Golf 3 GTI '94 (85kW) ei käivitu (pikk jutt ;)

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
lllegal
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Mai 2006, 23:18
Auto: G3GTI Ed.
Asukoht: Tartu

Golf 3 GTI '94 (85kW) ei käivitu (pikk jutt ;)

Lugemata postitus Postitas lllegal »

Tere,

Selline lugu, et paar korda, ehk pool aastat tagasi esmalt on olnud mitmel korral probleeme nii nädala ringis masina seismise järel käivitumisega kus masinal süüdet sisse lülitada ei ole 6nnestunud ja kunagi hiljem, uuel katsel on probleemideta käivitada 6nnestunud. Kord juhtus see ka paari minuti seismise järel ja vist väga niiske/vihmase ilmaga tol korra.

Nüüd aga oli selline teema, et mingil päeval panin masina käima ja m6ne minuti käimise järel (ma arvan 3-5, maks 10min) jäi masin lihtsalt seisma nii pooleteisetuhande pöörde pealt järsult ning uuesti käivitada ei 6nnestunud. Kuna kütuse osuti oli ka täitsa nullis, siis eeldasin, et küte otsas ja valasin 5-10L juurde. Süütega sisse/välja mässates üritasin bensiini üles saada pumba abil (pump teeb heli), kuid tol päeval jäigi käivitamata masin minust. Järgmisel päeval üritasin uuesti ja esimesel katsel (laadija oli ka taga üle 24h) läks masin kohe käima, kuid ainult m6neks paariks sekundiks ja järsult seiskus peale mida ei ole kordagi lubanud. Tavaliset kütuse otsasaamisel kukub mootor jukerdama ja ming aja ikka veel käib kui gaasi talluda, aga mitte selle masinaga praegu.

Peab ytlema, et ka ukse luku nupud olid kinni külmunud ja kasutatud sai tagumist ust, kuna esimest lahti ei saanudki niiskuse ja külma töttu ja tundub, et sel juhul läheb masin ise valvesse/ukse lukku, kui juhi nupp on all ja see v6iski juhtuda umbes selle ajal kui masin välja suri. Igatahes nüüd k6i lukud töötavad, salongist niiskus välja aetud ning uksed silikoniga üle käidud, kuid masinat käima jätkuvalt ei saa.

Proovitud:

0. kaitsmete kontroll ning pistikute/juhtmete visuaalne kontroll kapoti all ja lahti/tagasi pesasse seonduvate ühenduste ja kommutaatori massi (tuleb mootori külest) osas.
0.1 Teise signa eemaldamine ja resettimine (oli p6rutus meeles pikemat aega ja ei olnud viitsinud koodi sisestada valet kaudu)
1. kommutaatoril pikemat küünla juhet ning toimivat küünalt ja sädet ei ole ning starteri käiamise järel on bensiini hasi üleval, et pumbaga probleemi ei ole ilmselt ikkagi (ja filter sai m6ned kuud tagasi vahetatud)
2. takistust kommutaatori ja nimetatud pikeima küünlajuhtme + küünla osas kontrollitud ja olemas/OK
3. volte m66detud käivitamisel jagaja kolmese pistiku küljest (lahti ühendatult pistik), kus kahel äärmisel oli pingi peal ja kolmandal mitte)
4. volte m66detud käivitamisel kommutaatori kolmesest pistikust (lahti ühendatult pistik) ja sama lugu, et voldid olemas (kontrolllampi ei kasutanud, piirdusin aeglase voltmeetri näiduga, et ei ole kindel, aga minu meelest kohe süüte sisse lülitades on pingi peal juhtmetel mitte aga ainult starterit käiates
5. Kommutaatori ehk süütepooli eemaldamine ning üles sulatamine/soendamine
6. Aku juhtme eemaldamine tunniks (kohe lähe vaatan üle, kuid lootuse ei ole, et sellest abi)

Küsimused:

Mida veel teha/proovida, osta uus kommutaator ja proovida seda (v6i saab seda kudagi m66ta -- on kellegil töötavat pakkuda kontrolliks tasu eest + müügiks, kui toimetab vmt?

Kuna masin on maja ees väljas ja üsna ebamugavalt pargitud, siis kuskile töökotta vedamine suhteliselt nutune ja seega katsuks vältida, garaashi saaks ehk lükata, aga jah, mitte üksi ja kahtlustan, et ehk ka mitte kahekesi, kuig seal oleks oluliselt mugavam toimetada mudugi (work in progress garaashi vabaks saamine).

Kas oleks m6ni autoelektrik Tartus, kes oskaks aidata v6i oleks kommutaatorit/jagajat anda mingi raha eest testimiseks vmt?

Kuidas selgeks teha, kas masinal on mingit sorti (pole välja uurinud kunagi) immobilaiser, et (v6ti autost kümneid meetreid eemal) on kaugkäivitusega masinat käivitatud korduvalt (hetkel see featuur juba aasta ei ole kasutusel isiklike pohjustel, süütesse mineva lisaalarmi pistiku lahtiühendamise teel aga nüüd tagasiühendades ka signa kaudu ei käivitu siiski, aga sigal kadusid ka ohutulede vilgutamine ja parkide näitamine valgustamise eesmärgil mingi aeg tagasi ära (eeldan, et takistid läbi, v6i signa osaliselt kaput).

Ehh, pikk jutt, #$(( jutt, aga mis teha :)

Help?

Kasutaja avatar
Corra
Huviline
Postitusi: 967
Liitunud: 13 Juul 2007, 16:55
Auto: VW Passat B5 1,9TDI 4motion, Golf 2 16v
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Golf 3 GTI '94 (85kW) ei käivitu (pikk jutt ;)

Lugemata postitus Postitas Corra »

Võimalik et mootori aju on läbi, uuri mis olukorras aju trükiplaat on. Vanematel vw ajudel võib olla kehv massi ühendus, pane lisa mass sellele.
Viimati muutis Corra, 29 Jaan 2011, 01:38, muudetud 1 kord kokku.

lllegal
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Mai 2006, 23:18
Auto: G3GTI Ed.
Asukoht: Tartu

Re: Golf 3 GTI '94 (85kW) ei käivitu (pikk jutt ;)

Lugemata postitus Postitas lllegal »

Corra kirjutas:Võimalik et mootori aju on läbi, uuri mis olukorras aju trükiplaat on. Vanematel vw ajudel võib olla kehv massi ühendus, pane lisa mass sellele.
Tänud vihje eest, hetkel tundub, et massi kere küljest saamisega probleeme ei tohiks olla, kuna kinnitused k6ik puhtad, aga proovin massi juurde vedada hiljem, kui trükiplaadi alumine pool (osade kohtade pealt üle plaadi mingi kleepuva jamaga koos ja nendel kohtadel paari rea/jootepunkti peal ka oksüdeerumist -- kummaline, nagu jooksma läinud batarei hape vmt, aga allikat ei leidu, et käpajäljed nagu ei ole) on spets. vahendiga puhastatud ning ka paar paar jootekohta par(e/a)ndatud, et selgub hiljem/homme ilmselt.

Ons veel ideid? Ma saan nii aru, et üks järgnevast:

1. Halli andur
2. Mootori aju (037906024ag)
3. Süütepool

On vigane ja see on ka asjade toimimise järjekord mis sädemesse puutub ja milles vidinaid kontrollida..

lllegal
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Mai 2006, 23:18
Auto: G3GTI Ed.
Asukoht: Tartu

Re: Golf 3 GTI '94 (85kW) ei käivitu (pikk jutt ;)

Lugemata postitus Postitas lllegal »

lllegal kirjutas:
Corra kirjutas:Võimalik et mootori aju on läbi, uuri mis olukorras aju trükiplaat on. Vanematel vw ajudel võib olla kehv massi ühendus, pane lisa mass sellele.
Tänud vihje eest, hetkel tundub, et massi kere küljest saamisega probleeme ei tohiks olla, kuna kinnitused k6ik puhtad, aga proovin massi juurde vedada hiljem, kui trükiplaadi alumine pool (osade kohtade pealt üle plaadi mingi kleepuva jamaga koos ja nendel kohtadel paari rea/jootepunkti peal ka oksüdeerumist -- kummaline, nagu jooksma läinud batarei hape vmt, aga allikat ei leidu, et käpajäljed nagu ei ole) on spets. vahendiga puhastatud ning ka paar paar jootekohta par(e/a)ndatud, et selgub hiljem/homme ilmselt.

Ons veel ideid? Ma saan nii aru, et üks järgnevast:

1. Halli andur
2. Mootori aju (037906024ag)
3. Süütepool

On vigane ja see on ka asjade toimimise järjekord mis sädemesse puutub ja milles vidinaid kontrollida..
Lihtsalt teema l6petuseks (loodetavasti kellegil abi sarnase probleemi korral):

Proovisin enda kommutaator/süütepooli kombot teise masina peal ja too masin käima ka käima läinud, et seega poodi uue järele:

http://www.mobiletron.com.tw/a_eng_prod ... Pd_Id=2046" onclick="window.open(this.href);return false;

(inglise/tw) pakuti 33 EUR'ga Tartu Autoliinis-is ning Tartu Forss-is 55 EUR eesti pakuti SWAG (saksa) toodet, mille leidsin üles siit:

http://www.swag.de/uploads/media/SWAG_catalogue_VW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

aga kumbki (B-osad) ei sobinud kinnituste poolest (nägin sellist sama mootoriga passati peal, kuid ei kontrollinud, kas originaal), kuigi Mobiletron pakub tegelikult ka täpsemat klooni (mida lootsingi ennast saavat poest):

http://www.mobiletron.com.tw/a_eng_prod ... Pd_Id=1954" onclick="window.open(this.href);return false;

ja originaal (VW VIN: 867905104A)VW esinduses olnuks 155 EUR'i (laokaup kust küsitud ning VW puhul neid pidi ikka hulgi minema vórreldes teiste masinatega) ja seega jäin kasutatud (25 EUR'i) isendi juurde, millele uusi polte ei pea otsima juurde ja kvaliteet ka ilmselt parem kui uuel b-osal.

Hindadest veel niipalju, et 44 EUR'i eest saanuks Forss'ist ka eraldi "halli anduri" (impulss andur jagajas) ning VW esindus pakkus selle vahetamist toote tagastamise korras (123 EUR'i tellimisel) nagu ka mootori aju puhul (taastamine siis, tellimisel).

"Uue" aju hinnad muide on ulmelised (83x EUR'i esinduses) ja ka Forss pakkus sama hinnaga (ilmselt esinduse kaudu). Mille eest seda küsitakse on küll arusaamatu, kuna see trükiplaat ei erine arvuti emaplaadist (mis maksavad uuena mitte kasutatuna keskmiselt 50-125 EUR'i ja vana ei pea taastama sh koos korpusega), et soovitan kindlasti m6ne elektrooniku poole pöörduda, kui kasutatut ei leia. EEPROM'i (eemaldatava tarkvara kiip, sarnane nagu ka PC BIOS kiip) programmeerimine/kopeerimine töötavalt ajult ei ole ka mingi ulme, PC korral vanasti sai seda teha isegi töötava emaplaadi peal, ilma eraldi seadet kasutamata ja modditud chip'id netis paistab, et maksavad ka ainult 20 EUR'i, et lisa HP, kui juba nagunii peab vahetama muig.

Pikk jutt jälle, aga arvatavasti kellegile ikka abiks edaspidi, edu/parimat!

Vasta

Mine “Elektroonika”