golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 16 Sept 2010, 20:59
- Telefon: 5511618
- Auto: Golf 3 1.4
- Asukoht: Tõrva
golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Masinaks siis 96 aasta golf 1.9 66kw ja probleem selline, et eelsüüte küünaldeni ei jõua vool peale.
Küsimus selline, et kus võiks sellel masinal eelsüüte kaitse või -relee asuda?
Küsimus selline, et kus võiks sellel masinal eelsüüte kaitse või -relee asuda?
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Hea küsija,kirjelda täpsemalt,kuidas tegid kindlaks,et küünaldeni vool ei jõudnud. Tänaste päevade plussi kraadide juures ehk ongi see normaalne.
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
mu mk3 dislal on kaitsmekarbis relee nr 60 või oli ta 66.
T6nis2, eelsyytekyynlad lylituvad sisse, kui õli temperatuur on alla 60 kraadi, niimoodi vähemalt minu masinal. Voltmeeter ja õli temp näidiku põhjal võin seda väita.
T6nis2, eelsyytekyynlad lylituvad sisse, kui õli temperatuur on alla 60 kraadi, niimoodi vähemalt minu masinal. Voltmeeter ja õli temp näidiku põhjal võin seda väita.
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 16 Sept 2010, 20:59
- Telefon: 5511618
- Auto: Golf 3 1.4
- Asukoht: Tõrva
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Lambi panin eelssüte juhtme ja küünla vahele, pirn põlema ei läinud. Samas sõbral sama auto, tal temal läks.T6nis2 kirjutas:Hea küsija,kirjelda täpsemalt,kuidas tegid kindlaks,et küünaldeni vool ei jõudnud. Tänaste päevade plussi kraadide juures ehk ongi see normaalne.
Probleem ise ongi selles, et hommikuti kui mootor külm ketran mingi 10-15 sekundit starterit, enne kui auto käima läheb ja siis viskab korraks korralikult musta tagant välja.
Kui mootor soe, siis läheb kohe käima.
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Kui panid tester lambi eelsüüteküünla ja piibu vahele (mis läheb küünla peale), siis võimalus ka et küünal läbi kuna ei saa läbi küünla otsa massi, proovi teine juhtme ots korralikult massi kuskile ühendada või kasvõi aku - klemmile.zfunky kirjutas:Lambi panin eelssüte juhtme ja küünla vahele, pirn põlema ei läinud. Samas sõbral sama auto, tal temal läks.T6nis2 kirjutas:Hea küsija,kirjelda täpsemalt,kuidas tegid kindlaks,et küünaldeni vool ei jõudnud. Tänaste päevade plussi kraadide juures ehk ongi see normaalne.
Probleem ise ongi selles, et hommikuti kui mootor külm ketran mingi 10-15 sekundit starterit, enne kui auto käima läheb ja siis viskab korraks korralikult musta tagant välja.
Kui mootor soe, siis läheb kohe käima.
Kui juba nii kaugel oled et need piibud küünalde pealt maha kakkusid siis mõistlik küünlad ka korraks mahakeerata ja ülekontrollida, 66kw`tisel hea ligipääs neile vähemalt (küünla kere aku - klemmile ja otsa ühendad + klemmile, kui hakab hõõguma siis asjad toimivad).
Ei tea kuidas sellel 66kw tdi`l, aga vanal 55kw`tisel vähemalt see eelsüüteküünalde kaitse pidurivõimendi (vaakummahuti) kohal tulemüüri peal mustas karbis.
Edu!
Viimati muutis tants, 17 Sept 2010, 13:00, muudetud 1 kord kokku.
Diesel, what else?! :)
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
No ma ei tea...minu masin läheb paugust käima kui väljas on 10C ilma et ma peaks ootama, kas eelsüütekad lähevad soojaks v mitte ehk nii kui süüde siise saab siis kohe ka võtit. Ma ei tea, kuidas on G3 ga, aga üldiselt VAG diislitel peaks olema eelsüütekad seotud jahutusvedeliku temperatuuriga mitte õli temperatuuriga ja TDI i puhul peaksid rakenduma alates 9c ja allapoole. Võivad rakenduda ka veidi kõrgema temp korral kuid väga lühikeseks ajaks. Nüüd sügisel olen 2 korda tähele pannud, mil eelsüütekad on rakendunud(relee plõksu järgi), kuigi välis temp näidik näitas 11 vms kraadi, kuid eks öösel oli külmem ja jahutusvedeliku temp oli välistemperatuurist madalam.zfunky kirjutas:Lambi panin eelssüte juhtme ja küünla vahele, pirn põlema ei läinud. Samas sõbral sama auto, tal temal läks.T6nis2 kirjutas:Hea küsija,kirjelda täpsemalt,kuidas tegid kindlaks,et küünaldeni vool ei jõudnud. Tänaste päevade plussi kraadide juures ehk ongi see normaalne.
Probleem ise ongi selles, et hommikuti kui mootor külm ketran mingi 10-15 sekundit starterit, enne kui auto käima läheb ja siis viskab korraks korralikult musta tagant välja.
Kui mootor soe, siis läheb kohe käima.
Seega pigem pakuks, et sul probleem pritse nurgaga ehk on üpris hiline.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 16 Sept 2010, 20:59
- Telefon: 5511618
- Auto: Golf 3 1.4
- Asukoht: Tõrva
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
copilot kirjutas:No ma ei tea...minu masin läheb paugust käima kui väljas on 10C ilma et ma peaks ootama, kas eelsüütekad lähevad soojaks v mitte ehk nii kui süüde siise saab siis kohe ka võtit. Ma ei tea, kuidas on G3 ga, aga üldiselt VAG diislitel peaks olema eelsüütekad seotud jahutusvedeliku temperatuuriga mitte õli temperatuuriga ja TDI i puhul peaksid rakenduma alates 9c ja allapoole. Võivad rakenduda ka veidi kõrgema temp korral kuid väga lühikeseks ajaks. Nüüd sügisel olen 2 korda tähele pannud, mil eelsüütekad on rakendunud(relee plõksu järgi), kuigi välis temp näidik näitas 11 vms kraadi, kuid eks öösel oli külmem ja jahutusvedeliku temp oli välistemperatuurist madalam.zfunky kirjutas:Lambi panin eelssüte juhtme ja küünla vahele, pirn põlema ei läinud. Samas sõbral sama auto, tal temal läks.T6nis2 kirjutas:Hea küsija,kirjelda täpsemalt,kuidas tegid kindlaks,et küünaldeni vool ei jõudnud. Tänaste päevade plussi kraadide juures ehk ongi see normaalne.
Probleem ise ongi selles, et hommikuti kui mootor külm ketran mingi 10-15 sekundit starterit, enne kui auto käima läheb ja siis viskab korraks korralikult musta tagant välja.
Kui mootor soe, siis läheb kohe käima.
Seega pigem pakuks, et sul probleem pritse nurgaga ehk on üpris hiline.
Mul läks ka enne nii kui võtit keerasin käima, aga üks hommik lihtsalt enam ei läinud.
Samas võib mõni muu andur või midagi ka ära olla.
Tester lambiga proovisin kõik küünlad läbi, aga ei midagi. Kaitsmekarbi juures olvad releed vahetasin ka kõik ära, (sõbral sama auto), aga ikka ei midagi.
Kas sellisel autol diagnostikat ka võimalik teha on?
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 16 Sept 2010, 20:59
- Telefon: 5511618
- Auto: Golf 3 1.4
- Asukoht: Tõrva
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Ja ega see pritse nurk päeva pealt ikka ära ei lähe ju, või läheb?
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Vb kala kuskil eelsüüte küünalde juhtmestikus vms. V paneb jahutusvedeliku temp andur kelbast. Iseenesest peaks miskit saama küll diagnostida. Ise soovitaks aga pöörduda mõne autoelektriku poole.
Läheb paigast juhul, kui viskab hammasrihma näiteks hamba võrra paigast ära. Lihtsalt naljakas see, et nii pikk käivitus,+10c juures peaks kohe võtit keerates käima nagu paugupill kui pritsenurk paigas ja moto hõre pole. Ja antud pump peaks olema vist juba eletrooniline ja ajuga juhitud? Sellisel juhul, kui temp andur omadega peetis, võib samuti käivitusprobleeme tekitada, kui ei eksi, sest külmema moto korral muudab aju pritsenurga elektrooniliselt veidi varajasemaks ja vist antakse käivitamise hetkeks ka veidi rohkem kütet peale. Vähemalt uuemate TDI de puhul olen ma asjast nii aru saanud.
Läheb paigast juhul, kui viskab hammasrihma näiteks hamba võrra paigast ära. Lihtsalt naljakas see, et nii pikk käivitus,+10c juures peaks kohe võtit keerates käima nagu paugupill kui pritsenurk paigas ja moto hõre pole. Ja antud pump peaks olema vist juba eletrooniline ja ajuga juhitud? Sellisel juhul, kui temp andur omadega peetis, võib samuti käivitusprobleeme tekitada, kui ei eksi, sest külmema moto korral muudab aju pritsenurga elektrooniliselt veidi varajasemaks ja vist antakse käivitamise hetkeks ka veidi rohkem kütet peale. Vähemalt uuemate TDI de puhul olen ma asjast nii aru saanud.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 16 Sept 2010, 20:59
- Telefon: 5511618
- Auto: Golf 3 1.4
- Asukoht: Tõrva
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Ei oska siis keegi eelsüüte kaitsme asukohta öelda?
kapoti all piduri võimendi juures seda ei ole igatahes.
kapoti all piduri võimendi juures seda ei ole igatahes.
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Googeldades sain vastuseks et 1Z mootoritel (1,9tdi 66kw) eelsüüte küünalde kaitse kaitsmeploki peal, ehk lased siis kaitsmeploki lahti (rippu) ja siis peaks ta seal peal olema.
Edu!
Edu!
Viimati muutis tants, 18 Sept 2010, 16:57, muudetud 1 kord kokku.
Diesel, what else?! :)
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 16 Sept 2010, 20:59
- Telefon: 5511618
- Auto: Golf 3 1.4
- Asukoht: Tõrva
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Seal oli küll üks suuremat sorti kaitse, aga see oli terve, peab vist kuhugile remonti viima, oma mõistus enam ei võtatants kirjutas:Googeldades sain vastuseks et 1Z mootoritel (1,9tdi 66kw) eelsüüte küünalde kaitse kaitsmeploki peal, ehk lased siis kaitsmeploki lahti (rippu) ja siis peaks ta seal peal olema.
Edu!

Tegelt peaks järgi vaatama, kas kaitsmeni ültse jõuab vool.
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 16 Sept 2010, 20:59
- Telefon: 5511618
- Auto: Golf 3 1.4
- Asukoht: Tõrva
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Panin tester lambi aku miinusklemmi ja eelsüüte küünla juhtme vahele.
Ja samal ajal panin pluss klemmilt juhtme vastu eelsüüte kaitset. tester lamp läks põlema, ühesõnaga vool jõudis küünaldeni.
arvatavasti on viga ikka relees, või siis selles jahutusvedeliku anduris.
Või äkki keegi oskab midagi muud välja pakkuda??
Ja samal ajal panin pluss klemmilt juhtme vastu eelsüüte kaitset. tester lamp läks põlema, ühesõnaga vool jõudis küünaldeni.
arvatavasti on viga ikka relees, või siis selles jahutusvedeliku anduris.
Või äkki keegi oskab midagi muud välja pakkuda??
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
vaata, mis teeb, kui jahutusvedeliku temp andur tagant ära ühendatud, kas siis süüdet andes jõuab vool küünaldeni ja testlamp hakkab põlema. Seda andurit vist peaks saama kuidagi testeriga kah mõõta, et kas on oki doki. Küsi mõnelt elektrikult, kuidas ja kas saab...ise olen elektri koha pealt suht võhik.
Viimati muutis copilot, 19 Sept 2010, 18:57, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Soovitan lugeda
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=483553" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=749854" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=483553" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=749854" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 16 Sept 2010, 20:59
- Telefon: 5511618
- Auto: Golf 3 1.4
- Asukoht: Tõrva
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Seda ma juba ükspäev proovisin aga ei midagi.copilot kirjutas:vaata, mis teeb, kui jahutusvedeliku temp andur tagant ära ühendatud, kas siis süüdet andes jõuab vool küünaldeni ja testlamp hakkab põlema. Seda andurit vist peaks saama kuidagi testeriga kah mõõta, et kas on oki doki. Küsi mõnelt elektrikult, kuidas ja kas saab...ise olen elektri koha pealt suht võhik.
Samas ma kaldun arvama et see eelsüüte jama on autol juba tükk aega olnud. (minukäes on auto olnud umbes kuu aega).
Ja nüüd lihtsalt läks midagi muud veel ära.
Starterit ketran mingi 15-20sekundit enne kui auto käima läheb ja siis viskab korraks hullult musta välja, aga kui mootor soe siis läheb kohe käima.
Kas see on loogiline, et äkki langeb küte ära, ja sellepärast tuleb hommikuti niikaua kedrata, et ta kütte ülesse tõmbaks?
Viimati muutis zfunky, 20 Sept 2010, 17:17, muudetud 1 kord kokku.
Re: golf 1.9 tdi 66kw eelsüüte probleem
Vaata kas sinu küttesüsteemis peale rasket käivitamist jooksevad õhuvahed kütusetorustikus (eeldusel et läbipaistev voolik filtrist pumpa jookseb), kui õhk vahel siis sealt ka raske käivitus.
Soovitan aga, nagu copilot juba mainis, märgid ülekontrollida, siuke raske kümastpeast käivitumine võib olla tingitud ka hilisest süütest. Omastkäest võin samuti öelda et need otsepritsemootorid ei vaja seda eelsüüteküünalt nii nagu vanad eelpõlemiskambriga mootorid, pole ise veel nende sügiseste imadega igatahes neid kasutand ning käivitub väga hästi.
Edu!
Soovitan aga, nagu copilot juba mainis, märgid ülekontrollida, siuke raske kümastpeast käivitumine võib olla tingitud ka hilisest süütest. Omastkäest võin samuti öelda et need otsepritsemootorid ei vaja seda eelsüüteküünalt nii nagu vanad eelpõlemiskambriga mootorid, pole ise veel nende sügiseste imadega igatahes neid kasutand ning käivitub väga hästi.
Edu!
Diesel, what else?! :)