Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Probleem siis selline, et kiirendamisel mõnikord hakkab tõmblema ja jõud kaob ära. Eelsüüteküünalde tuli hakkab vilkuma. Pärast restarti mõnda aega on ok. Viga ilmnes juba kevadel, kuid suvel sai masin palju sõitmist ning probleem kadus ära. Nüüd hakkas jälle jamama. Käidud esinduses, seal öeldi, et turbo probleem ja pakkusid et vahetavad. Hind teadagi soolane.

Kahtlustan et labad kiiluvad kinni, kuid kindel muidugi pole. Masin pole minu enda oma ka, hullem veel, äia oma :) Seetõttu ei oska ka täpsemalt midagi öelda. Vana on kahes kohas lasknud diagnosti teha ja mõlemas sama jutt põhimõtteliselt. Ahha, öeldi veel, et seda viga esineb sageli.

Bussi probleem on ilmselt see, et seisab palju. Läbisõit on alla 40000 kilomeetri.

Olen siit foorumist palju abi saanud, äkki saab seekord ka :roll:

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas copilot »

no kohe vahetamise juttu ei tasu nyyd kyll uskuda. Kui ikka selles asi et geomeetria labad kinni, siis teadmiseks et neid saab lasta ka puhastada ja hinnaks miskine orienteeruvalt 150 eur kanti. Ja pealegi, vb tuleks p88rduda m6ne firma poole mis tegelebki aint diislitega...n2iteks tallinnas olen ise kylastanud sellist kohta nagu diislimeister. Asuvad ylemistel. Tegu pmt kuulsate oisu diisli poistega. see et esinduses yritatakse ulme raha eest ma ei tea mida p2he m22rida on ju teada tuntud. Aga teemast veel niipalju et ei pruugi aint turbo olla. hea oleks kui saaks veakoodid vms. Olen kuulnud et EGR klapi mitte 6igesti toimimine pidi kah s22rast jama tekitama et hakkab t6mblema v j6udu pole....ja eks neid p6hjuseid v6ib veel olla a la miskine andur vms. Aga Ilma veakoodita suht raske midagi konkreetset v2lja pakkuda. Ja pealegi tuleks teha korralik testis6it et n2ha kuidas turbo toimetab ennem kui hakata yldse uupi lihtsalt kaabel sappa pistes mingi veakoodi j2rgi ytlema et just turbo viga.
Mind ajab lausa n2rvi selline esinduse suhtumine inimestesse. ma ei saa aru kas nad su masinale mingi korraliku diagnosti kah tegid v kuidas sul see asi seal v2lja n2gi? a la l2ksid kohale, r22ksid oma jutu 2ra ja nemad pakkusid sulle kohe sellise variandi v2lja ilma diagnostikata? :roll:
http://diislimeister.ee/
Diesel Power KEEPS ME GOING

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Lisaks: Mootori tuli (mootori kujutisega) põleb pidevalt armatuuris. Jõud kaob ära siis kui eelsüüteküünalde lamp süttib.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas copilot »

VeiksK kirjutas:Lisaks: Mootori tuli (mootori kujutisega) põleb pidevalt armatuuris. Jõud kaob ära siis kui eelsüüteküünalde lamp süttib.
Sa ei taha vist ikka aru saada et kohvipaksu pealt diagnostikat teha sellisele elektroonikat täis olevale masinal suht mõttetu tegevus. :lol: Sa ei viitsinud vist mu esimest vastust läbigi lugeda ja sellele korralikult vastata!
See mootori tule kujutis võib tähendada kes teab mitut ja täiesti erinevat probleemi.
Oskan sulle soovitada ainult sellist asja nagu diagnostikakaabel. Jõudu!

PS!!! Ja kui sul see eelsüütekünla tuli süttib siis ära mingil juhul süüdet välja-sisse tegevust tee, sest on veakoode mis võivad sellise tegevuse peale mälust kustuda st nähtavad antud juhul kui see jama tekib ja näiteks sul see tuli põlema hakkab armatuuris ning jõudu ei ole. Seda kõike muidugi eeldusel et sul kohe keski vend diagnostikakaabliga võtta on. Endal kogemus ESP jamaga selline ja siin foorumis ennemgi nii olnud teistel kasutajatel et saanud veakoodi kätte alles siis kui see miskine jama esile löönud ja pole veakoodi süüde välja-sisse tegevusega nullinud.
Viimati muutis copilot, 25 Sept 2011, 13:51, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Jah, tean seda. Lihtsalt, kuna ise ei sõida selle aparaadiga, siis on suht raske seda nõuannet järgida. Kaabli ühendamise suhtes sai juba järgmine nädalalõpp kokku lepitud, eks siis näeb, mis koode masin annab. Buss on jah elektroonikat silmini täis.

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Täna sai kaabel järgi ja tulemus järgmine:
veakood 000564 Boost pressure regulation: limit exceeded (overboost regulation)

Võimalikud probleemid:
- boost pressure control valve N75 faulty
- boost pressure sensor G13 faulty
- turbo charger stuck/faulty

Mis edasi teha? kuidas aru saada, mis siis ikkagi häda on? Seda, et turbo peetis on, ei tahaks uskuda, sest vahepeal ta ikka toimetab ka.

Kas Tartus või lõuna eestis keegi tegeleb ka turbode puhastamise ja kontrollimisega?
Viimati muutis VeiksK, 01 Okt 2011, 18:38, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas copilot »

16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Boost Pressure too high
Reduced Power Output

Possible Causes

Hoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking
Boost Pressure Control Valve (N75) faulty
Boost Pressure Sensor (G13) faulty
Turbo Charger stuck/faulty

Possible Solutions

Check Charge Pressure Control System
Perform Output Test (to check the Turbo Charger)
Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control)
Perform Pressure Test to locate Leaks
Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75)
Check/Replace Boost Pressure Sensor (G13)
Check/Replace Turbo Charger


Tuleb leida inimene kes oskaks osasid asju kontrollida a la näiteks seda kas n75 juhib geomeetria labasid ja kui ei siis sealt edasi kontollida kas see solnoidklapp ise peetis, vaakumvoolik sellest kuni turboni terve v geomeetria kinni. Ega ei ole lekkeid kuskil turbo rõhuvoolikutes jne. Paha ei teeks korralik testisõit et näha mis r6hud teevad. Rõhulekke test veidi raskem teema. Aga paljud asjad annab vag com kaabliga ära teha ja muidugi see eeldab et süsteemi tööst ikka hea arusaamine on ja kui kapoti alla vaadata siis oskad füüsiliselt ka neid systeemi osi leida ning kontrollida.
Viimati muutis copilot, 01 Okt 2011, 23:14, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Siit küsimus, kas keegi on valmis selle masinaga tegelema? Huvi oleks siis kas lõuna-eesti või tartu piirkond. Ise selleks suuteline pole ja teenindusi väga ei usalda. Loomulikult ei mõtle ma, et seda peaks tegema tasuta. Kui keegi arvab et see probleem on jõukohane, siis võtke privas ühendust. Masin oleks vaja korda saada.

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Kas tõesti pole kedagi, kes suudaks asja lahendada? Kinnitan, et võlgu ei jää :)

VeiksK
Huviline
Postitusi: 315
Liitunud: 13 Juul 2011, 20:59
Auto: VW Sharan, 1.9 TDI 81 kw
Asukoht: Võru

Re: Multivan 2008 1,9 tdi 75kw turbo probleem

Lugemata postitus Postitas VeiksK »

Endiselt küsimus, kas keegi oleks nõus asjaga tegelema? Autot ei taha omanik mitmeks päevaks käest anda, kuid kui asi korda saab, siis kitsi ei ole :)

Vasta

Mine “Diislid”