Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
Teema selline et mootoris on tiks sees... Tekkis talvel -37 kraadiga koju sõites... Plaan on plokikaas maha võtta ja klapid üle vaadata ja vajadusel vahetada... Ehk oskab keegi rääkida, et mis kõik täpselt teha tuleb kõige efektsemaks tulemuseks ja kuidas kõige parem oleks DIY meetodil klapid sooveldada... Surved mõõdeti kuu paar enne kui tiks mootorisse ilmus ja kõik olid 25 kanti...
Viimati muutis cesar, 22 Juun 2010, 08:58, muudetud 1 kord kokku.
Re: Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
ennem kui midagi sooveldama jne hakkad vaata ikka milles täpselt viga on. Kui niisama tiksub siis ehk viga hüdrotõukuris mis maksab 100.- eeku ja 8tk neid vaja kui kõik tahad uued panna. Vaheta tiksuv või tiksuvad ära on vast mure kadunud, plokikaant pole siis ju küll mõtet maha kiskuda
Viimati muutis alts20, 22 Juun 2010, 12:23, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 291
- Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
- Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
- Asukoht: Lääne rajoon
Re: Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
Tiksumisel ja tiksumisel on vahe sees soovitus mõõda kõige pealt rõhud üle silindrite ja kui need on korras siis lase pihustyd üle vaatata.Mitte töötav pihusti hakkab sama moodi tiksuma kui lausa mitte öelda et kolksuma nii et esmase hooga kohe lahty ei maksa kakkuda ennem ikka välista kõik muu ümbert ära mis võiks häält teha. kuidas see tiksumine avaldub kas ainult tühi pöördel või pööretel.minu olmal oli siin talvel siuke juhtum,et panin käima vaikus hakkasin sõitma peale soojendamist 1800rpm oli kolin mootoris lasin pöörded alla vaikus viga oli neljanda silindri kepsu saales oli mingi üks mm lukkust lahti saanud. vahetasin saale ära ja oli vaikus jälle .nädal hiljem juba näiteks käima pannes väike tiks mootoris viga oli teise silindri pihustis .. nii et edu siis sulle oma kotermanni otsimisel 

Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada
Re: Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
kuu tagasi vahetasin hammasrihma ja rullikud ja ka kõik kaheksa hüdrotõukurit... 3 kuud enne seda said kontrollitud surved ja ka pihustid nii öelda igaks juhuks... surved oli korras ja samamoodi ka pihustid... klõbin tuli mootorisse kuu peale kontrolli... tänasega on asi selge... kaas sai maha võetud ja klapid välja... juba hüdrokate maha võtmisel märkasin, et esimese silindri klapijalgade otsad on lühemad(ehk siis see mis hüdroka alt vastu vahib)... kaane mahavõtmisel selgus tõsiasi, et kuna arvatavasti õlikanal oli kinni siis olid klapid end vastu tõukurit ära kulutanud... ja suppleriga mõõtes 2 mm... sest auto oli viimase õlivahetuse saanud 50 000 km enne minu omandiks saamist... uutel tõukuritel oli ainult osaline jälg sisse kulunud... hetkeseisuga lähevad esimese silindri klapid uued... ja ikkagi sooveldan üle kõigi nelja silindri klapid... tänase seisuga jõudsin siis veel eemaldada vanad klapisääretihendid, puhastada kolvid ja silindrid, eemaldada turbo õlilekke...
avastasin ka mõned päevad tagasi, et lekib ka karteri tuulutustoru alumine ots... mille ülemine ots kunagi tehtud sai...

sõber keevitas alumisele otsale nii öelda "igavese flansi" ja kui keegi soovib võin ka sellest pildi lisada...
kuna juhtpukside vahetamiseks pole vahendeid siis jäävad need hetkeseisuga vanad... kena oleks kindlasti kui kõik uued saaks kuna nende hind ei ole hingemattev... ca 40.-eeki tükk...
selline on siis hetkeseis... aga siiski ootan veel nõuandeid klappide sooveldamise kohta... silme ees on ettekujutus küll olemas kuidas teha, kuid praktikasse läheb see alles arvatavasti neljapäeval ehk siis ülehomme...
avastasin ka mõned päevad tagasi, et lekib ka karteri tuulutustoru alumine ots... mille ülemine ots kunagi tehtud sai...

sõber keevitas alumisele otsale nii öelda "igavese flansi" ja kui keegi soovib võin ka sellest pildi lisada...
kuna juhtpukside vahetamiseks pole vahendeid siis jäävad need hetkeseisuga vanad... kena oleks kindlasti kui kõik uued saaks kuna nende hind ei ole hingemattev... ca 40.-eeki tükk...
selline on siis hetkeseis... aga siiski ootan veel nõuandeid klappide sooveldamise kohta... silme ees on ettekujutus küll olemas kuidas teha, kuid praktikasse läheb see alles arvatavasti neljapäeval ehk siis ülehomme...
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
- Telefon: 55587693
- Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
- Asukoht: Kuressaare
Re: Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
mis seal ikka. akutrellile pane mingi puur otsa (voolik pysib paremini kinni), siis voolik puuri kylge ja vooliku teine ots klapi kylge. aegajalt paned soovelduspastat ka loomulikult vahele. mina surusin klapi keskel olevale süvimikule naaskli taolise asjaga peale, et survet avaldada.cesar kirjutas: selline on siis hetkeseis... aga siiski ootan veel nõuandeid klappide sooveldamise kohta... silme ees on ettekujutus küll olemas kuidas teha, kuid praktikasse läheb see alles arvatavasti neljapäeval ehk siis ülehomme...
Re: Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
vahetasin esimese silindri klapid, sooveldasin kõik üle, vahetasin klapisääretihendid, õlikanalid puhusin kõik läbi... et tõukuritesse peaks nagu õli jõudma... ladusin kõik uuesti kokku ja tegin filtri ja õlivahetuse... auto käima panin mõtlesin et ongi probleem lahendatud... sest mootor oli nagu väga vaikne ja siis kui soojaks läks tuli uuesti lagin sisse... ja nüüd ei oska nagu enam midagi ette võtta... õlisurve on ka olemas... mõõtes näitas külmalt 1.5 bari tühikäigul... gaasi andsin siis käis 5 barini välja... õli pole ka mingi suvaline... teboil diamond diesel... kogu aeg seda kasutanud... ja soomes selle kohta keegi midagi halba ei oska öelda... minu mõistus enam ei võta igatahes... haige on sõita kui lagin üle mootori kostub...
Re: Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
Kui klapp on ennast ca. 2 mm. lühemaks lasknud taguda(vända ja nuki eba koostöö),siis kahtlustaks vända otsas olevat hammas ratast,mis ,,hulgub,, vända otsas. Vända= väntvõll. Nuki=nukkvõll.
Re: Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
hmm... aga miks siis ainult esimene silinder oli lühemaks tagunud... et nagu siis oleks pidand kõigi nelja silindri klapid lühemad olema... või on mul asjast vale ettekujutus...
-
- Huviline
- Postitusi: 291
- Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
- Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
- Asukoht: Lääne rajoon
Re: Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
tagus ainult esimese silindri omad et selle on kepsulaare üle tõmmanud muud võimalust siin ei ole kolb on tulnud kõrgemale kui oleks pidanud.sellest ja see et klapp on 2mm lühem kui sa ütled et mingi kolin või tiksumine on kah veel ,,ei ole suur töö ju korra karter alt ära keerata ja kepsu saaled üle vaatata .eryty just see esimene silinder
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada
Re: Klappide sooveldamine 1.9 TDI 66kw
no eks ma pean siis uurima... enne kui kokku päris jookseb siis...