Generaatori pinguti vahetus
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Generaatori pinguti vahetus
Tere!
Autoks 97a Passat 1.8 92kW mootoriga.
Vaja on vahetada geneka pinguti, kuna rihm jookseb pinguti rattal viltu peal, ilmselt laager "väsinud". Eraldi laagrit pole saada. Kas keegi oskab juhendada, kuidas seda vahetada, kas peab auto esiosa eest ära tõmbama või saab kuidagi kapoti all küürutades asja ära ajada, kas mingeid spetsiaaltööriistu vaja jne?
Ette tänades
Silver
Autoks 97a Passat 1.8 92kW mootoriga.
Vaja on vahetada geneka pinguti, kuna rihm jookseb pinguti rattal viltu peal, ilmselt laager "väsinud". Eraldi laagrit pole saada. Kas keegi oskab juhendada, kuidas seda vahetada, kas peab auto esiosa eest ära tõmbama või saab kuidagi kapoti all küürutades asja ära ajada, kas mingeid spetsiaaltööriistu vaja jne?
Ette tänades
Silver
-
- Huviline
- Postitusi: 1129
- Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
- Auto: g4 variant `05
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Generaatori pinguti vahetus
kitsas teha aga saab ilma lahtivõtmata
Erilisi tööriistu seal vaja ei lähe
Erilisi tööriistu seal vaja ei lähe
Br.
Re: Generaatori pinguti vahetus
Pole siiani olnud võimalik pingutit vahetada Passat al. 97. vahetada ilma nina eemale(mitte eemaldada) tõmbamiseta. Nina eemaldada tuleb rihma vahetusel.
-
- Veteran
- Postitusi: 517
- Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
- Auto: B5 passat 1998a,vw beetle (aastat ei mäleta) B5.5 passat, 2002a. B7 passat 2011a ja nüüd siis B8 alltrack 2018
- Asukoht: Tallinn/Saaremaa
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Generaatori pinguti vahetus
Ja veel kui edukalt saab ilma nina eemale tõmbamata hakkama. Jah, kitsas seal on, aga vägagi ilusti saab hakkama pärast mõningast punnitamistT6nis2 kirjutas:Pole siiani olnud võimalik pingutit vahetada Passat al. 97. vahetada ilma nina eemale(mitte eemaldada) tõmbamiseta. Nina eemaldada tuleb rihma vahetusel.

Kahjuks ise enam ei mäleta täpselt kuidas ja mis järjekorras ma asju tegin, aga tean et nina jäi puutumata.
Rainer
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
Re: Generaatori pinguti vahetus
aga kuidas pingutit lõdvaks lasta, et rihm kätte saada? Selleks peaks kuskil mingi kruvi olema, mida keerata?
-
- Veteran
- Postitusi: 517
- Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
- Auto: B5 passat 1998a,vw beetle (aastat ei mäleta) B5.5 passat, 2002a. B7 passat 2011a ja nüüd siis B8 alltrack 2018
- Asukoht: Tallinn/Saaremaa
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Generaatori pinguti vahetus
Pingutil on peal poldipea, 13 ms suurus ( ausalt ei mäleta ) paned võtme sinna peale ja surud alla.salver kirjutas:aga kuidas pingutit lõdvaks lasta, et rihm kätte saada? Selleks peaks kuskil mingi kruvi olema, mida keerata?
Siis saad rinhma maha.
Aga alustuseks, kas sul on amordiga pinguti või vedruga?
Rainer
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
Re: Generaatori pinguti vahetus
vedruga on, ja kinnitub 3 poldiga kronsteini külge, kuhu genekaski. Keset pingutit on kaane moodi asi, mille all peakski vedru olema. Visuaalselt ei märka, et oleks mingi polt, kust saaks pingutit vabastada.
-
- Veteran
- Postitusi: 517
- Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
- Auto: B5 passat 1998a,vw beetle (aastat ei mäleta) B5.5 passat, 2002a. B7 passat 2011a ja nüüd siis B8 alltrack 2018
- Asukoht: Tallinn/Saaremaa
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Generaatori pinguti vahetus
sul peaks olema selline pinguti.salver kirjutas:vedruga on, ja kinnitub 3 poldiga kronsteini külge, kuhu genekaski. Keset pingutit on kaane moodi asi, mille all peakski vedru olema. Visuaalselt ei märka, et oleks mingi polt, kust saaks pingutit vabastada.

Rulliku peal oleva poldiga surudki pinguti kokku ja saad rihma kätte.
E: muutsin pilti
Viimati muutis Huligaan, 11 Aug 2010, 14:39, muudetud 2 korda kokku.
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
Re: Generaatori pinguti vahetus
ok, tänud vastamast, proovin ära teha, vaatan, kas annab üldse "nina" maha monteerimata toimetada.
Re: Generaatori pinguti vahetus
Teema algataja tahtis ju pingutus rulli korpust vahetada,mitte lihtsalt gen. rihma vahetada. Huligaan ,ära eksita. Hammasrihma vahetusel tuleb täielikult esi ots eemaldada.
Viimati muutis T6nis2, 11 Aug 2010, 20:56, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 88
- Liitunud: 05 Nov 2009, 15:58
- Auto: VW Passat '95 1.8 55kW;VW Golf III '92 1.9D 47kW
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Generaatori pinguti vahetus
Küsiks lisaks, kes rääkis üldse hammasrihma vahetusest? T6nis2, ära eksita!T6nis2 kirjutas:Teema algataja tahtis ju pingutus rulli korpust vahetada,mitte lihtsalt gen. rihma vahetada. Huligaan ,ära eksita. Hammasrihma vahetusel tuleb täielikult esi ots eemaldada.

Re: Generaatori pinguti vahetus
Mina tegin postis 10 aug. 21.45.täpsustuse.Loe ja seedi ütlemist. Siililegi selge,et nina eemaldada passatil al. 97. ja mis rihma siis vaja vahetada? Nöökige oma generaatori rihma vahetusega,kuid küsimus oli pinguti vahetusest.
-
- Veteran
- Postitusi: 517
- Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
- Auto: B5 passat 1998a,vw beetle (aastat ei mäleta) B5.5 passat, 2002a. B7 passat 2011a ja nüüd siis B8 alltrack 2018
- Asukoht: Tallinn/Saaremaa
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Generaatori pinguti vahetus
T6nis2 kirjutas:Mina tegin postis 10 aug. 21.45.täpsustuse.Loe ja seedi ütlemist. Siililegi selge,et nina eemaldada passatil al. 97. ja mis rihma siis vaja vahetada? Nöökige oma generaatori rihma vahetusega,kuid küsimus oli pinguti vahetusest.
Minu toodud pilt ongi pingutirulliku kohta. Teemaalgataja postiski kirjas et vaja vahetada pinguti. Selleks ei ole vajagi nina eemaldada. Millega ma eksitasin?
Kui teemaalgataja on mu mõttelõngale järgi jõudnud ja sina mitte, siis paku kelle mure see on ?
Rainer
Viimati muutis Huligaan, 12 Aug 2010, 01:26, muudetud 1 kord kokku.
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
Re: Generaatori pinguti vahetus
minu probleem oli just generaatori pingutis. Hammasrihmal ka pinguti, aga seda ma ei mõelnud.
Eile soovisin, et mul oleksid imiku suuruses käed. Päris kitsas on seal ikka, proovisin aru saada, milliste tööristadega ligi pääseda, kuid sobivat, millega rullikut tagasi suruda, ei leidnud. Selleks proovin keevitada ühe abinõu, mis sinna mahub. Vist peab ka ventilaatori tiiviku eemaldama enne. Forsist ostetud pingutil nt üldse seda polti seal rulliku tsentris pole, seega selle pingestamine käib kuidagi teisiti. Eks ma mõnel teisel päeval proovin siis asja uuesti ette võtta.
Silver
Eile soovisin, et mul oleksid imiku suuruses käed. Päris kitsas on seal ikka, proovisin aru saada, milliste tööristadega ligi pääseda, kuid sobivat, millega rullikut tagasi suruda, ei leidnud. Selleks proovin keevitada ühe abinõu, mis sinna mahub. Vist peab ka ventilaatori tiiviku eemaldama enne. Forsist ostetud pingutil nt üldse seda polti seal rulliku tsentris pole, seega selle pingestamine käib kuidagi teisiti. Eks ma mõnel teisel päeval proovin siis asja uuesti ette võtta.
Silver
-
- Veteran
- Postitusi: 517
- Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
- Auto: B5 passat 1998a,vw beetle (aastat ei mäleta) B5.5 passat, 2002a. B7 passat 2011a ja nüüd siis B8 alltrack 2018
- Asukoht: Tallinn/Saaremaa
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Generaatori pinguti vahetus
Vot nüüd, jääb minu teadmistest vajaka 
Rainer

Rainer
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
www.hyzerflip.ee
kõik reklaamiga seonduv.
Re: Generaatori pinguti vahetus
sain lõpuks vahetatud ja asi oli palju lihtsam, kui arvasin.
Reguleeritava mutrivõtmega tõmbasin pingutit päripäeva tagasi ja sain pinge maha. Kolm polti (nr 13 võti) tulid ka imelihtsalt lahti ja kätte ta saingi. Uuel pingutil oli tarneolekus monteerimise lihtsustamiseks vedru pinge all ja fikseeritud tihvtiga. Tihvt tuli alles pärast poltide tagasi keeramist eemaldada ja see oli veidi ebamugav, kuid kahekesi õnnestus suurepäraselt. Huvitav oli see, et vanal pingutil oli peris suur lõtk tsentris, ehk siis töö ajal hakkas see lõtk tekitama rihma hüplemist ja rihm jooksis ka rattal viltu peal. Arvasin esiti, et ratta enda laager läbi ja loks seal sees.
Kui aga rihma vahetada, siis vaja ikka nina demonteerida.
Silver
Reguleeritava mutrivõtmega tõmbasin pingutit päripäeva tagasi ja sain pinge maha. Kolm polti (nr 13 võti) tulid ka imelihtsalt lahti ja kätte ta saingi. Uuel pingutil oli tarneolekus monteerimise lihtsustamiseks vedru pinge all ja fikseeritud tihvtiga. Tihvt tuli alles pärast poltide tagasi keeramist eemaldada ja see oli veidi ebamugav, kuid kahekesi õnnestus suurepäraselt. Huvitav oli see, et vanal pingutil oli peris suur lõtk tsentris, ehk siis töö ajal hakkas see lõtk tekitama rihma hüplemist ja rihm jooksis ka rattal viltu peal. Arvasin esiti, et ratta enda laager läbi ja loks seal sees.
Kui aga rihma vahetada, siis vaja ikka nina demonteerida.
Silver
-
- Moderaator
- Postitusi: 7963
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Generaatori pinguti vahetus
Huligaani toodud pildil on pinguti liikuval poolel ülal selline väljaulatuv nelikant - sealt saabki võtme külge panna ja pinguti pingest vabastada. B-kati pingutitel on see nelikant sageli vilets ja võti ei taha hästi haakuda, siis tuleb asjale loominguliselt läheneda.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..