Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Autoks Passat 2003 1,9PD . Km.ca 280 000km . Siiamaani kasutan täissünteetilist õli, kuid olen tähele pannud, et mootoris on mõningad lekked. Kas peaks üle minema poolsünteetilise õli peale, sest see on veidi paksem. Kas üldse on selline käik mõeldav või peaks täissünteeteilise õliga edasi sõitma, kuni surmani?
- Corra
- Huviline
- Postitusi: 967
- Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
- Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 3 korda
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Uuematele diislitele on mõeldud juba teine õli mis on peenem. Sest et kui paksema õli paned ei pruugi õlitus piisavalt hea olla. Uuri mis on sinu mootorile tehase poolt määratud õli. Kui on 0w30 või 5w30 siis pead ka seda kasutama.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Mida mõtled "mootoris on mõningad lekked" all? Kas sööb õli v lekked on välised st mootor kuskilt õlist märg ja/või jäävad ka maha tilgad? Pigem soovitaks otsida lekke põhjuseid ehk vb mõni tihend kuskil ära surnud vms. Korralikult hooldatud mootori puhul ja kui tegu ka õige läbisõiduga, siis 280tkm disla jaoks suht nohu, teise sama palju võid veel otsa keevitada kui õigeaegselt õlisid/mahlasid ja filtreid vahetad....muidugi jäädes spetsiaalselt PD mootorite jaoks mõeldud õlide peale. Uuri järgi, mis normile vastavat õli su mootor tahab ja jää ka selle juurde. PD motode puhul vist peaks olema a la mingi 506.00 v 507.00 vms vastav õli(peale punkti võib samuti number erineda a la ***.01 vms). ja ei tea et PD motodel oleks mõni neile normidele vastav poolsünt kah olemas??? vb keski teab et on? seni pole mulle silma jäänud igatahes.baliqua kirjutas:Autoks Passat 2003 1,9PD . Km.ca 280 000km . Siiamaani kasutan täissünteetilist õli, kuid olen tähele pannud, et mootoris on mõningad lekked. Kas peaks üle minema poolsünteetilise õli peale, sest see on veidi paksem. Kas üldse on selline käik mõeldav või peaks täissünteeteilise õliga edasi sõitma, kuni surmani?
Lisaks soovitus...vist on ka nendel PD motodel mingi pikendatud välp ehk longlife teema ehk 30tkm vms...arvan et see veits palju...ok, õli on kallim kui tavalisele dislale kuid 15tkm-20tkm vahel oleks juba mõistlik õlivahetus teha,eriti kui palju linnasõite ja lühikesi otse ning seda just talve silmas pidades. Ei tea kuidas teised minuga seda arvamust jagavad, aga see longlife üks paras BS


Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
ainuüksi viskoosuse klassist ei piisaCorra kirjutas:Uuematele diislitele on mõeldud juba teine õli mis on peenem. Sest et kui paksema õli paned ei pruugi õlitus piisavalt hea olla. Uuri mis on sinu mootorile tehase poolt määratud õli. Kui on 0w30 või 5w30 siis pead ka seda kasutama.

Viimati muutis copilot, 01 Okt 2010, 20:40, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Ja pealegi, kui ei eksi, siis kas mingi aasta vahemik tehtud 1,9 TDI PD motode nukad v PD motode nukad üldse, on õlivahetuse õigeaegsuse ning õli kvaliteedi osas üleüldse suht kapriissed.
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
vaatasin autodatast järgi, sul peaks olema kas 74kw v 96kw...? aga ega vahet polegi, kõigil kolmel erineva mootori koodiga(AVB, AVF, AWX) PD TDI´l 2003. aastal välja lastul samad nõuded.
Kui kasutad nn standard välpa ehk 15tkm v nimetatakse seda siis fikseeritud välbaks, siis on min norm VW 505.01, kui masinal on ka tahmafilter, siis minimum VW 507.00
Kui vahetad longlife intervalli järgi, siis 5w30 ja VW 506.01, kui on ka tahmafilter, siis VW 507.00.
Kokkuvõttes kui tahmafilter siis VW 507.00 nii v naa ainult olenevalt siis kas siis 5w30 või 5w40. Ehk on arusaadav.
Kui tahmafilter puudub siis võib olla ka 5w40 synthetic aga vw normile 505.01 vastav. ega see viimane viskoosuse number polegi tegelt oluline. Mida suurem see peale *w** olev number,seda parem tegelt, sest säilitab oma määrimisomadused seda suuremal õli temperatuuril, mida suurem on see peale W asuv number....aga see juba rallit sõitvate inimeste pärusmaa ja sellised õlid tavaautodele mõeldutest omajagu kallimad.
vast said vastuse.
Kui kasutad nn standard välpa ehk 15tkm v nimetatakse seda siis fikseeritud välbaks, siis on min norm VW 505.01, kui masinal on ka tahmafilter, siis minimum VW 507.00
Kui vahetad longlife intervalli järgi, siis 5w30 ja VW 506.01, kui on ka tahmafilter, siis VW 507.00.
Kokkuvõttes kui tahmafilter siis VW 507.00 nii v naa ainult olenevalt siis kas siis 5w30 või 5w40. Ehk on arusaadav.
Kui tahmafilter puudub siis võib olla ka 5w40 synthetic aga vw normile 505.01 vastav. ega see viimane viskoosuse number polegi tegelt oluline. Mida suurem see peale *w** olev number,seda parem tegelt, sest säilitab oma määrimisomadused seda suuremal õli temperatuuril, mida suurem on see peale W asuv number....aga see juba rallit sõitvate inimeste pärusmaa ja sellised õlid tavaautodele mõeldutest omajagu kallimad.
vast said vastuse.
Viimati muutis copilot, 01 Okt 2010, 22:48, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Mootoril on mõned kohad õlist märjad. Siiamaani olen teinud hooldusvälpa iga 15000 km tagant ja kord selle aja jooksul peab õli ka lisama juurde.
Aga tänud vastuse eest, nyyd on meeleolu endal ja loodan et ka autol, palju kindlam!
Aga kui muidgi rääkida mis õli olen siiamaani kasutanud, siis selleks on Comma 5w 40 täisünt, kui mu mälu nyyd ei peta. Oranši sildiga
mootoriks 96kw
Aga tänud vastuse eest, nyyd on meeleolu endal ja loodan et ka autol, palju kindlam!

Aga kui muidgi rääkida mis õli olen siiamaani kasutanud, siis selleks on Comma 5w 40 täisünt, kui mu mälu nyyd ei peta. Oranši sildiga

Viimati muutis baliqua, 02 Okt 2010, 09:23, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
baliqua kirjutas:Mootoril on mõned kohad õlist märjad. Siiamaani olen teinud hooldusvälpa iga 15000 km tagant ja kord selle aja jooksul peab õli ka lisama juurde.
Aga tänud vastuse eest, nyyd on meeleolu endal ja loodan et ka autol, palju kindlam!
Aga kui muidgi rääkida mis õli olen siiamaani kasutanud, siis selleks on Comma 5w 40 täisünt, kui mu mälu nyyd ei peta. Oranši sildigamootoriks 96kw
siis tuleks otsida, uurida-puurida, kust see leke tuleb ja leke/lekked kõrvaldada. Kahjuks ei ütle antud kirjeldusega õli mulle miskit...comma on tuttav nimi ei ei tohiks mingi sodi olla, ainult et kas vastab normile vw 505.01. Eeldan, et sinu masinal tahmafiltrit pole?
Diesel Power KEEPS ME GOING
-
- Huviline
- Postitusi: 1150
- Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
- Telefon: 59031818
- Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
- Asukoht: Põlva lähistel
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Kiire googeldamine andis vastuseks sellised margid, ühtegi oranži sildiga ei leidnud:Aga kui muidgi rääkida mis õli olen siiamaani kasutanud, siis selleks on Comma 5w 40 täisünt, kui mu mälu nyyd ei peta. Oranši sildigamootoriks 96kw
http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/176" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/177" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimane on siis see spetsiaalne PD-õli.
Viimati muutis Boxerdaja, 02 Okt 2010, 13:07, muudetud 1 kord kokku.
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Jah Boxerdajal oli õigus. See viimane on korrektne õli mida olen kasutanud. Ju siis olin ajapikku juba punase värvi oransiks kujutlenud.Boxerdaja kirjutas:Kiire googeldamine andis vastuseks sellised margid, ühtegi oranži sildiga ei leidnud:Aga kui muidgi rääkida mis õli olen siiamaani kasutanud, siis selleks on Comma 5w 40 täisünt, kui mu mälu nyyd ei peta. Oranši sildigamootoriks 96kw
http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/176" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/177" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimane on siis see spetsiaalne PD-õli.

Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Passatile peaks minema kergjooksu õli niiet kindlasti kasuta seda mis ettenähtud , see on küll kallis aga parem maksa õli eest raha kui ei taha mootorit remontima hakata!
Re: Täissüntilt poolsünt õlile üleminek
Tere, soovitan lugeda veel auto24.ee foorumist kasutaja Aarne kommentaari http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... d=115507#0" onclick="window.open(this.href);return false;
Antud seletustest lähtuvalt on kõige paksem variant VW 505.01 (välp 15t km) järgmiseks VW 507.00 (välp 30t km) ja kõige vedelam 506.01 (välp 30t km).
Kui kellegil veel huvi siis otsides Aarne nimega teemasi auto24 foorumist leiab õlide teemal väga pikki ja tõhusaid arutelusid, kuid eelnev link siis konkreetselt PD mootortele mõeldud
Enda jaoks koostasin alles hiljuti ühe tabeli kogu õlivalikust, mis ma kätte sain PD mootori jaoks (ei hakanud ka maapõhjast kõike otsima). Hinnad võtsin maardekeskus.ee kodukalt (PS
Määrdekeskusest pidi saama VW klubiline ka mingit soodukat, kuna minul sel ajal polnud VW klubi kaarti, siis jäin soodukast ilma
). Kui kellegile huvi pakub siis laadisin PD_olid.xls faili ka üles
Eraldi link http://www.upload.ee/files/958816/PD_olid.xls.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimene tabel on sorteeritud lihtsalt firma nime järgi, teine tabel on samad õlid kuid sorteeritud 1 liitri hinna järgi. Kes Excelit oskab kasutada siis saab ka veel sortida VW 505.01/506.01/507.00 järgi
Antud tabelist valisin enda Sharanile 506.01 Gulf Formula FE. Miks? Kuna PD mootor enamasti linnas lühisõitudel on külm siis antud õli tüüp (506.01 ja 0W30) on kõige vedelam (enda mootoril ei esine lekkeid seepärast ka julgesin vedelaimat kasutada) ja määrib samuti kõige paremini madalatel temperatuuridel. Gulf, kuna ta oli ainuke 0W30 ja VW 506.01 õlidest odavaim, kuna lihtsalt pole mõtet nime pärast rohkem maksta. Suveks oleksin ilmselt valinud veel odavama mingi VW 505.01 valikust.
Võite julgelt kommenteerida tabelit, kuid palun arvestage, et tegin selle enda jaoks, mitte müügi ega kellegi kurjaks ajamise jaoks. Kes soovib siis palun kasvõi täiustage, kuna nt Comma õlide hindu ma ei jõudnud sinna lisada.
Pikk segane/keeruline jutt, kuid loodan, et oli natuke ka abiks.
- Marek
Antud seletustest lähtuvalt on kõige paksem variant VW 505.01 (välp 15t km) järgmiseks VW 507.00 (välp 30t km) ja kõige vedelam 506.01 (välp 30t km).
Kui kellegil veel huvi siis otsides Aarne nimega teemasi auto24 foorumist leiab õlide teemal väga pikki ja tõhusaid arutelusid, kuid eelnev link siis konkreetselt PD mootortele mõeldud

Enda jaoks koostasin alles hiljuti ühe tabeli kogu õlivalikust, mis ma kätte sain PD mootori jaoks (ei hakanud ka maapõhjast kõike otsima). Hinnad võtsin maardekeskus.ee kodukalt (PS



Eraldi link http://www.upload.ee/files/958816/PD_olid.xls.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Esimene tabel on sorteeritud lihtsalt firma nime järgi, teine tabel on samad õlid kuid sorteeritud 1 liitri hinna järgi. Kes Excelit oskab kasutada siis saab ka veel sortida VW 505.01/506.01/507.00 järgi
Antud tabelist valisin enda Sharanile 506.01 Gulf Formula FE. Miks? Kuna PD mootor enamasti linnas lühisõitudel on külm siis antud õli tüüp (506.01 ja 0W30) on kõige vedelam (enda mootoril ei esine lekkeid seepärast ka julgesin vedelaimat kasutada) ja määrib samuti kõige paremini madalatel temperatuuridel. Gulf, kuna ta oli ainuke 0W30 ja VW 506.01 õlidest odavaim, kuna lihtsalt pole mõtet nime pärast rohkem maksta. Suveks oleksin ilmselt valinud veel odavama mingi VW 505.01 valikust.
Võite julgelt kommenteerida tabelit, kuid palun arvestage, et tegin selle enda jaoks, mitte müügi ega kellegi kurjaks ajamise jaoks. Kes soovib siis palun kasvõi täiustage, kuna nt Comma õlide hindu ma ei jõudnud sinna lisada.
Pikk segane/keeruline jutt, kuid loodan, et oli natuke ka abiks.
- Marek