Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
lllegal
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Mai 2006, 23:18
Auto: G3GTI Ed.
Asukoht: Tartu

Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Lugemata postitus Postitas lllegal »

Tere,

Mõte oli masin (more or less) korda teha peatselt ja sellega seoses kerkis üles paar küsimust/probleemi vedrustuse osas ja nimelt:

1. Kas keegi oskaks öelda mis on järgnevate kolme (justkui 100% sobiliku?) vedru reaalsed füüsikalised erinevused (weigh code/weigh range/sport?)?

1H6511115L coil spring 2 paint marks 1 paint mark 4-tuerig yellow violet
1H6511115L coil spring 2 paint marks 1 paint mark 2 doors yellow violet

1H6511115K coil spring 3 paint marks for models with heavy duty suspension F 1H-NW250 129>>* F 1H-NB018 703>>* yellow
1H6511115K coil spring 3 paint marks yellow
1H6511115K coil spring F 1H-NW250 129>>* F 1H-NB018 703>>* 3 paint marks 4-tuerig yellow

1H6511115J coil spring 2 paint marks for models with heavy duty suspension F >> 1H-NW250 128* F >> 1H-NB018 702* yellow
1H6511115J coil spring 2 paint marks 2 doors yellow 2+4 door
1H6511115J coil spring 2 paint marks 2+4 door yellow 2+4 door

2. Mis peaks olema originaalis < 95 G3 (2E ehk 8V) GTI all tehase poolt? (kas 1H6511115L tagavedru ja 1H0513031S amort?)

3. Kas ka masina kõrgus jääb erinev mõne korral nendest kolmest?
a) jäikuse tõttu
b) vedru pikkuse tõttu

4. Kas kõik need kolm vedrud sobivad 1H0513031S gaasiaamordiga ning nende detailidega:
a) 191513425 protective pipe 90MM
b)191512131B stop buffer 146MM või pigem 1H0512131C stop buffer 140MM (Ilmselt nendest kahest viimane on õige kuna lühem (amordi Monroe 1HO 513 01 S -- sport variant juurde, eks?)

5. Kuidas sobivad need vedrud hetkel kasutatusel olevate esimeste vedrudega, mis peaks olema: 1H0411105D (1green, 3 white; PR-1GC/0JC; 756-800KG; sport? NO)?

6. Millest koosneb siis üldse VW (Golg 3 GTI edition) korral üldse sportvedrustus, kas:
a. gaasiamortidest (ei ole esiamorti selgeks teinud veel) nii ees kui ka taga või ainult taga?
b. vastavalt kasutatavale mootorile/konditsioneeriga või ilma jmt sobilikest (tavalise kõrgusega) esivedrudest
c. ulme loogika (kaalu kategooriad ainuüksi mootori järgi) tavalise kõrgusega tagavedrudest?

7. Kas on vahe tehase vedrustuse korral Sport; GTI ja Standard (kui sellised mõisted on üldse kasutusel) tehasevedrustuse puhul masina põhja kõrguses maapinnast (ees ja taga, ka eraldi)

Probleemi kirjeldus:
Esiosa on üsna üleval 15" orig. velje ja 50mm orig.rehvi kõrguse korral, taga aga ära vajunud 1H6511115L ning kokkuvõttes vahe -5,5cm koopa liistuni (võrreldes esiosaga) taga, millelele aitab kindlasti kaasa ka lisaraskus taga (ehk ca 50KG, mis peal 24/7/365). Vaja on vahetada tagumised vedrud, kui kaalu kategooriate puudumise tõttu on rakse õiget valikut teha kuna kohapeal saadavus kõigi kolme vedru osas 0. Soov on mitte kaotada sõiduomadustes ja sealjuures lahendades probleem, vajadusel vahetades ka esimesed vedrud/amordid kui need ei ole samad mis originaalselt.

Tundub, et nii vana masina kohta sellist infot saada esindusest on täiesti võimatu (pakuti J varianti, kuigi all on L) ja jääb üle pöörduda suure ring/ekspertide poole ;)

* muudatus 1: lisatud probleemi kirjeldus
Viimati muutis lllegal, 21 Juul 2010, 23:01, muudetud 1 kord kokku.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Lugemata postitus Postitas Tanel »

See postitus on nagu füüsika riigieksam, mida ma ei teinud. Lihtsamad inimesed ostavad autopoest Golf 3 vedrud ja panevad autole alla. Mis on sinu eesmärk?
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

lllegal
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Mai 2006, 23:18
Auto: G3GTI Ed.
Asukoht: Tartu

Re: Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Lugemata postitus Postitas lllegal »

Tanel kirjutas:See postitus on nagu füüsika riigieksam, mida ma ei teinud. Lihtsamad inimesed ostavad autopoest Golf 3 vedrud ja panevad autole alla. Mis on sinu eesmärk?
1. Saada vastused küsimustele, et:
2. Teha õige, tehase spetsifikatsioonile vastav (mitte suvaline nagu soovitad;) valik
3. "Osta autopoest vedrud ja panna alla"

BTW, mis on Sinu eesmärk?

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Ma ei soovita suvalist vedru, vaid soovitan korralikust autopoest enda autole sobivad vedrud osta (nt Forss'ist ja tõenäoliselt on neil laos olemas sinu auto spetsifikatsioonidele vastavad vedrud). Minu eesmärk on üldiselt elu mitte liiga keeruliseks teha.

Et mitte "mõttetuid" postitusi teha, siis vastus sinu 1. postituse 2. küsimusele: sinu GTI alla käivad originaalis tagavedrud koodiga 1H6511115L
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

lllegal
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Mai 2006, 23:18
Auto: G3GTI Ed.
Asukoht: Tartu

Re: Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Lugemata postitus Postitas lllegal »

Tanel kirjutas:Ma ei soovita suvalist vedru, vaid soovitan korralikust autopoest enda autole sobivad vedrud osta (nt Forss'ist ja tõenäoliselt on neil laos olemas sinu auto spetsifikatsioonidele vastavad vedrud). Minu eesmärk on üldiselt elu mitte liiga keeruliseks teha.

Et mitte "mõttetuid" postitusi teha, siis vastus sinu 1. postituse 2. küsimusele: sinu GTI alla käivad originaalis tagavedrud koodiga 1H6511115L
Forss ununes täiesti :P, tänud.

Ma pakun samas (tuginedes kogemusele paari firmaga), et nad saavad pakkuda ainult b-osa (lesjöfors) ja neil ei tule 1H6511115L otsinugust üldse välja (autoekspert leidis: 1H6511115K, mis vastas 1H6511115F, mida aga omakorda ei ole valikus, muig)

See Lesjöfors aga eeldab, et vahetatakse kõik neli vedru ja pakuti juurde soovitavalt sasch amorte, mis aga (neli vedru on sh tegelikult samas hinnas, mis esindusest kaks tagumist ainult) on ehk kerge overkill. Suure probleem minu jaoks on aga see, et tegemist on B-osadega ja mul ei ole absoluutselt mingit infot, kas need konkreetsed madaldusvedrud ka sõiduomadustelt juurde annavad või hoopis võtavad jmt.

lllegal
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Mai 2006, 23:18
Auto: G3GTI Ed.
Asukoht: Tartu

Re: Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Lugemata postitus Postitas lllegal »

1. 1H6511115K coil spring 3 paint marks for models with heavy duty suspension F 1H-NW250 129>>* F 1H-NB018 703>>* yellow
2. 1H6511115J coil spring 2 paint marks for models with heavy duty suspension F >> 1H-NW250 128* F >> 1H-NB018 702*

Kumb nendest võtta väsinud 1H6511115L asemele sh arvestades ka lisaraskusega ning vajadusega koormata masinat max 4-5 inimesega, kui ka pakiruum täis, et mitte öelda ka boks katusel (ja kraami täis) -- millinge vedru on tugevam

* Jäikus ja madalus + vastav gaasiamort (ning tarvikud) ongi kokku "sport vedrustuse" tunnused?
* GTI edition varustuses on "sport vedrustus" juba standardis, õigus (isegi seda ma ei saanud esindusest teada, et mis on standardvarustus ning mis on lisad antud isendi puhul kahjuks)?

Kasutaja avatar
Corra
Huviline
Postitusi: 967
Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Lugemata postitus Postitas Corra »

Sa oled asja liiga keeruliseks ajanud tõesti. Heavy duty on võrdne sellega, et sa vead enam jaolt kogu aeg 4 kaasreisiat ja nende pagasit. Kui sa ainult paar korda aastas sellist asja teed, siis sul mõtekam enda mugavuse nimel tavalised vedrud alla panna. Tagumised siis. Sest suurt vahet pole tava g3 ja g3 gti vahel. Jah, gti vedru on tsipa madalam ja jäigem, aga ega sa selle autoga vist ringrada vms. sõitma ei hakka, nii et võib ka tavavedrud panna ja kui need pikaks jäävad, saab alati ühe tiiru vedrult maha lõigata :D.

lllegal
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Mai 2006, 23:18
Auto: G3GTI Ed.
Asukoht: Tartu

Re: Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Lugemata postitus Postitas lllegal »

Corra kirjutas:Sa oled asja liiga keeruliseks ajanud tõesti. Heavy duty on võrdne sellega, et sa vead enam jaolt kogu aeg 4 kaasreisiat ja nende pagasit. Kui sa ainult paar korda aastas sellist asja teed, siis sul mõtekam enda mugavuse nimel tavalised vedrud alla panna. Tagumised siis. Sest suurt vahet pole tava g3 ja g3 gti vahel. Jah, gti vedru on tsipa madalam ja jäigem, aga ega sa selle autoga vist ringrada vms. sõitma ei hakka, nii et võib ka tavavedrud panna ja kui need pikaks jäävad, saab alati ühe tiiru vedrult maha lõigata :D.
* Ma pakun, et meid tavaliselt teenindavad diletandid (ok, ütleme, kogenematud professionaalid) on asja liiga lihtsaks ajanud ja meie, tavakasutajad ei nõua neilt midagi ning lepime nagu lambad kõigega mis pähe määritakse -- oma lollus/süü ja selliselt viibki kvaliteedi alla, viga!
* Kui machine korras, siis näiteks talvel ei leidu eriti kurvi (üksi kruiisides tüüpiliselt muidugi) kus ma käsipiduri käperdamata saaks jäetud (erand kiinitab reeglit teatavasti :).
* Ma olen selle tampimisega (ja vastavalt sellele hoolikam teel aukude jmt jälgmisel :) juba harjunud ning ma ei kannataks seda jubedat võimalikku õõtsutamist välja näiteks l-eesti teedel lubatud 90-ga soovitatavast 70 alas sõites (lihtsalt näide).
* Ma nüüd ei tea, kas on vahva tagaots vastu maad ringi kimada näiteks mööda Eestit, kui juba paar inimest (+ CA 50KG lisaraskust taga) ja nende jagu varustust peal on, see kokku sama mis 5 inimest (ja see ei ole lagi, kuna kaks kohta on veel tühad autos ning ka boks peale panemata)

Need samad "heavy duty" koodiga vedrud on näidatud teiste mootorite korral standardis:

(1) 1H6511115J coil spring / 2 paint marks
2 doors yellow / "GB.":ADZ, 1Y,AEX; "J..","GUS", "CN.":AAA

(1) 1H6511115J coil spring / 2 paint marks
2 doors yellow 2+4 door / AAM,1Y,AAZ, 1Z,ADZ,AEY, AEE,AEX; "J..":ADY; AFN,AFT,AEK; MATCH

(1) 1H6511115J coil spring / 2 paint marks
2+4 door yellow 2+4 door / sports version: 1Z,ADZ; automatic: ADY,AGG

(1) 1H6511115K coil spring / 3 paint marks
4 doors yellow / "GB.":ADZ, 1Y,AEX; "J..","GUS", "CN.":AAA

(1) 1H6511115K coil spring / 3 paint marks
4 doors yellow / AAM,1Y,AAZ, ADZ,AEY,AEE, AEX;

(1) 1H6511115K coil spring / 3 paint marks
yellow / delivery van ADAC

(1) 1H6511115K coil spring / 3 paint marks / for models with heavy duty suspension
yellow /

(1) 1H6511115K coil spring / 3 paint marks
2+4 door yellow / AEP; "BR.":ADY, ACC; "GUS","CN.": AAA

Aga kuna katsuda ei saa, siis on valik raske, et kompromiss hetkel 1H6511115J kuigi kindlam tundub 1H6511115K (viimase tellimine 2ndl-t, odavam samas 1/5 ca). Originaalis samas oli 1H6511115L ja kuidas saavutati nende surmamine, ei tea kahjuks..

lllegal
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Mai 2006, 23:18
Auto: G3GTI Ed.
Asukoht: Tartu

Re: Golf III GTI vedrustus (VW esindus abitu) - müstika!

Lugemata postitus Postitas lllegal »

Jäi/sai 1H6511115K ja tulemusega esialgu (ei ole veel ringrajal käinud küll;)rahul (VW esindus tegi vedrude ja buffrite osas ka -15% seoses selle segaduse/puuduliku infoga toodete osas), et lõpp hea kõik hea..?

Teema lukku..
Viimati muutis lllegal, 10 Aug 2010, 02:12, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Veermik”