G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
kristenprii
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 05 Okt 2010, 21:20
Auto: VW Golf II 1989 1.8 66kW
Asukoht: Tartu

G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas kristenprii »

Täna pärast 130km läbimist hakkas masin imelikult turtsuma ja jõud kadus ära, jäin siis tee äärde seisma ja avastasin kapoti alt jagaja vaakumvooliku täiesti lapikuks imetuna- sai pandud uus voolik, aga ju vist liiga pehme ja tõmbus kokku, seega keeras ka süüte paigast.
Seejärel suundusin garaazi, et voolik asendada, võtsin siis õhupuhasti korpuse eest, et ruumi teha ja sealt avanes selline pilt:
Pilt

seejärel kontrollisin ka klapikambri korgi alust ja seal sama rida:
Pilt



See valge "vaht" peaks tähendama siis karteri tuulutuse umbesolekut?
Olen varem täheldanud ka natuke õli õhufiltri korpuses, mis peaks tähendama selle korpuse klapi rikkis olekut?

Siit ka küsimus ja abipalve, kuidas karteri tuulutuse umbesolekust lahti saada, ning kuidas parandada õhuvõtu korpuse klappi, kui on üldse võimalik parandada?

Kristen
Viimati muutis kristenprii, 29 Jaan 2011, 22:57, muudetud 1 kord kokku.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas 100avant »

kristenprii kirjutas:
See valge "vaht" peaks tähendama siis karteri tuulutuse umbesolekut?
Olen varem täheldanud ka natuke õli õhufiltri korpuses, mis peaks tähendama selle korpuse klapi rikkis olekut?

Siit ka küsimus ja abipalve, kuidas karteri tuulutuse umbesolekust lahti saada, ning kuidas parandada õhuvõtu korpuse klappi, kui on üldse võimalik parandada?

Kristen
Kui tuulutus umbes oleks, peaks karterisse surve tekkima ja õli sealt väljapääsu otsima hakkama(töökaaslase masin sülitas õlivarda vahelt terve kapotialuse õli täis). Kas õhufiltri ja klapikambrikaane vahelise lõdviku eemaldamisel on töötava mootoriga tunda karterigaaside liikumist kaane tuulutuse otsast? Kui on, ei näe ma küll paanikaks põhjust.
Kui vanemal mootoril tuulutusest pisut õliudu tulnud on, ei tähenda see küll midagi hullu. Enda teada 350 000 läbi sõitnud 1,6 G2 on vähemalt viimased 100 000 seda teinud.
Kas oli esimene pikem sõit üle hulga aja? Jahutusvedelik ei kao? Kas pärast vaakumvooliku korda tegemist mootori töös hädad kadusid?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

-mk-
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 19 Aug 2009, 13:23
Telefon: 56497234
Auto: corrado
Asukoht: Järvamaa

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas -mk- »

Vaheta alustuseks õli ära.
madis 56497234

kristenprii
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 05 Okt 2010, 21:20
Auto: VW Golf II 1989 1.8 66kW
Asukoht: Tartu

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas kristenprii »

Õlivahetus tehtud 700km tagasi..

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas 100avant »

kristenprii kirjutas:Õlivahetus tehtud 700km tagasi..
Nii...
Õli vahetasid neljandal novembril, kohe lõppeb jaanuar, selle ajaga ehk põhimõtteliselt kolme kuuga sõidetud 700 km...
Ehk siis kuus üle 200km...
Kui see kõik lühikeste otstega kogutud, siis ei ole ime, et mootorisse selline ollus tekib.
Ehk siis vähe ja lühikesi otsi sõitvate autode häda.
Ja nüüd pikemat otsa sõites hakkas see ollus liikuma selles suunas, kuhu karterigaas ta tõi... Ehk siis õhupuhastisse.
Kui enda passati ostsin, siis see auto polnud vist ammu soojaks sõitmist saanud- kui õlivahetuseks sissevalamise korgi maha võtsin, siis sealt eriti õli alla ei mahtunud minema, sest kaane alune oli paksult sellist röga täis. Sõitsin nädalavahetusega 600 km ja nädala sees teist samapalju. Pärast seda enam praktiliselt näha pole seda ollust mootoris.
Ikkagi ei saanud vastust, kas hädad mootori töös on kadunud?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas GTI »

Võta mootori plekist klapikaas maha, seal see olev tuulutuse sõelfilter arvatavasti lootusetult umbes, vaja ära puhastada.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas 100avant »

GTI kirjutas:Võta mootori plekist klapikaas maha, seal see olev tuulutuse sõelfilter arvatavasti lootusetult umbes, vaja ära puhastada.
Kui see ikka kinni oleks, kas siis ei oleks loogilisem, et õhupuhastisse see röga(veeaur+õliudu) ei jõua, karterisse tekib surve ja hakkab otsima teist väljapääsu(näiteks õlivarda kaudu)?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas GTI »

Eks seda kondentsi veab õhupuhastisse niikaua kuni tuulutus veel läbi käib, nüanss et vaakumvoolikuid veab lapiliseks näitab et sisselaske vaakum enam tuulutusest läbi ei käi ja otsib teisi väljundeid. Arvestades et tuulutuse sõelfilter asub täpselt samas kohas kus õlikork, ainult klapikaane teises otsas siis suure tõenäosusega on seal samasugune pilt nagu õlikorgi all. Varda väljasülitamise variant varieerub miskipärast, rohkem levinud see uuematel autodel (millegipärast?), G2 ja G3 pole eriti kuulnud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas 100avant »

GTI kirjutas:Eks seda kondentsi veab õhupuhastisse niikaua kuni tuulutus veel läbi käib, nüanss et vaakumvoolikuid veab lapiliseks näitab et sisselaske vaakum enam tuulutusest läbi ei käi ja otsib teisi väljundeid.
Vabandust, kui küsimus eriti rumal, aga mis ühist on sisselaske vaakumil(lapikuks vedas väidetavalt jagajasse mineva vooliku) ja karterituulutusel G2 karpamootoril? Tuulutus tuleb põhimõtteliselt õhufiltri taha enne karburaatorit(ja segusiibrit). Sisselaske vaakumi arvestatav osa jääb ju ikka mootori poole segusiibrist? Saaks aru kui mootor mingil põhjusel enam õhku ei saa(õhufilter lootusetult kinni vms), aga siis see mootor enam praktiliselt ei käi ka ju.
Kui hästi läbi käib, saab ju kontrollida, kui voolik õhufiltri ja kaane vahelt töötaval mootoril eemaldada.
Kui sealt ikka tuntavalt gaasid liiguvad, ei ole asi ju hull?
GTI kirjutas:Arvestades et tuulutuse sõelfilter asub täpselt samas kohas kus õlikork, ainult klapikaane teises otsas siis suure tõenäosusega on seal samasugune pilt nagu õlikorgi all.
Täiesti nõus. Ja selline(või väga sarnane) pilt on enamuse külmade ilmadega külma mootoriga lühikest otsa sõitvate masinate kaane all. Puhastamine kindlasti halba ei tee, aga kui samas stiilis sõidud jätkuvad, on vaatepilt paari kolme kuu pärast jälle sama...
GTI kirjutas: Varda väljasülitamise variant varieerub miskipärast, rohkem levinud see uuematel autodel (millegipärast?), G2 ja G3 pole eriti kuulnud.
Golfil tõesti ei tule praegu ette, aga tuttava vana B3 1,8, mis sõidab ainult 2xpäevas 1,5km korraga ja kunagi soojaks ei saa, tegi seda nalja eelmisel talvel kaks korda. Ja temal võttis selle vooliku, mis pritsepea ja klapikambrikaane vahel, praktiliselt jääd täis... Peale esimest korda sai kaas ideaalselt puhtaks tehtud, aga mingi kahe-kolme kuu pärast oli sama jama...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

kristenprii
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 05 Okt 2010, 21:20
Auto: VW Golf II 1989 1.8 66kW
Asukoht: Tartu

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas kristenprii »

Aga kuidas kontrollida õhufiltri korpuse küljes olevat klapi töökorras olekut?

kristenprii
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 05 Okt 2010, 21:20
Auto: VW Golf II 1989 1.8 66kW
Asukoht: Tartu

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas kristenprii »

Selline pilt siis sealt avaneski:
Pilt

Pilt

Sai kõik puhtaks tehtud ja möllatud, nüüd jälle tip-top ning proovin siis neid lühikesi otsi vältida :P


Aga oskab keegi öelda, mis tüüpi mul see karpa on? Ja kuidas ma seda saan ise kindlaks teha?
Pierburg 2E-E?

Pilt




Kristen

martinto
Huviline
Postitusi: 273
Liitunud: 16 Mär 2009, 21:04
Asukoht:

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas martinto »

Nagu näha siis sai asi korda, endal oli kunagi sama jama. Võid natuke ka seda teemat sirvida
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=52&t=51205" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is a peace of s..t when you look (ätt) it

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas 100avant »

kristenprii kirjutas: Aga oskab keegi öelda, mis tüüpi mul see karpa on?
Pierburg 2E-E?
Just nii... :) 2EE
Ja asi korras ilmselt selleks korraks. :D

Võibolla olen laisk, aga ise olen praktiliselt kõigi enda autode korgi alt ostes sarnase pildi leidnud, ja seda siiani ravinud korralikult soojaks sõites... Nädalavahetusel pikem sõit ja korgi alt jama kadunud... :smirk:
Kuigi jah- ilmselt hulka odavam on uus klapikamrikaanetihend ja õlised näpud, kui paar-kolmkümmend liitrit bensiini... Eriti, kui sõita reaalselt põhjust pole.
Ja see korktihend nagunii eriti pikaealine pole, nii et parem on nüüd kohe kindlasti...
Eriti veel kui sellest rõvedast punasest silikoonist seal lahti sai. :thumbup:
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

kristenprii
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 05 Okt 2010, 21:20
Auto: VW Golf II 1989 1.8 66kW
Asukoht: Tartu

Re: G2 1990 1,6 51kW karteri tuulutus umbes

Lugemata postitus Postitas kristenprii »

100avant, 100% sinuga nõus :D

Vasta

Mine “Mootor”