Põrin generaatorist

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Browser
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 25 Sept 2010, 19:16
Asukoht: Tallinn

Põrin generaatorist

Lugemata postitus Postitas Browser »

Nimelt mure siis järgmine. Hommikul autot käima pannes tekib kapoti alt üks vinge põrin. Lähemalt uurides leidsin, et rihmapinguti tühikäigul vibreerib päris kõvasti ning saigi otsustatud, et vahetab selle välja. Kuna plaanis oli nagu nii uus aku ka osta, siis sai genekas maha võetud ja remonti viidud. Seal vaadati üle, vahetati harjad ning lasti stendis käia. Kõik tundus OK. Lappan siis auto uue aku, uue pinguti ja remonditud genekaga kokku ja käivitus ning taas põriseb. Ok. Sai uuesti maha kakutud. Tagasi remonti ning vahetati laagrid ära. Järgmine päev uuesti kokku ja lootus, et selleks korraks kõik haitus õhku. Taas põrises. Olgu. Uuesti maha ning remonti. Tsentreeriti võll ning treiti mähist maha, et ehk käib midagi vastu mähist. Nüüd siis sai tagasi kokku pandud ning algus oli paljutõotav. Põrin oli vait, kuid gaasi andes tuli taas tagasi. Nüüd mõistus otsas ning ei tea mida enam sellega ette võtta. Kui auto seisnud (mootor soe), tuleb ka vahest põrin tagasi. Stetoskoobiga kuulates kõlas see geneka tagumisest otsast (harjade juurest).

Uurisin natuke ringi ning paljud räägivad, et B5.5-tel peaks igal mootoril geneka otsas olema siduriga rullik, kuid on ka ilma sidurita, ehk solid. Minul see viimane variant ning ongi mõte kas ehk võib olla viga selles et genekas saab liiga palju pöördeid peale?

Genekaks Valeo 120A ergutusvool pistikühendusega
Mootoriks AWT 1.8T

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Põrin generaatorist

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Soovitaks Bosch generaatorit. Generaatori otsas ei ole teps mitte siduriga rihma rullik,kuid on pendiksiga rihma rullik. Leevendab ,,laksu,, tühikäigul.Teine teema,mis tüüpi on rihma pinguti?Tulla teemasse,et TREITI MÄHIST maha,oh oh. Nii meie küll autosid ei remondi.
Viimati muutis T6nis2, 24 Aug 2011, 22:52, muudetud 1 kord kokku.

Browser
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 25 Sept 2010, 19:16
Asukoht: Tallinn

Re: Põrin generaatorist

Lugemata postitus Postitas Browser »

Midagi seal igatahes treiti ja tsentreeriti. Praegu uurin et saab ehk romulast kuskilt mõne. Sai proovitud A4 90A genekaga ning siis oli vaikus kapoti all.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7963
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Põrin generaatorist

Lugemata postitus Postitas GTI »

T6nis2 kirjutas:Tulla teemasse,et TREITI MÄHIST maha,oh oh. Nii meie küll autosid ei remondi.
Ehk inimene väljendas end valesti - arvatavasti treiti rootorit väljast veidi maha (kuigi arusaamatu, miks sest staatoriga kontakti satuks ta ainult, kui mõni laager laiali lendab), mähist seal sees ei saa parima tahtmise puhul treida, see ju arusaadav.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

4ratast
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 27 Juun 2006, 14:41
Auto: BMW i4 M50
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda
Kontakt:

Re: Põrin generaatorist

Lugemata postitus Postitas 4ratast »

T6nis2 kirjutas:Soovitaks Bosch generaatorit. Generaatori otsas ei ole teps mitte siduriga rihma rullik,kuid on pendiksiga rihma rullik. Leevendab ,,laksu,, tühikäigul.Teine teema,mis tüüpi on rihma pinguti?Tulla teemasse,et TREITI MÄHIST maha,oh oh. Nii meie küll autosid ei remondi.
Ja miks on Valeo halvem kui Bosch .. või Bosch parem kui Valeo? Ning generaatori rihmarulli sees on justnimelt pigem sidur kui pendiks. Nimetame me seda vidinat vabajooksu/ülejooksu siduriks või vabajooksu rattaks .. tööpõhimõte on hoopis erinev klassikalisest pendiksi süsteemist. Pendiks ise sisaldab lisaks muule ka eelnimetatud tüüpi sidurit. Taoliste sidurite mõte on lubada vedaval poolel pöörelda vajadusel aeglasemini kui veatav pool. Pendiks kui selline, teeb lisaks sellele ka muud tööd .. ja seda muud tööd generaatori rihmarattale kohe kindlasti vaja ei ole.

Jah T6nis2, ma tean et sa ei oska ei Eesti ega ka Inglise keelt, kuid Wikipediast võid taolise siduri tööpõhimõtte kohta vähemalt pilte vaadata siis :mrgreen: http://en.wikipedia.org/wiki/Freewheel
▇ ▅ █ ▅ ▇ ▂ ▃ ▁ ▁ ▅ ▃ ▅ ▅ ▄

Browser
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 25 Sept 2010, 19:16
Asukoht: Tallinn

Re: Põrin generaatorist

Lugemata postitus Postitas Browser »

Sai siis täna väänast samasugune genekas toodud ning ära vahetatud enda omaga. Uurima hakates oli võllil pikilõtk päris suur sees, mis jäi minu jaoks täiesti arusaamatuks, kui genekal on vahetatud laagrid. Läheb tagasi remondimehe juurde ja eks näis, mis siis öeldakse.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: Põrin generaatorist

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

4 ratast. Vastus sinule. Miks soovitan Bosch-i generaatorit,remont kordades odavam. Rihma rulliku sees eiole sidur. Pendiks,mis ühele poole laseb pöörelda,teistpidi mitte. Selle detaili nimetus on PENDIKS. Sidur on ju lahutus-ühendus .

Vasta

Mine “Mootor”