Kust kella ostsid ja palju maksid? On sul äkki pilti kellast? Otsin oma 1.9 td (AAZ) mootorile sobivad kella, mille skaala võimaldaks piisava täpsusega näitu saada.freeser kirjutas:Boosti kellajärgi vaikselt muneb
1,6TD 51kw turbo
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 15
- Liitunud: 15 Veebr 2010, 11:48
- Auto: Golf III 1.9 td AAZ, Passat B4 1.9 td AAZ
- Asukoht: Tartu
Re: 1,6TD 51kw turbo
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Juttu käib minu autost, et teine turbo panna.
Veikko: läheb ta maksma niipalju kui turbo maksab
Vares: mina sain kella venna käest, muidu maksab kuskil 300 ringi vist, täpselt ei oskagi öelda. Tegu autogauge omaga
Pilte kellast pole veel teinud.
Veikko: läheb ta maksma niipalju kui turbo maksab

Vares: mina sain kella venna käest, muidu maksab kuskil 300 ringi vist, täpselt ei oskagi öelda. Tegu autogauge omaga

-
- Huviline
- Postitusi: 15
- Liitunud: 15 Veebr 2010, 11:48
- Auto: Golf III 1.9 td AAZ, Passat B4 1.9 td AAZ
- Asukoht: Tartu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Aitäh info eest, freeser! Otsin omale siis autogauge oma.
Mul on kaks 1.9 td masinat. Mootor on küll sinu omast tiba erinev aga oma kogemusest oskan vaid sinu juttu kinnitada: 2000 pöörde paiku hakkab vaikselt koguma ja alates 3000 juba astub. Uuemate TDI-dega pole seda mõtet võrrelda, sest nagu eelpool juba kirjutati - neil on elektrooniliselt muudetava geomeetriaga turbo, mis suudab tänu sellele normaalselt laadima hakata juba madalamatel pööretel... rääkimata suurtest erinevustest kütuse etteandes jne.
1.6 td turbo on jah millegipärast märksa suurem kui 1.9 td oma. Üle ookeani ehitavad paljud 1.9 td peale 1.6 td turbo ja kurdavad, et madalatel pööretel astub aeglasemalt kui originaalturboga. Samas kui ühel hetkel turbo "süttib", siis astub nagu vedur. Väikese turbokompressori häda on selles, et pöörete kasvades jõuab see ühel hetkel oma võimete laeni. Suure turbo "süütamiseks" on vaja vastavas koguses heitgaase ja seda tekib alles teatud pööretel.
Samas on võimalusi ka 1.6 td kiiremini liikuma panemiseks ilma turbo vahetamiseta. Üks soomlane väitis vwdiesel foorumis, et tal on 1.6 td, 170 hobust, 7 sek 0-100 km/h ja küttekulu selle võimsuse juures ainult 5,8 liitrit sajale. Alustada tuleks plokikaanetihendist. Pane 1.9 td oma (metallist), korralikud kaanepoldid, 2.5" väljalase alates turbost (toru kuni taha välja), laaderõhu kell sul juba on, järgmiseks heitgaaside termoandur (väljalaskekollektorisse ja kell salongi) ning siis pumpa timmima...
Kui inglise keelt oskad, siis loe.
Mul on kaks 1.9 td masinat. Mootor on küll sinu omast tiba erinev aga oma kogemusest oskan vaid sinu juttu kinnitada: 2000 pöörde paiku hakkab vaikselt koguma ja alates 3000 juba astub. Uuemate TDI-dega pole seda mõtet võrrelda, sest nagu eelpool juba kirjutati - neil on elektrooniliselt muudetava geomeetriaga turbo, mis suudab tänu sellele normaalselt laadima hakata juba madalamatel pööretel... rääkimata suurtest erinevustest kütuse etteandes jne.
1.6 td turbo on jah millegipärast märksa suurem kui 1.9 td oma. Üle ookeani ehitavad paljud 1.9 td peale 1.6 td turbo ja kurdavad, et madalatel pööretel astub aeglasemalt kui originaalturboga. Samas kui ühel hetkel turbo "süttib", siis astub nagu vedur. Väikese turbokompressori häda on selles, et pöörete kasvades jõuab see ühel hetkel oma võimete laeni. Suure turbo "süütamiseks" on vaja vastavas koguses heitgaase ja seda tekib alles teatud pööretel.
Samas on võimalusi ka 1.6 td kiiremini liikuma panemiseks ilma turbo vahetamiseta. Üks soomlane väitis vwdiesel foorumis, et tal on 1.6 td, 170 hobust, 7 sek 0-100 km/h ja küttekulu selle võimsuse juures ainult 5,8 liitrit sajale. Alustada tuleks plokikaanetihendist. Pane 1.9 td oma (metallist), korralikud kaanepoldid, 2.5" väljalase alates turbost (toru kuni taha välja), laaderõhu kell sul juba on, järgmiseks heitgaaside termoandur (väljalaskekollektorisse ja kell salongi) ning siis pumpa timmima...

Kui inglise keelt oskad, siis loe.
Viimati muutis vares, 10 Juun 2010, 21:16, muudetud 1 kord kokku.
Re: 1,6TD 51kw turbo
Süttib ta tõesti tsirka 3000 rpm, aga võimu on tiba üle 4000rpm'i, siis kaob jõud ära ja möirgab juba tühja, ma pigem oleks rahul väiksema puhuriga, kus hakkab puhuma 1500-2000 ja puhuks kuni 4000 rpm, see oleks mõistlikum, sest just nende pöörde vahemikes on mootor tihedamalt, no päris 4000 rpm ta nüüd tihedamalt ei ole aga kuni 3500 rpm küll.vares kirjutas:1.6 td turbo on jah millegipärast märksa suurem kui 1.9 td oma. Üle ookeani ehitavad paljud 1.9 td peale 1.6 td turbo ja kurdavad, et madalatel pööretel astub aeglasemalt kui originaalturboga. Samas kui ühel hetkel turbo "süttib", siis astub nagu vedur. Väikese turbokompressori häda on selles, et pöörete kasvades jõuab see ühel hetkel oma võimete laeni. Suure turbo "süütamiseks" on vaja vastavas koguses heitgaase ja seda tekib alles teatud pööretel.
Viimati muutis Villu, 11 Juun 2010, 00:09, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 15
- Liitunud: 15 Veebr 2010, 11:48
- Auto: Golf III 1.9 td AAZ, Passat B4 1.9 td AAZ
- Asukoht: Tartu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Sama siin. Kiirendus madalamatel pööretel (alla 2000) on oluline. Mis kasu on suurest föönist kui see alles siis süttib, kui pöörded punased? Mootoril endal on ju mingi pöördevahemik, kus ta on efektiivne (ma mõtlen tagasihoidliku seadistuse korral) ja see ei ole kindlasti "punases". Mul on vaja usaldusväärset kooslust, mis liiguks natuke paremini kui tehase seadistus. Pumbas oleva pöörete piiraja kallale mina igatahes ei roni.Villu kirjutas:ma pigem oleks rahul väiksema puhuriga
Re: 1,6TD 51kw turbo
1,6 td turbol puudub samuti vesijahutus. Jahutamine peaks toimima koos õlitusega, st kasutades mootoriõli. Siiski jääb õhku rippuma küsimus - Mis turbo annaks 1,6 td originaal turbo asemele panna ja oleks võimalikult lihtsalt külge aretatavJohnny kirjutas:T3 peal on K14 turbo, mis tuleb oluliselt madalamalt järgi ja sobib ka golfi kollektori otsa. Lihtsalt tollel puudub vesijahutus.
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Nagu ma aru saan sis 1,9TD 55kw oma
Aga veel infot sooviks saada, tahaks ikka, et auto liiguks mitte ei pea pöördeid arendama nii suureks :S

Re: 1,6TD 51kw turbo
Turbo annab siis endast maksimumi,kui väljalaske gaasidest tuleb turbo väljalaske labadele max. löök gaaside poolt. Panna 1,6-ese mootorile(mille väljalaske gaasid on nõrgemad,kui 1,9 oma) 1,9 TD. turbo ? Milleks siis on tehtud erinevused turbo labade läbimõõdust? Lihtsalt näide. 1,9 TDI väljalase labade diameeter 32mm, 1,6 TD. 48mm. Nõrgem väljalaske jõud tahab saada torus ringi pööratavat ratast suuremat. Pannes väiksem,(mis on ju 1,9-al) pood ju 1,6-ese. mootori väljalaske hoopiski kinni. Kinnituste erinevust pole vist mõtet mainidagi.
-
- Huviline
- Postitusi: 15
- Liitunud: 15 Veebr 2010, 11:48
- Auto: Golf III 1.9 td AAZ, Passat B4 1.9 td AAZ
- Asukoht: Tartu
Re: 1,6TD 51kw turbo
See teooria on minu arvates väga vildakasT6nis2 kirjutas:Nõrgem väljalaske jõud tahab saada torus ringi pööratavat ratast suuremat. Pannes väiksem,(mis on ju 1,9-al) pood ju 1,6-ese. mootori väljalaske hoopiski kinni. Kinnituste erinevust pole vist mõtet mainidagi.

Väiksem turbo hakkab mootorit kägistama vaid siis, kui eesmärk on suurema kütusekoguse ja kõrgemate mootori pöörete abil võimsust saavutada.
Olen märganud, et paljud VW 1.6 td omanikud on hädas sama teemaga: originaal-turbo (T3 või K24) kerib end lineaarselt aeglaselt üles ning turbo muutub heal juhul efektiivseks alles siis, kui mootoril hakkavad pöörded põhja jõudma. See on hea lahendus neile, kes eemaldavad pumbast pöördepiiraja ning krutivad kütusekogust suuremaks, pigistades väikesest mootorist välja hirmsa võimsuse (150-190 hp).
Väiksem turbo (T2, K03 või K14 1.9 td pealt) võimaldaks tavaliikluses tänu 1000 pööret varem algavale laadimisele natuke erksamalt kulgeda. Need, kes on paigaldanud K03 turbo 1.6 td peale kirjutavad, et 1800-2000 paiku hakkab turbo laadima ning vääne on madalatel pööretel tunduvalt parem. Pisemal föönil tuleb aga ülemine piir kiiremini ette - ta suudab laadida efektiivselt kuni 1,3 bar, mis on sinu 1.6 td suurema turbo efektiivsuse alumine ots.
Turbo kinnituste sobivust pead kontrollima. Jahutus käib neil mootoriõliga (torud tuleb ringi teha).
Re: 1,6TD 51kw turbo
Väga hea vastus kasutajalt vares (See teooria on minu arvates väga vildakas),kuid las räägib ka see,kes on ka tegelikult 1,6-esele. pandnud peale 1,9-ksase turbo.See on siin teemas väike probleem,kuid häirib jõhker eksitus,mida ,,tehti,, mootoris(1,6),et saada kätte 150hp. Kas keegi,kes mootoritest vähemalt keskmiselt midagi jagab,usub tõesti sellist ulme lelle juttu? Keerata ainult kütet peale. Õhku ju samas suhtes vaja lisada,kuid kus kohast ? Kaotada pöörete piiraja? Probleem oli ju,et madalatel pööretel ei ole vedu. Max. pöörded on vajalikud ainult raja bensukatel. Kaotada DIISLIL pöörete piiraja ei anna minekule kuidagi lisa,pigem oht ülevaatusel. Inseneridega(kes mootorit projekteerisid,ja mootor läbis kõik võimalikud katsetused) ei ole mõtet vaielda mingi detaili paremuse üle. Meile jääb võimalus leida üles masstoodangu ,,nõrkus,, ja seda võimalusel ,,siluda,, .Turbo vahetus sinna alla ei kuulu. Jutt on tava auto kasutajatele,mitte a´la kõik on võimalik.
-
- Huviline
- Postitusi: 15
- Liitunud: 15 Veebr 2010, 11:48
- Auto: Golf III 1.9 td AAZ, Passat B4 1.9 td AAZ
- Asukoht: Tartu
Re: 1,6TD 51kw turbo
On sul seda tõesti nii raske ette kujutada? Ma ei räägi momendil sellise seadistuse otstarbekusest vaid "ulme lelle" võimalikkusest. Vaata ometi maailmas ringi, mootorite tuunimine on teistes riikides märksa rohkem levinud hobi kui meil siin ja oh õudust - inimesed kasutavad neid autosid ka igapäevaseks liiklemiseks.jõhker eksitus
lähim 1.6 td näide põhjanaabritelt:
http://www.youtube.com/watch?v=gqvB9xU4lQQ" onclick="window.open(this.href);return false;
üks dyno leht:
http://i659.photobucket.com/albums/uu31 ... 1244197445" onclick="window.open(this.href);return false;
ja veel:
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17028.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nõrgem väljalaske jõud tahab saada torus ringi pööratavat ratast suuremat.
Terane jutt. Usalda aga insenereJutt on tava auto kasutajatele

Selle probleemi lahendamiseks, millest teema alguse sai (panna turbo laadima ka madalatel pööretel), mõeldi välja muutuva geomeetriaga turbokompressorid. Suureks meelehärmiks on neid ka 1.6 td külge paigaldatud:
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php ... 2#msg59432" onclick="window.open(this.href);return false;
Tõlgitud tsitaat samast teemast:
Nagu varem mainisin, kütusekoguste seadistus on kaunis konservatiivne. Väljalaskegaaside temperatuur enne turbot pole ületanud 426°C. Alates 2000 pöördest jõuab laaderõhk vajadusel kiiresti 1,24 barini. Esimese käiguga 1000 pöörde juures on laaderõhk 0,34 bar.
Viimati muutis vares, 17 Juun 2010, 10:30, muudetud 1 kord kokku.
Re: 1,6TD 51kw turbo
Jutt on hea(ma ei laida),kuid kui kasutaja vares paiskad foorumisse ainult netist leitud näiteid,siis kas soovitaksin kohe 1,6 td-le. panna 1,9 td. turbo. Ütlesin,et kõik on võimalik,kuid meie,tava autode kasutajatel pole mõtet lihtsalt teha turbo vahetust erinevate mudelite vahel. Muideks,suhteliselt sõltlane oled nendest välismaa lehekülgedest. Lugeda kihft,unistada,kuid kas reaalset praktikat ka on sul kasutaja vares? Mootorite tuunimine on teistes riikides märksa rohkem levinud hobi,kui meil..... vt. rahva arv,raha kott,netti paisatud varjantide arv. Jääme küsimistes ja vastustes Eestisse,reaalsesse maailma. Sama nõme oli kui tuli moodi madaldus. Kuskil Saksas tehti,netist leiti pilt ,ja kohe Eesti poisikesed madaldasid oma Golfe. Kuid see on teine teema.
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Ärge hakake teemasse kirjutama mingeid ime asju
Tahaks teada kuida saab selle mootori veidikenegi paremini liikuma?? Kuidas pumpa pealt timmida jne
Kuigi turbokohta ootaks ka ikkagi infot, et mida võiks proovida ja mis on proovitud juba jne 



Re: 1,6TD 51kw turbo
freeser kirjutas:Ärge hakake teemasse kirjutama mingeid ime asjuTahaks teada kuida saab selle mootori veidikenegi paremini liikuma?? Kuidas pumpa pealt timmida jne
Kuigi turbokohta ootaks ka ikkagi infot, et mida võiks proovida ja mis on proovitud juba jne
Keera pumbast kütust rikkamaks ja Max pöörete kruvi ka väljapoole. Võimsust peaks lisanduma, kuid masin hakkab tahmama ja kütusekulu suureneb, vb läheb ka midagi peeti kui liiga palju keerad
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Tõnisel nüüd suu kinni?? Kuidas ei oska nii lihtsat asja öelda nüüd??
Aga sain ise ka hakkama ei vajand Tõnise seletusi, keerasin veits kütet peale ja võtsin ühe tihendi ära ja asi tunduvalt parem. Ainuke asi nüüd tahmab veidi rohkem, aga mind ei häiri
Aga sain ise ka hakkama ei vajand Tõnise seletusi, keerasin veits kütet peale ja võtsin ühe tihendi ära ja asi tunduvalt parem. Ainuke asi nüüd tahmab veidi rohkem, aga mind ei häiri

Re: 1,6TD 51kw turbo
http://www.1sg.sk/www/data/01/projekty/ ... ce/grp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;freeser kirjutas: nüüd tahmab veidi rohkem, aga mind ei häiri
Nemad kindlasti nii ei arva

http://toru.ee/view/70410c371d66/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Ah ei ole hullu ainult peenestades on tahmalont järgi
Diisel peabki tahmama veidi
Muidu kui ühtlase gaasiga sõita sis on õhk puhas 



-
- Huviline
- Postitusi: 9
- Liitunud: 26 Mär 2010, 19:24
- Auto: Golf II 1,6d autom. Audi 5000 2,0d ja Audi 100 2,5TDi
- Asukoht: Tallinn, Raplamaa
- Kontakt:
Re: 1,6TD 51kw turbo
Ja kui nüüd juba seletamiseks läks?freeser kirjutas:Tõnisel nüüd suu kinni?? Kuidas ei oska nii lihtsat asja öelda nüüd??
Aga sain ise ka hakkama ei vajand Tõnise seletusi, keerasin veits kütet peale ja võtsin ühe tihendi ära ja asi tunduvalt parem. Ainuke asi nüüd tahmab veidi rohkem, aga mind ei häiri
Siis mis tihendi sa kuskilt vasakule panid?
Hooldame ja remondime VAGrupi autosid ja ka teisi. GSM:5217058
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Pumba peal on mingine julla selle keerad pealt lahti ja seal see tihend oli kah miskine paksem ma ei viitsi seda enam lahti kruttida ehk saate aru kui vaja võin tihendist pildi ka teha.westa kirjutas:Ja kui nüüd juba seletamiseks läks?freeser kirjutas:Tõnisel nüüd suu kinni?? Kuidas ei oska nii lihtsat asja öelda nüüd??
Aga sain ise ka hakkama ei vajand Tõnise seletusi, keerasin veits kütet peale ja võtsin ühe tihendi ära ja asi tunduvalt parem. Ainuke asi nüüd tahmab veidi rohkem, aga mind ei häiri
Siis mis tihendi sa kuskilt vasakule panid?
Re: 1,6TD 51kw turbo
Kui kasutaja freeser ei viitsi midagi teemast tõsiselt küsida(kas peaks enamus juttu panema suurte tähtedega)., siis pole ka vastust KONKREETSET. ,,Võtsin mingi tihendi,, . no olgem konkreetne. Ise soovite viga kõrvaldada,kuid...... mina (paljud teisedki) soovitust ei anna umbluu jutule. Pumba peal on mingine julla.
-
- Huviline
- Postitusi: 1328
- Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
- Telefon: 5176554
- Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
- Asukoht: Pärnu
Re: 1,6TD 51kw turbo
Kuidas ma ütlema peaks selle pumba pealse julla kohta kui ma ei tea mis asi see täpselt on?? Peaks see asi reguleerima kütet vms kui gaas põhja suruda!
Re: 1,6TD 51kw turbo
Loomulikult oleks hea kui pilt oleks. Pane nooleke ka näitama millest jutt käib,kui on jutt pumbast.