66kw->81 kwks
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 72
- Liitunud: 28 Okt 2009, 20:34
- Auto: Passat b5 Tdi/ BMW 330 xd/G3 VR6
- Asukoht: Setomaa/ Tartu
66kw->81 kwks
Plaan oleks siis teha 66 kw tdi 81 kwks. Olemas on juba geomeetria turbo koos sisselaske kollektoriga ja väljalaske kollektoriga ning aju . Huvitab selline asi mida veel võiks vaja minna ja kas 81 ja 66 pihustiotstel on ka mingi vahe ja kas kõrgsurvepumba blunserid on ka erineva läbimõõduga?.
Võrrimees.
Re: 66kw->81 kwks
Plunseri suurus sama (1Z ja AFN mootorite puhul), kui pole just tegemist automaatkastiga isendi pumbaga (tavalisel 10mm plunser, automaatkastika isendil esineb 11mm plunseriga pumpasid).
Kõige parem on võrrelda pumba identifitseerimis koode.
Kuna ei tea kas Eestis siin keegi midagi taolist ehitand siis panen siia teemasse ühe välismaisest foorumist lingi:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 1z+convert" onclick="window.open(this.href);return false;
Tasub ka uurida ja otsida siuksest kohast:
http://www.vwdiesel.net/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nendes foorumites päris palju teavet ja arutelusi siukeste ümberehituste kohta, vajalik ingliskeele oskus.
Edu!
Kõige parem on võrrelda pumba identifitseerimis koode.
Kuna ei tea kas Eestis siin keegi midagi taolist ehitand siis panen siia teemasse ühe välismaisest foorumist lingi:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 1z+convert" onclick="window.open(this.href);return false;
Tasub ka uurida ja otsida siuksest kohast:
http://www.vwdiesel.net/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nendes foorumites päris palju teavet ja arutelusi siukeste ümberehituste kohta, vajalik ingliskeele oskus.
Edu!
Diesel, what else?! :)
-
- Huviline
- Postitusi: 42
- Liitunud: 15 Nov 2010, 15:36
- Telefon: 56905122
- Auto: VW Passat 1.9TDI, Audi V8
- Asukoht: Pärnu/Tallinn
Re: 66kw->81 kwks
Põhiline erinevus seisneb pihustites ja nii palju kui mina olen selle kohta uurind siis see jõud tulepki peamiselt sellest et 81kw on suuremad pihustid kui 66kw isendil.
See muu huinamuina eriti jõudu ei tekita, kui siis et vääne on ühtlasemalt jaotatud selle teise turboga aga mis on paras nuhtlus kui aus olla.
66kw suurus on 0.184
81kw suurus on 0.205
See muu huinamuina eriti jõudu ei tekita, kui siis et vääne on ühtlasemalt jaotatud selle teise turboga aga mis on paras nuhtlus kui aus olla.
66kw suurus on 0.184
81kw suurus on 0.205
Viimati muutis Üll, 29 Dets 2010, 00:51, muudetud 2 korda kokku.
Esimene quattro läheb ikka kõveraks
Re: 66kw->81 kwks
Mõõdud 0,184 (66kw`se mootori pihustite puhul) ja 0,205 (81kw`se mootori puhul) on pihustiotste avade suurused (pihusti korpused 1Z ja AFN mootorite puhul samad), ehk siis mida rohkem kütet suudab läbi pihustiavade töötakti ajal läbi tulla seda rohkem jõudu ka masinast välja tuleb. Siinkohal aga peab ka arvestama seda et kütuse koguse suurendamisel peaks ka õhu kogust suurendama, siit ka vajadus tootlikuma turbo suunas, muidu kaotad enamus jõust sellesse musta suitsu mis tagant ämbrite viisi voolama hakkab.
Turbo siiski mängib suurt rolli saavutamaks neid kilowatte. Samuti on 81kw (AFN) mootori plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] gaasijaotuselt voolavam, kolvid ja kolvirõngad tugevamad.
Muutuva geomeetriaga turbo (VNT) ei ole ainult mingi huinamuina, kui kütusekoguseid tõsta ja suurem turbo lihtsalt peale lajatada siis tekib selline asi et madalatel jõudu vähe ning elama hakkab masin alles kõrgetel pööretel, mis minu arust vähemalt diislite puhul suhteliselt mõtetu. Kui muutuva geomeetria turboga õieti ringi käia siis ei teki ka sellega probleeme.Üll kirjutas:Põhiline erinevus seisneb pihustites ja nii palju kui mina olen selle kohta uurind siis see jõud tulepki peamiselt sellest et 81kw on suuremad pihustid kui 66kw isendil.
See muu huinamuina eriti jõudu ei tekita, kui siis et vääne on ühtlasemalt jaotatud selle teise turboga aga mis on paras nuhtlus kui aus olla.
66kw suurus on 0.184
81kw suurus on 0.205
Turbo siiski mängib suurt rolli saavutamaks neid kilowatte. Samuti on 81kw (AFN) mootori plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] gaasijaotuselt voolavam, kolvid ja kolvirõngad tugevamad.
Diesel, what else?! :)
Re: 66kw->81 kwks
tants, Kui panen 1z. mootorile muutuva geomeetriaga turbo+81 kw. pihustid,Kas arvad,et 66kw-isest tuli 81 kw?. Kas on erinevust pumba plunzeri tõusu nurgas? tootlikus. Mootori aju programmeerimine on teine teema. Vasta ,kui tead,pumba kohapealt,kasutaja tants. Pump 1z. vr. AFN.
Re: 66kw->81 kwks
T6nis2 kirjutas:tants, Kui panen 1z. mootorile muutuva geomeetriaga turbo+81 kw. pihustid,Kas arvad,et 66kw-isest tuli 81 kw?. Kas on erinevust pumba plunzeri tõusu nurgas? tootlikus. Mootori aju programmeerimine on teine teema. Vasta ,kui tead,pumba kohapealt,kasutaja tants. Pump 1z. vr. AFN.
tants kirjutas:Plunseri suurus sama (1Z ja AFN mootorite puhul), kui pole just tegemist automaatkastiga isendi pumbaga (tavalisel 10mm plunser, automaatkastika isendil esineb 11mm plunseriga pumpasid).
Kõige parem on võrrelda pumba identifitseerimis koode.
Olen juba nendele küsimustele vastand. Mootori kondiosa on enamjaolt sama (1Z ja AFN mootorid), esineb siis eelpool toodud erinevusi. Kui paned 81kw pihustid, VNT turbo (koos geomeetria juhtimisega loomulikult), aju ning soovitatavalt AFN mootori plokikaane siis usun et need 81kw on reaalsed mida sellest mootorist saavutada. Oleneb jälle kuidas kolvid ja rõngad lisa jõule reageerivad.tants kirjutas:Samuti on 81kw (AFN) mootori plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] gaasijaotuselt voolavam, kolvid ja kolvirõngad tugevamad.
Pumbad on tootlikuselt samad (automaadil võib esineda 11mm plunseriga pump 10mm asemel). Plunseri tõusu nurk on Bosch VE pumpadel ju kõigil sama, vahe võib olla plunseri käigu pikkusel, ehk erineda võib nukaplaadi nuka kõrgus ja muud nuka parameetrid, kuid isegi need on 1Z ja AFN motorile paigaldatud pumpadel samad, kõige parem on pumpasid võrrelda neile märgitud identifikatsiooni koodi järgi.
Päikest!
Viimati muutis tants, 11 Jaan 2011, 22:27, muudetud 1 kord kokku.
Diesel, what else?! :)
Re: 66kw->81 kwks
Ei ole, plunseri tõukurid ehk nukaplaadid on samad.T6nis2 kirjutas:Tahtsingi teada,kas plunzeri plaadi nurga kõrguses on erinevusi? 1z vs.AFN.
Viimati muutis tants, 11 Jaan 2011, 23:13, muudetud 1 kord kokku.
Diesel, what else?! :)
Re: 66kw->81 kwks
Tõsiselt küsin,kas1z mootorile panna muutuva geomeetriga turbo(AFN),muutub tema 81-kw-seks? Sa tead,et teema 1z.mootorist on (minul) kompuutri vaba. Pumba kohapealt sain tarkust,mida vaja oligi,,eelnevast postitusest.
Re: 66kw->81 kwks
Kordan veelkord eelnevaid postitusi, selleks et 1Z mootorist väljapigistada AFN mootori jõud on vaja ka vahetada pihustid ning hea oleks ka plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] kuna AFN mootorite plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] parema gaasijaotusega, kuid siis tekiks juba küsimus kuidas kolvid sellele paugule vastu peavad niet mina soovitaks kuskilt lihtsalt AFN mootor otsida kui purunenud kolbe pärast plokist kookida. Kui paned VNT turbo enda masinale peale siis pead väljamõtlema ka mehhaanilise reguleerimise sellele geomeetriale (kuna teadaolevalt sul mtdi).T6nis2 kirjutas:Tõsiselt küsin,kas1z mootorile panna muutuva geomeetriga turbo(AFN),muutub tema 81-kw-seks? Sa tead,et teema 1z.mootorist on (minul) kompuutri vaba. Pumba kohapealt sain tarkust,mida vaja oligi,,eelnevast postitusest.
Diesel, what else?! :)
- anti555
- Huviline
- Postitusi: 145
- Liitunud: 09 Aug 2006, 11:22
- Auto: VW Passat B8 Variant 4Motion Highline 2.0TDi 140kw
- Asukoht: tartu
Re: 66kw->81 kwks
Suht teema väline on kolbide purunemine jne jutud.81kw chipitakse 100kw vahe on 19kw ja ei juhtu midagi(110kw 1.9tdi chipitakse 132kw ja ei juhtu samuti midagi).Nüüd järsku 81-66=15kw lööb kolvid puruks?
Re: 66kw->81 kwks
Ok, nõus, ei pruugi nad tõesti puruneda veel lisa 15kw juures kuid seoses kütusekoguste ja õhkude lisamisega siiski tõusevad ka temperatuurid ning koormused ning vaevalt et mootor nii töökindel enam on kui originaalseadistuses, ega need mootoritargad ei koostand ilmaasjata juba AFN mootorit tugevamate kolbidega (missest et lisandus kõigest 15kw ja 33Nm), miski asi pole ilmaasjata.
Diesel, what else?! :)
Re: 66kw->81 kwks
Üks vahe on veel selles, et tavalist turbot juhitakse rõhuga ja vnt turbo juhtimine käib vaakumiga. Kui siin teemas poleks osaline Tõnn kes ei oska inglise keelt siis paneksin siia natuke lugemist nende turbode ja nende juhtimise kohta.
- anti555
- Huviline
- Postitusi: 145
- Liitunud: 09 Aug 2006, 11:22
- Auto: VW Passat B8 Variant 4Motion Highline 2.0TDi 140kw
- Asukoht: tartu
Re: 66kw->81 kwks
Kust tuleb see tugevama kolvi jutt üldse B osana pakub sama kolbi nii 81kw kui 61kw?
Edit:ETOSest AHU ja AFN kolb sama koodiga AHH küll teine kood kuid ei usu et see nüüd vedelam tehtud on
Edit:ETOSest AHU ja AFN kolb sama koodiga AHH küll teine kood kuid ei usu et see nüüd vedelam tehtud on
Viimati muutis anti555, 12 Jaan 2011, 14:42, muudetud 1 kord kokku.
Re: 66kw->81 kwks
Mina rääkisin oma postitustes 1Z (66kw) ja AFN (81kw) mootori erinevustes, mitte AHU/ALH/AGR/ALE/AHH (mis on samuti 1,9 tdi 66kw mootorid). 1Z mootori kolbe võib leida ka AEY ja AGD mootorite seest mis on SDI`d.
AHU/ALH/AGR/ALE/AHH (puhas kolb) vs. 1Z (määrdunud kolb)








AHU/ALH/AGR/ALE/AHH kolvi põhjas jahutuskanalid, kolvi sõrm istub kolvis pronks puksidel, esimene surverõngas madalamal ja nende kolbide puhul räägitakse ka "wrist pin"`ist mis tõstab kolvi vastupidavust.
Ma ei väidagi et kolvid hakkavad kohe lagunema kui sellises seadistuses mootor kokku korjata et jätta 1z kolvid, lihtsalt mainin et AHU/ALH/AGR/ALE/AFN mootorite kolvid on lihtsalt töökindlamad.
AHU/ALH/AGR/ALE/AHH (puhas kolb) vs. 1Z (määrdunud kolb)








AHU/ALH/AGR/ALE/AHH kolvi põhjas jahutuskanalid, kolvi sõrm istub kolvis pronks puksidel, esimene surverõngas madalamal ja nende kolbide puhul räägitakse ka "wrist pin"`ist mis tõstab kolvi vastupidavust.
Ma ei väidagi et kolvid hakkavad kohe lagunema kui sellises seadistuses mootor kokku korjata et jätta 1z kolvid, lihtsalt mainin et AHU/ALH/AGR/ALE/AFN mootorite kolvid on lihtsalt töökindlamad.
Viimati muutis tants, 12 Jaan 2011, 23:07, muudetud 4 korda kokku.
Diesel, what else?! :)
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
- Telefon: 55587693
- Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
- Asukoht: Kuressaare
Re: 66kw->81 kwks
kus kohas asud ka?cartrive kirjutas:Plaan oleks siis teha 66 kw tdi 81 kwks. Olemas on juba geomeetria turbo koos sisselaske kollektoriga ja väljalaske kollektoriga ning aju . Huvitab selline asi mida veel võiks vaja minna ja kas 81 ja 66 pihustiotstel on ka mingi vahe ja kas kõrgsurvepumba blunserid on ka erineva läbimõõduga?.
oled tegema ka juba hakanud?
ja on sul 81kw pihustid ka olemas?
huvitav teema, kuna endal ka plaan midagi sellis teha tulevikus+ tahaks ka neljaratta vedu ehitada

Viimati muutis joss1357, 30 Jaan 2011, 22:19, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 72
- Liitunud: 28 Okt 2009, 20:34
- Auto: Passat b5 Tdi/ BMW 330 xd/G3 VR6
- Asukoht: Setomaa/ Tartu
Re: 66kw->81 kwks
asun setumaal:D endal on juba kõik vajaminev olemas.. või peaks (turbo, aju,õlitus toru, summuti kolektori ots, sisse- väljalase, vaakum anum) 81kw pihusteid ei lähe vaja ,vaid afn pihusti otsi.. mis veel puudu.
Võrrimees.
Re: 66kw->81 kwks
cartrive kirjutas:Plaan oleks siis teha 66 kw tdi 81 kwks. Olemas on juba geomeetria turbo koos sisselaske kollektoriga ja väljalaske kollektoriga ning aju . Huvitab selline asi mida veel võiks vaja minna ja kas 81 ja 66 pihustiotstel on ka mingi vahe ja kas kõrgsurvepumba blunserid on ka erineva läbimõõduga?.
Mis massina peale seda mootorit tahad ehitada
http://www.ak47.ee/bmw/Treila/
Re: 66kw->81 kwks
Natuke mõtetu ei ole see 15kw tagaajamine?Huvitav palju see 1kw lõpuks maksab?
http://toru.ee/view/70410c371d66/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 66kw->81 kwks
Kui inimene tahab ehitada siis las ta ehitab...teinekord ei olegi see maksumus just väga oluline ning igaüks otsustab oma kulutuste mõttekuse üle ise, muidu oleks teema algataja selle mõttekuse üle kohe alguses küsinud. Ja vb on tal vajalikud osad pmt vanaraua hinnaga käes.veikko kirjutas:Natuke mõtetu ei ole see 15kw tagaajamine?Huvitav palju see 1kw lõpuks maksab?
Mis muud kui õliseid näppe teema algatajale sel ümberehitusel!!!
Diesel Power KEEPS ME GOING
Re: 66kw->81 kwks
Tere.copilot kirjutas:Kui inimene tahab ehitada siis las ta ehitab...teinekord ei olegi see maksumus just väga oluline ning igaüks otsustab oma kulutuste mõttekuse üle ise, muidu oleks teema algataja selle mõttekuse üle kohe alguses küsinud. Ja vb on tal vajalikud osad pmt vanaraua hinnaga käes.veikko kirjutas:Natuke mõtetu ei ole see 15kw tagaajamine?Huvitav palju see 1kw lõpuks maksab?
Mis muud kui õliseid näppe teema algatajale sel ümberehitusel!!!
Kas kevad lõi siukse pauguga pähe?
Ma eeldan et Sa oled naine,sest minu memm näägutas samamoodi eile,kui ma vähe vintispeaga tulin koju.

http://toru.ee/view/70410c371d66/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 4355
- Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
- Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
- Asukoht: Viljandi
- Tänatud: 1 kord
Re: 66kw->81 kwks
Ei tea kus sa seda kevadet näed?...vähem juua siis on pilt ja meel selgem kahveikko kirjutas:Tere.copilot kirjutas:Kui inimene tahab ehitada siis las ta ehitab...teinekord ei olegi see maksumus just väga oluline ning igaüks otsustab oma kulutuste mõttekuse üle ise, muidu oleks teema algataja selle mõttekuse üle kohe alguses küsinud. Ja vb on tal vajalikud osad pmt vanaraua hinnaga käes.veikko kirjutas:Natuke mõtetu ei ole see 15kw tagaajamine?Huvitav palju see 1kw lõpuks maksab?
Mis muud kui õliseid näppe teema algatajale sel ümberehitusel!!!
Kas kevad lõi siukse pauguga pähe?
Ma eeldan et Sa oled naine,sest minu memm näägutas samamoodi eile,kui ma vähe vintispeaga tulin koju.


Vabandan OT pärast.

Diesel Power KEEPS ME GOING