1.6 Rihm paigast

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
Pikksilm
Veteran
Postitusi: 2260
Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
Auto: G2, T2b
Asukoht:
Tänatud: 6 korda

1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Pikksilm »

Kevadel plokikaant mootorile tagasi peale pannes,(1.6 RF 53kw, peale pandud M-tähise asemel G-tähisega nukkvõll) panin hammasrihma märkide järgi külge(Mootori alumine osa lahti ei käinud, seega ploki rihmaratta kui hooratta märgid on endiselt kohakuti). Nüüdseks on ta aga 4 hammast hilisem. Rihm ise on pingul.
Proovisin täna nüüd ühe hambavõrra varasemaks keerata, töötab samamoodi.
Eks samuti ole mul süüde ja karbuss timmimata.
Kütust palju ei söö ja ei detoneeri ka. Niiske ilmaga ei kannata autoga ainult manööverdada, sureb välja.

Proovisin nukkvõlli 0-asendisse keerata, ei tahtnud eriti kohapealgi töödata.
Kas vahe võib olla nukkvõlli vahetuses ?

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Hooratta märk ei ole vist eriti oluline, et rihma peale panna? :P Ma täpselt ei mäleta, aga kui vända kiilrihmaratta sälk ja vahevõlli hammasrihmaratta punkt kokku ajada ja nukk õiges asendis peale panna, siis ei tohiks nagu probleeme tekkida. Igaks juhuks jääb jagaja (rootori) asendi kontroll, et see ka õige oleks. Ja siis edasi ainult stroboga süüde täpseks vist...

Mul endal aitas Haynesi manuaal seda kõike teha :P
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas spool »

Hooratta märk on väga vajalik kuna alati ei pruugi rihmaratta sälkudele ligi pääseda. Lisaks on hooratta märgi järgi täpsem panna.

Kasutaja avatar
Pikksilm
Veteran
Postitusi: 2260
Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
Auto: G2, T2b
Asukoht:
Tänatud: 6 korda

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Pikksilm »

No kiilrihma sälk ja hooratta sälk on mul omavahel paigas. Nukkvõll sai ka Haynesi manuali järgi paika pandud. Aga nüüd oli 4 hammast vale, rihm lõtv ka polnud.
Praegu siis 3-hammast hilisem, keeran õhtul veel ühe hamba võrra 0-poole ja püüan karpast ja süütest rahulikult käima timmida ta ?

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas spool »

Pane nukk pigem null-asendisse ja ürita jagaja samuti nulli panna (rootor suunaga 1-silindri kontaktile). Seejärel proovi süüdet varajasemaks keerata ja samal ajal keegi starterit andma.

Ühe karpamootori puhul oli huvitav just see, et kõik sai tehtud nagu õigesti (surnud seis, nukk. jagaja) ja tööle ei lähe. Lööb karpast tuld välja. Sai siis jagajat järjest varajasemaks keeratud ja üheltmaalt läks tööle. Ja korralikult.

Kasutaja avatar
Pikksilm
Veteran
Postitusi: 2260
Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
Auto: G2, T2b
Asukoht:
Tänatud: 6 korda

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Pikksilm »

spool kirjutas:Pane nukk pigem null-asendisse ja ürita jagaja samuti nulli panna (rootor suunaga 1-silindri kontaktile). Seejärel proovi süüdet varajasemaks keerata ja samal ajal keegi starterit andma.

Ühe karpamootori puhul oli huvitav just see, et kõik sai tehtud nagu õigesti (surnud seis, nukk. jagaja) ja tööle ei lähe. Lööb karpast tuld välja. Sai siis jagajat järjest varajasemaks keeratud ja üheltmaalt läks tööle. Ja korralikult.
Algselt sai kõik märkide järgi paika pandud, lõi ka karpast tuld, aga siis avastas Kermo, et küljestvõtmise käigus sai jagaja 180-kraadi valepidi, peale seda läks käima ja nii ta jäi.
Nüüd lambist on nukkvõll 4-hammast hilisem, aga auto töötab endistviisi :roll:
Proovisin ükspäev nukkvõlli 0-asendisse keerata, midagi ta tööle läks aga jagajast timmimisel ükskõik kummale poole keerasid, läks ainult hullemaks.

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas spool »

Ma pole küll nukkade alal väga spets (aega on) aga tõenäoliselt on sul need nukad siis erinevad ja nukk peabki olema teisiti ajastatud väntvõlli suhtes. Misjaoks muidu sportnukkadel kasutatakse reguleeritavaid rihmarattaid. See on vähemalt minu loogika.

Kasutaja avatar
Pikksilm
Veteran
Postitusi: 2260
Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
Auto: G2, T2b
Asukoht:
Tänatud: 6 korda

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Pikksilm »

Taneli 1.8 monopritse Jetta peal oli kiilrihmaratta samas asendis nukkvõll samuti "4-hammast hilisem". Ehk siis keerasin endal samamoodi.
Kuna abivõll on mul tõenäoliselt paigast ära, siis jagatat samas asendis polnud mõtet püüda panna, panime aga jagaja kaane ja rootori omavahet samasse asendisse aga tuli päris kõvasti varajasemaks keerata, et ta normaalselt tööle jääks.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Natuke infot vanast heast Haynesi manualist:

Ignition timing:
1.6 litre (code RF) - TCI-H . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 to 19° BTDC at 700 to 800 rpm, with vacuum hose disconnected
1.8 litre (code RP) - TCI-H . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 to 7° BTDC at 950 rpm, with vacuum hose disconnected

Sellepärast kohe hästi ei käinudki, kui minu moto järgi sai panna :P Mul küll 10.5 kraadi nagu Hannes pani, aga siiski veits teine teema võrreldes 1.6ga.

Selle väntvõlli ja abivõlli õige asendi pildi leidsin ka:
Pilt
Sellisel juhul, nagu pildil, peab nukkvõlli rihmaratta märk olema plokikaane ülemise serva juures.
Viimati muutis Tanel, 24 Aug 2011, 01:16, muudetud 2 korda kokku.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Kermo
Veteran
Postitusi: 698
Liitunud: 20 Veebr 2009, 01:35
Telefon: +3725204426
Auto: VW Polo 82/VW Caravelle 86
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Kermo »

Piku kui rihma peale panite siis keerasite ringi ka ja kontrollisite üle? Ise ta ei tohiks kuidagi valeks minna. Aga kui sa juba paika timmid rihma siis keera abivõll ja jagaja nulli ära mis sa esimese korraga unustasid. :)
Lowlifer@FB | "I'm starting to think my cars enjoy my money more than I do... "
Kermo - tel. 5204426 | Meeldivad vanad autod ja noored naised!

Kasutaja avatar
Pikksilm
Veteran
Postitusi: 2260
Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
Auto: G2, T2b
Asukoht:
Tänatud: 6 korda

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Pikksilm »

Kermo kirjutas:Piku kui rihma peale panite siis keerasite ringi ka ja kontrollisite üle? Ise ta ei tohiks kuidagi valeks minna. Aga kui sa juba paika timmid rihma siis keera abivõll ja jagaja nulli ära mis sa esimese korraga unustasid. :)
Eile vaatasin Viltzi/Sille 1.6Aut. kapotialla. Kui alumised märgid nii nagu mul, siis ülemine oli vapsee otse taevasse.
Minul on plekk rimakate, tal aga plastik. Plastikul ongi otse taevasse märgitud "O.T".
Tanelil on ka plastik kate, aga tal on nukkvõll nii nagu mul :D

Vaatas ka Snakey mul seda asja kapotiall ja ka tema ei saanud loogikast aru.
Soovitas vana nukkvõlli+rihmaratta pealt uurida, kuidas 1-silinder nullis on ja sellejärgi uus nukk paika panna. Ehk siis rihmarullik on ilmselt erinevate versioonide oma.
Kermo kirjutas:Piku kui rihma peale panite siis keerasite ringi ka ja kontrollisite üle? Ise ta ei tohiks kuidagi valeks minna. Aga kui sa juba paika timmid rihma siis keera abivõll ja jagaja nulli ära mis sa esimese korraga unustasid. :)
Ühesõnaga, peab ikka hakkama rihmarullikut küljest ära kakkuma ja abivõlli paika panema, siis saab alles edasi mõelda.
Viimati muutis Pikksilm, 25 Aug 2011, 20:07, muudetud 2 korda kokku.

Kasutaja avatar
Pikksilm
Veteran
Postitusi: 2260
Liitunud: 10 Apr 2004, 12:37
Auto: G2, T2b
Asukoht:
Tänatud: 6 korda

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Pikksilm »

Kiskusin klapikambri kaane maha ja tegin nagu Snakey soovitas:
1.Mootori alumised märgid kohakuti
2.Esimese silindri küünal maha ja kontrollid, kas kolb on Ülemises Surnud Punktis.
3.Kas esimese silindri mõlemad klapid on kinni.

Kõik oli täpselt nii, võib-olla väljalaske klapp oli paar grammi juba avanenud, aga rihmaga seda paika ei saanud.
Vanal nukkvõlli rihmarattal on täpselt sama kohe peal "lohuke" kui uuel, seega peaks kõik timm olema.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Kontakt:

Re: 1.6 Rihm paigast

Lugemata postitus Postitas Tanel »

Jagaja peab ka veel paika keerama, siis on timm :D
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Vasta

Mine “Mootor”