1,6TD 51kw turbo

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

westa
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 26 Mär 2010, 19:24
Auto: Golf II 1,6d autom. Audi 5000 2,0d ja Audi 100 2,5TDi
Asukoht: Tallinn, Raplamaa
Kontakt:

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas westa »

freeser: ära pahanda aga stiilis`` Kuskil on mingi julla ja miskit tuleb võtta maha ja kellegile keerata taha.`` teemat ei ole nagu ültse mõtet teha.
Kui ei tea mingi detaili nime siis vähemalt iseloomusta teda korralikult või veel parem kohe pilt ja noolekesed juurde 8)
``Pumba peal on mingine julla`` seal on neid mitu :grind:
´´Pumba peal on seene sarnane julla ja sinna läheb külge voolik-ud´´ahaa ilmselt mees räägib vaakumkiirendist :idea:
freeser kirjutas: Pumba peal on mingine julla selle keerad pealt lahti ja seal see tihend oli kah miskine paksem ma ei viitsi seda enam lahti kruttida ehk saate aru kui vaja võin tihendist pildi ka teha.
Hooldame ja remondime VAGrupi autosid ja ka teisi. GSM:5217058

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas freeser »

Kollasega märgitud, pealt keerad mutri lahti ja seal sees vist oli veel miskine asi ennem kui päris lahti sai et tihend sealt vedru juurest ära tuleks.
Punasega märgitud, sealt saab kütet peale keerata.(üks selline jääb veel sinna pihustite poole sealt keerad pöördeid maha.)
Pilt pole minu enda tehtud avastasin netis, et keegi on seda minueest teinud.

Pilt

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

Nii, kuna minu 1,6td-l hakkab turbo remonti nõudma ( lõdvikud seest õlised)siis on päevakorda tulnud sama teema ... vahetada föön väiksema vastu. Nagu teada siis golf 2 1,6 td-d on toodetud kolmes versioonis 44kw, 51kw ja 59 kw. Kui ma nüüd õigesti aru sain siis 44 kw versioon kasutab väiksemat turbot kui 51 kw isend. See on siis tingitud sellest , et 44 kw versioonil pole rikastusega pumpa ja mootoriplokis pole õli pihusteidja ilmselt on veel midagi erinevat. Nendest ka tagasihoidliku 4 kw lisandumine võrreldes vabalthingavaga. 51 kw versioon omab suuremat turbot (k-24) ja rikastusega pumpa, õlipihusteid jne.
ja jääb üle 59kw versioon. See on siis kõige kangem diisel mida golf 2-le tehases vahele pandud. Siinkohal tekibki küsimus: Miks on 59kw-sel mootoril kasutusel väiksem turbo kui 51kw sel ja vahejahuti?
Samas, kas 59kw ja 44kw puhul on tegemist samade turbodega ja nende 15kw vahe tuleneb rikastusega pumbast ja vahejahutist?

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas freeser »

59kw-sel on väiksem turbo hmm... seda ma ei teadnudki :D Mina arvasin, et ainult cooler vahel ja sellest ka kw muutus. Targemad andke nõu sis ;)

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Väliselt on ka suurem turbo 55 kw.KKK. kui TDI 66kw. CARRETT. Väline suurus ei ütle midagi tootlikuse kohta. Ei ole juttu TDI muutuva geomeetriga turbost. Õli ,,pihustid,, ,kolbide jahutid on kõigil TD mootoritel. Proovi aretada(aja kulu) 51kw.-isele vahele õhu vahe jahuti. Vasta foorumisse siis,kui aretus tehtud ja + või - .

turbohoolik
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 31 Aug 2010, 23:21
Auto: G2
Asukoht:

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas turbohoolik »

Kõigil TD mootoritel jah olemas õlipihustid kolvi all. 59 ja 44kw mootoritel on väliselt ja koodilt sarnased turbod aga koodil on lõpp erinev ja 59kw on turbo külmkoda suurem.Loomulikult on ka rikastusega pump ja cooler.
Viimati muutis turbohoolik, 06 Sept 2010, 22:58, muudetud 1 kord kokku.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Selgita,mis on RIKASTUSEGA pump.

turbohoolik
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 31 Aug 2010, 23:21
Auto: G2
Asukoht:

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas turbohoolik »

T6nis2 kirjutas:Selgita,mis on RIKASTUSEGA pump.
Üleval pool oleval pildil see asi millele on kollane ring ümber tõmmatud.
Tegemist sellise vidinaga, mis keerab kütet juurde vastavalt rõhule mida turbo puhub.

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas freeser »

T6nis2!!! Kui sul midagi tarka öelda pole lase ketsi siit!!!!!!! Ära tüütavad su mõtetud postitused ja virisemised!!!!!

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

turbohoolik,see membraan surub teatud turbo surve korral mootori pöördeid alla. Tatilõugadel mitte sõna võtta.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kasutaja freeser,minul on hiina ketsid aastast 76. Järeldusi teed ise,ehk teisisõnu,mõtlemis ainet sinule.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas copilot »

T6nis2 kirjutas:turbohoolik,see membraan surub teatud turbo surve korral mootori pöördeid alla. Tatilõugadel mitte sõna võtta.

Kuidas ta seda siis teeb? niisama seletad ja käsutad aga oma mõtet v kuidas miski asi töötab, ei lahka! kui aus olla, siis parajalt vintis olles su teksti üli koom lugeda sest nutta selle peale mitte ei oska...ja ei saanud ma mitte sõna võtmata jätta. Olen juba ammu su postitusi mitmetest muudest teemadest lugenud ja mõelnud, et kumb meist loll on, kuid seni vait olnud ja end talitsenud....kas ei oska mina eesti keelt või või milles asi...enamus postitusi suht arusaamatu pläma, pealekauba kõiki lolliks ja idiootideks sõimava alatooniga...enamus inimesi siin ikka arutavad ja annavad nõu kuidas miskit teha v millega tegu, aga sina sellist kaamli ila päevast päeva siia foorumisse kribad. Ma vahest mõtlen, millest see sinu saaga alguse saanud?...no mitte ei suju sul see teiste kasutajatega läbisaamine ja inimlikul moel tehnika alane arutelu...neela oma uhkus alla ja anna nõu ja seleta lahti kuidas miski sinu teadmiste ja kogemuste põhjal olema peaks v kasvõi antud teemast mis julla miski on, ja kui oled faktidega v nõuannetega eksinud v veidi õle keenud, ütle avalikult välja et "sry, my bad, peaks vist ikkagi niiviisi see asi olema", mitte ära sõima inimesi tatilõugadeks või teab milleks/kelleks muuks. Ei tea kas sul ikka enda vaimne vanus annab nii palju välja, et teistele näpuga näidata?
Viimati muutis copilot, 07 Sept 2010, 00:52, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas copilot »

T6nis2 kirjutas:Kasutaja freeser,minul on hiina ketsid aastast 76. Järeldusi teed ise,ehk teisisõnu,mõtlemis ainet sinule.
Mulle lööb kohe pähe, et sa oled hipi :?: ei tea kas freeser jagab arvamust...HUUMOR :wink:
Diesel Power KEEPS ME GOING

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

T6nis2 kirjutas:turbohoolik,see membraan surub teatud turbo surve korral mootori pöördeid alla. .
Minuteada töötab see asi hoopis vastupidi. Kui turbo toodab piisavalt rõhku siis pump annab ise rohkem kütust peale , et segu lahjaks ei jääks ja et minek oleks parem.
Võid "rikastusest "sealt lähemalt lugeda , täpsemalt LDA lõigusthttp://wiki.obed.org.uk/index.php?title=Bosch_VE

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Sellisel juhul läheks mootor ,,lõhkuma,, . Nädal,kaks tagasi remontisin seda tüüpi pumpa(tihendi leke),ja nüüd karjaga koos õpetatakse. Ka minule FOORUMIS on vaja õpetust,kuid arusaadavalt,rahulikult.

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas Netman112 »

T6nis2 kirjutas:Sellisel juhul läheks mootor ,,lõhkuma,, . Nädal,kaks tagasi remontisin seda tüüpi pumpa(tihendi leke),ja nüüd karjaga koos õpetatakse. Ka minule FOORUMIS on vaja õpetust,kuid arusaadavalt,rahulikult.

Mootor ei lähe lõhkuma, kuna turbos asub nn "wastegate" ei lase turbo rõhul kõrgeks tõusta. Kui seda klappi turbos poleks, siis tõesti oleks kuri karjas. LDA ülessanne on lihtsalt segu piisavalt rikas hoida , et hoida mootorit kahjustumast tänu lahjale segule .

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Tundub,et meil on täiesti vastuoluline jutt diislitest.Ära kasuta Inglis keelt foorumis. Vastan,kui vastad EESTI keeles.

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja »

"Puust ja punaseks"
Pilt

Kui keelt ei jaga on siin pilte ka: http://www.vwcaddyforum.com/showthread. ... 089&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja kui "Juht ja õpetaja Tõnis" ei te veel, siis see nõel, mis surve tõustes järgi annab, annab pumbas järgi seda sama hooba, mis põhimõtteliselt on küttesegu reguleerimiseks. Kust otsast ta sul pöördeid alla surub???
Viimati muutis Boxerdaja, 07 Sept 2010, 23:08, muudetud 4 korda kokku.

turbohoolik
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 31 Aug 2010, 23:21
Auto: G2
Asukoht:

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas turbohoolik »

Diisel mootori põõrdeid piiratakse kütusega.
Turbol ülerõhuklapp on sellejoks, et lasta liigsed gaasid turbost mööd, et ülelaadimis rõhk rohkem ei kasvaks.
Turbo on lihtaslt vahend millega saadakse suurem kogus õhku mootorisse, kui seda on suuteline mootor ise tõmbama.
Kuna enamjaolt mootoritel turborühk ei kasva paraleelselt pööretega, siis on kõrgsurvepumbale lisatud kütuse rikastus klapp mis reguleerib küttesegu vastavalt ülerõhule mida turbo toodab.
Ja kuidas see süsteem toimib on juba eelmise postitaja postist näha.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Vaidlen vastu. See membraan kütuse pumba peal on kütte maha võtmise(olenematta gaasi pedaali MAX.asendist) ahelas,et mitte mootorit lõhkuda. Vaadake siis ka joonist,kus on jutt ---Überdruck.(ülesurve). Kui see ,,nooleke,, liigub vastu võlli,ongi kütuse kogus madalamaks tõmmatud. Tõestage ometigi vastajad,et see pole ,,rikastus,, . See on turbo diisli pump,millel pole aju,kuid tehtud TD.peale,ja sõna ,,rikastus,, ei kasuta nende aasta väljalaske autode kohta. TD-l ei ole rikastust. On eelsüüte küünal,on pumbal võimalus süüte nurka varasemaks muuta. Pump,mis on rikastusega?? vastake tehniliselt. (kui saksa keelseid ,või soome keelseid näiteid tood,positiivsus suureneb).

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja »

T6nis2 kirjutas:Vaidlen vastu. See membraan kütuse pumba peal on kütte maha võtmise(olenematta gaasi pedaali MAX.asendist) ahelas,et mitte mootorit lõhkuda. Vaadake siis ka joonist,kus on jutt ---Überdruck.(ülesurve). Kui see ,,nooleke,, liigub vastu võlli,ongi kütuse kogus madalamaks tõmmatud. Tõestage ometigi vastajad,et see pole ,,rikastus,, . See on turbo diisli pump,millel pole aju,kuid tehtud TD.peale,ja sõna ,,rikastus,, ei kasuta nende aasta väljalaske autode kohta. TD-l ei ole rikastust. On eelsüüte küünal,on pumbal võimalus süüte nurka varasemaks muuta. Pump,mis on rikastusega?? vastake tehniliselt. (kui saksa keelseid ,või soome keelseid näiteid tood,positiivsus suureneb).
Meil lõunas öeldakse selliste härrade kohta tabavalt:
Tii sa tsiale selges, et kartolt ei oleq (Te sa seale selgeks, et kartult ei ole)
:lol:
Viimati muutis Boxerdaja, 08 Sept 2010, 22:41, muudetud 1 kord kokku.

turbohoolik
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 31 Aug 2010, 23:21
Auto: G2
Asukoht:

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas turbohoolik »

Herr T6nis2 aga tee siis pisike katse. Tõmba oma autol rikastusklapi (lõhkuma hakkamis vastane klapp) tagant voolik ära ja mine tee autoga üks tiir. Kui minek on jube hea, ja mootor teeb kõvasti üle 5000 pöörde ja kippub käes lõhkuma, siis on kõik mis Sinu suust(trükitud) puhas kuld. Aga kui autol pole sellist minekut nagu oli siis kui voolik oli klapile taha ühendatud, siis võid järeldusi juba ise teha. Ja eks teised on omad järeldused juba teinud.
Ja kui sul puudub endal sellise kõrgsurvepumbaga auto, kindlasti mõni sõber on nõus oma autot andma, et sellist teaduslikku katset teha.
Ja kui auto mootor läheb lõhkuma kuna Sa ühendasid survevooliku klapi tagant ära, siis on mootori remont minu kulul :wink:

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Rikastus klappi pole autol 55kw. pole ka 51kw. Andke andeks,kuid ei taha teiega sõna võtta,kui pole konkreetset vastust. Kilovattide jutt oli diisel mootorist. Diislil võid panna SÜÜTE NURGA varasemaks,Bensiini mootoriga autol on tõesti teemaks KÜTTE SEGU,,rikastus,

turbohoolik
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 31 Aug 2010, 23:21
Auto: G2
Asukoht:

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas turbohoolik »

Igaljihul meil siin lõunaeestis on 1.6 51,59kw diislitel kõrgsurve pumpadel rikastusklapid. Seda mina ei tea mis Teil seal harjumaal on.
Muide kui süüdet keeratakse ülerõhuga, siis ikka hilisemaks, vähemalt siin lõinaeestis.
Ja mis bensiini mootritesse puutub, see on hoopis teine teema ,mis siia ei sobi.
Herr T6nis2 kui Sa nii väga siinsete sõnades kahlted, siis tee see katse ära, mis ma eelmises postis soovitasin.
Ja kui soovid mootoritest ja turbodest rohkem teada saada, siis: turbiclub.ee

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,6TD 51kw turbo

Lugemata postitus Postitas copilot »

T6nis2 kirjutas:Rikastus klappi pole autol 55kw. pole ka 51kw. Andke andeks,kuid ei taha teiega sõna võtta,kui pole konkreetset vastust. Kilovattide jutt oli diisel mootorist. Diislil võid panna SÜÜTE NURGA varasemaks,Bensiini mootoriga autol on tõesti teemaks KÜTTE SEGU,,rikastus,
oot oot...misasja...tahad öelda et TD ja TDI motodel peale antav kütte kogus kogu aeg sama ja ei sõltu turbo puhutavast rõhust ja nö minek tuleb pritsenurga varajasemaks keeramisest? See jutt ajab küll naerma. Mis kasu on motosse puhutavast suuremast õhukogusest, kui ei anta peale rohkem kütet? Ja vastavalt RÕHULE ehk LISAÕHULE kütte lisamine on küll segu rikastamine. Ja t6nis, su vastuson vale...see hujoobin(igl.k Manifold-pressure compensator(LDA)) on mõeldud seal peal eelkõige selleks, et suurema turbo rõhu juures ehk extra mootorisse puhutava õhukoguse juures reguleerida maximaalset lisaks antavat kütte kogust, et saavutada optimaalne lisa võimsus, optimeerida sealjuures(vähendada) kütuse kulu ja heitgaaside kogust vastavalt põlemiskabrisse puhutavale õhukogusele. Maximaalne lubatud kütusekogus reguleeritakse freeseri poolt esimesel pildil mis pumbast tehtud, punases ringis olevast kruvist. Kui rõhk väheneb ehk õhu kogus põlemiskambris väheneb, vähendatakse ka lisakütte juurde andmist. Kui turbo peaks näiteks järsku lõppema ja seega motosse puhutav õhukogus vähenema, vähendatakse kohe kütte peale andmise kogust mingile teatud madalamale tasemele, et vältida tahmamist ehk kütuse raiskamist, keskkonna saastamist ja muidugi ka mootori enda tahmamist. Mootori lõhkuma minemisest päästmisest ei ole sellel jubinal tegemist mitte karvavõrdki.
Põhiline küte antakse pedaaliga reguleerides, sellega tõuseb rõhk sest rohkem kütet tähendab suuremaid mootori pöördeid ja nüüd teatud rõhust alates hakkab see klapp lisa küttekoguse peale andmist reguleerima et saavutada see millest ülal kirjutasin. Ainult pedaali järgi kütet peale andes ei oleks tulemus nii optimaalne ja effektiivne. Lased pedaali lahti, vähendatakse/suletakse kütte kogust nii v naa. sellest tulenevalt väheneb rõhk ja seega ka lisakogus.

http://www.scribd.com/doc/19099617/Bosch-Ve-Pumps

Lugege ise seda veebipdf i moodi lehekülge, sellest jullast juttu ja lahti seletatud mis miski pumba küljes on, kuidas see asi toimima peaks ja mõned graafikud kah juurde lk 36-38 vaadatuna selle tehnilise instruktsiooni endi lehekülgi, mitte otsides selle ekraanil all esile tuleva otsija kaudu(sellega otsides alates lk 38). vihjeks veel "Manifold-pressure compensation"

Inimesed, googeldage natuke, ja õppige inglise keelt....kes oma õppimise aja laiskusest maha maganud v kel pole selle keele peale pead v siis lihtsalt koolis ei õpetatud siis sh*t happens...viimases hädas aitab google tõlgi aga sest pole väga kasu kui sõnagi ei mõika. Ega ma isegi nii spetsiifiliselt seda keelt ei oska aga põhiideest sain nii aru ja üritasin ka selle siia ümber kribada. mõnest asjast aru saada aitas googletõlgi. kel soovi, võime vaielda.

Ja freeser, pmt oli sinu mõte õige, mille sama lehekülje esimesel postitusel välja tõid. Ja selle pumba olemasolul pidavat saama seda võimsust päris palju juurde, reguleerides kütet rohkemaks ja ka seda et ta teeks seda juba madalamatel rõhkudel ning seda peale seda kruvi näppides ka see kopsik lahti võttes ja seal sees veidi modida, iseasi milline tahmalont pärast tagant väljas on. samuti pannakse vahejahuteid vahele ja suurendatakse ka turbo rõhkusid, kuid seda eeldusel et ülejäänud raudvara vastu peab. kui oskad googeldada, leiad ka ehk miskit spetsiifilisemat infi kui selline soov olemas.

EDITED AFTER LAST POST :!:
Viimati muutis copilot, 09 Sept 2010, 11:16, muudetud 6 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Diislid”