
B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus- abi vaja!
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus- abi vaja!
Oleks soov ise ära vahetada tagumised kettad ja klotsid. Varem tagumisi kettaid ise vahetanud pole. Kogemus on ainult Passati esimeste ketaste ja klotside vahetamisest ja Vento tagapidurite supportite "legoks" võtmisest ja puhastamisest ning määrimisest. Seega, mingisugune aim on olemas. Viitsiks keegi natuke tööde käiku kirjeldada ja õpetust jagada. Saan aru, et esimene tõrge võib tekkida kohe nende 2 sisekuuskant poldi lahti saamisega ja suht jama on ka silindrit tagasi sisse keerata uute klotside tarbeks ilma pidurivoolikut küljest võtmata? Oleks väga tänulik abistava info eest 

Viimati muutis lepik, 17 Okt 2010, 11:51, muudetud 1 kord kokku.
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
Sise kuuskandile anna haamriga nurga alt lööki,ka otse pähe. Kolgi polti. Loomulikult ,et oled kanalis. Silindri(tagumise,ketas piduri) koha pealt olen ju ütelnud,keera ja samas suru. Jutt minul hea,kuid abivahend aitab. Kui lähed vanade suppordide kallale,siis vaata tolmu koti korras olekut.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7941
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
Lihtsamini tuleb kelkude polt (sisekuuskant) lahti vastava võtme kasutamisega - haamer jm. jõumeetodid olgu plaan b. Suppordis saab ikka kolvi sisse suruda/keerata, mitte silindrit. Läheb ta siis hõlpsamini kui näit. õhutusnippel lahti keerata, pidurivoolikut kiskuma ei pea.
Viimati muutis GTI, 09 Okt 2010, 09:01, muudetud 1 kord kokku.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Veteran
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
Sinuga nõus GTI, aga arvan, et seekord Tõnis2 väga mööda ei pannud. Loodan, et sain ta jutust piisavalt hästi aru, saamaks selgeks, et ta mõtles haamriga pähe löömist selle all, et polti ehmatada. Muidu on jube keeruline neid lahti saada, kui on eelnevalt ikka korralikult kinni keeratud.GTI kirjutas:Lihtsamini tuleb kelkude polt (sisekuuskant) lahti vastava võtme kasutamisega - haamer jm. jõumeetodid olgu plaan b. Suppordis saab ikka kolvi sisse suruda/keerata, mitte silindrit. Läheb ta siis hõlpsamini kui näit. õhutusnippel lahti keerata, pidurivoolikut kiskuma ei pea.
Lihtsam viis on muidugi sise kuuskant võti polti panna, oli vist 8 ne, ja siis haamriga võtmele paar teravamat lööki anda, siis saab poldid suhteliselt lihtsa vaevaga lahti.
Eelnevalt veendu, et poldi peas olev võtme pesa oleks puhas.
Kõik ülejäänud käib nii, nagu Gti mainis.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
Hakkan siis asjaga pihta, sai korralikud tööriistad ka ligi võetud. Mõtlesin ikka jah kolvi sisse keeramist, aga miskipärast kirjutas käsi silindri
Küsiks veel seda, et kuida käsipiduri trosside lahti võtmisega on, Ventol sai salongist lõdvemaks keeratud, siis tuli kerge vaevaga hoova tagant ära, aga nii see asi vist tegelikult ei käi?

-
- Moderaator
- Postitusi: 7941
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
Kui suppordi küljes hoob ilusti liigub, lükka hoob kokku ja võta trossi ots hoova tagant ära - nii lihtne see vist ongi!
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
Kettad ja uued klotsid küljes. Kõige hullem nende sisekuukant poltidega ei olnudki, aga tahtis ikka leotamist ja jõudu saada. Suurem jant oli kolbide tagasi sisse keeramise/surumisega, kuna ühel pool oli üks 1 liugur täitsa kinni roostetanud ja kolb väga välja surutud vist seetõttu? Igastahes ei õnnestunud mul seal rattakoopas sellist head asendit leida, et korralikult sisse tagasi keerata/suruda ja võtsin suportid üldse külest ära ning kruustangide peal sai asi kenasti joonde aetud. 2 ringi õhutasin pidureid ka, aga ikka tundub kuidagi pehme olevat, kuigi pidurid võtavad hästi. Kas see võib olla sissetöötamata klotsidest või on süsteemis ikka veel õhku, et pedaal pehmem on kui enne vahetamist. Käsipiduri kang tundus ka algul kergesti käivat, aga üles alla "treenimisega" asi paranes- surus klotsid kettast õigesse kaugusesse e. isereguleerimine?
-
- Veteran
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
See, et pidurid pehmed on, on tõesti õhumullist süsteemis, aga käsipiduri kohapealt, siis see reguleerib ennast ise, kui asjad korras on ja liiguvad nii nagu peavad.lepik kirjutas:Kettad ja uued klotsid küljes. Kõige hullem nende sisekuukant poltidega ei olnudki, aga tahtis ikka leotamist ja jõudu saada. Suurem jant oli kolbide tagasi sisse keeramise/surumisega, kuna ühel pool oli üks 1 liugur täitsa kinni roostetanud ja kolb väga välja surutud vist seetõttu? Igastahes ei õnnestunud mul seal rattakoopas sellist head asendit leida, et korralikult sisse tagasi keerata/suruda ja võtsin suportid üldse külest ära ning kruustangide peal sai asi kenasti joonde aetud. 2 ringi õhutasin pidureid ka, aga ikka tundub kuidagi pehme olevat, kuigi pidurid võtavad hästi. Kas see võib olla sissetöötamata klotsidest või on süsteemis ikka veel õhku, et pedaal pehmem on kui enne vahetamist. Käsipiduri kang tundus ka algul kergesti käivat, aga üles alla "treenimisega" asi paranes- surus klotsid kettast õigesse kaugusesse e. isereguleerimine?
EI ole aega, üldse ei ole aega!!
-
- Huviline
- Postitusi: 498
- Liitunud: 16 Mai 2004, 19:50
- Auto: Passat VR5 4Motion / Golf Plus 1,6FSI
- Asukoht: Kuusalu
- Kontakt:
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
Tegelikult sama küsimusega paar korda kokku puutunud. Kõigepealt olen üritanud käsipiduri liikuma saada uue tihendi(rem.)komplektiga. Aga sellest tihti vähe abi.T6nis2 kirjutas:KÜSIN. Kas supordi võlli on müügis?
Kui võll on kaua kinniussitanud seisus, siis rooste ta peenemaks söönud. Kui nüüd tihendite vahetuse käigus asju puhastada, on asi päris kannikas.

Võlli pidi tuleb piduriõli sirinal välja.
Siis pole muud kui Forssi vahetusfondi suppordi järgi. Pole kuulnud, et keegi seda põhisüüdlasest võlli eraldi pakuks.
kuramuse volkar on nagu pereliige, sööb vaikselt pappi hamstri moodi
-
- Veteran
- Postitusi: 2255
- Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
- Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
- Auto: T***a P***s+
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
Vanematele volkaritele oli neid käsipiduri hoobasid "taastatud" kujul Forsis igal juhul saada. "Taastamine" tähendas seda, et asi oli kollase tsingi kihi peale saanud ja auguliseks ussitanud võlli osale oli miski suht õhukese seinaga hülss peale pandud.
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus - abi vaja!
Võtsin pidurite õhutamise uuesti ette ja olin peaaegu lõpusirgel, kui vasakut tagumist õhutusniplit kinni keerates käis kerge nõks ja oligi suporti sees oleva keermega ühel pool. Ehk siis jõudu rohkem kui mõistust
Nipli keere korras. Kas on võimalik taastada suportis olevat nipli augu sisekeeret ja asendada vana nippel teise, suurema läbimõõduga nipliga või lõhnab asi uue suporti järele? Praegu aretasin augule "punni" ette, aga homme oleks vaja kiiresti midagi ette võtta, kuna autot vaja. Oskab keegi kiirelt mingit tarka nõu anda?

Viimati muutis lepik, 17 Okt 2010, 12:29, muudetud 1 kord kokku.
- HMP
- Huviline
- Postitusi: 103
- Liitunud: 15 Nov 2006, 12:32
- Auto: VW Golf -1.9TDI-81kw-97.a. ning VW Phaeton - 3.0TDI-176kw-09.a.
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus
Olen isegi sedalaadi remmi teinud. Ka peale keevitanud ja üle treinud.pppp kirjutas:Vanematele volkaritele oli neid käsipiduri hoobasid "taastatud" kujul Forsis igal juhul saada. "Taastamine" tähendas seda, et asi oli kollase tsingi kihi peale saanud ja auguliseks ussitanud võlli osale oli miski suht õhukese seinaga hülss peale pandud.
Keretööd, värvimine, projektiautode ehitamine ja vanasõidukite renoveerimine.
Tartu, mob.56 90 10 90
Tartu, mob.56 90 10 90
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus- abi vaja!
Mida siis teha, proovida auk üle puurida ja suurema keermega nippel panna versus osta uus support? On kellelgi sellist asja ette tulnud? Praegu tundub, et nippel on kunagi varemalt viltu sisse keeratud olnud, sest see m]ni kord kinni-lahti keeramist ei tohiks sellist tulemust p]hjustada? Sest keeratud sai ju tegelikult ikka tundega, kuna teada, et rabe v'rk.
Viimati muutis lepik, 18 Okt 2010, 10:45, muudetud 1 kord kokku.
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus- abi vaja!
Küsisin paarist remonditöökojast nõu ja leiti, et asi teoreetiliselt teostatav, aga läheb maksma mulle sama mis osta kasutatud osa. Seega turvalisuse huvides eksperimenteerima ei hakka ja otsin uue jupi.
-
- Huviline
- Postitusi: 498
- Liitunud: 16 Mai 2004, 19:50
- Auto: Passat VR5 4Motion / Golf Plus 1,6FSI
- Asukoht: Kuusalu
- Kontakt:
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus- abi vaja!
Kui keerasid keerme üle, siis on keermetaastus niidid olemas.
Viimati muutis spoon, 18 Okt 2010, 17:06, muudetud 1 kord kokku.
kuramuse volkar on nagu pereliige, sööb vaikselt pappi hamstri moodi
-
- Moderaator
- Postitusi: 7941
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus- abi vaja!
Keermetaastuspuksid on olemas mis keeratakse vanasse keermesse (eelnevalt puurid augu veidi suuremaks), tulemuseks on sama keere mis enne oli, näit. Würth pakub neid (ei oska öelda kas just nii väikest mõõtu saab nagu õhutusniplil vaja). Tavaliselt õnnestub ka suurem keere lõikuriga sisse lõigata ja suurem nippel panna, isegi paar suppordit nii päästnud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: B5 Passati tagumiste piduriketaste vahetus- abi vaja!
Poest pakuti järgmiseks nipli mõõduks 12-ne 10se asemel. Sobivat keermepulka aga ei leidnud. Würthis jäi ainsana käimata. Stockeris mõõdeti nipli keeret ja õeldi, et see miskine tööstuslik keere ja nende valikus selline mõõt puudub. Kuna hakkas tunduma, et ostes ise kusagilt õiged riistad või lasta mõnes töökojas teha, tuleks hind sama ,mis kasutatud jupil, mille saab 400-500 krooniga. Ühes kohas pakuti ka lahendust, et keeratakse uus keere ja seibiga polt sisse, õhutamine käiks siis keerme vahelt. Hinda küsiti ka selle lahenduse eest 400EEK. Tellisin igastahes uue kasutatud jupi 400 eest , homme peaks auto jälle liikuma saama loodetavasti. Kohalikust VW esindusest vastati aga juttu lõpuni kuulamata, et piduritega ei mängita, eks see vist ole tõde ka. 

Viimati muutis lepik, 19 Okt 2010, 12:09, muudetud 1 kord kokku.