K: Kuidas eemaldada Golf 4 armatuur

Küsimused, probleemid ja arutelud plekitöödest vilkuvate täringuteni.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
estliiga
Huviline
Postitusi: 142
Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
Telefon: 566581965
Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
Asukoht: Pärnu/Tallinn

K: Kuidas eemaldada Golf 4 armatuur

Lugemata postitus Postitas estliiga »

Oleks vaja õpetust kuidas eemaldada armatuur kuna vaja vahetada salongi radikas ( lekib, tosooliauru esiklaas seestpoolt täis). Hea oleks kui õpetus oleks piltidena ja näidatud step by step mida lammutama peab..

Tänan aitamast!
Volkswagens get lower and lower......

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K: Kuidas eemaldada Golf 4 armatuur

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Nonii, ava ära mis töö mul täna käsil oli:) Golf 4 salongiradika vahetus. Mul ei udutanud aga ajas vaikselt lõhna salongi kui ahi töötas. Töö võtab ikka päeva ära, kiirelt seda teha ei anna kuna kruttimist ja pusimist jagub. Hetkel on kiire, homme räägin pikemalt mis ja kuidas.

Hakka sellest teemast pihta:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4180628" onclick="window.open(this.href);return false;

Siis see, see juba otseselt radika vahetuse kohta:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... eater+core" onclick="window.open(this.href);return false;

estliiga
Huviline
Postitusi: 142
Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
Telefon: 566581965
Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
Asukoht: Pärnu/Tallinn

Re: K: Kuidas eemaldada Golf 4 armatuur

Lugemata postitus Postitas estliiga »

Suht norm töö tundub ikka :)
Volkswagens get lower and lower......

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K: Kuidas eemaldada Golf 4 armatuur

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Töö on norm ja tööd jagub, seda ei tasu karta, et ei jagu:) Aga siiski midagi üle mõistuse keerulist seal ei ole. Ma ei ole ka teab mis mehaanik, aegajalt ühtteist nokitsen aga selle töö saime edukalt tehtud. Üleüldse ei meenugi, et miski seal suuremat probleemi valmistanud oleks või takistuseks saaks, lihtsalt iga asi võtab natuke aega ja mõne detailiga pudeneb ka mõne suguorgani rahvapärane nimetus huultelt. Esiteks veendu, et sul on olemas vajalikud tööriistad. Ise pidin vahepeal näiteks kulutama pool tundi selleks, et leida poest rooli poldi lahtikeeramiseks vajalik suur 12-nurkne tähikvõti (suurust ei mäleta aga T55 torxiga võrdne). See oli vast kõige spetsiifilisem tööriist mida vaja läks, muus osas on kõik 10 ja 13 padrun (isegi mitte sügavat padrunit ei läind vaja, tavalistest piisas) ning mingi väike pikendus ka padrunile kuna mõni polt on ebamugavas kohas. Kõik salongi plastikud on 20-torx, armatuuri poldid olid vist pisut suuremad mingi 25-30 torx. Kruvikeerajaid varu ka erinevaid. Rooli airbagi splindi vabastamiseks lühike ja küllalt peenike, muidu ei mahu toimetama. Ka peenikest ristpead on vaja rooli ümbert plastikute eemaldamiseks. Varu ka kuuskantide komplekt. Sellega keerad lahti rooli varre küljest suunatule ja kojameeste kangi (need on ühes tükis). Samuti kapoti alt kliima torustiku (tulemüüri küljes). Kliimaga ongi väike probleem. Mul oli õnneks või kahjuks süsteem tühi. Seega sai torud probleemita lahti keerata, nagu tilkus sealt erkrohelist möginat. Kui sul süsteem täis siis tuleb see eelnevalt tühjendad ja pärast täita, seega lisakulu. Võta igaks juhuks ligi ka näpitsad ja tangid, mõnes kohas on vaja läbi naksata juhtme köitjad. Algul sildistasin kõik armatuuri alt ilmuvad pistikud ära, kuid tegelikult poleks seda vaja olnudki, kõik pistikud on erineva ehitusega ja värvidega tähistatud, vaatad lihtsalt, et ükski pistik pärast üle ei jääks. Enne tööd võta maha aku miinus juhe. Tööd saab edukalt ka õues teha, ongi valgem. Ilm peab muidugi soodne olema ja auto ümber ruumi detailide laiali laotamiseks. Kõik kruvid ja poldid panin sinna tagasi kust need lahti keerasin. Salongi plastikute eemaldamiseks kulub umbes 1,5 tundi (selleks tasub varuda 20-torx otsaga akudrell, saad kiiremini lahti kruvitud), kõik detailid on ühesuguste kruvidega, seega midagi seal liigitama ei pea. Samade kruvidega on ka kliimablokk ja keskkonsool maki ümber. Rool ja spidoblokk ka eest ära. Armatuuri mahavõtmine on suht lihtne kui kõik on eest ära roogitud, armatuuri hoiab vist 6-7 torx kruvi, seejärel tõmbad lihtsalt armatuuri välja. Kõrvalistuja Airbagi pistik ka ennem lahti. Kui armatuur on maas siis paistab suur armatuuri alune metall tala. Nüüd eemaldad kojameeste hoovastiku (kojamehi võib olla VÄGA keeruline ära saada kui neid pole kaua näpitud, tõmmits oleks abiks), hoovastiku taga paistab üks roheline polt mis hoiab tala kinni. Ülejäänud tala poldid on salongis ja kõik nähtaval, 2tk veel ka esiklaasi servas. Tala lasime suht lahti kuid ei eemaldanud. Siis annab teda kõrvalistuja poolt piisavalt eemale painutada. Seejärel otsid kapoti alt tulemüürist üles kogu ventilatsioonisüsteemi paigal hoidvad 4 10-mõõdus polti. Kaks tükki on juhi poolt, üks üleval teine all, neid katab tulemüüri isolatsioon kus sees on sisselõiked. Teised kaks on kliima torustiku sisenemise juures, üks üleval pool torusid ja teine paar sentimeetrit torudest alla vasakule. Seda oli keeruline leida, kuna sinna oli isolatsioon peale kleebitud, pidin käsikaudu kompama. Kui juba kapoti all oled siis ühenda lahti salongiradika lõdvikud. Kruvikeerajaga tõmbad traatklambrid alla ja tõmbad lõdvikud maha radika niplitelt. Seejärel taas salongi. Tõmbad vendisüsteemil küljest klaasi peale suunaja ja ülevalt veel salongi suunaja. Need on mingite nagadega kinni, kruvisid ei olnud. Seejärel eemaldad ka jalgadele suunaja. See on ühes tükis taha õhku juhtiva kanaliga. Samuti lihtsalt huulikuga kinni nö. Siis saad kangutada tala klaasist eemale ja ühtlasi kangutada kliimasüsteemi ka seinast eemale, nii kaugele, et radikas hakkab paistma ja torud tulevad läbi tulemüüri salongi. Natuke pidi ragistama aga midagi katki ei läinud ja süsteem paindus piisavalt kaugele. Radikas istub pesas nagadega, kuigi tal on ka kruvi augud. Uuel radikaal oli põhja all mingi plastik, selle lõime minema kuna radika kojal on põhjas juba mingi analoogne süvend olemas ja muidu ei mahtunud radikas sisse ka. Ja ongi radikas vahetatud. Siis kõik vastupidises järjestuses kokku. Detaile on asja juures palju, kui otsustad selle töö ette võtta ja tekib konkreetsemaid küsimusi siis anna aga tulla
PS. kui kohtad armatuuri all mingisuguseid järelpaigaldatud valveseadmeid siis ära neid näpi. Ise kukkusin seal hooga juhtmeid lahti ühendama ja pärast enam immo autot käima panna ei lasknud. Õnneks öö ilma akuta oli abiks.

estliiga
Huviline
Postitusi: 142
Liitunud: 28 Sept 2008, 15:13
Telefon: 566581965
Auto: Golf4 1.9TDI 81kw,Golf4 1.9TDI 66 kw, Golf 2 1.6td 51 kw ja VW passat B6 2.0 TDI HIGHLINE
Asukoht: Pärnu/Tallinn

Re: K: Kuidas eemaldada Golf 4 armatuur

Lugemata postitus Postitas estliiga »

Suur tänu hea ülevaate eest, prindin su teksti välja ja panen kõrvale, loodan, et on nii lihtsam asja teostama hakkata aga veelkord tänud!
Viimati muutis estliiga, 06 Sept 2011, 13:53, muudetud 2 korda kokku.
Volkswagens get lower and lower......

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8.5 Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K: Kuidas eemaldada Golf 4 armatuur

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Kui reaalselt tööga pihta hakkad ja tekib jooksvalt küsimusi siis helista julgelt: 59013013, Madis
Üks soovitus veel- ühe päevaga tehes tüütab päris ära, seepärast tegin nii, et esimese päeva õhtul eemaldasin istmete vahelt ja armatuuri küljest kõik plastiku, nii saad järgmisel hommikul koos abilisega kohe armatuuri eemaldamise kallale asuda.

[ Postitus tehtud Mobile Device'i kaudu ] Pilt

Vasta

Mine “Kere & Sisu”