(Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

(Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Algataks (minu arvates) huvitava teema, kus kõik kõiketeadjad ja natuke vähem, kuid siiski ka teadjad on oodatud sõna võtma. Nimelt tekkis hiljuti osade kodanikega väike arutelu "kas sild läheb paigast ära, kui coilidest auto kõrgemaks tõsta?". Mõtteid oli igasuguseid ja nüüd võiks siis selgeks teha kõikvõimalikud muutused silla geomeetrias seoses auto sõidukõrgusega/kliirensiga või kuidas iganes keegi seda paremini mõistab.

Näitena võtame auto VW Golf 2 (esialgu siis see, aga kui huvilisi on, siis võib hiljem ka teistsuguseid arutada).

Üks arvamus oli, et kui amordi alumist kinnitust ei näpi, siis ei muutu miski (külgkalle veel võibolla, aga jooksunurgad (kokku/lahku) kindlasti mitte).

Mina siis pakkusin välja, et muutub küll, nii kokkujooks kui ka ratta külgkalle. Kui auto tõsta "madalast kõrgeks", siis roolivarraste asend muutub ja kokkujooks suureneb, kuna roolisüsteem lükkab sellisel juhul rattaid tagant poolt väljapoole. Ning mingil määral muutub ka külgkalle, kuna ratas on kinnitatud kere suhtes kahest kohast - amordi ülemisest otsast ning õõtshoovaga. Madala auto õõtshoova asend on üsna ebareaalne, väljastpoolt on õõtshoova otsad ülespoole - seega kui auto kõrgemaks tõsta, siis õõtshoova asend läheneb jälle horisontaalsele, ning seetõttu liiguvad rattad kere suhtes väljapoole. Kuna ülemine amordi kinnitus jääb samasse kohta, siis ratta kaldenurk muutub negatiivse(ma)ks.

Kui mõni lause liiga keeruliseks kisub, andke julgelt teada - selgitan, täpsustan.

Edu teile geomeetrilise mõtlemisega, füüsikaga ja millega iganes veel vaja antud teemas :)
Viimati muutis argo, 17 Nov 2014, 14:01, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Wizard
Huviline
Postitusi: 1129
Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
Auto: g4 variant `05
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 1 kord

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Wizard »

kindlasti muutuvad nii külgkalle kui ka kokkujooks
Br.

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas freeser »

Aga kui ma praegu vahetan suveveljed 15" talve veljede asemel 14" ja tõstan auto hetkel kõrgeks, aga kevadel lasen samale kõrgusele auto mis ta praegu ja samad veljed, rehvid ka kas siis ka peab uuesti silda reguleerima minema?

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Kermo »

Kindlasti muutub!
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Tanel »

freeser kirjutas:kas siis ka peab uuesti silda reguleerima minema?
Selle kohta käis mul mõte peast läbi, et talvel see natukene paigast ära sild ei pruugi rehvidele eriti mõjuda, kuna loodetavasti veidi lumine teepind on oluliselt väiksema hõõrdeteguriga, kui suvine asfalt (pealegi, see pole umbes valesti/reguleerimata ju, vaid sümmeetriliselt natuke nihu lihtsalt) ja kuna kevadel sama (!) madalaks tagasi läheb, siis peaks jälle kõik okei olema.

Aga kuidas tagasillaga on? Külgkalle on seal ilmselgelt negatiivne, aga kuna sillatala kinnitus on üsna kaugel, siis ratta juures on vedrustusega seotud liikumine rohkem üles-alla, kui mööda ringjoont ja see vist nii oluline pole? Et kui nt jooksunurk on ette nähtud 0 ja külgkalle negatiivne natuke, siis madaldades peaks vist kokkujooks suurenema (st külgkalde enda tõttu tekibki kokkujooks). Teoorias vist on nii, aga praktikas kellelgi kogemusi on? Mulle tundub, et see ei mängi erilist rolli seal.

Kui keegi omab ette nähtud kalde- ja jooksunurkade andmeid mk2 kohta, siis sobiks siia teemasse vast neid ka jagada... mitte et garaazis nüüd mõõdulindi ja loodiga hakkaks ise silda reguleerima, vaid siis saab lihtsalt natuke rohkem mõelda asja üle (nt kui sild on eelnevalt paigas ja siis auto kõrgust muuta, saab ju välja arvutada, kui palju midagi paigast ära läks ja värki).
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

aht
Huviline
Postitusi: 518
Liitunud: 12 Veebr 2006, 12:52
Auto: VW Transporter TDI, VW Amarok
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas aht »

Tanel kirjutas:
freeser kirjutas:kas siis ka peab uuesti silda reguleerima minema?
Selle kohta käis mul mõte peast läbi, et talvel see natukene paigast ära sild ei pruugi rehvidele eriti mõjuda, kuna loodetavasti veidi lumine teepind on oluliselt väiksema hõõrdeteguriga, kui suvine asfalt (pealegi, see pole umbes valesti/reguleerimata ju, vaid sümmeetriliselt natuke nihu lihtsalt) ja kuna kevadel sama (!) madalaks tagasi läheb, siis peaks jälle kõik okei olema.
Kuida saab nii lolli juttu ajada?
natuke paigast sild on paigast sild, mitte natuke
ja talv küll ei mõjuta, rehv kulub ikka

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas daff »

freeser kirjutas:Aga kui ma praegu vahetan suveveljed 15" talve veljede asemel 14" ja tõstan auto hetkel kõrgeks, aga kevadel lasen samale kõrgusele auto mis ta praegu ja samad veljed, rehvid ka kas siis ka peab uuesti silda reguleerima minema?
Minu loogika ütleb, et ei pea uuesti minema kui täpselt samale kõrgusele setid eelmise suvega, kuid võib juhtuda, et sa võid sellega ohvriks tuua oma talverehvid.

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas freeser »

daff kirjutas:
freeser kirjutas:Aga kui ma praegu vahetan suveveljed 15" talve veljede asemel 14" ja tõstan auto hetkel kõrgeks, aga kevadel lasen samale kõrgusele auto mis ta praegu ja samad veljed, rehvid ka kas siis ka peab uuesti silda reguleerima minema?
Minu loogika ütleb, et ei pea uuesti minema kui täpselt samale kõrgusele setid eelmise suvega, kuid võib juhtuda, et sa võid sellega ohvriks tuua oma talverehvid.
Seda ma teha ei tahaks :D Uutest rehvidest hakkab lihtsalt kahju. Samas siin mõni tuttav räägib, et talvel pole nii väga oluline, et ei kuluta ikka niipalju. Nüüd ei tea kas hakkab tõstma v mitte.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Tanel »

aht kirjutas:Kuida saab nii lolli juttu ajada?
natuke paigast sild on paigast sild, mitte natuke
ja talv küll ei mõjuta, rehv kulub ikka
No natukese all ma mõtlesin minimaalselt. Kui peale sillaregulli 3-4 suure inimesega väike "tunne oma kodumaad" teha, a 800km siis ei ole ju kohe rehvil traadid väljas ja teab mis veel. Siis ka ju kõik eelnevalt mainitud parameetrid muutuvad. Eriti veel kui juhi pool istuvad kaks paksu ja kõrvalistuja pool mingid modellihakatised vms (EDIT: siis muutub vast veel rohkem, kui esimesena mainitud kodanikud mõlemad ees istuvad ja kergemad taga).

Mu autol on ilmselt see nii-öelda "natuke paigast sild" sest mingit ebaloomulikku rehvide kulumist ma pole küll näinud, kuigi viimane sillastendi külastus oli võibolla Wolfsburgis aastal 1988. (Kindlatel andmetel vähemalt üle 9a tagasi küll). Kasutaja Liblikas oli hädas, et rehvid kulusid väga ära (vist) ühe Tallinna otsaga (u 150km ?). See on minu silmis paigast ära sild. Aga samas, kui minu auto sild nüüd paigas on, siis ingel [VW Bot: "Keel korda!"] ma teen kellelegi paar õlle välja, kui mulle seda sillastendis ka öeldaks :D

Edit 2: Kui talv ei mõjutaks rehvide kulumise kiirust (talvel kulub vähem) vale sillareguleeringu puhul, siis milleks üldse talverehvid on? Selleks ju, et teepinna väiksemat hõõrdetegurit kompenseerida ja mitte kohe teelt välja sõita esimeses kurvis :D
Viimati muutis Tanel, 19 Okt 2010, 19:35, muudetud 2 korda kokku.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Kermo »

Scirocco silla kohta võin öelda et, kui auto lasta väga madalaks (u. -120mm) siis läheb juhitavus ikka väga käest ära ja ei aita ka silla regulatsioon. Lainelisel teel, kui püstak liigub üles-alla teeb auto väga iseäralike asju. Tohutult aitab kaasa rooliotsa ümber viskamine (teistpidi) ja sarniiri pikendamine.

Need inimesed kes räägivad et "mul tundub sild paigas olevad", need minge korra silla stendi ka, saate auto normaalselt teel ka istuma.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Kermo »

Tanel kirjutas: No natukese all ma mõtlesin minimaalselt. Kui peale sillaregulli 3-4 suure inimesega väike "tunne oma kodumaad" teha, a 800km siis ei ole ju kohe rehvil traadid väljas ja teab mis veel. Siis ka ju kõik eelnevalt mainitud parameetrid muutuvad. Eriti veel kui juhi pool istuvad kaks paksu ja kõrvalistuja pool mingid modellihakatised vms (EDIT: siis muutub vast veel rohkem, kui esimesena mainitud kodanikud mõlemad ees istuvad ja kergemad taga).
Sellepärast ongi orginaal kõrgusel õõts suunaga alla, et kui raskus peale tuleb läheb õõts õigesse asendisse (ehk siis horisontaali). Kui õõts on horisontaalses asendis siis muutub silla geomeetria püstaku liikudes mõlemale poole võrdselt(kui püstak liigub üles siis läheb külgkalle väiksemaks ja kokkujooks suuremks, sama juhtub ka siis kui püstak liigub alla).
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Kermo kirjutas:Need inimesed kes räägivad et "mul tundub sild paigas olevad", need minge korra silla stendi ka, saate auto normaalselt teel ka istuma.
Ma lihtsalt tean, et tegelikult ei ole. Tõin selle teema sisse selle pärast, et mulle tundub (ilma igasuguse mõjuva põhjuseta oletus), et see talvine kõrgemaks tõstmine eelnevalt paigas olnud silla puhul "ohutum" rehvide suhtes kui minu reguleerimata esisild.

Aga selleks see teema ongi, et minusugused ja muidu huvilised targemaks saaksid lõpuks :)
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas freeser »

Küsimus teile targematele nüüd. Vahetasin oma suveveljed ära ja panin talve veljed, kas sellest läks nüüd sild paigast ära? Küsin sellepärast, et rool viltu veits nüüd. suveveljede ET oli 18, aga talvekatel miskine 35 v rohkemgi :D

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Kermo »

Kas rool viltu või kisub? Sild paigast ei läinud aga juhitavus võib muutuda.
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas freeser »

Kermo kirjutas:Kas rool viltu või kisub? Sild paigast ei läinud aga juhitavus võib muutuda.
Rool ainult viltu veidi läks juhitavus sama ikka :)

itimees8
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 26 Veebr 2006, 20:46
Asukoht:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas itimees8 »

Nelja raskekaalase kohta niipalju et kui mu mälu mind ei peta, siis sillastendis on nõutud teatud koormused autosse, millega immiteeritakse keskmiselt koormatud autot. Paraku pole mina näinud veel kordagi kaalumas mingeid liivakotte autosse või paaki vajalikul määral täitmas sellepärast. Seega, seoses selle puudujäägiga julgen arvata et madalamaks lastud auto puhul liigub sild mingil määral rohkem paika kui paigast ära.
Puhtalt minu isiklik arvamus, parandage kui eksin.

Kihlevere
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 18 Juul 2008, 17:12
Telefon: 58171382
Auto: Passat 1.9tdi
Asukoht: Tallinn

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Kihlevere »

freeser kirjutas:Küsimus teile targematele nüüd. Vahetasin oma suveveljed ära ja panin talve veljed, kas sellest läks nüüd sild paigast ära? Küsin sellepärast, et rool viltu veits nüüd. suveveljede ET oli 18, aga talvekatel miskine 35 v rohkemgi :D

Vaata kas ette said ikka ühesugused rehvid(ega ühelpool pole rohkem kulunud või midagi)

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas freeser »

Kõik ühesugused uued rehvid millel ainult mõni naast kadund ;)

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas spool »

Mina ausaltöeldes ei ole elusees sillastendis käinud, lööge või näkku, modelliks niikuinii ei hakka.

Mõnimees räägib, et ennem sillastendi saab Tallinna otsaga rehvide siseküljest lahti (260km) ja et peale stendi ikka vägev värk, üldse ei söö rehvi.
Mina olen oma teehöövliga ikka päris kenasti (kelle jaoks palju, kelle jaoks vähe) maanteid nühkinud, üle 10 000km poole aastaga. Ja eest on rehv ühtlaselt kulunud kusagil 1mm. Ei ole täheldanud ebaühtlast kulumist ega rooli kiskumist.

Peeter_S
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 11 Mai 2010, 15:36
Asukoht:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Peeter_S »

Löö või näkku, mina olen sillastendis käinud.
Kaks suvalist näidet minu elust - mõlemal juhul olid uued (mitte kasutatud uued vms) rehvid.
bmw - jooks uusi rehve, peale suvehooaega, tagumistel 6+ mm, esimestel keskmiselt muidu ca 4, välimine äär täiesti kulunud. Sild ei kolksunud, ei kiskunud ega midagi. Et midagi on mäda, saingi aru rehve vaadates :D
vw - jooks uusi rehve. peale 30 km läbimist polnud mustrit enam nähagi esiratastel. (esisilla tala murdus pooleks).

Mitte, et see teemaalgatajat aitaks, aga kodanik spool'ile vastukajaks küll.
Mina pooldan sillastende :D

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas daff »

Sillastendi pooldajale võin ma öelda, et Rakvere ettevõtte Stik ehk siis Rakvere Carstop poolt teostatud sillastend on oluliselt kehvem (loe: ujuv auto ja sööb rehvi siseservi) kui suvalise siksi remontijast papi poolt loodi ja pulgaga setitud sild. Enda Passati peal korduvalt katsetatud. Kuid kõige ideaalsema tulemuse saab minu silmis muidugi korralikus sillastendiga tegelevas ettevõttes. Enda tunnetuse kohaselt oli Rakveres parim sillastendi tegija Võidu Auto, mis asus Võidu ja Jaama tn nurgal.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Geomeetrija jääb paika,kuid kui kasutaja freeser kasutab velge ET 18 VW-nil. siis laagrid kannatavad. Tundub siiski,et küsijad on poisikesed,kes pole endale selgeks teinud auto ehitust,veermikku. Küsida võib alati. Püsiva kliirensi muutmisega sel juhul ,,häälestage,, sild ,, paika,, . Esi sild on programmeeritud käima üles,alla ja selles vahemikus on garanteeritud kokku,lahku jooks,külg kalle.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas Tanel »

T6nis2 kirjutas:Geomeetrija jääb paika,kuid kui kasutaja freeser kasutab velge ET 18 VW-nil. siis laagrid kannatavad. Tundub siiski,et küsijad on poisikesed,kes pole endale selgeks teinud auto ehitust,veermikku. Küsida võib alati. Püsiva kliirensi muutmisega sel juhul ,,häälestage,, sild ,, paika,, . Esi sild on programmeeritud käima üles,alla ja selles vahemikus on garanteeritud kokku,lahku jooks,külg kalle.
Tõesti, velje ET ei muuda silla geomeetriat, õige jutt. Aga mis teema nende poisikestega on? Kui mõni neist ei õpi autoga seonduval erialal miskit koolis, siis kas mitte foorum (paralleelselt muidugi reaalse autoga) polegi väga hea koht auto ehituse selgeks tegemiseks? Mina olen absoluutselt kõik oma teadmised autode (eriti Golf 2/Jetta) kohta saanud viimase 3 aasta jooksul siit foorumist ja oma autot remontides.

Kuidas see silla ,,paika häälestamine,, käib? Sillastendis tehakse seda ju? Ning selle programmeerimise kohta - kui kliirens muutub püsivalt -80 mm näiteks, siis see nüüd küll ette nähtud pole. Normaalselt üles alla käies ka ei ole sild mingi konkreetse piirini paigas - on ainult üks kõrgus, kus see on paika reguleeritud, aga otsest mõju see ei avalda, kuna kõrgemas/madalamas asendis (suures ulatuses) on auto sõidu ajal üsna vähe.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

karlmust
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 09 Mai 2010, 17:48
Auto: VW Polo 6n
Asukoht:

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas karlmust »

T6nis2 kirjutas:Geomeetrija jääb paika,kuid kui kasutaja freeser kasutab velge ET 18 VW-nil. siis laagrid kannatavad. Tundub siiski,et küsijad on poisikesed,kes pole endale selgeks teinud auto ehitust,veermikku. Küsida võib alati. Püsiva kliirensi muutmisega sel juhul ,,häälestage,, sild ,, paika,, . Esi sild on programmeeritud käima üles,alla ja selles vahemikus on garanteeritud kokku,lahku jooks,külg kalle.
Lugupeetud Tõnis, loen mina siin seda teemat Reede õhtul kell 2:10 esimest korda... Uni on suur ning palju jääb segaseks aga isegi mina oma väga unesegase ja valusa peaga saan aru et mehaanilist esisilda ei ole võimalik programmeerida vaid reguleerida, sest programmeerimine on seotud siiski elektroonikaga ning põhineb peamiselt elektroonilistel jadadel ning kui sa ei ole filmist "Back to the Future" siis ma olen suhteliselt kindel et sinu auto esisild ei jookse PHP, MySqli või Apache vms peal... samas jumal seda teab... igasugust jama välja mõeldakse... Esisildasid siiski reguleeritakse mehaaniliselt....

Karl :) :crazy:

Edit: Lisasin värvid, kui moderaatoreid häirib siis vabandust. :)
Viimati muutis karlmust, 30 Okt 2010, 01:20, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: (Esi)silla geomeetria seoses kliirensi muutumisega

Lugemata postitus Postitas VWM »

näet sobib teemasse- Susprog3D proge. Tõmmake, uurige ja katsetage.. :)
omal kogemus selle progega puudub aga olen kuulnud sellest..www.susprog.com....
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

Vasta

Mine “Veermik”