaal velg ei istu alla!?
Mina näiteks ainult poltidele enam ei looda. Sai ka golf 3le miskised uued veljed alla kruvitud, mille keskkava ei sobinud. Tõsi, ratas kohe ka alt ei tulnud, ent sõita oli maru ebamugav. Täpselt selline tunne nagu kõik veljed oleks kõverad või väga tasakaalus väljas. Sai vahele pandud just nimelt plastmassist tsentrirõngad ja siiani (2 hooaeg) on kõik kõige paremas korras.
-
- Huviline
- Postitusi: 94
- Liitunud: 19 Nov 2007, 22:05
- Auto: VW golf mk1 cabrio
- Asukoht: Tallinn/Norra
Re: Originaal velg ei istu alla!?
Ma nagu ei mõista miks peab koguaeg leituma midagi ning ei lepi sellega mis inseneerid on juba välja mõelnud? Need tsentreerimis rõngad ei maksa ju suurt midagi? Miks siis neid mitte kasutada, vaid tugineda arvamusele, et midagi pole ju juhtunud kui neid ei ole?
Golf mk1 cabrio 1987
Re: Kui oluline on velje keskava järgi tsentreerimine?
Näide tänasest päevast, töö juures jäin vaatama mingit sõiduauto haagist, suht värskelt arvele võetud (uus), marki ei mäleta enam kahjuks, aga made in germany kiri oli tehase lapakal peal . Ja üllatus - rattad kinnitusid ainult poltidega, tsentreerimis punni kui sellist polnud olemaski, velje keskavas haigutas tühjus. Kusjuures lähemal uurimisel paistis, et rummul olid mingid numbrid (eeldatavalt detaili number) peale löödud, ümber tegemise jälgi näha ei olnud, velg kinnitus nagu plaadi külge millel siis poldiaugud sees. Arusaamatuks jäi, mismoodi laager ja sellega koos ka rumm telje otsa on kinnitatud, aga imelik oleks olnud, kui lammutama oleks hakanud, see oli mingi kliendi haagis, kes tõi ühe metsaka noole selle käruga remonti. Omanik ise laiutas käsi, et tema pole midagi teinud, nii see haagis saksast uuena toodud, tema teada pole keegi midagi seal näppinud. Kui ise poleks näinud ja käega katsunud, siis ei usuks kah, ja ei kirjutaks ka siia. Tegu siis kerghaagisega, piduriteta, omal on respo 3-meetrise kastiga haagis, sellel ikka rummudel tsentripunnid/laagri kattekorgid velge tsentreerimas.
Rehvitööd soodsalt Tartu lähedal. Tel 55 89 462. Ka õhtuti ja nädalavahetustel (kui vaja, siis ka öösel, ikka sama soodsalt, 10-17''. Teise pingiga kuni 20''. ). Täisvahetus ja tasakaalustus 15 euri, vahet ei ole, kas plekk või valuvelg.
- jussike
- Tunnustatud
- Postitusi: 5653
- Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
- Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
- Asukoht: Peetri
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Kui oluline on velje keskava järgi tsentreerimine?
Kui tsentreerimis rõngaid pole, siis tuleb ratas mõistusega alla keerata, mitte et polt sisse ja larts kinni, ikka rahulikult sättides. Tädi G3-l pole samuti neid rõngaid, pole veel kordagi miskit vibranud või lahti kerinud, tavaliselt tuleb selle auto rehvivahetus mulle ootatmatult ja sellisel ajal, kus poed juba kinni või asuvad 50km kaugusel, nii nad rõngastamatta on jäänudki.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....
-
- Huviline
- Postitusi: 279
- Liitunud: 24 Aug 2008, 20:55
- Telefon: 55660241
- Auto: Passat B5 Variant TDI
- Asukoht: Tõrva
Re: Kui oluline on velje keskava järgi tsentreerimine?
nagu nende rõngaste nimetuski ütleb on tegu tsentreerimis rõngastega mis oluliselt lihtsustab rataste allapanemist ja vähendab igasuguseid vibratsiooni jms tekkimisvõimalusi. Olulised on ned just valuvelgedel kus poldi koonus ei kipu velge piisavalt hästi tsentreerima. juhul kui rõngad puuduvad tuleb polte järgemööda mõistusega pingutada kui püssiga lakslaks kinnilasta jääb mulje nagu veljed kõverad v tasakaalust väljas. Neist tulenev tugevuslisa rataste all püsimisele on marginaalne.
Re: Kui oluline on velje keskava järgi tsentreerimine?
Võtan ka siis sõna. Mingil määral mängib ka rolli see, kas ratas käib poltidega (enamus saksa autod) kinni või mutritega (enamus japsid). Mutritega vist asi lihtsam - jääb tikkpoldi peale paremini kandma.
Ja kui neid tsentreerimisrõngaid pole siis ei juhtu ka mitte midagi, vähemalt Hondal pole kolm aastat midagi juhtunud, ka väga ekstreemsetes olukordades.
Ja kui neid tsentreerimisrõngaid pole siis ei juhtu ka mitte midagi, vähemalt Hondal pole kolm aastat midagi juhtunud, ka väga ekstreemsetes olukordades.
Re: Kui oluline on velje keskava järgi tsentreerimine?
Ka mina olen nö. üks neist lollidest kellel pole tsentreerimisrõngaid, aasta juba ehk ning mugav tõesti ei ole. Palun öelge kus neid müüakse ja mis hinna klassis 
Tänan.

Tänan.
Re: Kui oluline on velje keskava järgi tsentreerimine?
dh7. ca, 200 on komplekt tsentreerimis plastikul veljele.