Rattalaagrite jm veermiku poltide-mutrite pingutamise jõud?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
kaarelsi
Huviline
Postitusi: 96
Liitunud: 12 Apr 2006, 18:04
Auto: VW Jetta mk1 1,6
Asukoht: Tallinn

Rattalaagrite jm veermiku poltide-mutrite pingutamise jõud?

Lugemata postitus Postitas kaarelsi »

Hei,

oleks tarvis teada VW Jetta Mk1 1,6l kohta erinevaid andmeid kinnitõmbamise jõudude kohta- minul kasutadaolev autodata ei suutnud midagi genereerida. Vihjeks võin öelda, et tunde järgi on vale vastus- tagumistel rattalaagritel jäi loks sisse, samas puruks ei tahaks tõmmata.

Tagumised rattalaagrid
Rooliotsad
Šarniiri kinnitus käändmiku külge
Esisilla amortide kinnitused käändmiku külge
Pidurisuppordid käändmiku külge
Suppordite liugurid
Helesinine rakett

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa

Re: Rattalaagrite jm veermiku poltide-mutrite pingutamise jõ

Lugemata postitus Postitas kase89 »

Ainukesed sinu nimekirjast, mis vajavad täpset kinni keeramist ongi rattalaagrid. Need keerad kinni (mitte jõuga) ning siis umbes veerand kuni pool pööret tagasi. Ratas all loksutades, saad aru kas on lõtk sees või ei. Kui on siis keerad nõksu peale uuesti kuni saad enamvähem täpselt. Tõsi on muidugi see, et laager peabki olema väikese lõtkuga kuid see peab olema minimaalne. Tõsi, teisi asju ka ei saa ülemäära jõuga kinni murda aga tunde järgi nad siiski käivad. Olenevalt poldi või mutri suurusest valid ka umbkaudse jõu millega pingutada. Olin ka ise kunagi täiesti algaja ja keerasin 2 korda šarniiri poldi puruks. Praegu aga keeran paraja jõuga kinni ja aitab küll, rohkem venitada ei ole mõtet.
Viimati muutis kase89, 16 Apr 2011, 19:44, muudetud 2 korda kokku.
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

GTI
Moderaator
Postitusi: 7944
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Rattalaagrite jm veermiku poltide-mutrite pingutamise jõ

Lugemata postitus Postitas GTI »

Rusikareegel juba vanast ajast - mis mõõdus keere, sama palju jõudu. Näit. M8 polt - 8 kgf e. tänapäeval ~80 Nm (mitte rohkem). Praktikas ei keera keegi polte dünovõtmega kinni (kui siis ainult kaanepoldid või ka rattapoldid), küsimus käetunnetuses.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kets123
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 30 Sept 2010, 09:50
Telefon: 53484239
Asukoht:

Re: Rattalaagrite jm veermiku poltide-mutrite pingutamise jõ

Lugemata postitus Postitas Kets123 »

Sihukeste külaseppade juttu usugi. M8 poldile 80Nm. Andke kuuma.
Aga et ma niisama ei targutaks, siis minu soovitus on, et keevita kõik poldid ja mutrid kinni+ 80Nm ja no liimi kah ikka vahele.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Rattalaagrite jm veermiku poltide-mutrite pingutamise jõ

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Kets 123. ,saame väga hästi aru,et eksiti koma täpsuses. 80 NM. = Mõeldi siiski 8 Nm.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Rattalaagrite jm veermiku poltide-mutrite pingutamise jõ

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

No provotseerisin,kuid kohe tagasisidet ei saanud. 80Nm. ongi õige. Kui poldi keermest rääkida,siis ei piisa ainult ütlemisest M8. ja 80 Nm. Oleneb ka keerme tihedusest,poldi tõmbe tugevusest.

pppp
Veteran
Postitusi: 2255
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Rattalaagrite jm veermiku poltide-mutrite pingutamise jõ

Lugemata postitus Postitas pppp »

http://www.balticbolt.ee/toode.php?show ... ductID=191" onclick="window.open(this.href);return false;
Rusikareeglid saab eelviimasest tabelist.

Kets123
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 30 Sept 2010, 09:50
Telefon: 53484239
Asukoht:

Re: Rattalaagrite jm veermiku poltide-mutrite pingutamise jõ

Lugemata postitus Postitas Kets123 »

T6nis2, vaata seda tabelit ja saad aru, et ka koma liigutamisest ei aita. Julgen eeldada, et enamuses foorumi külastajatest tegeleb siiski autode remondiga, mitte kosmosetehnikaga ja seega, tee mis tahad 80Nm M8 poldile/mutrile on liig mis liig.
pppp kirjutas:http://www.balticbolt.ee/toode.php?show ... ductID=191
Rusikareeglid saab eelviimasest tabelist.
Loomulikult on antud poldile tugevus klass. Lisaks veel arvestatakse materjali, kuhu polt keeratakse ja keermesammu ja poldi pikkust jne jne. Üldiselt, sobib eeltoodud tabel väga hästi. Aga samas rattalaagrit(koonus) ikka tabeli järgi kinni ei vägista.

Teema algatajale siis, et väike loks kümalt on lubatud, aga väike. Uue laagri paigaldamisel keera nii, et loksu ei jääks, aga ratas veereks vabalt. Kui oled juba mõnda aega sõitnud, siis võimalik, et vaja natuke peale keerata.
Ja peamine põhjus, miks passatitel ja golfidel laagrid lähevad on see, et rummu simmerlingi liugepind on kahjustunud. Uue paigaldamine on ajutine nähe, kuna jäätakse liugepind taastamata.

Igatahes, minupoolt aitab kõvatamisest. Keegi pole sündind tark ja minul pole õnnestunud targaks saada ka peale sündi. Üsna tõenäoliselt jääbki saamata.

Vasta

Mine “Veermik”