Tegelikult sellise teema juures tasuks rääkida mootoritest koos käigukastiga ehk... kuna see mõjutab nii seda, kuidas auto edasi läheb, kui ka kütusekulu.
Endal on pikemat aega kogemus 1.6 53 kW karpaga Jetta kerel... muidu töötas normaalselt, aga väga äkiline pill just polnud. Talvel (kuna puudus sooja õhu toru v.l kollektori juurest) oli vahel külma mootoriga veidi probleeme. Ühe korra pidin ka vahaelementi puhastama, oli tihendipuru täis ja see põhjustas tühikäigupöörete tõusu (u 2000 peale küll). Sooja/kuiva ilmaga oli täitsa okei mootor. Kütusekulu mõistlik (ehk 6-7 kanti vist, konkreetselt arvutanud ei ole). Kast oli 5-käiguline (koodiga 4T).
Nüüd ka natuke aega kogemust 1.8 66 kW monopritse mootoriga (sama nn öko käigukastiga). Kütusekulu poolest ehk sama (kuigi vajutada saab rohkem ja siis ka võtab veits). Kuid oluline vahe on edasiminekus - võrreldes eelmise mootoriga üsna suur muutus. Millegipärast on jäänud mulje, et see on oluliselt vaiksem kui karpamootor oli. Põhjuseid ei oska öelda. Kui sellest käigukastist veel rääkida, siis käigud on sellel 4+E , mitte 5. Mingis mk2 "kasutusjuhendis" vms oli kena võrdlus kütusekulu kohta erinevatel mootoritel/kastidel ning vist ka tehaseandmed, kui kähku mingi kiiruse saavutab. Kui huvi on, siis võin millalgi pilti teha ja jagada.
Nii palju (ehk siis vähe), kui 1.6 51 kW näinud/tundnud olen (Allari auto), siis meelde jäi, et edasi läks kenasti, kuid kütuseseier langes päris rahulikult. Eriti just sõidustiili arvestades oli vist päris hea tulemus. Eks ta ise või keegi teine räägib rohkem sellest mootorist
Edit: kui sa juba kogud arvamusi ja nii, siis pigem erinevad mootorid, mitte parimad... eks igaüks kiidab oma ja lõpuks on 1.6d kõige parem, sest liigutab autot (nagu ka teised mootorid), kuid kütust ei võta.