Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Ma ise pole ühtegi tulepesuritega varustatud mk2'te näinud, seetõttu küsin siin.

Mis põhimõttel on lahendatud tulede pesurid? Kas on mingisugune klapp vahel mis ei lase paagist pesuveel välja voolata, või on seal midagi muud? Kas tulede pesuritega autol (golfi puhul) on kolme väljundiga pesuripump?

Probleem selles, et kui tavaline aknapesudüüs (mis kapotil on muidu) asetada paagis oleva vedeliku tasemest allapoole, siis voolab sealt see vedelik lihtsalt välja ju. Oleks vaja seda vältida võimalikult lihtsalt. Kas on ja kust sellist klappi leida, mis pesuripumba rõhu all avaneks? Või kuidas saaks ise teha. Kõik ideed oodatud.

Igaks juhuks mainin ka ära selle, et ei toimi see, kui vahetult enne düüsi voolik korraks paagist kõrgemale viia - põhjus lihtne, see toimiks siis kui voolik tühi oleks, aga pump surub selle pesuvett täis ja siis hiljem hakkab see vaikselt välja ikka niristama, seda siis olenevalt vooliku osa pikkusest peale kõrgemat kohta.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5654
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas jussike »

Vaada, selle klaasi pesu pumbaga ei tasu nüüd küll mingist tulepesust unistada, kuna tulepesu kasutab tunduvalt tugevama survega pumpa, mis suudab pesuri düüsides asuvaid klappe avada ja läbi düüsi tekitada kerget survepsu efekti. Palja klaasi märgamisega ju ei saa seda puhtaks, kui just kojamehikesi ei kasuta.
Ja kas seda mõttetut veeraiskajat on üldse vaja, pese parem tihkemini autut.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas Tanel »

jussike kirjutas:Vaada, selle klaasi pesu pumbaga ei tasu nüüd küll mingist tulepesust unistada, kuna tulepesu kasutab tunduvalt tugevama survega pumpa, mis suudab pesuri düüsides asuvaid klappe avada ja läbi düüsi tekitada kerget survepsu efekti. Palja klaasi märgamisega ju ei saa seda puhtaks, kui just kojamehikesi ei kasuta.
Ja kas seda mõttetut veeraiskajat on üldse vaja, pese parem tihkemini autut.
Vaada, mul polegi vaja tulesid pesta tavalise klaasipesu pumba abil, ega ma loll ei ole. Mul on vaja küsimusele vastust nii, nagu ma selle esitasin :D

Ja auto on mul puhas ka... kui muidu pestud ei ole, siis tulesid vähemalt puhastan küll (talvel vähemalt tegin seda iga kord enne sõidu alustamist). Tulede pesurit mul vaja pole, mõttetu ja mk2 originaalpesurite puhul ka häirivalt kole asi.

Mida ma selle teemaga saavutada tahan: kuidas vältida pesuvedeliku välja voolamist, kui vooliku ots/düüs/mis iganes asub madalamal pesuvee tasemest, kuid samas tuleks tavalise klaasipesuvee pumba kasutamisel sealt pesuvesi läbi.
Kõik. Täpsustamist ja mingit rahvaluule lisamist ei vaja, vaid on konkreetne probleem.

Edit: kui mk2 tuledepesuril on selline klapp aga ei sobi minu ideega kokku, siis võin teema pealkirja ära ka muuta, aga hetkel ei oska midagi paremat sinna panna.
Viimati muutis Tanel, 25 Apr 2011, 21:54, muudetud 4 korda kokku.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Kasutaja avatar
--keit--
Huviline
Postitusi: 3244
Liitunud: 01 Juul 2008, 06:43
Asukoht: Eesti
Tänanud: 1 kord

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas --keit-- »

jussikese vastusest saad samuti välja lugeda ühe variandi.
Et paned sellised düüsid millel on klapid. Ehk siis klapp avaneb kui pump rakendub. Ehk siis survega.
Sry kui ise su küsimusest vms valesti aru sain.
Viimati muutis --keit--, 25 Apr 2011, 21:56, muudetud 1 kord kokku.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas Tanel »

--keit-- kirjutas:Et paned sellised düüsid millel on klapid. Ehk siis klapp avaneb kui pump rakendub. Ehk siis survega.
Sry kui ise su küsimusest vms valesti aru sain.
Said väga õigesti aru, aga olekski vaja teada, kustkohast ma sellise sobiva klapi leian :) Mul pole endal ETKA't ega Autodatat ka, ei saa ise neid asju lähemalt uurida.

Edit: hea oleks eraldiseisev klapp just, mitte düüside küljes. Aga kui kellelgi vedeleb mõni mk2 tuledepesur siis oleks hea järgi proovida.

Ma ise mõtlen, et kui tulede pesemiseks on vaja kõrgemat survet, siis tuledepesuris oleval klapil on sellest ükskõik ju... see peab kinni hoidma ainult anumas oleva pesuvee enda survet. Et võibolla avaneb see ka tavalise klaasipesu pumba surve mõjul.

Asun Tallinnas, kui kellelgi on seda pesurit (või klappi), siis sooviksin proovida ja sobivuse korral osta seda. Ostukuulutust veel ei tee, kuna ei tea kas sobib.
Viimati muutis Tanel, 25 Apr 2011, 22:10, muudetud 2 korda kokku.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5654
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Arteon SB Hybrid 115+55=160kW - jussike
Asukoht: Peetri
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas jussike »

Mida sa siis lõpuks saavutada tahad?
Kas seda, et kui klaasipesu paagi katusele paned (maru debiilne näeks välja, aga siis poleks ju pumpa vajagi, ainult miski klapp ja gravitatsioon aitab ise kaasa) või kui auto kummuli keerad, et siis pesuritest sorisema ei hakkaks, muidu ju auto puhul pesur paagist madalamale ei satu.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Hetkel jätan lõpptulemuse idee avaldamata :) Kui saan piisava info, kuidas teemas püstitatud probleem lahendada, küll siis näitan pilte ka sellest.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

janar103
Huviline
Postitusi: 255
Liitunud: 26 Mär 2007, 10:28
Asukoht:

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas janar103 »

Jääme siis põnevusega ootama. Tekkis omalgi huvi.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Leidsin vähe teistsuguse asja lõpuks, mis võibolla ka abiks on, siit ka uus küsimus - millistele (VAG grupi) masinatele on paigaldatud aknapesu voolikutele tagasivoolu takistavat klappi? Golf 2/Jetta ilmselt mitte :) Aga mõnel veidi uuemal ehk on...

Olenevalt kuidas see lahendatud on, võib see ka minu vajadustega sobida.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas 100avant »

Selle klapi kasutamise kohta originaalis ei oska kommenteerida. Enda Golf 2-e kapoti all on sellised täitsa olemas(vaevalt need originaalid on) olnud juba sellest ajast, kui masin siiamaale toodi.
Selle klapi kasutamisse sinu mõtte puhul ei usu(vähemalt minu masinal olevad klapid väljavoolu küll ei takista, küll aga paagi poole tagasi valgumist)...
Ehk oleks lihtsam lahendus paak madalamale tuua lihtsalt? Kuigi siis ilmselt muutub selle täitmine tülikaks...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Madalamale toomine toimiks, mõtlesin ise ka korraks, aga see oleks natuke liig võibolla... pole eriti panna seda kuskile (või siis tuleks paaki modifitseerida et kuskile paremini istuks) :) Uurisin Forss'ist, neil on mõningaid tagasivooluklappe on täitsa olemas.. mingi päev lähen vaatan mis maksavad ja mis põhimõttel tehtud. Kui mõistliku hinnaga, siis ehk tasub prooviks võtta isegi. Kui ei toimi, siis saan lihtsalt oma pesuvee süsteemi paremaks selle abil :P
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito


T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Küsimus Golf 2 tulede pesurite tööpõhimõtte kohta

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kõige lihtsam klapp,mida kombineerid on näiteks Passat V6 .tagasivoolu klapp. Diisel V6.Diislil on tagasi jooks,või nimetatakse ka tagasi voolamiseks.
Viimati muutis T6nis2, 30 Apr 2011, 21:56, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Kere & Sisu”