Kuidas turbot mägedes säästa
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Kuidas turbot mägedes säästa
Autoks: Passat 1.8T '01
Plaanis minna Horvaatiasse ning läbida ka Austriat, ehk liigelda omajagu mägedes. Olen kuulnud, et turbod lähevad seal kergesti ära. Kuidas peaks sõitma mägedes ja mida ei tohiks teha? Kuidas näiteks käiguga pidurdamisega on? Või tasub peatuse teha iga mingi aja järel?
Niipalju ma tean, et enne seismajätmist peaks laskma autol rahulikult seista oma 30seki.
Ja enne minekut panen uue täissünt õli sisse.
Ja aitäh ette nõu eest!
Plaanis minna Horvaatiasse ning läbida ka Austriat, ehk liigelda omajagu mägedes. Olen kuulnud, et turbod lähevad seal kergesti ära. Kuidas peaks sõitma mägedes ja mida ei tohiks teha? Kuidas näiteks käiguga pidurdamisega on? Või tasub peatuse teha iga mingi aja järel?
Niipalju ma tean, et enne seismajätmist peaks laskma autol rahulikult seista oma 30seki.
Ja enne minekut panen uue täissünt õli sisse.
Ja aitäh ette nõu eest!
-
- Klubiline
- Postitusi: 1615
- Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
- Telefon: 55558855
- Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
- Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kuidas turbot mägedes säästa
Käiguga pidurdades ei tohiks probleeme olla, kuna siis pannakse kütusekraan kinni ja turbo põhimõtteliselt jääb seisma. Eks ta mäkke ronides piitsa andes väsib, kuna siis tallatakse ilsmelt ja koormus suur. Las targemad räägivad sellest edasi.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.
Re: Kuidas turbot mägedes säästa
Kui värske täissünteetiline õli sisse läheb, siis ei tohiks midagi hullu küll juhtuda.
Võid jälgida õlitemperatuuri kui sul kompuuter olemas on, vajadusel seista ja jahutada.
Vaata õhufilter ka kindlasti ennem üle.
Enne seisma jätmist, peale tallamist ja peale pikemaid sõite on alati hea lasta natuke kohapeal mootoril käia...
Võid jälgida õlitemperatuuri kui sul kompuuter olemas on, vajadusel seista ja jahutada.
Vaata õhufilter ka kindlasti ennem üle.
Enne seisma jätmist, peale tallamist ja peale pikemaid sõite on alati hea lasta natuke kohapeal mootoril käia...
Re: Kuidas turbot mägedes säästa
Liigse üle vägistamise panevad reeglina paika kiirusepiirangud. Ja vaevalt nende piires hakkad 6000+rpmi kogu aeg mootorit piinama. Ülejäänu osas oled juba ise ära maininud, mis tegema peaks. Kui siis veel äkki varuks mingi potike õli pagassi varuks kaasa, et peale valada. Käiguga pidurdamine on ka nõutav mägiteedel ja igati mõistlik, kuna rikke korral mootori seiskudes võid saada üllatuse osaliseks kui ka roolivõim ja pidurivõim on äkki kadunud
.
PS! Mäest alla tulekul ainult piduriga mängides on suhteliselt suur tõenäosus, et mingil hetkel tunned kuidas pidureid enam lihtsalt POLE. Ma peaks seda pigem suuremaks mureks kui turbo tervise üle kartust
.

PS! Mäest alla tulekul ainult piduriga mängides on suhteliselt suur tõenäosus, et mingil hetkel tunned kuidas pidureid enam lihtsalt POLE. Ma peaks seda pigem suuremaks mureks kui turbo tervise üle kartust

Viimati muutis kps, 25 Aug 2010, 11:14, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 306
- Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
- Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kuidas turbot mägedes säästa
Allapoole sõites:suts kirjutas: Kuidas peaks sõitma mägedes ja mida ei tohiks teha? Kuidas näiteks käiguga pidurdamisega on?
Esimene reegel on see, et mingi käik peab KOGU AEG sees olema. Soovitav on enne pikka langust üks käik allapoole vahetada -siis on mootoripidurdus effektiivsem. Kusjuures üldjuhul ei saa ainult mootoriga pidurdamisega hakkama. Languse keskel ei ole soovitav seda teha, kui sa siis näiteks (madalamat) käiku sisse ei saa, oled ainult piduritest sõltuv. Enne sõitu kontrolli kindlasti pidurid ja pidurivedelik üle.
Ülespoole:
Ürita sidurit säästa, ehk vaheta minimaalselt käike. Kui mingi serpentiini otsa 180-kraadise pöörde saab II käiguga läbi ajada, siis ära vaheta alla (et peale kurvi kohe II jälle panna). Kondi või kliima võiks ka välja lülitada.
Puhkused on autole head, aga arvesta, et turbo ja pidurid ei jahtu 1 minutiga - ja kui vähegi kannatab, jäta turbomootor peale ponnistust ikka 1-2 minutiks tühikäigul tööle. Võta rahulikult ja naudi mägede vaateid (kui ikka ilma on)

Ületasin kunagi Alpide peaahelikku Lada tüüpi autoga. Ülespoole sõites kärsas sidur (pidas ikka lõpuni vastu) ja allpoole pidurid. Ühel hetkel pidurile vajutades enam erilist pidurduseffekti ei olnud (suitsueffekt oli küll olemas), õnneks oli III käik sees ja mootor ikka niipalju pidurdas, et asi päris ekstreemseks ei läinud. Eestisse tagasi jõudes ühte piduriklotsi enam ei olnud, ülekuumenedes lõi vist lahti. Metall-vastu-metalli.
-
- Huviline
- Postitusi: 1495
- Liitunud: 05 Juun 2007, 23:05
- Auto: Golf 2
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 25 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas turbot mägedes säästa
Tean soovitada ka seda, et kui pidur juba vedel on, ei ole soovitatav jätta autot kohapeale seisma nt käsipidur peal, kuna need võivad ideeliselt lihtsalt kinni sulada. Seista kohapeal kas käik sees või kasutada ala tõkiskinga(kui mootor käib).
Re: Kuidas turbot mägedes säästa
Kompuuter on olemas, aga see kuidagi õlitemperatuuri ei näita. Ainult jahutusvedeliku temperatuurinäidik on olemas.qoolager kirjutas: Võid jälgida õlitemperatuuri kui sul kompuuter olemas on, vajadusel seista ja jahutada.
Sai Valvoline täissünt sisse pandud. Õhufilter on ka nüüd uus peal.
2l õli on ka pagasiruumis igaksjuhuks varuks.
Pidurisüsteem peaks ka korras olema(tase ok, uued klotsid ees ja eelmine kuu sai tehnoülevaatuses käidud).
Aga kui mäest alla käiguga pidurdades on pöörded üle 2500 kas siis turbo ei käi ringi? Ega ju turbo kütusega pole otse seotud?samzik kirjutas:Käiguga pidurdades ei tohiks probleeme olla, kuna siis pannakse kütusekraan kinni ja turbo põhimõtteliselt jääb seisma.
- anti555
- Huviline
- Postitusi: 145
- Liitunud: 09 Aug 2006, 11:22
- Auto: VW Passat B8 Variant 4Motion Highline 2.0TDi 140kw
- Asukoht: tartu
Re: Kuidas turbot mägedes säästa
Ja see niisama pikaajaliselt ringikäimine pole kahjulik turbole?anti555 kirjutas:Ringi ikka käib aga mitte nii et rõhku toodaks.
-
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Re: Kuidas turbot mägedes säästa
Turbo käib sul kogu aeg ringi ja ka maantel sõites toodab rõhku. Enne trippile minekut soovitan pidurivedeliku ära vahetada, sest ajapikku see vananeb ja keemistemperatuur langeb.suts kirjutas:Ja see niisama pikaajaliselt ringikäimine pole kahjulik turbole?anti555 kirjutas:Ringi ikka käib aga mitte nii et rõhku toodaks.
-
- Huviline
- Postitusi: 351
- Liitunud: 12 Apr 2005, 20:19
- Telefon: 555 3 444 3
- Auto: B5.5 ja A6C5 ja Kollane Leon
- Asukoht: Raplamaa
Re: Kuidas turbot mägedes säästa
Kui turbo korras ja ÕLITUS turbol eeskujulik siis ei juhtu midagi. Käib kuni surmanisuts kirjutas:Ja see niisama pikaajaliselt ringikäimine pole kahjulik turbole?anti555 kirjutas:Ringi ikka käib aga mitte nii et rõhku toodaks.
