1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Teeks siis teema siis kuna hetkel on ehitusel enda maantee traktori mootor.Alustuseks siis panen põhjuse miks ültse alustasin antud tegu.Kuna mu vana mootori otsustas,et aeg on saale ´üle lasta´.Läks siis neljanda silindri kepsu saale kohe kahe korra mitte lukk maha.See siis selleks ikka juhtub.Viga ei olegi kätte saanud miks saale kinni jäi.Lahti võtmisel ei ole midagi tavapäratut märganud hetkel veel.Õlitus kanalid puhtad ja raam saalet polnud kah liigutanud et oleks kepsu õlituse kinni tõmmanud aga see selleks.Hetkel nii palju et väntvõlli sain lihvimisest tagasi ja lihviti siis remont mõõtu raami saaled läksid 0,25m ja keps 0,75mm.Hetkel ootan et saaks diginihikut,et saaks kepsu ära mõõta et keps ei oleks ovaalne.Hetkel siis plaanis vahetada on kõik saaled koos poltidega,kolvi rõngad,plokki kaane tihend koos poltidega.klappi juhtpuksid koos klappi sääre tihenditega,mootori rihm koos juht rullikutega ja sinna juure veel uus alumine rihma rattas.Kohe ei tulegi kõik meelde mis veel seal vahetuse läheb. Nüüd aga küsimus suurele ringile oleks vaja teada mida saaks edasi arendada mis on nõrgad kohad mida peaks jälgima ja üle kontrollima.Äkki mõnel heal inimesel oleks mahti kah autodatas järgi vaadata mõningad nm mulle kontrolli mõttes et saaks kõik õige momendiga kinni.Vaja oleks siis kepsu ja raam saalede nm ,alumise rihma ratta poldi nm,plokki kaane poltide nm ja nukki võlli kinnitus mutrite nm.Hetkel siis veel Pilte pole arvutis aga plaanis on väike DIY teha koos ohtra pildi lisaga..LISAKS veel et minu ütlused ja minu tegemised ei pretendeeri apsaluutsele tõele.Head nõuanded oodatud igal juhul ,aga kui teema mingiks läbuks läheb siis kustutan tema ära ja nokitsen omaette edasi. 8)
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas Priidik333 »

Siin siis pingutusmomendid:
Pilt
Pilt
Edu :)
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Tänud see mure lahendatud nüüd vähemalt
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Väntvõlli otsa uus hammasratas. Polt kinnita keerme liimiga.

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Rihma rattas olemas uus polt kah.Kokku keeramine peaks olema nii et poldi pea alla nattuke õli ja keerme peale keerme liimi.
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

*** ***,vastates eelnevalt,kuid küsin,et neljas silinder(saale) nõrkeb ju viimasena.Õli pump on ju temal kõige lähemal. Nagu oleks väike vastuolu TEOORIAGA.
Viimati muutis pppp, 17 Okt 2011, 12:45, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: sõim eemaldatud

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

T6nis2 kirjutas:*** ***,vastates eelnevalt,kuid küsin,et neljas silinder(saale) nõrkeb ju viimasena.Õli pump on ju temal kõige lähemal. Nagu oleks väike vastuolu TEOORIAGA.
Ma ei saa aru mida sa sellega nüüd mulle öelda tahad,et mul ei olegi saale probleemi või...Tõnn ära solvu nüüd aga sina oled küll viimane inimene kelle kulda väärt sõnu ma uskuma hakkan.
Nii aga vahepeal teemast kätte sain mõned juppid Pilt osad veel minu poole liikumas.Sama moodi on käes ka lõppuks lihvitud ja poleeritud väntvõll Pilt Tänud kasutaja M-Tech kes jagas kontakti antud töö sooritajaga.Kuna hetkle saab teha vaid nädala vahetusti tööd antud masina kallal siis oli korraks väike paigal seis ja nüüd sai jälle midagi tehtud lõpptulemus on hetkel selline Pilt.Ootab hetkel kapote alt maha tõstmist.Plokki kaas on siis hetkel maha võetud ja ootab sirgeks lihvi koos klappi pesade ja klappide lõikamist Pilt . Tekkis ka küsimus klappi juht pukside osas, pakkuti mulle siis originaal välimise mõõduga juhtpukse kui ka mingeid suurema väimise mõõduga juht pukse.Olen kuulnud ka midagi mingist hülsimisest aga äkki kellegil mingit infi kuidas need hülsid vastu peavad seal või ikkagi lihtsam juhtpuks ära vahetada ja kui vahetada siis millised võtta kas originaal mõõdus või need suurema välimise mõõduga puksid..
Viimati muutis pppp, 17 Okt 2011, 12:46, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: sõim eemaldatud
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Kiire küsimus suuremale ringile palju võib olla alumine keps ovaalne.Või on olemas mingi enam vähem rusika reegel et kui näiteks üle 1sajandiku kõikumist siis keps kõlbmatu.Järgmiseks küsimus kui vanas mootoris olid ülemine ja alumine saale erinev(ülemine hele ,alumine tume)aga uued mis tulid on kõik heledad.Võib sellest mingit probleemi tulevikkus tekkida.Seda ka veel ,et kui ma nüüd kepsu teema ok saan siis peaks ka kogu selle mandi võrtsesse kaalu saama.Räägiti midagi et kogu keps koos kolviga kõik mis seal küljes veel käib kaalu peale ja kaalud võrtseks ajama, Küsimus selline kui võrtseks peab need ajama kas grammi täpsusega või juba seal mingit mikrogrammi taga ajama vaja hakkata. :?:
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

No ja keegi ei oska öelda siis palju võib keps ovaalne olla. :shock: Muidu küll kõik targutavad ja nokivad kirjavigu.. asjaga hakkab kiireks tõmmama juba :roll:
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

pppp
Veteran
Postitusi: 2255
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas pppp »

Lappasin siin erinevaid manuale - ainus asi, mille puhul ovaalsuse piir ära oli toodud, oli silinder. Kepsudel vaid lõtkud mõlemas suunas.

onusnooker
Huviline
Postitusi: 435
Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Suudab mõni tavarott ka lõtku tuvastada, keegi suplerit oskab käes hoida?

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

Mida tähendab kepsudel lõtkud mõlemas suunas. Kas 0,02 saales?

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

No ma võtsin mikromeetri kätte mõõtsin kepsu alumise kepsu ava üle (saale pesad) ja sain tulemuseks et üks keps on 0.002 sajandiku ovaalne ja ülejäänud on pea 0,020sajadiku ovaalsust ma teen paar pilt kuidas ma sellised tulemused sain.Seda vaatasin kah et saale pinnad ei ole koonuses vähemalt aga lihtsalt on nattuke ovaalsed.Kuna kepsu ja kepspukkad aluselised pinnad saalele ja ma ei taha uuele vändale kohe kahju teha.Mõõtmised on teostatud ilma saaledeta .Seda et onusnooker mina diginihikuga ei tuvastanud ovaalsusut ainult mikormeetriga.Tean ka seda et tähtis on ka metalli temperatuur mõõtmise juures aga ma nii peeneks ei taha minna. Huvitas ainult see kas selline ovaalsus mõjutab ka kohe uut saalet kui ma panen uued poldid ja kokku ära. Suured tänud PPPP hirm juba et peab uusi kepse hakka soetam.Äkki saad kirja panna ka selle silindri ovaalsuse mõõdu või tolerantsi .Kuna plaanis kasutada vanu kolbe ja uued originaal mõõdus rõngad.Kui ikkagi silinder juba liiga ovaalne siis peaks laskma läbi puurida või hoonida.. Siht märk on ikkagi see et mootori jääks käima nagu uus mitte mingeid kõrvale kaldeid ei tohi esineda :twisted:
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

pppp
Veteran
Postitusi: 2255
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas pppp »

Silindrite kohta ütleb Reparaturleitgfaden järgmist:
Max. erinevus nimimõõdust: 0,10 mm

Kolvi ja silindri mõõdud 1Z, AEY, AFN [mm]:

Kood: Vali kõik

mõõt    kolb    silinder
nom.    79,47    79,51
1. rem. 79,72    79,76
2. rem.    79,97    80,01
Igaks juhuks silindri mõõtmise joonis ka:
Pilt

Kepsude kohta on antud järgmised kulumispiirid:
telglõtk: 0,37 mm
radiaallõtk: 0,08 mm (mõõdetakse Plastigagega)

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

pppp kirjutas:Silindrite kohta ütleb Reparaturleitgfaden järgmist:
Kepsude kohta on antud järgmised kulumispiirid:
telglõtk: 0,37 mm
radiaallõtk: 0,08 mm (mõõdetakse Plastigagega)
Ingel küll.See vähemalt läks hästi et kepsud sobivad veel.Uued kepsud olid pea 670euri.Eks siis täna lähen vaatan mis veel teha saab.Tänud kasutaja PPPP et viitsisid otsida.Täna käisin jälle poes et tellida abivõlli saalded (õlipumba ja vaakum pumba võll) ,rihma ratta poolsemas otsas väike lõtk.Uue manseti sain aga saalesid ei saanud.Ei pidavat saada olema ,saale eraldi vahetatav plokkist aga äkki keegi teab kus seda soetada saaks.Õhtuks panen pildi juurde mida täpselt vaja läheks.
Plaanis täna kolvid plokki tagasi saada ja plokki kaas valmis saada.Klappid vaja sisse lihvida ja nippet näppet veel vaja teha seal.Vahe peal uuriks kes pihusteid remondib,laseks üle vaadata äkki vaja otsad ära vahetada.Tegid päris lärmakat häält viimati ,aga see võibt liiga varajasest pritse nurgast põhjustatud.<Üle tahaks lasta ikka vaatata et ilusti pihustaks ja et Pihusti ikka peaks. :post:
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Vaja oli siis sellist asja Pilt aga kuna üks sama sugune mootor seisab veel kõrval juppideks sai sealt sees võetud võll koos saaledega millel puudusid loksud.Lõpuks on sellega ühel pool ,sai sinna siis ilma uued mansetid pandud. PiltKepsudega täna kahjuks tegeleda eu jõudnud kuna ei saanud mikro meetrit kätte aga homme peaks veel jõudma üht teist
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

pppp
Veteran
Postitusi: 2255
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas pppp »

Igaks juhuks väike täpsustus - minu eelmises postis olid siis loomulikult kepsusaalede lõtkud toodud.

Vahevõlli saalede kohta oleks järgmised koodid pakkuda:
VAG: 056 103 501 (esimene)
Glyco: 07-3088 STD
07-3088 SEMI
Kolbenschmidt: 85 957 604(standardmõõt)
85 957 694
Mahle: 029 LB 18191 000 (standardmõõt)
029 LB 18191 300

VAG: 056 103 521
Glyco: 07-3089 STD
07-3089 SEMI
Kolbenschmidt: 85 958 604 (standardmõõt)
85 958 694
Mahle: 029 LB 18192 000 (standardmõõt)
029 LB 18192 300

Orig. varuosakoodid on ainult infoks, nende alusel VW varuosasüsteemist enam juppe kätte ei saa. Mitte-standardmõõdus saaled vajavad täiendavat töötlemist - mismoodi täpselt, seda tuleb igapäevaselt mootorite remondiga tegelejatelt küsida.

Et ma miskit puusse ei pannud, saab kontrollida:
http://www.ms-motor-service.com/content ... log&cls=01" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorenteile.mahle.com:8080/ ... ?locale=en" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fmecat.eu/index-car.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis pppp, 31 Okt 2011, 16:56, muudetud 2 korda kokku.

mix17
Huviline
Postitusi: 291
Liitunud: 24 Jaan 2007, 16:40
Auto: VW Mk3 1,9Tdi 81kw
Asukoht: Lääne rajoon

Re: 1,9Tdi Mootori taastamine 81kw AFN

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Tänud linkide ja vahe võlli koodide eest..hetkel õnneks see saaga lahenes kiirelt kuna sain teisest mootori plokkist saaled koos võlliga millel puudusid loksud.Loomulikult uurin mis need uuenda maksavad ja mis remont mõõtu saada on äkki saab selle võlli kah taastamise viia. :D
Ah mida ka mina autodest tean, ;) aga ikkagi nii palju tean et naisi ja pidureid ei tohi kunagi usaldada

Vasta

Mine “Diislid”