4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Raleks
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 11 Aug 2010, 17:24
Telefon: 58047108
Auto: VW Golf Mk3 GT
Asukoht: Around the world

4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Raleks »

Tere,
Masinaks on golf mk3 GT versioon millel on kettad ees ja taga kuid 4x100 auguga. Kuna masin armas ja plaanis pikkemaks ajaks omale jatta, sooviks ümber konverteerida 4x100 to 5x100. Küsimus on selles et millised GTI detailid tuleb soetada et seda teostada? Paluks nimekirja.

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 697
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 51 korda

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Mattias »

Miks ümber tahad teha ? Parem pidurdamine või lihtsalt niisama,et oleks "GTI"?
4x100 velgi on rohkem saada ja seetõttu ka võib odavamalt head kraami leida.
Kui ringi hakkad tegema, siis muutuvad kõik rattarummud ja võimalik,et ka poolteljeotsad(pole siiski kindel). Rääkimata kõigist piduriketastest.

Mina ei hakkaks selle asja peale aega ja raha kulutama, kui soov on lihtsalt poldivalemit muuta.
Piduritega saab kah sama podivalemi puhul suuremaks minna minumeelest.
Viimati muutis Mattias, 16 Aug 2010, 15:48, muudetud 1 kord kokku.
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

Raleks
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 11 Aug 2010, 17:24
Telefon: 58047108
Auto: VW Golf Mk3 GT
Asukoht: Around the world

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Raleks »

soov on tegelikult 5x112 saada lõppus aga maksta selle eest 5.5k eesti raha on veidi palju. Arvan et kui lämmarist saan gti sillad siis teeksin odavamalt ümber ja kui 5x sajaga ikka ei leia sobivat velge siis teen conversioni 112 peale flantside näol. 4x100 lihtsalt pole sellist velge mida oleks tarvis...kui on siis hind on ca 15-19k. vot.

Ugh praegu arvestasin et suht sama teeb välja rahaliselt. Conversion gtiˇks:
sillad oletame 3k
uued kettad ca 2k
klotsid ca 0.8k
valu ca 4k
kokku ca 9.8k

kui aga tellida flantsid siis on 5.5k eesti raha ja 112 on käes... velg mis pakkub huvi maksab 3k...

hmm :mrgreen: mida teha
Viimati muutis Raleks, 16 Aug 2010, 16:02, muudetud 2 korda kokku.

lintz
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 05 Apr 2007, 09:55
Telefon: +37256674921
Auto: Volvo V70 D5 AWD
Asukoht: Tartu

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas lintz »

aga flantsidega saad teha põhimõtteliselt ükskõik mis auguvahel millele iganes..

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas spool »

Lase kohe 4x100 to 5x112 flantsid teha siis.
Viimati muutis spool, 16 Aug 2010, 16:15, muudetud 1 kord kokku.

pppp
Veteran
Postitusi: 2255
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas pppp »

Oli siin kord üks selline teema: http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=52&t=10617" onclick="window.open(this.href);return false;

Raleks
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 11 Aug 2010, 17:24
Telefon: 58047108
Auto: VW Golf Mk3 GT
Asukoht: Around the world

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Raleks »

spool kirjutas:Lase kohe 4x100 to 5x112 flantsid teha siis.
aga on sul joonist anda mulle äkki? :roll:

Tegelikult keegi teab kust saaks 4x100to 5x112 flantsi joonist? seal ei ole nii nagu tavalise flantsiga, seal üks polt on väga kaval :| .
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4169376 siin saab ettekujutust.

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas freeser »

Aga mis siis kui puurida vanale kettale ja uus keere sisse ja valmis??

Kasutaja avatar
Mattias
EVWK juhatus
Postitusi: 697
Liitunud: 17 Okt 2007, 08:49
Auto: G3 1.8T,Passat B5.5 1.9TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 51 korda

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Mattias »

kui flantsidest rääkida,siis foorumis urbaan tegeleb selle asjaga. kui mina küsisin,siis ütles ta, et umbes 500 eek tükk,niiet odavam kui 5,5 kilu ;)

uuri,äkki teeb sullegi.
G3 1.8T teema | Disain ja muud tegemised: UnitedDesign&Code | Ühel õigel autohuvilisel on pool autot koguaeg toas.

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas samzik »

Oli jah kunagi üks teema, kus sai asi läbi võetud täna ma võtaks lihtsal ja paneks audi pooltelje otsa (vaataks millised pooltelje toru otsa lähevad) või passati 97-2005 pooltelje otsa. Kuna passatil on kahte laagrit erinevat siis 76mm laager peaks minema golfi käändmiku sisse. Piduritega tuleks vaadata mis kettad sobivad ja treipingis õige ofsetiga ketas väiksemaks lõigata vajadusel kui täpselt sobivat pole tuleb romulas a4 ja 6 ja teiste kettaid vaadata ka b5 passati kettad võiks sobida neil ofset suht väike. Taga on ainult vaja 5x100 kettal vaadata kas saab uued 5x112 augud puurida ja keermestada.

Palun moderaatoril see jutt siit kõik tõsta viidatud lingiga kokku.

Ahjaa härra freeser kettas pole mingit keeret kettas on lihtsalt auk, keere on rummus. ja 4x100 rummu äärde kuidagi riivamisi ehk aga pmst palju väiksem kui 5x112. Lisaks veel siis ka see, et pooltelje torusi saab ka kokku keevitada 2st ühe. ;)
Viimati muutis samzik, 16 Aug 2010, 21:52, muudetud 1 kord kokku.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

greenkamikaze
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 20 Sept 2008, 18:52
Asukoht: Tallinn

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas greenkamikaze »

Mis veljega siis tegu on ?
Lowlifer
Wheel-Whore

Raleks
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 11 Aug 2010, 17:24
Telefon: 58047108
Auto: VW Golf Mk3 GT
Asukoht: Around the world

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Raleks »

Mattias kirjutas:kui flantsidest rääkida,siis foorumis urbaan tegeleb selle asjaga. kui mina küsisin,siis ütles ta, et umbes 500 eek tükk,niiet odavam kui 5,5 kilu ;)

uuri,äkki teeb sullegi.
Härra Urbaan soovib joonist mida minul pole kuskilt võtta. :fake sniffle: ja nii odavalt ei saa kuna tegu pole tavalise flantsiga, selle flantsi konstruktsioon on veidi keerulisem.
greenkamikaze kirjutas:Mis veljega siis tegu on ?
Pole veel otsustanud. Üleüldse ajan taga eksklusiivsust :)
Viimati muutis Raleks, 17 Aug 2010, 07:43, muudetud 1 kord kokku.

Raleks
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 11 Aug 2010, 17:24
Telefon: 58047108
Auto: VW Golf Mk3 GT
Asukoht: Around the world

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Raleks »

Nagu ma sain aru converteerimine nõuab:
1.rummud
2.poolteljed/otsad (kas gti pooltelg istub GT kasti?)
3.esi ja taga kettad ja laagrid(kas gti kettas on suurem? suport peab kah gti oma olema?)

Mis piduri peasilinder gti versioonil on? loogiliselt peaks nagu GT versioonist suurem olema?

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja »

Siit saad sillad: http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=58&t=62349" onclick="window.open(this.href);return false;

greenkamikaze
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 20 Sept 2008, 18:52
Asukoht: Tallinn

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas greenkamikaze »

Natuke arusaamatuks jääb see, et kui sa soovid mingit haruldast või eksklusiivset velge alla saada, siis miks sa arvad et 5x112 on see õige poldivalem, mida taga ajada? Minu teada peaks olema haruldasi ja nn. ekslusiivseid velgi rohkem auguvahega 4x100 ja 5xmidaiganes, seega enne mässamist soovitaks uurida ikka velgi ja need sobivad endale hankida ja siis mõelda ja teha vastavad toimingud ja muudatused nende alla saamiseks, aga see on minu soovitus. Mina näiteks ostsin endale veljed 5x112 poldivalemiga, kuid auto ikka 4x100...
Lowlifer
Wheel-Whore

Raleks
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 11 Aug 2010, 17:24
Telefon: 58047108
Auto: VW Golf Mk3 GT
Asukoht: Around the world

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Raleks »

greenkamikaze kirjutas:Natuke arusaamatuks jääb see, et kui sa soovid mingit haruldast või eksklusiivset velge alla saada, siis miks sa arvad et 5x112 on see õige poldivalem, mida taga ajada? Minu teada peaks olema haruldasi ja nn. ekslusiivseid velgi rohkem auguvahega 4x100 ja 5xmidaiganes, seega enne mässamist soovitaks uurida ikka velgi ja need sobivad endale hankida ja siis mõelda ja teha vastavad toimingud ja muudatused nende alla saamiseks, aga see on minu soovitus. Mina näiteks ostsin endale veljed 5x112 poldivalemiga, kuid auto ikka 4x100...
Tänud soovituste eest, olen velgedega väga hästi kursis ja enam vähem kujutan ette mis stiilis auto ehitada ja 5x112 augu valemiga velgi on lihtsalt rohkem kui 4x100 (mõned on juba väljavalitud aga hetkel lihtsalt teen uuringu niiöelda ja vaatan/ mõtlen mis oleks minujaoks sobivam lahendus, aega on aprillini).
P.S. puurisid velgedese 4x100 augud? keevitasid kinni või mismoodi? see variant huvitab kah aga jallegi 1 auk ei klappi ju.

greenkamikaze
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 20 Sept 2008, 18:52
Asukoht: Tallinn

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas greenkamikaze »

Lasti alumiiniumi keevitusega vajalikud augud kinni ja puuriti ümber, lisa küsimused võid PS'i panna. Aga seda ümberpuurimise varjanti on mõistlik teha vaid siis, kui veljed on poldiauke varjava kapsliga.
Lowlifer
Wheel-Whore

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas samzik »

Minule teadaolevalt g2 g3 corrado passat 88-96 on ainult üks tagaketta mõõt. Mingi mõtetu GTI siin rolli ei mängi! Ja velgede keevitamine ja ümber puurimine on minu arvamust mööda ülds kõige viimasem asi mida teha. Kui sul kiires kurvis velg pilbasteks läheb näiteks keevitaja vea tõttu ja sa ennast surnuks sõidada, siis see on hulga "kulukam" kui õiged flantsid panna või pooltelje otsi vahetada. 5x112 ketaste kohta jään vastuse, võlgu kui on õige ofsetiga audi a4 5x112 ketast olemas mis sobiks ja mõõt ei klapi, saab ketta läbimõõdu väiskemaks treida servast alati.
Viimati muutis samzik, 25 Aug 2010, 10:19, muudetud 1 kord kokku.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

Raleks
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 11 Aug 2010, 17:24
Telefon: 58047108
Auto: VW Golf Mk3 GT
Asukoht: Around the world

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas Raleks »

Boxerdaja kirjutas:Siit saad sillad: http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=58&t=62349" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänud vihje eest, sillad ostetud :) et teen nii et panen GTI sillad alla ja pärast saab juba ükskõik millist 5 augulist adapterit peale.

martmees
Huviline
Postitusi: 257
Liitunud: 01 Mär 2007, 17:34
Auto: Golf 3 1.8, Vento vr6
Asukoht: Harjumaa

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas martmees »

kergitaks väheke vanat teema.
Mul on selline küsimus, et kas laiema sillaga variandil on käändtelg teise ehitusega või on sama?

pppp
Veteran
Postitusi: 2255
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas pppp »

Teise ehitusega - all šarniir on märksa suurema nurga all.

martmees
Huviline
Postitusi: 257
Liitunud: 01 Mär 2007, 17:34
Auto: Golf 3 1.8, Vento vr6
Asukoht: Harjumaa

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas martmees »

Nii aga kuidas ma ette suuremad kettad saaks paigutada, mille käändtelgesi ja suporteid peaks kasutama?
Missioon on praegu 5x100 kolida ja samas võiks suuremad kettad paigaldada. Palgapäeval plaan asjad ära osta. Hetkel leidsin gti sillaosad, ees käändtelg rummuga, kettad suportid. Aga tundub et sealt ainus asi mis võtta oleks rummud.

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas samzik »

Mina kül laagrit uut niisama ei paneks kui kääniku saad juba tervenisti osta vahetaks käändmiku ja võtaks ka kohe pidurid. Vr6 passatilt saaks kõik korraga. Pooltelje otsad ja kogukäändmik ketaste ja sadulatega.

Pppp kui vahetada koos zarniiriga, peaks ju ok olema? Need ju enamasti kõik 3 väikse poldiga õõtsa küljes.
Viimati muutis samzik, 09 Jaan 2012, 23:49, muudetud 2 korda kokku.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

pppp
Veteran
Postitusi: 2255
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 4x100 to 5x100 Ümbertegemine

Lugemata postitus Postitas pppp »

Kinnitusaugud õõtsa küljes ei klapi minu teada. Eespool ununes veel mainida üks oluline asi - laia ehk nn. Plus-silla šarniir kinnitub käänmiku külge ülevalt mutriga, tavalise silla omal aga "läheb polt läbi".

Vasta

Mine “Veermik”