Veovõlli välimise otsa vahetus
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Veovõlli välimise otsa vahetus
Vaatasin otsinguga ringi, aga selget sotti ei saanud. Avastasin kuu aega tagasi Passatil(99.a.) esimesi pidurikettaid vahetades, et vevõlli kattekumm on praoga. Nüüdseks on hakanud ka häält tegema. Seega läheb otsa vahetamiseks. Kuna varem seda ise teinud pole, aga tahtmist just ise teha õppimise mõttes on kuhjaga, siis oleks vaja pisut nõu targematelt. Kuidas see asi punkthaaval välja näeks, äkki on kellelgi ka mingit linki mõnele lehele, kus ka pildimaterjali ehk leiduks. On vaja ka mingeid erilisemaid võtmeid varuda?
-
- Huviline
- Postitusi: 111
- Liitunud: 29 Dets 2008, 18:19
- Auto: G3 2.0gti 85kw 92a.
- Asukoht: tallinn
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
kui vahetamiseks läheb siis vaheta juba sisemine ots ka ära.
mõnusmees
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
oskan golf III vahetuse kohta rääkida natukese äkki on abiks
1.Enne kui auto yles tõstad keera kergelt lahti ratta mutrid ja keskmine mutter.
2.tõsta auto üles võta ratas jalust ära ja samuti ka keskmine mutter küljest ära.
3. Golfil oli igastahes alumise õõthoova küljes mingi plastikust tuulesuunaja või midagi sellist eemalda ka see kui jalus on.
4.keera vevõlli sisemise otsa juures poldid lahti need peaks olema kas kuuskandiga või tähtvõtmega keeratavad.
5.keera rool paremale või vasakule ja proovi nüüd see veovõll sealt vahelt välja rebida, kui seda niimoodi passatil kätte ei saa siis tuleb ka käändtelg vabaks päästa.
6.nüüd võll kruustangide vahele ja veovõlli ots küljest ära lüüa ja uus asemele panna , leidsin ka selle kohta ühe video: http://www.youtube.com/watch?v=JZoa1hTM74U" onclick="window.open(this.href);return false;
7.kogu krempel külge tagasi ja saab ketsi anda.
Loodan et aitab kui ei aita siis oskad vähemalt golfil veovõlli otsa vahetada
Selline asi ka, et sisemist veovõlli otsa küll vahetama ei pea, sest sisemine ikka kestab kõvasti kauem.
1.Enne kui auto yles tõstad keera kergelt lahti ratta mutrid ja keskmine mutter.
2.tõsta auto üles võta ratas jalust ära ja samuti ka keskmine mutter küljest ära.
3. Golfil oli igastahes alumise õõthoova küljes mingi plastikust tuulesuunaja või midagi sellist eemalda ka see kui jalus on.
4.keera vevõlli sisemise otsa juures poldid lahti need peaks olema kas kuuskandiga või tähtvõtmega keeratavad.
5.keera rool paremale või vasakule ja proovi nüüd see veovõll sealt vahelt välja rebida, kui seda niimoodi passatil kätte ei saa siis tuleb ka käändtelg vabaks päästa.
6.nüüd võll kruustangide vahele ja veovõlli ots küljest ära lüüa ja uus asemele panna , leidsin ka selle kohta ühe video: http://www.youtube.com/watch?v=JZoa1hTM74U" onclick="window.open(this.href);return false;
7.kogu krempel külge tagasi ja saab ketsi anda.
Loodan et aitab kui ei aita siis oskad vähemalt golfil veovõlli otsa vahetada

Selline asi ka, et sisemist veovõlli otsa küll vahetama ei pea, sest sisemine ikka kestab kõvasti kauem.
-
- Huviline
- Postitusi: 111
- Liitunud: 29 Dets 2008, 18:19
- Auto: G3 2.0gti 85kw 92a.
- Asukoht: tallinn
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
Sisemist otsa ple jah mõttet vahetada mõtlesin otsa kummi mida võiks vahetada.
Peale seda jama võiksid õli ka juurde panna.
Peale seda jama võiksid õli ka juurde panna.
mõnusmees
-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
B5 Passatil jookseb veovõll amordi alumise kinnituskahvli vahelt läbi, esisild on kahjuks teistsuguse ehitusega ja sebimist rohkem. Veovõlli ots käib pika poldiga rattarummu kinni, tavaliselt õnnestub veovõlli ots ka auto peal lahti lüüa, vaja võllist kinni hoida suurte kullinokkadega ja toetada (muidu ta töllerdab seal edasi-tagasi), keegi teine lööb otsa lahti.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Veteran
- Postitusi: 1556
- Liitunud: 18 Veebr 2004, 10:45
- Telefon: 53331514
- Skype: venekt
- Auto: Liiga palju autosid vist
- Asukoht: Tallinn, Maardu, Viimsi
- Kontakt:
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
Pole seal midagi vaja lahti lüüa.
1.Keerad poldi lahti ennem ratta alt võtmiast.
2.võtad alumise zarniiri lahti, et veovõll rummu seest välja tuleks.
3. keerad sama poldi veovõllik otsa sisse tagasi kuni keerme lõpuni. Sellega keerab ta veovõlli otsa võlli küljest lahti.
4. Siis paned uue granaadi võlli otsa tagasi, kontrollid, et ta lukustatud oleks, ei ole hea, kui ta otsast kukub ja nuserdad kõik kokku tagasi.
Nii lihtne see ongi. Kui endal loogilist mõtlemist natuke on, siis saad vahetatud ilma keerulise vaevata.
Parem, kui auto on kusagil tõstuki peal ja saaksid kasutada pneumo- või elektrilist võtmekeerajat.
1.Keerad poldi lahti ennem ratta alt võtmiast.
2.võtad alumise zarniiri lahti, et veovõll rummu seest välja tuleks.
3. keerad sama poldi veovõllik otsa sisse tagasi kuni keerme lõpuni. Sellega keerab ta veovõlli otsa võlli küljest lahti.
4. Siis paned uue granaadi võlli otsa tagasi, kontrollid, et ta lukustatud oleks, ei ole hea, kui ta otsast kukub ja nuserdad kõik kokku tagasi.
Nii lihtne see ongi. Kui endal loogilist mõtlemist natuke on, siis saad vahetatud ilma keerulise vaevata.
Parem, kui auto on kusagil tõstuki peal ja saaksid kasutada pneumo- või elektrilist võtmekeerajat.
-
- Huviline
- Postitusi: 111
- Liitunud: 18 Juul 2008, 17:12
- Telefon: 58171382
- Auto: Passat 1.9tdi
- Asukoht: Tallinn
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
teen ka siis mingi skeemi 
MInu passatil oli asi lihtne. noh elementaarne et ennem keerad ratta poldid lahti ja keskmine polt ka lahti siis masin üles.
seejärel ratast alt ära. Mina lasin ülevalt rooliotsa ja ülemise õõtsa lahti(lihtsalt neid on lihtsam lahti saada) ja siis keerad selle keskmise poldi peaaegu täiesti välja ja annad haamriga paar kerget kõksu(või kõvat oleneb kui kinni see ots seal on). Ja siis ongi pm sul välimine ots käes. Eemaldad katkised kattekummid. Siis võtad jälle põhilise tööriista(haamri) ning hoiat ühe käega võlli kinni ja teise käega annad vasta välimist otsa korraliku terava litaka ja ongi ots käes. Eemaldad vana splindi paigaldad uue ka ikka. ja siis võtad uue otsa ja lööd võllile otsa
(muidugi ennem paigaldad ikka uue tolmukatte ka võlli külge). ja siis kui hakkad tolmukatet kinnitama välimise pooltelje otsa külge ei teeks paha pigistada sealt vahelt sisse rämedalt määret ka. ja siis kõik kokku tagasi ja sõit jätkub.

MInu passatil oli asi lihtne. noh elementaarne et ennem keerad ratta poldid lahti ja keskmine polt ka lahti siis masin üles.
seejärel ratast alt ära. Mina lasin ülevalt rooliotsa ja ülemise õõtsa lahti(lihtsalt neid on lihtsam lahti saada) ja siis keerad selle keskmise poldi peaaegu täiesti välja ja annad haamriga paar kerget kõksu(või kõvat oleneb kui kinni see ots seal on). Ja siis ongi pm sul välimine ots käes. Eemaldad katkised kattekummid. Siis võtad jälle põhilise tööriista(haamri) ning hoiat ühe käega võlli kinni ja teise käega annad vasta välimist otsa korraliku terava litaka ja ongi ots käes. Eemaldad vana splindi paigaldad uue ka ikka. ja siis võtad uue otsa ja lööd võllile otsa

Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
Nüüd hakkab juba pilt silme ette tekkima
Homme tellin otsa ära ja siis läheb tööks. Segaseks pisut on jäänud see määrde asi. Nimelt teiste markide foorumites sama teemat uurides käis läbi, et määre kaasas. Siin eelpool oleval videol lastakse terve tuub otsale sisse, enne kui võlli otsa läheb. Varuosa lehel mainitakse ära, et komplektis uus kaitsekumm, määret ei mainita. Seega kas on kaasas või peab eraldi ostma ?

-
- Moderaator
- Postitusi: 7938
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
Normaalse tootja komplektis on määre alati kaasas.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
Määre peaks isegi kõige odavamas komplektis kaasas olema.
Mingi suurem isand võiks selle teema tõsta isegi do it yourself teemasse sest siin juba näpunäited päris palju.
Mingi suurem isand võiks selle teema tõsta isegi do it yourself teemasse sest siin juba näpunäited päris palju.
-
- Huviline
- Postitusi: 288
- Liitunud: 14 Nov 2011, 19:50
- Telefon: 53550592
- Auto: B5(81kw), B6(77kw)
- Asukoht: Lõuna- Eesti
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
Tere. Oskab ehk keegi öelda, mis mõõduga see veovõlli otsapolt on? mis võti?
-
- Huviline
- Postitusi: 787
- Liitunud: 01 Aug 2011, 02:00
- Auto: Škoda Octavia VRS
- Asukoht: Maakeral
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
.
Viimati muutis fatedog, 15 Mär 2014, 02:23, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
Kui mutriga,siis peaks olema 30mm 12 kant.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
See oli rohkem üldiseks infoks,keegi nimetas siin 32mm mis vist juba veidi suurevõitu. Boral/G4 näiteks mõlemat varianti.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 288
- Liitunud: 14 Nov 2011, 19:50
- Telefon: 53550592
- Auto: B5(81kw), B6(77kw)
- Asukoht: Lõuna- Eesti
Re: Veovõlli välimise otsa vahetus
17 mm ta ongi jah. Lihtsalt ei olnud auto juures ja oli vaja see võti sebida.