Taga rattalaager
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Taga rattalaager
Masinaks G3 55kw GTD 1992 aastast. Probleem vasakpoolse tagumise rattalaagriga. Nimelt asi selles, et see laager nõuab vahetus pea iga 5000 km läbisõidu puhul või isegi vöhema puhul. pm. kevadel ja sügisel, seega iga poole aasta järel ja asi vaid vasakus pooles. On ära vahetatud ka võll aga see ei muutnud asja. rehvidel puuduvad ebanormaalse kulumise märgid. Olen katsetanud ka SKF spets laagreid aga asi sama pm, kuigi need kestsid 9 kuud kusagil. kus võib viga olla?? auto sõidab ilusasti otse kui roolist lahti lasta ja teel puuduvad konarused ja kalded....pingutamisest pole abi...
Re: Taga rattalaager
wapsik kirjutas:Masinaks G3 55kw GTD 1992 aastast. Probleem vasakpoolse tagumise rattalaagriga. Nimelt asi selles, et see laager nõuab vahetus pea iga 5000 km läbisõidu puhul või isegi vöhema puhul. pm. kevadel ja sügisel, seega iga poole aasta järel ja asi vaid vasakus pooles. On ära vahetatud ka võll aga see ei muutnud asja. rehvidel puuduvad ebanormaalse kulumise märgid. Olen katsetanud ka SKF spets laagreid aga asi sama pm, kuigi need kestsid 9 kuud kusagil. kus võib viga olla?? auto sõidab ilusasti otse kui roolist lahti lasta ja teel puuduvad konarused ja kalded....pingutamisest pole abi...
Äkki just pingutamises asi ? Ei tohi liiga tugevalt kinni keerata, peabki imeväike lõtk olema.
Rehvitööd soodsalt Tartu lähedal. Tel 55 89 462. Ka õhtuti ja nädalavahetustel (kui vaja, siis ka öösel, ikka sama soodsalt, 10-17''. Teise pingiga kuni 20''. ). Täisvahetus ja tasakaalustus 15 euri, vahet ei ole, kas plekk või valuvelg.
Re: Taga rattalaager
ei ole pingutamises, selle on viimased 3 korda teinud inimene kes on seda eluaeg teinud... reegel vist nii et täitsa kinni ja 1/3 pööret tagasi kuigi kuagilt on jäänud kõrva ka mingi momemt millega kinnitatakse aga see tekitas nii minus kui mõneski teises mehaanikus kahtlusi ... aga edasi siis
-
- Veteran
- Postitusi: 2255
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: Taga rattalaager
Bentley manualis soovitati pingutada täpselt nii palju, et mutri all olevat seibi veel kruvikaga liigutada oleks võimalik. Olen nii teinud ja pole laagritega probleeme olnud...
Re: Taga rattalaager
Vahetasin ka Ventol tagarattalaagreid aasta jooksul neli korda, teisel korral ka võllid. Miks need läbi kulusid, ei oskagi öelda, üks oli läbi juba kohe alla pannes. Tegin seda alati ühes ja samas teeninduses, sest pärast esimest vahetust läks garantii alla. Laagrid pärinesid firmalt SWAG, Forssist.
Pakun siiski valet paigaldust, kuna teenindus võttis kulud endakanda.
Nüüd olen aastakese sõitnud ja pole probleemi tähendanud.
Pakun siiski valet paigaldust, kuna teenindus võttis kulud endakanda.
Nüüd olen aastakese sõitnud ja pole probleemi tähendanud.
Re: Taga rattalaager
aga miks on vaja vahetada pidevalt vaid ühte poolt aga teine pool igati ok?? ei saa ju olla et ümber auto kõndimisega kaob tunnetus või oskused..
-
- Huviline
- Postitusi: 2304
- Liitunud: 10 Jaan 2007, 15:23
- Telefon: 5kolm423753
- Auto: 4motion 142kw-müüdud, 330xd e91-müüdud, B6 dsg-müüdud, passat b7 4mo-müüdud, e61 525i-müüdud, Allroad 10a-müüdud. Passat b8 bitdi 2/3R-line 4mo, Audi a8d3 2004 v8 pre fl, Fiat Dethleffs 2021
- Asukoht: tallinn / jõgeva :5kolm423753
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 122 korda
Re: Taga rattalaager
muuda marsruutiwapsik kirjutas:aga miks on vaja vahetada pidevalt vaid ühte poolt aga teine pool igati ok?? ei saa ju olla et ümber auto kõndimisega kaob tunnetus või oskused..



tglt endalgi oli aasta tagasi sarnane jama,kuigi ma vahetasin neid laagreid igal rattal ja üsnagi tihti.pm kahe kuu tagasi jälle kuskilt rattalaager läbi.mina panin lõpuks originaalid ja nyydseks juba eelmise aasta jaanidest pole selle jama enam olnud.ja yhel tuttaval sarnane keiss odavatega:nimelt need mis automaailmast ostnud kuluvad kohe,ja need mis autoeksperdist soetanud kestavad kauam temal.

Viimati muutis miilits, 29 Apr 2010, 19:02, muudetud 1 kord kokku.
.
Re: Taga rattalaager
Mis määret panete laagrisse ja kui palju?. Laagrile lõtk jätta on tõesti tunnetus,mitte rohkem(nn. loks). Võiks ka täpsemalt ütelda,probleemi algataja et kumb laager (sisemine,või välimine) pidevalt otsad annab.
Re: Taga rattalaager
välimine viimane kord.eelmine kord sisemise peeglile vaevu tuntava krassi tekitanud..
Re: Taga rattalaager
Kui välja võetud laagreid nägid,siis peaksid ka aru saama ,kas on määre kõrbenud(liiga pingul laager),või on rullid krobelised.Rummu,trumli sees olevad saaled ka vahetad loomulikult. Kuid siiski,õige lõtk on tähtis. Kuna hakati näppima ühte poolt,võis lihtsalt sisse jääda üks vale koostamise ,,käekiri,, , või on tegemist mitme negatiivse asja kokku langemisega.
Re: Taga rattalaager
nii sai siis koos võlliga ära vahetatud ka.. vanal võllil olid sooned peal...sisemise laagri rullidel väikesed augud sees, välimine laager igati ok....
Re: Taga rattalaager
No nii "asjatundjad", 3000 km läbi sõidetud ja laagrid jälle läbi. mõlemad. Vasakpoolsel laagril sisemisel laagri rullidel augud sees ja parempoolsel välimisel laagril sama asi. silla sirgsus komtrollitud... kõik parameetrid on korras...
-
- Huviline
- Postitusi: 1676
- Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
- Telefon: 5214714
- Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
- Asukoht: viljandi
Re: Taga rattalaager
mine vaheta teeninduses ja las panevad korraliku laagri, ja kui siis kah mõne kilomeetriga undama hakkab siis läheb garantii alla.
siit kaugelt kahtlustaks ikkagi kõvasti kinni keeramist. mina omal viimased vahetused olen teinud ilma võtmeta ( ehk siis näpuga vastu ja isegi natuke veel tagasi olevalt sellest kui rsavased , õlised näpud on). samuti lahtivõttes.
Üks küsimus käis kah läbi. palju paned määret laagrile kui vahetad ja kui puhtaks teed pesa enne vahetamist . kas sinna paksult vana soga ei jäta?
siit kaugelt kahtlustaks ikkagi kõvasti kinni keeramist. mina omal viimased vahetused olen teinud ilma võtmeta ( ehk siis näpuga vastu ja isegi natuke veel tagasi olevalt sellest kui rsavased , õlised näpud on). samuti lahtivõttes.
Üks küsimus käis kah läbi. palju paned määret laagrile kui vahetad ja kui puhtaks teed pesa enne vahetamist . kas sinna paksult vana soga ei jäta?
viljandi mölamies
Re: Taga rattalaager
1.mis hinnaga ja kust laagrid ostsid? mina käisin näiteks eile forsist küsimas enda passatile - pakuti kohe 130 eeki maksvat, küsisin siis et kas rohkem polegi kui ühte ja siis selgus et on veel 114 eeki ja 288 eeki (a-osa) maksvad laagrid - osta alati kõige kallim (mul eelmised olid 60 000km all ja ei olnud läbi aga vahetati kui pandi uued trumlid).
2. oluline on ka määre, ise kasutan spets laagrite määret mis mõeldud ekstreemsetesse tingimustesse.
3.kas sul on all ikka originaalmõõtu veljed ja rehvid?
2. oluline on ka määre, ise kasutan spets laagrite määret mis mõeldud ekstreemsetesse tingimustesse.
3.kas sul on all ikka originaalmõõtu veljed ja rehvid?
Viimati muutis ounou, 02 Sept 2010, 12:22, muudetud 1 kord kokku.
Re: Taga rattalaager
hakkan siis vastama.
Laagritele panen määret korralikult ja kasutan korraliku kvaliteetset Teboili spets laagri määret mida kasutatakse ka veoautodel, seega peaks see määre olema igati ok. nii rumm kui võll pestakse korralikult puhtaks, nii et vana sodi sinn ajääda eriti nagu ei saa..
veljed ja rehvid originaal mõõdus.
Mis aga puutub laargite hindadesse siis 2 aasta jooksul olen läbi katsetanud nii odavad kallid kui ka isegi väga kallid laagrid aga tulemus sama... võiks ju tõesti arvata, et viga pingutamises aga kui kahed viimased laagrid on paigaldanud ja pingutanud inimene kes on töötab teeninduses siis...
aga .. mingis saksa foorumis jäi silma umbes samasuguse probleemiga tegelane ja seal oli suht lakooniline vastus, et ei joppand autoga... ülemineku omadel võibki selliseid asju esineda....
Laagritele panen määret korralikult ja kasutan korraliku kvaliteetset Teboili spets laagri määret mida kasutatakse ka veoautodel, seega peaks see määre olema igati ok. nii rumm kui võll pestakse korralikult puhtaks, nii et vana sodi sinn ajääda eriti nagu ei saa..
veljed ja rehvid originaal mõõdus.
Mis aga puutub laargite hindadesse siis 2 aasta jooksul olen läbi katsetanud nii odavad kallid kui ka isegi väga kallid laagrid aga tulemus sama... võiks ju tõesti arvata, et viga pingutamises aga kui kahed viimased laagrid on paigaldanud ja pingutanud inimene kes on töötab teeninduses siis...
aga .. mingis saksa foorumis jäi silma umbes samasuguse probleemiga tegelane ja seal oli suht lakooniline vastus, et ei joppand autoga... ülemineku omadel võibki selliseid asju esineda....
-
- Moderaator
- Postitusi: 7940
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Taga rattalaager
Peale vahetust oleks soovitav miski paari nädala pärast laagri lõtkud üle kontrollida - tavaliselt tuleb veidi peale keerata kuna laager on ennast nö. sisse töötanud. Muidu jääb lõtk liiga suur ja laagri eluiga lüheneb tunduvalt. Teine asi tuleks üle kontrollida tagasilla võll kuhu laager peale läheb (just selle tihendpind, kas seal pole kulumisjälgi) muidu laagrisõlme zimmerling mis peab sodi laaritest eemal hoidma ei täida oma ülesannet. Endal kogemusi nii odavama poole kui kallimate laagritega ja ilusti on mõlemad vastu pidanud - tavaliselt lähevad vahetusse koos tagaketastega (~3...4 aasta tagant) kuna pole mõtet uutele ketastele vanu laagreid sisse toksida, samas oleks laagrid veel ilusti edasit töötanud kuna välimuse järgi olid igati ok.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: Taga rattalaager
peale keeramise kohta nii palju et seda on ka alati tehtud aga lõpptulem alati sama... ma nyyd juba nagu sellega leppinud et 3-4 korda aastas tuleb välja käia uute laagrite raha ja leida 1,5 tundi nende vahetamiseks...