G4 Esimese silla üks ratas veab rohkem kui teine?!

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Enrico_P
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 09 Juul 2008, 18:13
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

G4 Esimese silla üks ratas veab rohkem kui teine?!

Lugemata postitus Postitas Enrico_P »

Nimelt talvise libedusega tundub, et kohalt ära minnes veaks nagu esisillal parem poolne ratas rohkem kui vasak poolne.
Ehk parem ratas hakkab varem ringi käima ja kui tükkaega on ratas tühja ajanud, haakub vasak poolne.
Kas selline asi on normaalne või on sillal midagi läbi või läbi minemas?
Ning kui üks ratas viskab teise ratta ka vedama siis kostub salongi tugev kohin/kraapimine nagu ABS´i pidurdades.
Autoks Golf 4 1,8T (puudub arvatavasti ESP sest nuppu pole salongis)
Loodan et keegi sai mu segasest jutust aru ja oskab midagi tarka öelda.

Ette tänades!

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: G4 Esimese silla üks ratas veab rohkem kui teine?!

Lugemata postitus Postitas Garfield »

Enrico_P kirjutas:Ning kui üks ratas viskab teise ratta ka vedama siis kostub salongi tugev kohin/kraapimine nagu ABS´i pidurdades.
See on elektrooniline difrilukk ehk läbilibisevat ratast pidurdatakse ABS-i kaudu ja seetõttu kandub osa pöördemomendist (jõust) teisele rattale.
Ma arvan, et sul ei ole midagi seal viga, sest praegu on pidevalt rataste all erinev kiht lund-jääd-soolaplöga vms. ja seega ei saagi ratastel võrdne pidamine olla.

Martti
Huviline
Postitusi: 289
Liitunud: 12 Apr 2004, 14:14
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Re: G4 Esimese silla üks ratas veab rohkem kui teine?!

Lugemata postitus Postitas Martti »

Kas see eeldab, et mingid pistikud lähevad käigukasti külge veel peale tagurpidikäigu lüliti ja kiirusanduri? Minul on golfile 5 käigulise kasti asemel 6 käiguline pandud ja õrnalt on mingit pirinat kuulda, kui kohalt liikuda. Kuidas seda täpselt juhitakse? Kui kiiresti see elektroonika reageerib? Kas suvel kui kõva pinnase peal on sellest ka kasu ?


Ja veel targematele küsimus:
Kui ma ühe esimese otsa üles tõstsin ja mootoriga ratast ringi ajasin, et rattalaagrit kontrollida, tahtis auto maha sõitta. Kas need on omavahel seotud?
Jooge piima!

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva

Re: G4 Esimese silla üks ratas veab rohkem kui teine?!

Lugemata postitus Postitas Cloner »

Martti kirjutas:Kas see eeldab, et mingid pistikud lähevad käigukasti külge veel peale tagurpidikäigu lüliti ja kiirusanduri? Minul on golfile 5 käigulise kasti asemel 6 käiguline pandud ja õrnalt on mingit pirinat kuulda, kui kohalt liikuda. Kuidas seda täpselt juhitakse? Kui kiiresti see elektroonika reageerib? Kas suvel kui kõva pinnase peal on sellest ka kasu ?


Ja veel targematele küsimus:
Kui ma ühe esimese otsa üles tõstsin ja mootoriga ratast ringi ajasin, et rattalaagrit kontrollida, tahtis auto maha sõitta. Kas need on omavahel seotud?
Minu teada pole käigukastil selle süsteemiga midagi pistmist, see toimib absi kaudu. Minu autol reageerib suht kiirelt, väikest libisemist lubab.

Ülesse tõstsid ainult ühe poole ja teise maha jätsid siis ilmselt rakenduski see süsteem ja pidurdas õhus oleva ratta kinni ja jõud läks maas olevale ning auto tahtis maha sõita.

Enrico_P
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 09 Juul 2008, 18:13
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: G4 Esimese silla üks ratas veab rohkem kui teine?!

Lugemata postitus Postitas Enrico_P »

Kuid suvisel ajal sõites kulus parem poolne rehv rohkem ära kui vasak,
seepärast eeldasingi et miski on jama ja et vasak ratas hakkab liiga hilja järgi.
Kas selle õiget korrasolekut annab kuidagi ise ka kontrollida või aru saada?
Viimati muutis Enrico_P, 14 Dets 2010, 23:45, muudetud 1 kord kokku.

Cloner
Huviline
Postitusi: 153
Liitunud: 03 Veebr 2004, 21:22
Asukoht: Tartu - Põlva

Re: G4 Esimese silla üks ratas veab rohkem kui teine?!

Lugemata postitus Postitas Cloner »

Sa lased suvel iga nurgapeal ketsi all ringi? Kui ei lase ja rehv paremal kiiremini kulub siis soovitaks hoopis sillastendi pöörduda.

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: G4 Esimese silla üks ratas veab rohkem kui teine?!

Lugemata postitus Postitas Garfield »

Enrico_P kirjutas:Kuid suvisel ajal sõites kulus parem poolne rehv rohkem ära kui vasak,
Siis käi tõesti esmalt sillastendis ära. Kui sild ikka väga paigast ära on, võib tõesti see isegi vedu mõjutama hakata. Omast kogemusest võin öelda, et minu kunagisel Honda Prelude'l olid samad sümptoomid kuni silla paika reguleerimiseni.

Vasta

Mine “Veermik”